Czym będą CPC w Guild Wars 2? - ROJO - 18 stycznia 2011

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Ciekawi co powstanie z połączenia wirowego ataku Warriora, kuli ognia Elementalisty i deszczu strzał Rangera? Zapraszam do lektury tekstu, w którym dowiecie się co ciekawego czeka na graczy nastawionych bardziej na konstruktywną współpracę z innymi niż sianie zagłady solo.

Interakcja w grach MMO jest kwestią bardzo istotną. Ważne by była jak najbardziej rozbudowana i przede wszystkim - ciekawa. Niestety, często ogranicza się ona co najwyżej do uzdrawiania innych członków drużyny, fundowania im specjalnych aur lub zarządzania agro w walce. Twórcy Guild Wars 2 zdecydowali się wprowadzić bardzo ciekawy mechanizm, który zwiększy ilość opcji wzajemnej interakcji między graczami. Mowa o CPC (Cross-Profession Combos), czyli systemie międzyklasowych ataków specjalnych. No dobra. Ale o co cho?

Łączenie umiejętności Warriora lub Rangera z mocami Elementalisty ma dawać najciekawszy zestaw międzyklasowych kombinacji ataków specjalnych.

Każda profesja dysponować będzie ogromnym zestawem rozmaitych ataków specjalnych dodatkowo rozbudowanym przez aktualnie używane uzbrojenie. System CPC sprawi, że połączenie dwóch lub większej ilości ataków specjalnych – da jeden wielki wspólny atak. Całość będzie wymagała od użytkowników zgrania się w czasie, umiejętności wycelowania ataku w odpowiednim kierunku oraz posiadania danej akcji aktywnej (naładowanej). Oczywistym jest, że nie każda wspólna sekwencja przyda się w każdych warunkach. Trzeba się będzie zachować adekwatnie do zaistniałej sytuacji i opracować przemyślaną strategię. Na odkrycie czekać mają setki kombinacji. Wymieńmy kilka z nich: 

Pole Statyczne (Static Field) Elementalisty + strzał z karabinu Wojownika

Pocisk przepuszczony przez Static Field będący czarem obszarowym rzuconym na glebę – naelektryzuje nabój dodając mu tym samym obrażeń od piorunów.

Krąg ognia (Ring of Fire) Elementalisty +  Rozszczepiony Strzał (Spread Shot) Rangera

Przepuszczony przez krąg ognia Spread Shot podpali od kilku do kilkunastu strzał i nada im dodatkowe obrażenia od ognia.

W/w kombinacja w akcji:

Wirowa Obrona (Whirling Defense) Rangera + Ognista Kula (Fireball) Elementalisty + strzał z karabinu Wojownika

Dwa słowa – chaos i masakra. Kula Ognia podpala wirujący słup Rangera przyczyniając się tym samym również do podpalenia pocisków Wojownika. Te, z kolei zostają rozszczepione na mniejsze odłamki i odpalone we wszystkich kierunkach.

Deszcz Meteorytów (Meteor Shower) Elementalisty + pole zaminowane Ognistą Pułapką (Fire Trap) przez Rangera

Meteoryty spadające z nieba i uderzające w zaminowaną glebę przyczynią się to ciągu potężnych, ognistych wybuchów łańcuchowych. Apokalipsa, przy której nawet św. Jan wymięknie. Całość przywodzi na myśl minowanie i detonowanie znane z serii gier Myth.

Wodny Trójząb (Water Trident) Elementalisty + Stożek Zimna (Iceberg) Elementalisty + Piorun (Thunder) Elementalisty

Całość pozwoli utworzyć jeden-wielki-mega-pocisk, który oprócz zadania obrażeń od elektryczności - znacząco spowolni ruchy oraz uszkodzi pancerz jednego wybranego celu . Akcja niczym przywołanie Kapitana Planety :)

Ściana Ognia (Wall of Fire) Elementalisty + Wirowy Topór (Cyclone Axe) Wojownika       

Mag rzuca Ścianę Ognia przed nacierającą hordę potworów. W tym samym czasie wojownik wykonuje Cyclone Axe, który w połączeniu z płomieniami tworzy swoisty miotacz ognia.

A oto filmik prezentujący m.in. ostatnią kombinację:

Woda, elektryczność, lód, trucizna, ziemia, powietrze czy ogień. Przy tworzeniu CPC - przyda się wszystko!

Przykłady możnaby mnożyć. Zasada jest prosta: coś przelatuje przez coś łącząc się z czymś co daje mega-coś. Mechanizm do ogarnięcia. Pamiętajmy jednak, że na razie znamy 4 z 8 profesji jakie będą nam dane w Guild Wars 2. Poznanie możliwości kolejnej czwórki niewątpliwie przyczyni się do odkrycia jeszcze ciekawszych drużynowych combosów. Jak wspomniałem wcześniej - przepisów będzie wiele. Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną kwestią jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia.

Największe pole do popisu dla CPC dadzą czary maga o działaniu obszarowym.

Wdrożony mechanizm ma nie tylko mobilizować graczy do testowania rezultatów CPC, lecz przede wszystkim – jeszcze bardziej integrować drużyny złożone z postaci o różnych profesjach. To jak kochani? Gotowi za niedługo połączyć wspólnie czary, łuki i topory?

Na temat:

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?

Śmierć w Guild Wars 2

Ulecz mnie w Guild Wars 2

ROJO
18 stycznia 2011 - 11:42

W MMO lubisz grać samemu czy z kimś?

Jestem zwierzęciem stadnym - nie wyobrażam sobie grać w pojedynkę. 16,4 %

Jestem samotnym wilkiem - generalnie gram sam. 21,2 %

Różnie. W zależności co w danej chwili mnie urządza. 62,4 %

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
18.01.2011 14:56
Mepha
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

Ahh, już się nie mogę doczekać, aż dorwę dwójkę.

18.01.2011 15:09
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

"Jak wspomniałem wcześniej - przepisów będzie wiele. Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną rzeczą jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia."

Nie rozpedzalbym sie zanadto. CPC ma byc w momencie premiery ok. 100 (na wszystkie klasy) to duzo ale takie stwierdzenia j/w to przesada.

Oczywiscie ze system bedzie ograniczony bo to nie jest jakis zajebiscie zaawansowany system fizyki i laczenia zywiolow/efektow dowolnie tylko zwykle skrypty.

Jak zwykle zreszta w przypadku GW2 gdzie na papierze wszystko wyglada super zaawansowanie a tak czy siak to dalej sa skrypty. :)

18.01.2011 15:18
ROJO.
odpowiedz
ROJO.
148
Magia Kontrastu

Dodałem 2 filmiki prezentujące 2 kombinacje. Enjoy!

18.01.2011 15:48
odpowiedz
Axor
38
Centurion

Bedzie gra miala pvp? Bo nie jestem w temacie.
Jesli bedzie miala i ten system sie sprawdzi to PvP typu areny beda kozackie...

18.01.2011 16:06
odpowiedz
zanonimizowany690620
27
Centurion

"Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną rzeczą jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia."
Chyba raczej lista na wiki ;P

BTW, mam pytanie, bo dopiero niedawno po wpisach ROJA i Rocka się zainteresowałem GW2.
Tutaj będzie Target Battle System (jak w chociażby wowie) czy Non-Target Battle System?

18.01.2011 16:18
ROJO.
👍
odpowiedz
ROJO.
148
Magia Kontrastu

Kabrazzis/Blas95 - oczywiście wymieniona przeze mnie wyobraźnia będzie bardziej narzędziem/pomocą w tworzeniu fikuśnych CPS-ów i eksperymentowaniu z nimi, niż czymś co świadczyłoby o jakiejkolwiek granicy :)
Blas95 - musisz poczekać na opinię Rocka - on bardziej siedzi w mechanice GW2 jak i w MMO wogóle.

18.01.2011 16:27
yasiu
odpowiedz
yasiu
195
Legend

rojo - lektury - popraw sobie literówkę ;)

fajny tekst :)

18.01.2011 16:32
ROJO.
👍
odpowiedz
ROJO.
148
Magia Kontrastu

cholerny chochlik - dzięki yasiu!

18.01.2011 16:37
Kono.86
odpowiedz
Kono.86
27
Pretorianin

Fajny tekst. Czekałem na coś takiego w WoWie. Niestety jedyne umiejętności, któe castuje kilka osob to summon warlocka, i health stone (bo tego demona już chyba można samemu przyzwać). Damn...wydaje mi się, że trzeba będzie tych GW2 spróbować :)

18.01.2011 16:49
odpowiedz
Miszak
40
Konsul

Ciekawe, bo w EQ2 wprowadzili to jakos w 2005r. i nazywalo sie to Heroic Opportunity. Z grubsza zasada byla identyczna. Bylo kilkanascie combosow, dajacych albo specjalny atak albo buffa jakiegos.
Im wieksza roznorodnosc klas w grupie tym lepsze i bardziej skomplikowane combosy.

18.01.2011 16:54
Ambitny Łoś
odpowiedz
Ambitny Łoś
158
Cthulhu

Axor-> PvP będzie chyba na oddzielnych arenach, tak jak w jedynce.

Blas95-> Nie będzie już target-locka, trzeba samemu celować, czy to jeśli chodzi o czary, czy normalną broń.

18.01.2011 17:01
Nalcor
odpowiedz
Nalcor
52
Centurion

Nakręcacie człowieka a do premiery jeszcze kupa czasu! Nie pozostało mi nic innego jak bicie HoM'a i cierpliwe czekanie. Pozdrawiam wszystkich.

18.01.2011 17:12
odpowiedz
zanonimizowany690620
27
Centurion

Ambitny Łosiu, dzięki za odpowiedź. Zapowiada się świetnie.

18.01.2011 17:56
SlaY91
odpowiedz
SlaY91
15
Pretorianin

Nie mogę sie doczekać ^^ Będzie sięę działo :D

18.01.2011 18:30
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

"Tutaj będzie Target Battle System (jak w chociażby wowie) czy Non-Target Battle System?"

"Blas95-> Nie będzie już target-locka, trzeba samemu celować, czy to jeśli chodzi o czary, czy normalną broń."

Nie wprowadzaj go w blad. W GW2 jeast normalne targetowanie ("sticky-target") ala WoW, LOTRO czy GW1. Jedynym bajerem jest to ze niektore dlugo castowane umiejetnosci bedzie mozna uzywac podczas ruchu plus sa uskoki na boki/do tylu zabierajace mane/energie. GW2 ma standardowy dla MMO system zaznaczania celu - nie ma tu "fizycznej" walki. Bedzie mozna uskokiem wyjsc szybko z AOE/zasiegu mobka ale nie uskoczysz przed wypuszczona strzala czy fireballem tak jak w grach z combatem ala slashery (Drakfall Online, TERA, Vindictus).

Moze ci sie pomylilo z inna swieza gierka - TERA. Tam jest "Non-target Battle System".

01.03.2012 19:30
odpowiedz
czopor
102
Konsul

@Kabraxxis

Właśnie Ty też się mylisz, bo wiele jest spelli, które po prostu lecą w jakimś kierunku i można je ominąć, tak samo można wypuścić czar w jakąś stronę tak, aby przeciwnik sam w niego wszedł.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze