Rime najfajniejszą grą Gamescomu? - Cascad - 21 sierpnia 2013

Rime najfajniejszą grą Gamescomu?

Gamescom 2013 nie zagotował się od niesamowitych zapowiedzi i niespodziewanych pokazów. Poza kilkoma faktami wartymi odnotowania (Twitch i Minecraft na PS4, nowe Fable na X1) nie działo się zbyt wiele. A jednak, na konferencji Sony przez kilka chwil mogliśmy oglądać pewną grę – to Rime, które na pierwszy rzut wygląda jak połączenie Ico i The Legend of Zelda: Wind Waker. Trudno żeby taki miks nie przykuło uwagi graczy…


 


 

Specyficzny kontrast barw i nasycenie bieli budzą jednoznaczne skojarzenia z japońskimi produkcjami – zresztą moment (0:44) w którym chłopiec siedzący przy ognisku zaczyna wymachiwać kijem, by odpędzić okrążające go cienie jest jakby wyciągnięty wprost z Ico.


 

Twórcami Rime (po angielsku to „szron”) jest hiszpańska ekipa Tequila Works, która jak na razie stworzyła tylko dwuwymiarowego paltformera w postapokolaiptycznym świecie – Deadlight, który niezbyt im się udał. Warto jednak wierzyć, że doświadczenie wyciągnięte z tamtej pozycji i przetarcie się na konsolowym szlaku pozwoli im teraz na osiągnięcie czegoś o wiele ciekawszego.


 


 


Rime ma być grą z otwartym światem, w której potężna niegdyś cywilizacja sięgnęła dna. Z grafik koncepcyjnych wynika też, że poza mocno naświetlonymi obszarami, ważną rolę odgrywać będzie mrok:


 


 


 

Co ciekawe, wydawcą będzie Sony, a gra dołączy do grupy exclusivów PlayStation 4. Choć nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery to możemy przypuszczać, że będzie to jeden z wielu mocnych, niezależnych tytułów, które ukażą się na PS4 w przyszłym roku. Wygląda, więc na to, że konsola ta faktycznie stanie się drugim domem developerów indie.


 


 

Wracając jednak do sedna – mimo strzępków informacji Rime już teraz bardzo mi się podoba (budzi też skojarzenia z The Witness Jonathana Blowa) i chciałbym, żeby była to udana, pamiętna przygoda, która oczaruje nas nie tylko swym wyglądem, ale i fabułą i rozgrywką.


 


Jeżeli chcesz dotrzeć do większej ilości podobnych tekstów, zostać moim amigo, lub wygłosić epicki hejt - zrób to widocznie:

#na Facebookowej stronie Cascaderstwo (w kategorii zdrowie/uroda!).
#na rozrywkowym Twitterze pełnym czerstwych żartów i starych linków.

Dzięki!

 

Cascad
21 sierpnia 2013 - 17:51

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
21.08.2013 16:29
berial6
berial6
116
Donut Hole

Trzeba mieć strasznie ubogi zasób słownictwa, by w tytule użyć słowa "fajny".

21.08.2013 16:34
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

lepiej uzyc "epicki", co nie?

21.08.2013 16:34
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Wizualnie wywołało u mnie opad szczeny.

21.08.2013 17:38
odpowiedz
V3n
33
Centurion

@berial6 ale po co ma zastępować słowo 'fajny'? Przekazał nim co ma przekazać, a słowa w tekście zastępujesz aby uniknąć powtórzeń, których autor akurat nie robił. Musisz mieć strasznie chujowe życie jeżeli czepiasz sie wszystkiego.

21.08.2013 17:51
CascadJazz
odpowiedz
CascadJazz
17
Pretorianin

berial jest widocznie zbyt fajny, by używać tak pospolitego słownictwa. beka.

21.08.2013 17:52
odpowiedz
Lans_Tartare
41
Pretorianin

@1 - elo.

21.08.2013 18:44
BliBs_Pl
odpowiedz
BliBs_Pl
77
Weltschmerz

Miejmy nadzieję, że gra będzie lepsza niż bardzo marny Deadlight, który oferował jedynie klimat na niezłym poziomie.

22.08.2013 02:37
odpowiedz
mystery510
3
Junior

czesc wszystkim w pokazie fify 14 w 6:45 min meczu jest na baneze reklama pes2013 wtf

22.08.2013 09:33
CascadJazz
odpowiedz
CascadJazz
17
Pretorianin

wszyscy dziękują za info!

22.08.2013 12:42
Stalin_SAN
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

Wygląda nieźle

22.08.2013 12:49
odpowiedz
zanonimizowany847542
23
Generał

Twórcami Rime (po angielsku to „szron”) jest hiszpańska ekipa Tequila Works, która jak na razie stworzyła tylko dwuwymiarowego paltformera w postapokolaiptycznym świecie – Deadlight, który niezbyt im się udał.

Deadlight to jedna z najciekawszych sidescrollowych gier 2D ostatnich lat. Naprawde nie wiem co ludziom nie pasuje w tej produkcji.

22.08.2013 13:50
CascadJazz
odpowiedz
CascadJazz
17
Pretorianin

pewnie to, że jest nuda, trwa 2 godziny i cała jej oryginalność to wrzucenie kilku zombie i małej ilości pocisków.

22.08.2013 16:24
Harry M
odpowiedz
Harry M
143
Master czaszka

Wygląda ślicznie.

22.08.2013 16:50
odpowiedz
zanonimizowany847542
23
Generał

[12]
A to ciekawe... Ja mam na liczniku ponad 12 godzin i przyznam, ze w ogole sie nie nudzilem. Rozumiem, ze kazdemu podoba sie cos innego, ale pisanie, ze gra jest nudna i starcza na dwie godziny, to chyba wypowiedz osoby, ktora te gre wylacznie widziala.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze