Wypuszczając grę StarCraft w 1998, Blizzard nie miał pojęcia, co zapoczątkuje. Świat oszalał na punkcie trzech ras, które nieustannie walczą o panowanie nad kosmosem. Nie dziwi więc fakt, że firma postanowiła rozszerzyć swój świat, a przy okazji zarobić kilka dodatkowych dolców. W taki sposób Jeff Grubb dostał szansę opisania wydarzeń z gry z innej całkiem perspektywy. Książka Krucjata Liberty`ego to okno, przez które będziemy patrzeć i czytać przygody jej bohaterów. Czas na kolejny odcinek Biblioteczki Gracza, gdzie wracamy do pierwszej wydanej w Polsce książki, związanej z uniwersum StarCrafta.
StarCraft: Krucjata Liberty`ego to pierwsza książka z serii kosmicznych opowieści firmy Blizzard wydana w Polsce. Było w to w roku 2001 i wydaniem zajęło się wydawnictwo ISA, które specjalizuje się w sprzedaży figurek, kart oraz książek o tematyce fantasy i science fiction. Firma ISA wydała w późniejszym terminie jeszcze dwa tytuły z serii StarCraft, które stworzyły trylogię, którą możecie nadal zakupić na ich stronie internetowej. Ja tak zrobiłem. Przejdźmy do wyglądu. Książka została wydana w małym formacie, który bez problemu zmieści się w kieszenie. Fantastyczny pomysł, gdy się jest na wakacjach. Okładka miękka przedstawia Sarę Kerringan w postaci Królowej Ostrzy. Moim skromnym zdaniem okładka w ogóle nie pasuje do treści. Papier, na którym wydrukowano tekst, jest niskiej jakości, ale w znacznym stopniu odbija się to na cenie. Ogólnie książka jest wydania solidnie i tanio . Ma to swój urok.
Kim więc jest Jeff Grubber? To pisarz, który ma na swoim koncie masę książek w klimatach fantasy oraz science fiction. Z Blizzardem współpracował również przy pisaniu książki WarCraft Tom 3: Ostatni Strażnik. Bardziej jednak lubi pisać podręczniki RPG. W tym wypadku stworzył cztery książki do gry Dungeons & Dragons oraz trzy do świata Star Wars. Głównym bohaterem StarCraft: Krucjata Liberty`ego jest Danny Liberty, który jest reporterem. Pechowym reporterem. Gdy odkrywa gruby spisek w sercu konfederacji, dostaje inny przydział. Wyrusza na czerwona planetę Mar Sarę, by prowadzić reportaże z pierwszej linii w Sektorze Kaprulu. Liberty jednak trafia na jeszcze większą aferę, która może kosztować go życie. Książka w fantastyczny sposób opisuje walkę Zergów, Terran oraz Protosów z perspektywy reportera, która za wszelką cenę chce poznać prawdę. Na 240 stronach będziemy poznawać na nową bohaterów gry oraz obserwować walki pomiędzy rasami. Poznamy jak doszło do porwania Sary Kerringan przez Zergów i gdzie wtedy był Jim Raynore.
Samą książkę czyta się bardzo szybko, a krótkie rozdziały bardzo w tym pomagają. Pomimo tylu stron, wystarczy kilka godzin, by zobaczyć ostatnia stronę. Niestety zostaje duży niedosyt po przeczytaniu. Gracz, który grał w grę i przeczytał książkę, poszerzył swoją wiedzę na temat ras i ich bohaterów, ale w małym stopniu. Czytelnik, który nie grał w grę, nie ma tutaj czego szukać, gdyż nie bardzo będzie wiedział, o co w niej chodzi.
Podsumowując, to dobra książka, ale znów tylko dla gracza i tylko jako uzupełnienie, które można przeczytać pomiędzy pierwszym StarCraftem, a dodatkiem do gry Brood War. Zwykły czytelnik będzie się tylko męczył. Ocena to dwa krwiożercze Zergi na pięć zabijających ich Marinsów. Czyli może być fajniej, gdy się przechodziło grę.
Inne książki o StarCrafcie:
1 - StarCraft2 : Punkt Krytyczny.
Inne komiks o StarCrafcie:
1 - StarCraft: Frontline tom 1.