Netflix ogłosił część ze swoich planów na 2017 rok. Oficjalnej zapowiedzi (dzięki, IGN) doczekał się drugi sezon thrillera The OA oraz trzecia seria komediowego Love. Z punktu widzenia graczy najciekawsza wiadomość dotyczy jednak ekranizacji kultowego cyklu Castlevania. Marka, rozwijana od ponad 30 lat przez japońską firmę Konami, doczeka się serialu animowanego, zapowiadanego jako „najlepsza adaptacja gry wideo w historii”.
Debiutancki sezon zostanie podzielony na dwie części, z których pierwsza na pewno zostanie wypuszczona jeszcze w tym roku. Fabuła skupi się na rodzie Belmontów, próbującym ocalić Europę Wschodnią przed brutalnym Vladem „Drakulą” Tepesem.
Poza tym informacja prasowa nie zawiera żadnych dodatkowych informacji. Na szczęście głos w sprawie zabrali zaangażowani w produkcję twórcy. W efekcie wiemy, że za scenariusz odpowiada Warren Ellis (m.in. Transmetropolitan, Iron Man), warstwę wizualną przygotuje firma Wow Unlimited Media należąca do Michaela Hirsha (np. Przygody Tintina, Sok z żuka), a jednym z producentów jest Adi Shankar (m.in. Dredd).
Co ciekawe, Hirsh i Shankar podzielili się mocno sprzecznymi szczegółami na temat projektu. Pierwszy z nich oznajmił w rozmowie z serwisem Globe and Mail, że serial zostanie skierowany do młodszej widowni. Zupełnie inny obraz przedsięwzięcia wyłania się z wypowiedzi Shankara. Według niego (dzięki, IGN), „otrzymamy Castlevanię w klimatach Gry o Tron”. Serial animowany na być luźną adaptacją gry Castlevania III: Dracula's Curse (wydanej na przełomie lat 80. i 90. XX wieku na konsolę NES), przeznaczoną dla dorosłego odbiorcy. „Będzie to najlepsza pier…. ekranizacja gry wideo w historii", powiedział Shankar.
Czekamy na kolejne wieści i wyjaśnienie wszelkich nieścisłości. Tymczasem informujemy, że cykl Castlevania został zapoczątkowany w 1986 roku przez japońską firmę Konami. Początkowo gry z serii były dwuwymiarowymi platformówkami akcji – właśnie ten gatunek reprezentują kultowe odsłony Castlevania III: Dracula's Curse, Castlevania: Symphony of the Night, Castlevania: Aria of Sorrow i Castlevania: Order of Ecclesia. Trójwymiarowe gry akcji z końca lat 90. i początku XXI wieku nie cieszyły się już taki uznaniem i dopiero Castlevania: Lords of Shadow na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 nadała faktyczny sens takiej formie zabawy.