Dawid walczy z Goliatem czyli reklama Good Old Games - barth89 - 26 marca 2012

Dawid walczy z Goliatem, czyli reklama Good Old Games

Good Old Games (GOG) to dobrze nam znana platforma dystrybucji cyfrowej, założona przez CD Projekt, a obecnie należąca do CD Projekt RED, która zajmuje się przede wszystkim tytułami starszymi i już ciężko dostępnymi. Niebawem GOG.com doczeka się modernizacji- ma być większy i bardziej nowoczesny. Z tej okazji w sieci pojawił się filmik reklamujący GOG, który wydaje się być zarazem prztyczkiem w nos samego Valve i Steama:

Tło wydarzeń? Spokojna kawiarenka, charakterystyczny gwar, raczej spokój. Przy jednym ze stolików siedzi mężczyzna z laptopem, usiłujący zalogować się do jednej ze swoich gier. Niespodziewanie (a może i spodziewanie?) na ekranie pojawia się komunikat: "This game requires DRM for your protection! Please activate this game for security.", zwiastujący coś bardzo niedobrego. Rozsierdzony mężczyzna przywdziewa... zbroję z charakterystycznym czerwonym kurkiem Valve i roznosi laptopa w drobne strzępy. Reklamie towarzyszy przy tym hasło: "Games don't need armor".

Jak doskonale wiemy - CD Projekt RED w swoich grach nie stosuje zabezpieczeń takich, jak DRM, a wręcz odcina się od nich i oficjalnie je potępia. Wiemy także, że taką formę zabezpieczeń stosuje Valve w swoim Steamie. GOG sporo ryzykuje narażając się gigantowi, ale z drugiej strony może sporo zyskać w oczach graczy, a to przecież najważniejsze.

A czy Wy uważacie, że taka reklama może polskiemu serwisowi pomóc, czy raczej jedynie zaszkodzić?

barth89
26 marca 2012 - 14:03

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.03.2012 15:19
cziken1
41
Centurion

CD Projekt Red i GOG ma bardzo dobra "prase",i oddanych fanow.Ta reklama napewno nie zaszkodzi...A Valve pomalo zaczyna irytowac ludzi,za skupianie sie na Steamie,i olewaniu fanow np. w kwestii kontynuacji Half-Life.

26.03.2012 15:28
odpowiedz
would
32
Pretorianin

"GOG sporo ryzykuje narażając się gigantowi"

A tak w zasadzie to co ryzykuje? Powództwa przeciw CDP raczej nie wytoczą, ich gier ze Steam też się nie pozbędą. Co takiego GOG może stracić?;p

26.03.2012 15:54
aope
odpowiedz
aope
134
Corporate Occult

Reklama bardzo, bardzo słaba i przewidywalna. Poza tym jaki tam prztyczek w nos Valve/Steam, to była co najwyżej próba otarcia się małym palcem u lewej stopy będąc w kaloszach. Generalnie to ten marketing GOG jest zwyczajnie strasznie kiepski. Albo przeginają w jedną stronę (zamknięcie serwisu, aby go później otworzyć), albo w drugą (szczyt żenady w aktualnej reklamie, do tego wykonany strasznie amatorsko), brakuje im polotu i pomysłów. Życzę GOGowi jak najlepiej, mają swój kawałek tortu, swoją niszczę, swoich fanów, swoją działkę. I niech się jej trzymają, może niech w indie pójdą? Ale konkurencją dla Steam czy innego Origin nigdy nie będą, nie ma co się oszukiwać - za mali są, zakrzywianie rzeczywistości również im nie wychodzi.

I jeszcze jedno, co do samego GOGa - szkoda, że PL klientów mają w doopie. Mogliby wydać PL wersje niektórych z gier (już nie mówię nawet o wszystkich), przecież sami je robili. Mogliby wprowadzić rozliczenia w złotówkach i przez choćby PayU. Mogliby wreszcie dać nam lepszą cenę na "swoje" produkty. Nie znam nikogo, kto kupowałby u nich bezpośrednio gry, wszystko to wymiany z punktów. A przecież tak niewiele trzeba, aby to zmienić.

26.03.2012 16:35
Morgul Maugoth
odpowiedz
Morgul Maugoth
131
Konsul

Nic nie ryzykuja, nic nie zyskuja, reklama jest slaba i nudna - zapada w pamieci na jakies 2min po obejrzeniu i znika.

26.03.2012 16:46
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
151
vel barth89

would --> co ryzykują? A chociażby utratę dobrej opinii czy wystawienie się na pośmiewisko (jednoznaczne z pierwszym) ;)

26.03.2012 16:52
odpowiedz
koobon
82
Legend

Już raz błysnęli kampanią marketingową.
Mnie się takie patenty nie podobają. Masz pełne prawo chwalić się tym co robisz dobrze, ale przypieprzanie się do konkurencji (chociaż to może za dużo powiedziane, bo przy Steamie GOG to neptki) jest zagraniem smutnym i odrobinę żałosnym.
EA "promocją" nowego Battlefielda straciła więcej niż zyskała i tego samego życzę DobrymStarymGrom.

A tak swoją drogą, gościa do reklamy mogli wybrać bardziej "wyględnego". Tłuste, rzednące długie włosy to uber Weltschmerz.

26.03.2012 17:42
odpowiedz
lynn
39
Centurion

Post z dzisiaj, a odnosi się jedynie do filmiku z piątku? A gdzie opis filmików z soboty i niedzieli?

Kampania, jak kampania. Skoro się o niej pisze także tutaj na gameplayu, gdzie o GOG.com się zwykło nie pisać, to znaczy, że działa.

26.03.2012 17:43
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
151
vel barth89

lynn --> były jakieś filmiki w weekend? Poza tym na nic nie natrafiłem, a przegląd sieci był.

No i... czemu na gp miałoby nie być info o kampanii reklamowej gog? :)

26.03.2012 17:47
odpowiedz
lynn
39
Centurion

Były. W sobotę, w niedzielę, dzisiaj ma być ostatni, a jutro otwarcie nowej strony. Przegląd sieci? Polecam zajrzeć do źródła, pierwszy news, na prawdę trudno przegapić.

Podpowiem, że w weekendowych filmach oberwało się nieco mniejszej konkurencji :).

26.03.2012 18:32
Jami84
odpowiedz
Jami84
56
Steam Maniak
Wideo

właśnie pojawił się kolejny film reklamowy: http://www.youtube.com/watch?v=dvaNgCTncLk

lubię GOGa, nawet kupiłam u nich parę pozycji, ale ta kampania nie specjalnie mnie zachwyciła, jakieś drętwe są te filmiki

no i żałuję, tak jak aope, że nie dają wersji polskich w grach, chociażby w tych, które wydawali u nas,
no ale gdzieś się chyba z tego tłumaczyli i mówili, że u nas za mało osób korzysta z dystrybucji elektronicznej :(

26.03.2012 19:02
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
151
vel barth89

lynn --> jakoś mi to umknęło, dzięki :) Co by nie mówić - pomysłowe to.

Jami84 --> fakt, brakuje wersji PL, ale jedno trzeba przyznać - czuć stary styl. Przynajmniej ja mam takie odczucia po zakupie kilku gier. Ściągnąłem, wypaliłem na płytkę, instaluję na tylu komputerach, na ilu chcę.

27.03.2012 21:31
odpowiedz
lynn
39
Centurion

Barthez, będzie komentarz do nowej wersji strony?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze