Gra muzyka to zbiór wiadomości dotyczących muzyki z gier komputerowych, które z różnych względów nie doczekały się większego artykułu na łamach mojego bloga. Cykl ukazuje się raz w tygodniu, a w dzisiejszym odcinku przeczytacie między innymi o kompromitującej wpadce Ubisoftu z soundtrackiem do Assassin's Creed: Brotherhood, sukcesie ścieżki dźwiękowej z Minecrafta i udziale zespołu Sonic Mayhem w pracach nad nową grą z serii Mortal Kombat.
Kompromitująca wpadka Ubisoftu
Niezłą wtopę zaliczył przed kilkoma dniami koncern Ubisoft. Jeden z użytkowników serwisu Reddit odkrył, że soundtrack, który dołączany jest do gry Assassin’s Creed: Brotherhood w wersji Digital Deluxe, został skonwertowany do formatu mp3 bezpośrednio z pirackiego ripu. Ktokolwiek odpowiadał za przygotowanie ścieżki dźwiękowej do tego wydania, zapomniał usunąć z tagów kompromitującego firmę komentarza, a to właśnie on świadczy o tym, że pliki zostały stworzone na bazie nielegalnego albumu. Niech to będzie dobra nauczka na przyszłość – jak się okazuje, piracić też trzeba umieć!
Sonic Mayhem w Mortal Kombat
Sascha Dikiciyan pochwalił się w czwartek na swoim Twitterze, że wspólnie z Crisem Velasco wziął udział w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do najnowszej gry z serii Mortal Kombat. Na razie nie wiadomo jak duży wkład w ów soundtrack ma duet znany pod nazwą Sonic Mayhem. Głównym kompozytorem powracającego do korzeni mordobicia jest oczywiście Dan Forden – autor muzyki do poprzednich odsłon cyklu.
Soundtrack do Minecrafta sprzedaje się dobrze
Na brak zainteresowania ze strony miłośników elektronicznej rozrywki nie może narzekać Daniel Rosenfeld, muzyk ukrywający się pod pseudonimem C418. Jego soundtrack do gry Minecraft, który trafił do sprzedaży 4 marca, sprzedał się już w nakładzie 5900 kopii. Płyty można posłuchać za pośrednictwem serwisu Bandcamp – istnieje również opcja kupienia całego albumu za 4 dolary. Krążek dostępny jest również w ofercie Amazonu oraz w sklepie iTunes, ale jak twierdzi główny zainteresowany – jego cena jest zbyt wysoka i lepiej nabyć go taniej bezpośrednio od twórcy.
Zimmer w Crysis 2 oficjalnie
Koncern Electronic Arts wydał zaskakujące oświadczenie prasowe, które w całości poświęcono drugiej odsłonie cyklu Crysis. Czytamy w nim, że swoje trzy grosze do najnowszej strzelaniny firmy Crytek dorzucił – usiądźcie koniecznie, bo to nazwisko zwali Was z nóg – Hans Zimmer! Autor muzyki do takich filmów jak Incepcja i Mroczny Rycerz pomógł opracować „intensywną i dramatyczną” ścieżkę dźwiękową gry. Niestety Elektronicy nie podali jak duży udział w soundtracku ma niemiecki kompozytor, możemy się jedynie domyślać, że pełni on równie istotną funkcję, co pozostali kompozytorzy: Borislav Slavov i Tillman Sillescu.
A tak na poważnie: miło że wreszcie Electronic Arts potwierdza to, o czym od dawna doskonale wiadomo. Udział Zimmera w soundtracku do drugiego Crysisa jest co prawda skromny, ale skomponowany przez niego utwór tytułowy robi wrażenie. Można go posłuchać poniżej.
BAFTA: Najlepszy soundtrack jest w Heavy Rain
Tradycyjnie w marcu Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA) przyznała nagrody dla najlepszych gier komputerowych poprzedniego roku. W najbardziej interesującej nas kategorii – najlepsza muzyka oryginalna – zwyciężył soundtrack do Heavy Rain, który okazał się lepszy niż Fable III, Alan Wake, Mass Effect 2, 007: Blood Stone i Super Mario Galaxy 2. Z niewiadomych względów Brytyjczycy nie wzięli pod uwagę Red Dead Redemption, co jest… dziwne. W innej ciekawej kategorii – najlepsze użycie dźwięku – w pokonanym polu konkurentów pozostawił Battlefield: Bad Company 2.