Die 2 - Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę - Nato - 16 czerwca 2021

Die 2 - Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

Kieron Gillen stworzył autentyczny, rozbudowany system RPG, który zdaje się pomagać mu w procesie tworzenia komiksu. W efekcie otrzymujemy niezwykly eksperyment, który burzy znany nam porządek rzeczy. Eksperyment pisany z mroczną finezją Lovecrafta i bezkompromisową drobiazgowością Alana Moore'a.

 Zdaję sobie sprawę, że przywołując do tablicy tak mocne nazwiska mogę przesadnie napompować balon oczekiwań. Robię to z pełną świadomością. Rzadko spotykam się z czymś tak mocnym, a w chwili pierwszego zetknięcia sam oczekiwań nie miałem żadnych.

 Czytając zapowiedź komiksu o grupie towarzyszy wciągniętych do świata RPG miałem w głowie coś między "Jumanji", a "Stranger Things". Ot, kolejne kolejne teenage movie. Nigdy nie przypuszczałbym, że bohaterowie okażą się dorośli i zgorzkniali, a realia mroczne i przytłaczające.

 Rysunkowo seria mogła by być lepsza, ale stwierdzam to raczej z sympatii do scenarzysty, niż większych zarzutów wobec Stephanie Hans. Jej ilustracje są duszne i nieźle sprzedają powieść. Mimo wszystko miejscami wydają mi się mało przejrzyste (rzecz jasna nie wtedy, gdy są celowo mgliste) i niedopracowane.

 Seria "Die" to ewenement, który łatwo pomylić z bajką dla nastolatków. Pod płaszczykiem kolejnej opowieści o grupie przyjaciół w krainie czarów serwuje mroczne i nieprzewidywalne "kino" grozy, za którym stoi potężne zaplecze autora.

Józek Śliwiński

Więcej komiksów na Instagramie: komiksowy_pamietnik 

Seria: DIE

Format: 170x260 mm

Liczba stron: 168

Oprawa: miękka

Polski wydawca: Non Stop Comics

Data polskiego wydania: kwiecień 2021

Oryginalna publikacja: luty 2020


Nato
16 czerwca 2021 - 20:20