A Very Special Snowflake

The Art of Peer Pressure

najnowszepolecanepopularne

The Sims 4 - najlepsze modyfikacje, jak zainstalować mody

Oświadczyny w grach wideo

CBBE w Fallout 4 nie dla konsol, chyba że Bethesda weźmie się w garść

PewDiePie wyrzucony z mieszkania

Patreon, Patronite - wsparcie dla autorów

Pokémon GO - kompendium wiedzy (niepotrzebnej)

Recenzja Knock-knock - jeden z najlepszych survival horrorów typu puk-puk

A Very Special Snowflake ocenia: Knock-knock
100

Knock-knock. Kto tam? Tylko potwory, które chcą pobawić się w berka. Knock-knock to gra rosyjskiego studia Ice-Pick Lodge, odpowiedzialnego za takie tytuły jak Pathologic czy Tension. Były to tytuły, które na pewno wykształciły w twórcach odpowiednie umiejętności do stworzenia idealnej gry horror. Moim zdaniem należy się jej najwyższa ocena. Wywołała we mnie emocje, które gry tego gatunku powinny bez problemu. Knock-knock to spory sukces, aż szkoda, że tak niedoceniony.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
15 sierpnia 2016 - 13:32

Recenzja The Room Two - niemal idealna jak poprzedniczka

A Very Special Snowflake ocenia: The Room Two
90

Stworzenie gry logicznej to rzecz, która nie należy do najprostszych, a powtórzenie sukcesu poprzednika (bo The Room Two jest sequelem), która została wyróżniona między innymi nagrodą BAFTA jest jeszcze trudniejszym zadaniem. Studio Fireproof Games udowadnia jednak, że wciąż ma pomysł na grę i stworzyło The Room Two, sequel do The Room, który jest tak samo dobry i niewiele można mu zarzucić, o ile cokolwiek.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
14 sierpnia 2016 - 17:11

Recenzja Sunless Sea - FTL na wodzie

A Very Special Snowflake ocenia: Sunless Sea
85

Gry z Kickstartera często wywołują wśród nas negatywne emocje, a tu proszę, kolejny naprawdę dobry tytuł sfinansowany przez ludzi. Uzbierał on aż 100 tysięcy funtów. Chodzi o tytuł Sunless Sea. Jest to steampunkowa strategia z elementami RPG, roguelike i przygodówki. Mówi się co za dużo to niezdrowo, ale w tym przypadku jest inaczej, dostaliśmy grę prawie idealną. Prawie. Ale to wciąż bardzo wiele.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
14 sierpnia 2016 - 11:11

Recenzja Human: Fall Flat - przednia zabawa szmacianą lalką

A Very Special Snowflake ocenia: Human: Fall Flat
70

Lubię efekt szmacianej lalki, to rzecz, która bawi nawet w grach, które się na tym nie skupiają. Zawsze przenosiłem ciała w Skyrim, wrzucałem je do wody czy chowałem za beczkami, dla własnej satysfakcji. Ostatnio coraz częściej pojawiają się gry, których ragdoll jest głównym elementem, na przykład Gang Beasts. I tutaj na świat przychodzi kolejna – Human: Fall Flat. Jak się sprawuje? Tak jak można sobie było wyobrażać, nie jest źle.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
13 sierpnia 2016 - 17:39

Recenzja Rebel Galaxy - gdzie powtarzalność to magia

A Very Special Snowflake ocenia: Rebel Galaxy
85

Jestem graczem, który uwielbia gry pod kategorią sandbox i tym właśnie jest znakomity kosmiczny RPG Rebel Galaxy wyprodukowany i wydany przez studio Double Damage Games, stworzony między innymi przez Ericha Schaefera i Travisa Baldree. Obaj mają spore doświadczenie przy tworzeniu grach wideo, co wyraźnie przełożyło się na zalety ich własnego tytułu, którego powtarzalność to taka sama magia co w takim lepiej znanym Mount & Blade: Warband.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
13 sierpnia 2016 - 09:43

Recenzja Road Not Taken - uroczo z nożem przy gardle

A Very Special Snowflake ocenia: Road Not Taken
80

Road Not Taken to gra logiczna stworzona za inspiracją poematem Roberta Frosta, który nosi zupełnie ten sam tytuł. Wykonało ją studio Spry Fox odpowiedzialne wcześniej za skromne produkcje, przeznaczone głównie na platformy społecznościowe. Czy próba podbicia komputerów osobistych i konsol może zostać uznana za udaną? Jak najbardziej. Road Not Taken to świetny tytuł logiczny, do tego roguelike z wysokim poziomem trudności i mimo swoich wad wciąż wydaje się czymś, co powinno nas wszystkich zainteresowań.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
12 sierpnia 2016 - 19:49

Recenzja Volume - gdyby w skradance nie było tak cicho...

A Very Special Snowflake ocenia: Volume
70

Mike Bithell wie jak stworzyć koncept prosty, żeby zaraz potem przerodzić go w coś większego, niezwykle dobrego. Wiemy to po jego poprzednim tytule pod nazwą Thomas Was Alone, która jest grą świetnie zrealizowaną i zbierającą same pozytywne oceny. Nie inaczej w tym przypadku, Volume, choć odbiło się mniejszym echem, to także równie udana gra ze skradanką w roli głównej.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
12 sierpnia 2016 - 10:14

Recenzja I am Setsuna - kiepski ukłon w stronę jRPG

A Very Special Snowflake ocenia: I am Setsuna
40

Polubiłem jRPG, właściwie już uwielbiam ten gatunek. Przynosi tak wiele wspomnień i satysfakcji. I myślałem, że coś, co nawiązuje do takich serii jak Final Fantasy, Dragon Quest czy Kingdom Hearts i jeszcze wydane przez Square-Enix znane z serii takiego dobrze znanego Tomb Raidera będzie czymś wyjątkowym. Niestety nie jest tak w rzeczywistości. Studio Tokyo RPG Factory zawiodło i I am Setsuna to nic więcej, tylko zmarnowany potencjał.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
11 sierpnia 2016 - 17:55

Recenzja Kelvin and the Infamous Machine - tradycja w modzie

A Very Special Snowflake ocenia: Kelvin and the Infamous Machine
90

Kelvin and the Infamous Machine to klasyczna dwuwymiarowa przygodówka point-and-click, w której wcielamy się w postać asystenta szalonego naukowca. Gra nie wprowadza żadnych nowatorskich rozwiązań, jej nowoczesność polega raczej na świetnej, ręcznie rysowanej oprawie graficznej i doszlifowanej należycie mechanice. I choć jest czymś zwyczajnym, to zrealizowanym nadzwyczaj dobrze.

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
11 sierpnia 2016 - 11:08

Recenzja Brigador - właściwie zbudowane mechy

A Very Special Snowflake ocenia: Brigador
82

Jeśli ostatnio naszła was ochota na mechy, to gra indie o widoku izometrycznym Bridagor może okazać się najlepszym kandydatem. Stellar Jockeys wywiązało się ze swoich obietnic i podało nam grę z kupą zabawy, z intensywną i taktyczną walką o wielu możliwościach i sposobach rozgrywki. Hej, nie wspominając o tym, że naszym kochanym mechem możemy jeszcze wpływać na otoczenie... destrukcyjnie!

 

czytaj dalejA Very Special Snowflake
10 sierpnia 2016 - 21:59