Piras

Świadomy Gaming

najnowszepolecanepopularne

Gdzie oni się podziali - symulacja "żywego" miasta w Thief

Badland – gra, w którą powinieneś zagrać na swoim smartfonie/tablecie

Dostosowywanie pory roku do realiów gry

Wrażenia z bety Survarium – darmowego postapokaliptycznego FPSa

Assassin's Creed IV: Black Flag byłby lepszą grą, gdyby nie był Assassin's Creedem

Zanim zacznę grać...

Wrażenia z bety Survarium – darmowego postapokaliptycznego FPSa

Wszelkie motywy postapokaliptyczne, postnuklearne są obecnie bardzo pożądane przez graczy. Być może wynika to ze specyficznego stylu świata przedstawionego, może charakterystycznej, otwartej struktury rozgrywki, a może jeszcze innego precyzowanego indywidualnie czynnika. Survarium genialnie wbiło się w rynek, ale wersja testowa pokazuje, że jest jeszcze mnóstwo pracy.

czytaj dalejPiras
30 kwietnia 2014 - 20:38

Co się dzieje z Armikrogiem?!

Niebawem minie rok od zakończenia zbiórki na Kickstarterze, a od tamtej pory o następcy Neverhooda niczego nowego się do dowiedzieliśmy. Wszelka aktywność twórców na rynku wygasła, nie wiemy nawet czy produkcja ta powstaje, a jak już – to na jakim jest etapie. Niepokoję się, bo to właśnie Armikrog jest na mojej liście najbardziej pożądanych i oczekiwanych produkcji.

czytaj dalejPiras
27 kwietnia 2014 - 17:35

Gdzie oni się podziali - symulacja "żywego" miasta w Thief

Temat Tygodnia to cykl, w którym autorzy na różny sposób nawiązują do danej tematyki, operując na własnej wiedzy i doświadczeniach, dzieląc się tym, co lubią i znają. Na początku zdecydowaliśmy się skoncentrować na temacie „Miasto architektura”.

czytaj dalejPiras
24 kwietnia 2014 - 18:53

Dostosowywanie pory roku do realiów gry

Hah, realia gry… Dobre.
Brzmi cudacznie, a to w istocie prozaiczne zjawisko. Granie w Dead Space’a 3 latem, gdy doskwiera upał, bądź przygoda z tropikalnym Far Cry 3 podczas gry w rzeczywistości bez grubych wełnianych rękawiczek i czapki, ciężko jest wyjść na dwór. Paradoks jak się patrzy. Czy ma to dla was jakiekolwiek znaczenie? Bo niby przecież to tylko gry, ale…

czytaj dalejPiras
22 kwietnia 2014 - 13:21

Wrażenia z zamkniętej bety Trials Fusion

Nie często trafiam na klucze rozdawane przez producentów czy większe serwisy growe. Mam pecha. Tym razem jednak się udało i jestem wyjątkowo szczęśliwy, bowiem Trials Evolution dostarczyło mi mnóstwo radości, a Fusion nie wliczał się w mój dzienniczek wydatków. Nadal szkoda mi pieniędzy na tą bardzo podobną kontynuację, ale po kilku godzinach rozgrywki wiem, że to jeszcze wspanialsza produkcja.

czytaj dalejPiras
18 kwietnia 2014 - 21:39

Przenoszenie premiery to obecnie bardzo pozytywny zabieg

Trzeba jednak zacząć od tego, że taka decyzja już w samej definicji jest negatywna, absurdalna, krzywdząca. Wcześniej takie akcje się nie zdarzały, a jak już się zdarzyły, to z wyjątkowych powodów. Dzisiaj to chleb powszedni wśród produkcji głównie AAA, ale nie tylko. Nie mamy wyboru, musimy się dostosowywać. W wielu przypadkach jednak właśnie taka decyzja może uratować grę, co uważam szalenie dobry aspekt.

czytaj dalejPiras
17 kwietnia 2014 - 20:00

Nie jest to jeszcze generacja, jaką próbują wpoić nam twórcy.

Nowa, współczesna generacja konsol z całą pewnością nie wniosła tyle, co 9 lat temu zespół PS3 i Xbox’a 360. Nie możliwe jest również, by tak długi okres wytrzymała. Niemniej jednak w stosunku do poprzednich konsol, nowe oferują zauważalnie wyższy poziom, ale czy wystarczający?

źródło - www.egmnow.com
czytaj dalejPiras
15 kwietnia 2014 - 18:12

Przemyślenia związane z Borderlands: The Pre-Sequel

Prezentacja nowego Borderlandsa wywołała u mnie falę przemyśleń, z którymi właśnie dziś chciałbym się z wami podzielić. Produkcja ta budzi kontrowersje już samym tytułem oraz oczywiście aż nadto znanym modelem rozgrywki. Nie są to jednak jedyne „rozkminy”. Ciekawostek i zagwozdek związanych z The Pre-Sequelem, jest znacznie więcej.

czytaj dalejPiras
12 kwietnia 2014 - 01:17

Thief. Gdzie ta podróż, przestrzeń, swoboda? Cokolwiek.

Thief autostwa studia Eidos na rynku dostępny jest od prawie półtora miesiąca. Remake, reboot, gra zupełnie nowa, nie robi mi to różnicy, bo w stosunku do współczesnych produkcji to spory krok w tył. Szczególnie zirytowało mnie w tej produkcji doszczętna izolacja, szereg zamkniętych, małych pomieszczeń i przede wszystkim dyskwalifikacja takiego pojęcia jak podróż, czy swobodne poruszanie się.

czytaj dalejPiras
8 kwietnia 2014 - 19:06

Kolejne Assassin's Creedy będą powstawać w nieskończoność? -Sobotnik#7

Witajcie w sobotnie popołudnie. To Sobotnik, cykl poświęcony krótkiej analizie i komentarzowi wybranego newsa growego na przestrzeni ostatniego tygodnia. Dziś krótko i typowo blogowo. Poruszyły mnie bowiem słowa wiceprezesa Ubisoftu w sprawie przyszłości serii Assassin’s Creed.

czytaj dalejPiras
5 kwietnia 2014 - 15:03

O nie, nie. Sequela Blood Dragon to my nie chcemy, panie Evans

Padłeś? Powstań. Wstałeś? Nie padaj. Nie, wcale nie chodzi o cykl snu czy poranne wstawanie. Odnosząc te słowa do elektronicznej rozrywki powinno się dostrzec, że kiepską, nietrafioną produkcję należałoby przysypać dobrą kontynuacją, a tą absolutnie ciekawą i ambitną zostawić w spokoju i pamięci graczy.

czytaj dalejPiras
3 kwietnia 2014 - 18:06

Angielski znikąd - dwujęzyczne etykiety produktów

Poziom nauczania w polskich szkołach jest wysoki, ale sam styl i sposób – niepraktyczny. Uczymy się wszystkiego i niczego jednocześnie. Wiemy wszystkiego po trochu, nie wiemy niczego w stopniu zaawansowanym, a jak wiemy, to z indywidualnej aktywności, własnego zaangażowania. Stąd śmiem twierdzić wynika mnóstwo problemów ze standardem przyszłego życia.

czytaj dalejPiras
1 kwietnia 2014 - 00:35