Watch_Dogs brzydsze niż obiecywano – ale czy to ważne? - Qualltin - 10 marca 2014

Watch_Dogs brzydsze, niż obiecywano – ale czy to ważne?

Dużo już zostało na temat developerskich obietnic na przestrzeni lat powiedziane. Ten, kto wierzy, że przedpremierowe pokazy mogą prezentować produkt w tym samym stopniu zaawansowania i szczegółowości, co ostateczny efekt prac w postaci samej gry, robi sobie krzywdę. Niewiele jest przypadków, w którym obietnice dotyczące funkcjonalności czy stylistyki gier zostały spełnione. W końcu przecież starannie wyreżyserowane filmiki są po to, żeby rozbudzić graczy i sprawić, żeby pociekła im po brodzie gameplay’owa ślinka. A jak sprawa ma się z Watch_Dogs?

Zgaduję, że każdy choć raz o Watch_Dogs słyszał. Od wielu, wielu miesięcy zapowiadana, utrzymywana dość długo we względnej tajemnicy, starannie prezentowana światu, z odpowiednim zamysłem i przygotowaniem gra. Prezentacji samej rozgrywki było dość mało, ale były to materiały na tyle efektowne i efektywne, że tysiące, jeśli nie miliony graczy, zapragnęło Watch_Dogs na swoich półkach. Niesamowita dbałość o szczegóły miała zapewnić tej grze tytuł gry roku, przynajmniej wielu głośno krzyczało, że takim mianem zostanie ona określona po swojej premierze. Ostatnio jednak coraz częściej gra stacza się po równi pochyłej oczekiwań growego świata, a wszystko za sprawą opublikowanego ostatnio marcowego trailera, co do którego podejrzewa się, że jest to prezentacja gameplay’u z konsoli nowej generacji. Poniżej możecie obejrzeć dobre porównanie z wcześniejszym materiałem wideo przedstawionym na E3, który zilustruje Wam ów nagłaśniany problem.

Zwróćcie uwagę na detale, które dość mocno wpływają na odbiór całości. Deszcze, zalana droga, kałuże, latające w powietrzu odłamki, realistyczne wybuchy, zdecydowanie lepiej wyglądające animacje choćby biegu czy chodu bohatera – tym wszystkim poszczycić może się targowy materiał promujący. Z obecnym stanem rzeczy nie ma to już jednak wiele wspólnego. Można by tak jeszcze długo wyliczać, ale i tak nie wyłapało by się wszystkich różnic w pojedynkę. Wniosek jest jeden – jest gorzej, jeśli chodzi o kwestie estetyczne.

Rodzi się jednak przy tym jedno, kluczowe pytanie, na które każdy z nas powinien sobie odpowiedzieć – czy to jest takie ważne? Dla mnie nie, gdyż to funkcjonalności w danej grze, a nie jej wygląd sprawiają, że chce mi się przed monitorem bądź telewizorem spędzić nad nią kilkadziesiąt godzin, co do których nie mam poczucia, że zostały stracone, gdy docieram już do końcowych napisów. Gdyby nowe GTA, oznaczone piątką, było „brzydsze”, ale zachowałoby swoją mechanikę, klimat, fabułę, nadal bym w nią chętnie zagrał. To samo tyczy się Watch_Dogs. Pomysł na grę podoba mi się niesamowicie. Tego jeszcze nie było. Konia z rzędem temu, kto opracował całą ideę tej gry. Wierzę, że nie zabraknie malkontentów, którzy wydają na swoje machiny parę niezłych tysięcy polskich złotych tylko po to, żeby móc poszczycić się wyższymi ustawieniami jakości niż sąsiad, a Ubisoft odbierze im jedyne pole do popisu zmniejszając graficzny pułap ich produktu (przez co stanie się zdecydowanie łatwiejsza w dalszej implementacji nowych funkcji). Ja jednak totalnie „don’t care”. No bo nie powiecie mi, że są na tutaj z nami osoby, które wierzyły, że Watch_Dogs w miarę postępu prac nadal będzie prezentowało taki poziom graficzny, jak na dopieszczonych do perfekcji filmach z targów? 

O Watch_Dogs możecie też poczytać i wypowiedzieć się w tym wpisie Pirasa.

Qualltin
10 marca 2014 - 16:11

Komentarze Czytelników (55)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.03.2014 18:57
odpowiedz
zanonimizowany960300
13
Pretorianin

Gdyby Ubi zrobiło WD tylko na Xone i PS4 to by wyglądało jak miało wyglądać. Ale chcą zgarnąć więcej graczy więc wydają jeszcze na stare konsolki i PC, dlatego tak to wyszło.

10.03.2014 19:12
kaszanka9
odpowiedz
kaszanka9
105
Bulbulator

Sasori666 [1] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13157001&N=1#post0-13157001

Widzisz, bo w twoim słowniku "next gen" kończy się na grafice, a w moim na przykład, to jeszcze nie widziałem żadnej next genowej gry, ani na pc, ani na żadnej konsoli.

Sprawa jest taka, że na pewno grafika jest ważna dla wielu, mniej lub bardziej, w kontekście pogarszania grafiki podsumował bym tak, jest na tyle ważna na ile proporcjonalnie ją pogorszyli.

I patrząc na tym przykładzie, zaprezentowali przesadne wizualia, a teraz różnica jest za duża, więc i szum duży.

10.03.2014 19:13
odpowiedz
Tomczyk27
46
Centurion

Pamiętam, pamiętam. SCDA old gen to po prostu pakiet misji do doskonałego CT+pasek lojalności frakcji, znacznie lepszy niż w next-genie. Wiem, że grę liniową piszę się inaczej niż sandboksa. Wiem, że obie wersje robiły inne studia (old-Montreal, Next-Szanghaj). PS. Zabawne jak z biegiem lat zmienia się nomenklatura ;)

Ale Ubi ma już jeden "sandbox"(?) na old-geny- AC4. Mogli zrobić WD na Anvilu na stare konsole,jako AC z innymi teksturami, a na Disrupt (??) na PC i PS4 / X0- i tu ewentualnie pogmerać z efektami.

Ale nie ja sponsoruję, i nie ja decyduję o produkcji. Ja tylko decyduję o zakupie-a ten odkładam bezterminowo.

Anyway- pożyjemy, zobaczymy. Tylko mogliby nie udawać, że białe jest czarne, i nawet jeżeli obcięli jakość, to mogli to usprawiedliwić koniecznością np. mniejszych wymagań sprzętowych, czy tam większą płynnością na konsolę, bo blabla spodziewali się mocniejszych konfiguracji. A tak puścili bąka jako jedna z dwóch osób na sali, i udają że to nie oni.

Aha, nie wiem czy ich PR to jacyś ludzie z łapanki, ale jeżeli już prezentuję się grę, to robi się to cały czas na jednej platformie, na innych tylko z wyraźnym zaznaczeniem- achtung, achtung- to gra na Atari=grafa gorsza ;]

Albo mogli się wstrzymać z prezentacją na E3 2012, i pokazać ją teraz, bez dopakowanych efektów.

I jeszcze jedno: dlaczego nie pokażą kolejnego w pełni "nocnego" gameplaya, co by można było porównać? Najlepiej rozgrywanego na PC? Coś do ukrycia, hm?

10.03.2014 20:03
odpowiedz
hinson
77
Generał

Tak to jest ważne, bo zostaliśmy perfidnie oszukani przez Ubisoft i należy ich piętnować na każdym kroku, bo inaczej inni pójdą w ich ślady też tak będą kłamać. Najlepszą karą byłoby zbojkotowanie gry i nie kupienie jej, wtedy te miliony, które włożyli w przygotowanie tytułu poszłyby w błoto i może w przyszłości, nie obiecywaliby już gruszek na wierzbie.

10.03.2014 20:06
odpowiedz
sewerynekd
6
Legionista

Szczerze, to mnie nie obchodzi, że gra została trochę zubożona graficznie. I tak wygląda całkiem fajnie to raz, a dwa liczy się to, jak się w nią będzie grało.

10.03.2014 20:51
kaszanka9
odpowiedz
kaszanka9
105
Bulbulator

hinson [39]

Tak to jest ważne, bo zostaliśmy perfidnie oszukani przez Ubisoft

No tak naprawdę nie, dostałeś filmik, ale teraz jest inny i pokazuje co innego, trudno żeby ktoś kupował grę na podstawie pierwszego filmiku z pierwszej zapowiedzi, a jeżeli tak, to kto tutaj jest niepoważny...

10.03.2014 21:07
odpowiedz
planet killer
83
Konsul

" DLACZEGO? Dlaczego studio pogarsza jakość grafiki, efektów i fizyki zamiast to wszystko poprawić i usprawnić? Nie ogarniam."

Ogarnij,że ten "gameplay" nie był żadnym gampalyem tylko REDNEREM zrobionym tak by wyglądał na gameplay.
Ubisoft wspiął się w krętactwie i obłudzie na wyższy poziom.

10.03.2014 21:45
dj_sasek
odpowiedz
dj_sasek
100
Freelancer

Nie byłoby takie ważne, gdyby od razu przy pierwszej prezentacji gry pokazali jak na prawdę wygląda. Nie byłoby teraz jęku niezadowolenia. Ubisoft sam sobie winny jest. No chyba, że wersja PC będzie wyglądać jak ta prezentowana w co wątpię. Ubisoft już mi podpadł kilka razy. Pierwszy raz było to jak wprowadzili głupi DRM, a drugi raz jak z Asasyna zrobili tasiemca. Jeżeli dalej będą się bawić w takie gierki to znienawidzę ich do poziomu EA.

10.03.2014 22:56
TRX
odpowiedz
TRX
144
Forumowy Cień

Dla mnie grafika w W_D jest ważna, ale tylko dlatego, że chciałem na swojego kompa w końcu kupić faktycznie next-genową grę, która pokaże mi czym różni się tytuł na sprzęt sprzed kilku lat a jak wygląda coś współczesnego na absolutnie (jak widać) przehype'owane możliwości nowych konsol. Jak widać nie doczekam się tego zarówno dziś, jutro jak i pewnie (choć mam nadzieję, że źle aż tak nie będzie) przez całą długość życia XONE i PS4.

10.03.2014 23:33
kaszanka9
odpowiedz
kaszanka9
105
Bulbulator

TRX [44]
w końcu kupić faktycznie next-genową grę
I grafika miała ci to dostarczyć? beka...

10.03.2014 23:34
Vender
odpowiedz
Vender
25
Vendetta

Pierdolenie. Przecież mozna zrobic grafike z znaków ASCII i wszyscy będą zadowoleni. Fakt, może być brzydko. Tylko po co?

10.03.2014 23:42
Kłosiu
odpowiedz
Kłosiu
170
Legend

Niektórym można pluć w twarz i będą mówić że deszcz pada :).
Różnica jest makabryczna. Kiedyś różnice zwykle też były, ale w drugą stronę :).

10.03.2014 23:44
TRX
odpowiedz
TRX
144
Forumowy Cień

@Kaszanka9
Tak, chodzi mi o grafikę i tylko o nią w przypadku prawdziwie next-genowej gry na PC. Dziwisz się? Myślę, że nie jestem jedyną osobą, która tego oczekuje. Oczywiście podkreślam tu, jak i na GOLu, że nie jestem masturbatorem graficznym, ale chciałbym liznąć oprawy godnej nowych konsol.

10.03.2014 23:59
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

A co to znaczy oprawa godna nowych konsol ? czy ktoś zabronił twórcom oddać do dyspozycji graczom PC i tym, którzy mają najpotężniejsze maszyny, najładniejszą wersje gry, być może tej ocierającej się wyglądem o build z 2012 ? Jakie mają tutaj znaczenie nowe konsole których jest zaledwie ~10mln a mocnych PCtów bóg wie ile... Odpowiadam, nie mają znaczenia, gra w takiej formie jaką wdzieliśmy w 2012 roku prawdopodobnie nie istnieje. Nowe konsole których jest śmiesznie mało nie miały na to wpływu, prędzej past geny. Oczywiście Infamous SS kładzie na łopatki WD pod względem graficznym i jakoś nie słychac aby ktoś pierdział ze konsola nie domaga...

11.03.2014 04:33
Koktajl Mrozacy Mozg
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
159
VR Evangelist

kaszanka9 - ale chyba to jedyna strefa gdzie mozna liczyc na jakas widoczna i sensowa znane, w nowym TR tez mamy pokaz nowej generacji-dupereli - wlosy, bujajace sie belty, bujajaca sie siekiera - wow.

Alpha - chyba mieli robic bundle z WD, coz, ale jesli chcieli wydac ta gre polroku temu to konsol bylo jeszcze mniej ;)

11.03.2014 07:26
diaboł
odpowiedz
diaboł
123
boss

alpha_lyr z tych 10mln konsol może 5mln kupić grę a na PC nawet jak będzie 100mln to kupi max 1mln a reszta ściągnie z neta :) takie są realia.
Gry najlepiej sprzedają się na konsolach więc w ich interesie leży aby gra wyglądała dobrze na X1 i PS4.
Najgorzej jak developer chce zrobić grę na wszystko: ps3, x360, ps4, x1, pc, tak samo thief jakby wyszedł tylko na nową generację +pc to by nie było tyle bugów i niedociągnięć.

11.03.2014 08:29
Irek22
odpowiedz
Irek22
102
Grzeczny już byłem

diaboł [51]
Gry najlepiej sprzedają się na konsolach więc w ich interesie leży aby gra wyglądała dobrze na X1 i PS4.

Tyle tylko, że X360 + PS3 jest - strzelam - ok. 100 mln, a X1 + PS4 ok. 10 mln. Ubisoft w dalszym ciągu największy interes ma w tworzeniu gier na X360 i PS3. To w interesie M$ i Sony leży, aby gry wyglądały dobrze na X1 i PS4. Na nieszczęście dla M$ i Sony żadna z tych firm nie jest odpowiedzialna za WD.

tak samo thief jakby wyszedł tylko na nową generację +pc to by nie było tyle bugów i niedociągnięć

Oprawa graficzna i niedociągnięcia a bugi, to dwie różne i niezależne od siebie rzeczy.

11.03.2014 08:41
Molzey
😊
odpowiedz
Molzey
114
Generał

Oczywiście, że grafika jest nieważna! Założę się o dobre piwo, że nikt na całym świecie nie zrobił żadnego preordera Watch Dogs kierując się obrazkami z 2012 roku. W życiu.
I to w ogóle nie jest problem. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie.Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie.Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie. Kupujcie.

11.03.2014 11:21
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Tyle tylko, że X360 + PS3 jest - strzelam - ok. 100 mln
No nie bardzo, każda z konsol przekroczyła już dawno próg 80mln

alpha_lyr z tych 10mln konsol może 5mln kupić grę a na PC nawet jak będzie 100mln to kupi max 1mln a reszta ściągnie z neta :) takie są realia.
Gry najlepiej sprzedają się na konsolach więc w ich interesie leży aby gra wyglądała dobrze na X1 i PS4.

Nie wiem, ostatnio panuje dość mocne przekonanie że gry na PC sprzedają się równiez w milionach. Na Streamie miliony pobrań w 24h itp..., niestety jak przychodzi co do czego i takie Ubi chrzani sprawę, to jest płacz wkurzonych nerdów którzy nie będa mogli wykorzystać nowych grzałek i automatyczna zmiana frontu na "to wina konsol, bo mają największą sprzedaż, a na PC to 1/10 tego...)
Pomijajac już nowe konsole, których jak mówiłem jest śmiesznie mało, to starych jest ponad 160mln. Jednak nie zakładam że ten stan rzeczy jest spowodowany istnieniem owych pudełek. Silnik powinien być na tyle elastyczny aby zrobić 2 wersje gry diametralnie różniące się od siebie. Ubi rok w rok kosi duzo siana i nie chce przeznaczyć troche grosza na nowa technologie tylko wzorem Activision i EA upycha hajs w materac, bo wiedzą, że nie ma sensu wprowadzać czegos nowego skoro i tak sprzedadzą miliony kopii tego paździerza który rok w rok jest troche lekko zmodyfikowany.

11.03.2014 23:36
/\/\ /-\ _/ /-\ /\/
odpowiedz
/\/\ /-\ _/ /-\ /\/
64
Pretorianin

Jak ktoś lubi gdy mu się wciska kit to spoko. Tu nie chodzi o fakt że gra wygląda brzydziej tylko o to, że nas okłamywali dając sfabrykowane gameplayowe filmiki.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze