Cube World czyli RPG w stylu Minecrafta - RazielGP - 21 lutego 2012

Cube World, czyli RPG w stylu Minecrafta

Prawie jak Two Worlds II

Minecraft okazał się wielkim hitem. Oprócz oryginalnej, kwadratowej oprawy wizualnej, produkt ten oferował bardzo dużą swobodę działań, co przy ogromnej ilości wszelakich modów - wciągnął graczy na wiele miesięcy. Do dziś mówi sie głośno o dziele Notcha, założyciela Mojang AB, a to dopiero początek "majnkraftowego" szału. Twórcą Cube World jest Wollay, który podczas produkcji czerpie inspiracje z takich gier jak Minecraft oraz Legend of Zelda.  Takie hity jak The Elder Srolls V: Skyrim oraz Wiedźmin 2: Zabójcy Królów powinny zadrżeć ze strachu, bo oto nadchodzi ich największy konkurent! Nie no żartuje, co nie zmienia faktu, iż będziemy mieli do czynienia z nietypowym przedstawicielem gatunku RPG!

Prawie jak Wiedźmin

Niestety w chwili obecnej nieznana jest dokładna data premiery, aczkolwiek sam twórca zapewnia nas, że Cube World ma się ukazać w tym roku. Sama gra wzorowana jest tak naprawdę na innych jRPG'ach takich jak Legend of Zelda, aczkolwiek nie zabraknie tutaj kilku wspólnych elementów z wymienionymi w pierwszym akapicie hitami. Omawianą produkcję jak i Skyrim łączy chociażby ogromny do zwiedzenia świat. W przypadku Wiedźmina, podobieństwa ograniczają się jedynie do dwóch mieczy, ustawionych na plecach naszego protagonisty w kształcie litery "X".

Prawie jak Oblivion

Na szczególną uwagę zasługuje unikalna voxelowa, aczkolwiek znacznie ulepszona względem Minecraft oprawa graficzna. Nie zabraknie także destrukcji otoczenia, co niewątpliwie wyróżni tę pozycję spośród podobnych tematycznie gier. Oprócz rozgrywki jednoosobowej, pojawi się także ciekawszy tryb wieloosobowy. Ciekaw jestem czy zlecone dla naszego bohatera zadania będą interesujące oraz czy fabuła podoła moim niemałym wymaganiom. Szkoda by było, aby tak ciekawa artystycznie produkcja, cierpiała na na nudne, powtarzające się w nieskończonośc questy oraz brak wciągającej, wielowątkowej fabuły. Uznałbym to za ogromny minus, ktory w moich oczach całkowicie przekreśliłby Cube World.

Widniejący póki co na screenach oraz filmach prezentujących rozgrywkę świat, pobudza mą wyobraźnię. Wygląda interesująco i różnorodnie, dlatego jestem ciekaw jakiej wielkości on będzie. Osobiście nie chciałbym, aż tak dużych połaci terenów jak w przypadku Minecrafta. Uważam, że wszystko musi mieć swój umiar.

RazielGP
21 lutego 2012 - 14:33