Ciekawi co powstanie z połączenia wirowego ataku Warriora, kuli ognia Elementalisty i deszczu strzał Rangera? Zapraszam do lektury tekstu, w którym dowiecie się co ciekawego czeka na graczy nastawionych bardziej na konstruktywną współpracę z innymi niż sianie zagłady solo.
Interakcja w grach MMO jest kwestią bardzo istotną. Ważne by była jak najbardziej rozbudowana i przede wszystkim - ciekawa. Niestety, często ogranicza się ona co najwyżej do uzdrawiania innych członków drużyny, fundowania im specjalnych aur lub zarządzania agro w walce. Twórcy Guild Wars 2 zdecydowali się wprowadzić bardzo ciekawy mechanizm, który zwiększy ilość opcji wzajemnej interakcji między graczami. Mowa o CPC (Cross-Profession Combos), czyli systemie międzyklasowych ataków specjalnych. No dobra. Ale o co cho?
Każda profesja dysponować będzie ogromnym zestawem rozmaitych ataków specjalnych dodatkowo rozbudowanym przez aktualnie używane uzbrojenie. System CPC sprawi, że połączenie dwóch lub większej ilości ataków specjalnych – da jeden wielki wspólny atak. Całość będzie wymagała od użytkowników zgrania się w czasie, umiejętności wycelowania ataku w odpowiednim kierunku oraz posiadania danej akcji aktywnej (naładowanej). Oczywistym jest, że nie każda wspólna sekwencja przyda się w każdych warunkach. Trzeba się będzie zachować adekwatnie do zaistniałej sytuacji i opracować przemyślaną strategię. Na odkrycie czekać mają setki kombinacji. Wymieńmy kilka z nich:
Pole Statyczne (Static Field) Elementalisty + strzał z karabinu Wojownika
Pocisk przepuszczony przez Static Field będący czarem obszarowym rzuconym na glebę – naelektryzuje nabój dodając mu tym samym obrażeń od piorunów.
Krąg ognia (Ring of Fire) Elementalisty + Rozszczepiony Strzał (Spread Shot) Rangera
Przepuszczony przez krąg ognia Spread Shot podpali od kilku do kilkunastu strzał i nada im dodatkowe obrażenia od ognia.
W/w kombinacja w akcji:
Dwa słowa – chaos i masakra. Kula Ognia podpala wirujący słup Rangera przyczyniając się tym samym również do podpalenia pocisków Wojownika. Te, z kolei zostają rozszczepione na mniejsze odłamki i odpalone we wszystkich kierunkach.
Deszcz Meteorytów (Meteor Shower) Elementalisty + pole zaminowane Ognistą Pułapką (Fire Trap) przez Rangera
Meteoryty spadające z nieba i uderzające w zaminowaną glebę przyczynią się to ciągu potężnych, ognistych wybuchów łańcuchowych. Apokalipsa, przy której nawet św. Jan wymięknie. Całość przywodzi na myśl minowanie i detonowanie znane z serii gier Myth.
Wodny Trójząb (Water Trident) Elementalisty + Stożek Zimna (Iceberg) Elementalisty + Piorun (Thunder) Elementalisty
Całość pozwoli utworzyć jeden-wielki-mega-pocisk, który oprócz zadania obrażeń od elektryczności - znacząco spowolni ruchy oraz uszkodzi pancerz jednego wybranego celu . Akcja niczym przywołanie Kapitana Planety :)
Ściana Ognia (Wall of Fire) Elementalisty + Wirowy Topór (Cyclone Axe) Wojownika
Mag rzuca Ścianę Ognia przed nacierającą hordę potworów. W tym samym czasie wojownik wykonuje Cyclone Axe, który w połączeniu z płomieniami tworzy swoisty miotacz ognia.
A oto filmik prezentujący m.in. ostatnią kombinację:
Przykłady możnaby mnożyć. Zasada jest prosta: coś przelatuje przez coś łącząc się z czymś co daje mega-coś. Mechanizm do ogarnięcia. Pamiętajmy jednak, że na razie znamy 4 z 8 profesji jakie będą nam dane w Guild Wars 2. Poznanie możliwości kolejnej czwórki niewątpliwie przyczyni się do odkrycia jeszcze ciekawszych drużynowych combosów. Jak wspomniałem wcześniej - przepisów będzie wiele. Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną kwestią jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia.
Wdrożony mechanizm ma nie tylko mobilizować graczy do testowania rezultatów CPC, lecz przede wszystkim – jeszcze bardziej integrować drużyny złożone z postaci o różnych profesjach. To jak kochani? Gotowi za niedługo połączyć wspólnie czary, łuki i topory?
Na temat:
Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?
"Jak wspomniałem wcześniej - przepisów będzie wiele. Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną rzeczą jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia."
Nie rozpedzalbym sie zanadto. CPC ma byc w momencie premiery ok. 100 (na wszystkie klasy) to duzo ale takie stwierdzenia j/w to przesada.
Oczywiscie ze system bedzie ograniczony bo to nie jest jakis zajebiscie zaawansowany system fizyki i laczenia zywiolow/efektow dowolnie tylko zwykle skrypty.
Jak zwykle zreszta w przypadku GW2 gdzie na papierze wszystko wyglada super zaawansowanie a tak czy siak to dalej sa skrypty. :)
Bedzie gra miala pvp? Bo nie jestem w temacie.
Jesli bedzie miala i ten system sie sprawdzi to PvP typu areny beda kozackie...
"Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną rzeczą jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia."
Chyba raczej lista na wiki ;P
BTW, mam pytanie, bo dopiero niedawno po wpisach ROJA i Rocka się zainteresowałem GW2.
Tutaj będzie Target Battle System (jak w chociażby wowie) czy Non-Target Battle System?
Kabrazzis/Blas95 - oczywiście wymieniona przeze mnie wyobraźnia będzie bardziej narzędziem/pomocą w tworzeniu fikuśnych CPS-ów i eksperymentowaniu z nimi, niż czymś co świadczyłoby o jakiejkolwiek granicy :)
Blas95 - musisz poczekać na opinię Rocka - on bardziej siedzi w mechanice GW2 jak i w MMO wogóle.
Fajny tekst. Czekałem na coś takiego w WoWie. Niestety jedyne umiejętności, któe castuje kilka osob to summon warlocka, i health stone (bo tego demona już chyba można samemu przyzwać). Damn...wydaje mi się, że trzeba będzie tych GW2 spróbować :)
Ciekawe, bo w EQ2 wprowadzili to jakos w 2005r. i nazywalo sie to Heroic Opportunity. Z grubsza zasada byla identyczna. Bylo kilkanascie combosow, dajacych albo specjalny atak albo buffa jakiegos.
Im wieksza roznorodnosc klas w grupie tym lepsze i bardziej skomplikowane combosy.
Axor-> PvP będzie chyba na oddzielnych arenach, tak jak w jedynce.
Blas95-> Nie będzie już target-locka, trzeba samemu celować, czy to jeśli chodzi o czary, czy normalną broń.
Nakręcacie człowieka a do premiery jeszcze kupa czasu! Nie pozostało mi nic innego jak bicie HoM'a i cierpliwe czekanie. Pozdrawiam wszystkich.
Ambitny Łosiu, dzięki za odpowiedź. Zapowiada się świetnie.
"Tutaj będzie Target Battle System (jak w chociażby wowie) czy Non-Target Battle System?"
"Blas95-> Nie będzie już target-locka, trzeba samemu celować, czy to jeśli chodzi o czary, czy normalną broń."
Nie wprowadzaj go w blad. W GW2 jeast normalne targetowanie ("sticky-target") ala WoW, LOTRO czy GW1. Jedynym bajerem jest to ze niektore dlugo castowane umiejetnosci bedzie mozna uzywac podczas ruchu plus sa uskoki na boki/do tylu zabierajace mane/energie. GW2 ma standardowy dla MMO system zaznaczania celu - nie ma tu "fizycznej" walki. Bedzie mozna uskokiem wyjsc szybko z AOE/zasiegu mobka ale nie uskoczysz przed wypuszczona strzala czy fireballem tak jak w grach z combatem ala slashery (Drakfall Online, TERA, Vindictus).
Moze ci sie pomylilo z inna swieza gierka - TERA. Tam jest "Non-target Battle System".
@Kabraxxis
Właśnie Ty też się mylisz, bo wiele jest spelli, które po prostu lecą w jakimś kierunku i można je ominąć, tak samo można wypuścić czar w jakąś stronę tak, aby przeciwnik sam w niego wszedł.