Ciekawi co powstanie z połączenia wirowego ataku Warriora, kuli ognia Elementalisty i deszczu strzał Rangera? Zapraszam do lektury tekstu, w którym dowiecie się co ciekawego czeka na graczy nastawionych bardziej na konstruktywną współpracę z innymi niż sianie zagłady solo.
Interakcja w grach MMO jest kwestią bardzo istotną. Ważne by była jak najbardziej rozbudowana i przede wszystkim - ciekawa. Niestety, często ogranicza się ona co najwyżej do uzdrawiania innych członków drużyny, fundowania im specjalnych aur lub zarządzania agro w walce. Twórcy Guild Wars 2 zdecydowali się wprowadzić bardzo ciekawy mechanizm, który zwiększy ilość opcji wzajemnej interakcji między graczami. Mowa o CPC (Cross-Profession Combos), czyli systemie międzyklasowych ataków specjalnych. No dobra. Ale o co cho?
Każda profesja dysponować będzie ogromnym zestawem rozmaitych ataków specjalnych dodatkowo rozbudowanym przez aktualnie używane uzbrojenie. System CPC sprawi, że połączenie dwóch lub większej ilości ataków specjalnych – da jeden wielki wspólny atak. Całość będzie wymagała od użytkowników zgrania się w czasie, umiejętności wycelowania ataku w odpowiednim kierunku oraz posiadania danej akcji aktywnej (naładowanej). Oczywistym jest, że nie każda wspólna sekwencja przyda się w każdych warunkach. Trzeba się będzie zachować adekwatnie do zaistniałej sytuacji i opracować przemyślaną strategię. Na odkrycie czekać mają setki kombinacji. Wymieńmy kilka z nich:
Pole Statyczne (Static Field) Elementalisty + strzał z karabinu Wojownika
Pocisk przepuszczony przez Static Field będący czarem obszarowym rzuconym na glebę – naelektryzuje nabój dodając mu tym samym obrażeń od piorunów.
Krąg ognia (Ring of Fire) Elementalisty + Rozszczepiony Strzał (Spread Shot) Rangera
Przepuszczony przez krąg ognia Spread Shot podpali od kilku do kilkunastu strzał i nada im dodatkowe obrażenia od ognia.
W/w kombinacja w akcji:
Wirowa Obrona (Whirling Defense) Rangera + Ognista Kula (Fireball) Elementalisty + strzał z karabinu Wojownika
Dwa słowa – chaos i masakra. Kula Ognia podpala wirujący słup Rangera przyczyniając się tym samym również do podpalenia pocisków Wojownika. Te, z kolei zostają rozszczepione na mniejsze odłamki i odpalone we wszystkich kierunkach.
Deszcz Meteorytów (Meteor Shower) Elementalisty + pole zaminowane Ognistą Pułapką (Fire Trap) przez Rangera
Meteoryty spadające z nieba i uderzające w zaminowaną glebę przyczynią się to ciągu potężnych, ognistych wybuchów łańcuchowych. Apokalipsa, przy której nawet św. Jan wymięknie. Całość przywodzi na myśl minowanie i detonowanie znane z serii gier Myth.
Wodny Trójząb (Water Trident) Elementalisty + Stożek Zimna (Iceberg) Elementalisty + Piorun (Thunder) Elementalisty
Całość pozwoli utworzyć jeden-wielki-mega-pocisk, który oprócz zadania obrażeń od elektryczności - znacząco spowolni ruchy oraz uszkodzi pancerz jednego wybranego celu . Akcja niczym przywołanie Kapitana Planety :)
Ściana Ognia (Wall of Fire) Elementalisty + Wirowy Topór (Cyclone Axe) Wojownika
Mag rzuca Ścianę Ognia przed nacierającą hordę potworów. W tym samym czasie wojownik wykonuje Cyclone Axe, który w połączeniu z płomieniami tworzy swoisty miotacz ognia.
A oto filmik prezentujący m.in. ostatnią kombinację:
Przykłady możnaby mnożyć. Zasada jest prosta: coś przelatuje przez coś łącząc się z czymś co daje mega-coś. Mechanizm do ogarnięcia. Pamiętajmy jednak, że na razie znamy 4 z 8 profesji jakie będą nam dane w Guild Wars 2. Poznanie możliwości kolejnej czwórki niewątpliwie przyczyni się do odkrycia jeszcze ciekawszych drużynowych combosów. Jak wspomniałem wcześniej - przepisów będzie wiele. Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną kwestią jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia.
Wdrożony mechanizm ma nie tylko mobilizować graczy do testowania rezultatów CPC, lecz przede wszystkim – jeszcze bardziej integrować drużyny złożone z postaci o różnych profesjach. To jak kochani? Gotowi za niedługo połączyć wspólnie czary, łuki i topory?
Na temat:
Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?