Nie tak dawno pisałem na temat remake do gry Knights & Merchants. Wspomniany wpis znaleźć możecie tutaj. Teraz, jak pokazują pierwsze informacje na stronie twórców modyfikacji i pierwsze testy, szykuje nam się mała rewolucja, która znacznie poprawi komfort grania w znany wszystkim RTS.
Na wstępie chciałbym przypomnieć, że Knights & Merchants jest dość odmiennym RTSem z końca XX wieku. Specyficzna oprawa graficzna, bardzo przyjemna dla oka, idealnie komponowała się ze stonowaną muzyką i ślamazarną, bo to trzeba przyznać, prędkością rozgrywki. Gra ta bowiem słynęła właśnie z tego, że jej tempo narzucało zainteresowanym zorganizowanie sobie sporego zapasu czasu, aby daną misję/mapę móc w całości „przejść”. Zmorą nas wszystkich, tak chętnie grający w Rycerzy i kupców, było oczekiwanie na wypełnienie przez pomocników i budowlańców narzuconych im wcześniej robót. Ot, uciekały całe godziny w trybie kampanii i jeszcze więcej w trybie multiplayer, w którym przyszło nam rozgrywać mapy nawet z 7 przeciwnikami na pokładzie. W momencie, gdy za inną osadą stawał tak samo prężnie wysilający się mózg ludzki, nie było łatwo o zakończenie danego scenariusza i potrzeba było paru godzin, aby rozstrzygnąć ostatecznie spór o władzę na danej ziemi.
Sytuacja może się zmienić, bowiem na horyzoncie pojawia się aktualizacja, które zrewolucjonizuje rozgrywkę. W głowach fanów od lat zapewne zakopany był gdzieś w sferze marzeń pewien suwak, który regulowałby tempo rozgrywki w sieci. Obok mgły wojny, tak bardzo wyczekiwanej przez wszystkich, którzy poczuli w swojej osadzie swąd scouta badającego teren, atrybut ten był jednym z najważniejszych w kategorii potrzeb podnoszących klasę całych zawodów. Od teraz, mówię tutaj na razie o testach wersji RC, można przed startem gry wybrać tempo dla trybu pokojowego, a następnie dla pozostałej części gry. I tak oto możemy szybkość gry podwyższyć aż trzykrotnie. Najlepszą kombinacją na chwilę obecną wydaje się być 3x tempo dla pokoju, oraz 2x dla okresu przeznaczonego na najazdy i plądrowanie.
Należy zdać sobie bowiem sprawę jak trudne musiało być dostosowanie pisanego, jakby nie patrzeć, własnoręcznie całego kodu pod tego typu funkcjonalność. Każdy z klientów danej gry musi w tym samym czasie, bez żadnych przekształceń, otrzymać tę samą „porcję danych”, a każde zakłamanie tempa rozgrywki może przecież wpłynąć na potencjalną przegraną. Tym bardziej więc cieszy wprowadzona konfiguracyjna możliwość, będąca krokiem milowym dla społeczności gry Knights & Merchants. Bez wątpienia twórcy nakierują teraz swe zainteresowanie na wspominaną parę zdań wcześniej mgłę wojny, która uniemożliwi podglądanie ruchów wojsk i specyfiki działania osady przeciwnika. Gratulacje dla Panów, którzy za darmo, z zamiłowania, podarowują drugą młodość tej grze. Zainteresowanych odsyłam do pełnego opisu nadchodzących zmian. Polecam też zapisać się do testów. Sam obecnie korzystam z tego przywileju, stąd mogę też powiedzieć, że przyśpieszenia tempa rozgrywki działa fenomenalnie.
Zobacz poprzedni wpis: "The Last of Us" zachwyci także polskie uszy?
Zajrzyj na mojego Facebooka, odwiedź mój kanał YouTube oraz weź udział w moich live streamach na koncie Twitch.tv.