Czym będą CPC w Guild Wars 2? - ROJO - 18 stycznia 2011

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Ciekawi co powstanie z połączenia wirowego ataku Warriora, kuli ognia Elementalisty i deszczu strzał Rangera? Zapraszam do lektury tekstu, w którym dowiecie się co ciekawego czeka na graczy nastawionych bardziej na konstruktywną współpracę z innymi niż sianie zagłady solo.

Interakcja w grach MMO jest kwestią bardzo istotną. Ważne by była jak najbardziej rozbudowana i przede wszystkim - ciekawa. Niestety, często ogranicza się ona co najwyżej do uzdrawiania innych członków drużyny, fundowania im specjalnych aur lub zarządzania agro w walce. Twórcy Guild Wars 2 zdecydowali się wprowadzić bardzo ciekawy mechanizm, który zwiększy ilość opcji wzajemnej interakcji między graczami. Mowa o CPC (Cross-Profession Combos), czyli systemie międzyklasowych ataków specjalnych. No dobra. Ale o co cho?

Łączenie umiejętności Warriora lub Rangera z mocami Elementalisty ma dawać najciekawszy zestaw międzyklasowych kombinacji ataków specjalnych.

Każda profesja dysponować będzie ogromnym zestawem rozmaitych ataków specjalnych dodatkowo rozbudowanym przez aktualnie używane uzbrojenie. System CPC sprawi, że połączenie dwóch lub większej ilości ataków specjalnych – da jeden wielki wspólny atak. Całość będzie wymagała od użytkowników zgrania się w czasie, umiejętności wycelowania ataku w odpowiednim kierunku oraz posiadania danej akcji aktywnej (naładowanej). Oczywistym jest, że nie każda wspólna sekwencja przyda się w każdych warunkach. Trzeba się będzie zachować adekwatnie do zaistniałej sytuacji i opracować przemyślaną strategię. Na odkrycie czekać mają setki kombinacji. Wymieńmy kilka z nich: 

Pole Statyczne (Static Field) Elementalisty + strzał z karabinu Wojownika

Pocisk przepuszczony przez Static Field będący czarem obszarowym rzuconym na glebę – naelektryzuje nabój dodając mu tym samym obrażeń od piorunów.

Krąg ognia (Ring of Fire) Elementalisty +  Rozszczepiony Strzał (Spread Shot) Rangera

Przepuszczony przez krąg ognia Spread Shot podpali od kilku do kilkunastu strzał i nada im dodatkowe obrażenia od ognia.

W/w kombinacja w akcji:

Wirowa Obrona (Whirling Defense) Rangera + Ognista Kula (Fireball) Elementalisty + strzał z karabinu Wojownika

Dwa słowa – chaos i masakra. Kula Ognia podpala wirujący słup Rangera przyczyniając się tym samym również do podpalenia pocisków Wojownika. Te, z kolei zostają rozszczepione na mniejsze odłamki i odpalone we wszystkich kierunkach.

Deszcz Meteorytów (Meteor Shower) Elementalisty + pole zaminowane Ognistą Pułapką (Fire Trap) przez Rangera

Meteoryty spadające z nieba i uderzające w zaminowaną glebę przyczynią się to ciągu potężnych, ognistych wybuchów łańcuchowych. Apokalipsa, przy której nawet św. Jan wymięknie. Całość przywodzi na myśl minowanie i detonowanie znane z serii gier Myth.

Wodny Trójząb (Water Trident) Elementalisty + Stożek Zimna (Iceberg) Elementalisty + Piorun (Thunder) Elementalisty

Całość pozwoli utworzyć jeden-wielki-mega-pocisk, który oprócz zadania obrażeń od elektryczności - znacząco spowolni ruchy oraz uszkodzi pancerz jednego wybranego celu . Akcja niczym przywołanie Kapitana Planety :)

Ściana Ognia (Wall of Fire) Elementalisty + Wirowy Topór (Cyclone Axe) Wojownika       

Mag rzuca Ścianę Ognia przed nacierającą hordę potworów. W tym samym czasie wojownik wykonuje Cyclone Axe, który w połączeniu z płomieniami tworzy swoisty miotacz ognia.

A oto filmik prezentujący m.in. ostatnią kombinację:

Woda, elektryczność, lód, trucizna, ziemia, powietrze czy ogień. Przy tworzeniu CPC - przyda się wszystko!

Przykłady możnaby mnożyć. Zasada jest prosta: coś przelatuje przez coś łącząc się z czymś co daje mega-coś. Mechanizm do ogarnięcia. Pamiętajmy jednak, że na razie znamy 4 z 8 profesji jakie będą nam dane w Guild Wars 2. Poznanie możliwości kolejnej czwórki niewątpliwie przyczyni się do odkrycia jeszcze ciekawszych drużynowych combosów. Jak wspomniałem wcześniej - przepisów będzie wiele. Dosłownie „kombinować” będziemy mogli dowoli. Jedyną kwestią jaka może nas w tym ograniczyć, będzie nasza wyobraźnia.

Największe pole do popisu dla CPC dadzą czary maga o działaniu obszarowym.

Wdrożony mechanizm ma nie tylko mobilizować graczy do testowania rezultatów CPC, lecz przede wszystkim – jeszcze bardziej integrować drużyny złożone z postaci o różnych profesjach. To jak kochani? Gotowi za niedługo połączyć wspólnie czary, łuki i topory?

Na temat:

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?

Śmierć w Guild Wars 2

Ulecz mnie w Guild Wars 2

ROJO
18 stycznia 2011 - 11:42

W MMO lubisz grać samemu czy z kimś?

Jestem zwierzęciem stadnym - nie wyobrażam sobie grać w pojedynkę. 16,4 %

Jestem samotnym wilkiem - generalnie gram sam. 21,2 %

Różnie. W zależności co w danej chwili mnie urządza. 62,4 %