Impreza Call of Duty XP to przede wszystkim pierwszy pokaz trybu multiplayer gry Modern Warfare 3. Głównie z tego powodu przedstawiciele prasy z całego świata zjechali się do Los Angeles, by spędzić tam trzy dni. Pokaz nadchodzącego Call of Duty to jednak nie wszystkie atrakcje jakie zorganizowano. Zgromadzeni fani i dziennikarze mieli okazję, by na własnej skórze poczuć trud żołnierskiego bytu dzięki szeregu dodatkowych rozrywek.
PopSumowaniu tygodnia to zbiór najciekawszych informacji, zwiastunów i upublicznionych plakatów filmowych minionych siedmiu dni. Zamiast skakać bo dziesiątkach stron, zapraszam do zestawienia. Z uwagi na fakt, iż blog na co dzień oscyluje niemal wyłącznie wokół tematów filmów opartych na grach, newsy zamieszczone w tym cyklu nie pojawiły się w pozostałych wpisach.
W dzisiejszym wydaniu spektakularny zwiastun wysoko budżetowego Priest, śpiewający Brad Pitt oraz garść nowych plakatów z Resident Evil: Afterlife. A na deser ciężkostrawny twór Uwe Bolla, który postanowił nie niszczyć kolejnych filmowych adaptacji gier. Zapraszam.
W popSumowaniu tygodnia postaram się zebrać najciekawsze informacje, trailery i upublicznione plakaty filmowe minionych siedmiu dni tak, aby czytelnicy zainteresowani kinowymi nowościami nie musieli skakać po dziesiątkach różnych stron. Z uwagi na fakt, iż blog na co dzień oscyluje niemal wyłącznie wokół tematów filmów opartych na grach, newsy zamieszczone w tym cyklu nie pojawiły się w pozostałych wpisach.
W dzisiejszym popSumowaniu znajdziecie intrygujący zwiastun znacznie bardziej intrygującego filmu Buried, nowy plakat Tron: Legacy oraz – dającą sporo nadziei - wypowiedź Ridley’a Scotta na temat nadchodzącego prequela Alien.
Pisząc recenzję najnowszego Medal of Honor znów stanąłem przed odwiecznym dylematem recenzenta: czy potencjalnie krótki okres niezbędny do ukończenia rozgrywki traktować jako wadę czy zaletę, i czy czynnik ten powinien być brany pod uwagę przy modyfikowaniu oceny końcowej (która dla szerokiego grona czytelników jest przecież substytutem całego tekstu)?
W sieci zadebiutowały dziś dwa, wysoko energetyczne clipy z nadchodzącego Resident Evil: Afterlife. Upublicznione fragmenty to akcja w najczystszej postaci, częściowo znana z dostępnych zwiastunów. Nie zobaczymy jednak żadnych rozmów pomiędzy bohaterami, dlatego też nie należy się martwić o ewentualne spoilery fabularne.
Przypomnę tylko, że czwarta odsłona filmu Resident Evil, z Millą Jovovich w roli głównej, zadebiutuje w kinach już w przyszłym miesiącu, 10 września. W filmie zobaczymy również znanego ze Skazanego na śmierć Wentwortha Millera oraz Ali Larter, którą możemy podziwiać w serialu Heroes.
W sieci zadebiutował nowy, wybuchowy zwiastun nadchodzącego dodatku do Mafii II. Pościgi, strzelaniny i piękne kobiety, czyli kwintesencja kryminalnego półświatka, a wszystko w filmowej konwencji.
Świat się zmienia, branża gier się zmienia, zmieniają się i same gry. Wiedzą o tym przede wszystkim posiadacze komputerów osobistych - oddani czciciele swych maszyn i przeznaczonych na tę platformę gier. Dla wszystkich nich, samozwańczy jasnowidze ferujący wyroki upadku najpopularniejszej platformy do gier w Polsce, to zawodni wróżbici kanałów ezoterycznych. Przed paroma laty wszyscy znawcy branży przewidywali bowiem bliski i nieuchronny koniec zasłużonych „blaszaków”. Nadchodziła era konsol. Jedynie Microsoft, będący nie do końca obiektywnym, nie wierzył w przewidywane następstwa. Na szczęście, wszyscy oni - w tym i gigant z Redmond - mylili się. PC ma się dobrze, a przyszłość maluje się w jasnych barwach. Pytacie zatem jak to możliwe, by zarówno zwolennicy teorii upadku, jak i jej przeciwnicy rozminęli się z prawdą? Otóż kształtu współczesnego rynku jak i przemian nadchodzących lat, nie przewidział nikt.
Wczoraj (a właściwie to dzisiaj) wspominałem o Blizzardzie i ich gotowości do pracy nad filmem w uniwersum StarCrafta, a dziś czas na Valve. Przed kilkoma dniami dyrektor generalny studia, dobrze znany Gabe Newell, w rozmowie z PC Gamerem opowiedział o swojej przygodzie z Hollywood. Warto nadmienić, iż było to raczej krótka i trudna wyprawa, o czym można się przekonać, czytając jego słowa (w rozwinięciu wiadomości).
Blizzard, znany z pięknych renderowanych cut-scenek, ma najwyraźniej znacznie większe ambicje filmowe. Po nawiązaniu współpracy z Legendary Pictures, z którym to powołuje do życia film World of WarCraft (prace postępują wolno, czyli w typowym dla nich tempie), studio poszukuje ekipy do kolejnego projektu. Jeden z wysoko postawionych pracowników firmy, w wywiadzie dla MTV Multiplayer, zdradził, iż prace nad kinowym StarCraftem mogą ruszyć w każdej chwili, o ile tylko znajdą się odpowiednie do tego osoby.
W sieci zadebiutowały kolejne dwa klipy z filmu Resident Evil: Afterlife, którego premiera zbliża się nieuchronnie (10 września w Polsce, światowa dzień wcześniej). Wszystkich zainteresowanych zapraszam do rozwinięcia. Znajdziecie tam również dwa wcześniej udostępnione fragmenty filmu.
Studio Bungie żegnając się z marką Halo serwuje wszystkim fanom emocjonujący rollercoaster z interesującą fabułą, sprawdzonym mechanizmem walk i epickim multi. Dla tych, którzy zdecydują się na wyprawę w zbroi Spartana, czeka przygnębiająca historia o odwadze, poświęceniu i honorze w klasycznym wydaniu. A wszystko to podane w formie dostępnej zarówno dla weteranów marki, jak i nowicjuszy.
Koniec roku to czas podsumowań. Większość światowych serwisów, jak i redakcyjnych kolegów, dokonała już analizy tytułów ubiegłych 12 miesięcy, postanowiłem więc dołączyć do tego grona szykując własne zestawienie. Moja lista jest skromną, składającą się wyłącznie z pięciu tytułów. Wiążą się z tym trzy powody: po pierwsze, w sporą ilość gier nie zdołałem jeszcze zagrać (takie pozycje jak FFXIII, Alan Wake czy Bayonetta leżą na półce czekając na swoją kolej od niemal pół roku), drugi powód to nadrabianie strat z roku 2009 (Dragon Age: Początek wciąż zajmuje mi czas i miejsce na PC, i wszystko wskazuje na to, że finał obejrzę dopiero przed ukazaniem się kontynuacji), trzeci i równie istotny to spora ilość rozczarowań. Pomimo, iż ukończyłem Heavy Rain i BioShock 2, nie umieszczę ich na liście, zawiodłem się grając w te tytuły, przez co nie mogę je wrzucić do tak szacownego grona.
Pomimo problemów z budżetem, film BioShock wciąż pozostaje w produkcji. Tę dobrą wiadomość udzielił sam Ken Levine, ojciec marki i szef zespołu deweloperskiego, odpowiedzialnego za stworzenie pierwszej części gry (a doszło do tego w trakcie radiowego wywiadu dla 106.7; wspomnianą audycję znajdziecie w tym miejscu).
Od premiery Mrocznego Rycerza upłynęły już dwa lata. Druga odsłona trylogii przygód Batmana - w reżyserii Christophera Nolana - narobiła apetytu na kontynuację nawet największym sceptykom popkomiksowej myśli filmowej. Niestety, na debiut dalszych losów Bruce'a Wayne'a przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Aby choć trochę osłodzić katusze biernego wyczekiwania, zbierzmy wszystko to, co wiemy o nadchodzącej produkcji. Światło dzienne ujrzało bowiem wiele informacji, zarówno tych oficjalnych, jak i niepotwierdzonych (czyt. plotek).