Phil Fish ma prawo być bucem
Sympatyczni i niepotrzebni – recenzja filmu Ratchet i Clank
Dark Souls III ma w sobie nowy ogień – nowa nadzieja po becie multiplayer
Broforce – Robocop, Rambo i Ripley w browurowej grze – test wersji alfa
Karol i Witek przegrali „Powstanie Warszawskie” – recenzja filmu
Pixel Piracy - piracić czy nie piracić? – test wersji alfa
Dzisiaj zadebiutował pakiet trzech konwersji Mortal Kombat, a na dniach spodziewamy się zapowiedzi nowego Syndicate, To pokazuje, że moda na tworzenie remake’ów i wracanie do starych serii nie mija. Każdy wydawca poszukuje gorączkowo marek, które mógłby przypomnieć graczom. Mimo wielu zapowiedzianych powrotów, wciąż jest sporo gier, które raczej nie doczekają się wersji HD lub pełnoprawnej kontynuacji, a moim zdaniem zasługują na to.
Pierwszą z nich jest produkcja, której nazwa pewnie będzie brzmiała obco dla wielu osób. A jednak Quarantine, gra studia Imagexcel z 1995 roku, jest w ścisłej czołówce mojego osobistego zestawienia „gier, które powinny powrócić”. Dlaczego tak dobrze wspinam ten tytuł ?
Dziki Zachód jest w modzie. Wiedzą o tym fani takich tytułów jak Red Dead Redemption czy Call of Juarez. Twórcy gier Ms. Splosion Man i Comic Jumper zamierzają podjąć temat w swoim, zwariowanym stylu w nowej grze The Gunstringer, której demo trafiło wczoraj na Xbox LIVE.
Dzisiaj oferta Xbox LIVE wzbogaciła się o trzy gry zręcznościowe - Rock of Ages, Mortal Kombat Arcade Kollection i Ugly Americans: Apocalypsegeddon. Pierwsza spodoba się fanom eksperymentów i gatunku tower defense, druga zawiera klasyczne bijatyki w odświeżonych wersjach, a trzecia jest chodzoną bijatyką, opartą na amerykańskiej serii animowanej.
Gamescom 2011 za nami, ale warto zwrócić uwagę na pewien polski akcent. Firma Sony zaprezentowała na imprezie tytuły, które wzbogacą katalog Playstation Vita. Wśród kilkunastu projektów dedykowanych konsoli pojawiła się rodzima produkcja.
Jest nią Urban Trials, gra krakowskiego studia Tate Interactive, która na pierwszy rzut oka przypomina takie hity jak Joe Danger lub Trials HD.
Na Gamescomie widziałem kilka gier, z którymi wiążę szczególne nadzieje. Tak, wśród nich jest Battlefield 3, chociaż większe emocje wzbudza we mnie Guild Wars 2 czy Dark Souls (o którym poczytacie w pierwszej odsłonie przeglądu). Część z nich miałem okazję zobaczyć na własne oczy. Jakie wrażenia wyniosłem z pokazów? Przekonajcie się sami.
W drugiej odsłonie miniprzeglądu nie mogło zabraknąć bonusu. Tym razem, jest nim prawdziwy Charr, bohater z Guild Wars 2, który przechadzał się po halach targowych.
Kilkanaście godzin temu wróciłem z targów Gamescom 2011, gdzie zobaczyłem takie gry jak: Dark Souls, Call of Duty: Modern Warfare 3, Borderlands 2, The Darkness 2 oraz Assassin’s Creed: Revelations. Wieczorem znikam na kolejną wyprawę, więc czasu jest niewiele.
Zaczynamy błyskawiczny przegląd pokazów, w jakich uczestniczyłem podczas tej zacnej, chociaż przepełnionej imprezy. A w ramach bonusu: psychodeliczny królik.
Coraz więcej twórców gier niezależnych podejmuje trudne tematy i w odważniejszy sposób podchodzi do specyfiki tego medium. Krystian Majewski, autor Traumy, jest zdania, że możemy mówić o kategorii twórców-artystów, którzy w pojedynkę realizują swoje dzieła. Skąd wziął się pomysł na jego przygodówkę? Tego dowiecie się w tej rozmowie.
Ponadto, producent Traumy mówi o swoich preferencjach growych, tytule, który chciałby zobaczyć na targach Gamescom, alternatywnym spotkaniu Notgames Festival oraz rynku gier niezależnych w Niemczech, gdzie „sytuacja jest jeszcze gorsza niż w Polsce”. Zapraszam!
Dlaczego wydawcy unikają trudnych tematów? Bo gry to tylko rozrywka. Czy jednak doświadczeniem równie ciekawym jak zabijanie zombie nie może być towarzyszenie komuś w trudnych przeżyciach? A może warto zajrzeć czasem w głąb psychiki i poszukać czegoś więcej?
Krystian Majewski, autor Traumy, czyli niezależnej przygodówki, o której nieco już słyszeliście, nie ma wątpliwości, że gry potrzebują emocjonalności i powinny eksplorować także bardziej ambitne rejony artystyczne. Czy to udało się w Traumie?
Studio SpikySnail Games ogłosiło, że gra The Splatters, znana kiedyś jako Confetti Carnival, trafi na Xbox LIVE w przyszłym roku. W zabawnej produkcji będziemy detonować bomby za pomocą potworów-pocisków z farby.
OFF Festiwal odbył się tydzień temu, a ja piszę o nim teraz. Przy takim opóźnieniu, relację z gamescomu z mojej strony dostaniecie w październiku. Nie zrażając się poślizgiem sponsorowanym przez gry Bodycount (test wersji preview znajdziecie tutaj) oraz The Cartel (poradnik, praca w toku), przedstawiam 4 koncerty, które zmieniły moje życie.*
Fruit Ninja Kinect to jeden z najzabawniejszych pomysłów na grę w ostatnich latach. Gracz wciela się w tytułowego wojownika, który sieka banany, jabłka, gruszki, ananasy i inne soczyste owoce. Zdaniem recenzentów, produkcja wciąga, bawi i spodoba się wszystkim osobom.
Driver: San Francisco to produkcja dla osób lubiących filmowe pościgi i akcję. Udowadnia to demo gry, które wczoraj trafiło na Xbox LIVE. W wersji demonstracyjnej możemy ukończyć trzy misje i poznać kilka intrygujących pomysłów twórców ze studia Ubisoft Reflections.
W tym tygodniu na Xbox LIVE pojawiło się kilka przecen – obniżki dotyczą takich gier jak Spare Parts, Bejeweled Blitz LIVE, Swarm oraz paczki z piosenkami do Rock Band.
Freddy Krueger, jeden z najstraszniejszych bohaterów horrorów, dołączył do obsady bijatyki Mortal Kombat w najnowszym dodatku. Postać znana z serii Koszmar z ulicy Wiązów otrzymała pełen zestaw ciosów i może stanąć w szranki ze Scorpionem, Kitaną, Sub-Zero i innymi wojownikami.
Na Xbox LIVE pojawiła się trzecia gra z cyklu Summer of Arcade, czyli Fruit Ninja Kinect. Produkcja zadebiutowała na urządzeniach przenośnych i zdobyła na nich ogromną popularność. Posiadacze Kinect mogą liczyć na niezobowiązującą i jednocześnie wciągającą grę.
Najnowszy projekt studia Strange Loop Games - Vessel - zostanie wydany na Xbox LIVE pod koniec tego roku. Produkcja ma być połączeniem gry przygodowej i logicznej, w której wcielimy się w naukowca i zmierzymy się z jednym z jego mniej udanych wynalazków.
Studio Fuelcell Games planuje stworzenie i wypuszczenie dodatku do gry Insanely Twisted Shadow Planet, która została wydana w ubiegłym tygodniu w ramach Summer of Arcade i zebrała bardzo pozytywne recenzje. Rozszerzenie będzie zawierało nowy tryb kooperacji.
Insanely Twisted Shadow Planet to trzecia gra wydana w ramach Summer of Arcade. Za stworzenie dzieła odpowiada studio Fuelcell Games oraz artysta Michel Gagné. Co wyszło z tego połączenia? Zdaniem recenzentów, pomysłowa i niezwykle atrakcyjna wizualnie produkcja.
Firma City Interactive przygotowała niespodziankę dla graczy biorących udział w najnowszym turnieju LIVE League w grze Sniper: Ghost Warrior. Zawodnicy, którzy odpadną w fazie finałowej turnieju i zmierzą się w dodatkowej rundzie, otrzymają szansę wzięcia udziału w ekskluzywnych testach drugiej odsłony serii – Sniper: Ghost Warrior 2.
From Dust to nowe dzieło Erica Chahi, twórcy legendarnego Another World, który powrócił po latach do tworzenia gier. Produkcja wydana przez Ubisoft na Xbox LIVE sprzedaje się świetnie i może poszczycić się mianem najmocniejszej premiery cyfrowej w historii wydawniczej firmy. W udanej grze wcielamy się w bóstwo i pomagamy plemieniu w walce z żywiołami.
Wczoraj na Xbox LIVE pojawił się dodatek Path of War do gry Red Faction: Armageddon. Twórcy ze studia Volition przygotowali cztery misje, w których skorzystamy z czołgu, ataku orbitalnego i dwóch niedostępnych wcześniej broni, a także zaliczymy kilka nowych osiągnięć.
Studio Grasshopper Manufacture, znane z takich gier jak Shadows of the Damned czy No More Heroes, pokazało pierwszy zwiastun tajemniej produkcji o tytule Sine Mora, która trafi także na Xbox LIVE. Gra będzie kolorową strzelanką utrzymaną w klimatach dieselpunk.
Activision i Treyarch ujawniły czwarty dodatek do jednej z najpopularniejszych strzelanek w historii – Call of Duty: Black Ops (w sumie sprzedano 25 milionów egzemplarzy gry). W pakiecie Rezurrection otrzymamy pięć map poświęconych walce z zombie oraz kilka innych bonusów.
Dzisiaj zadebiutowała gra Insanely Twisted Shadow Planet, czyli trzecia propozycja z cyklu Summer of Arcade 2011. W tej intrygującej produkcji kierujemy małym stateczkiem, który musi zmierzyć się z tytułową zakręconą i mroczną planetą.
Firma Zoo Entertainment wypuściła nowy zwiastun pogodowej gry logiczno-zręcznościowej o nazwie Storm, która trafi tego lata na Xbox LIVE. W produkcji studia Eko Software przejmiemy kontrolę nad żywiołami i spróbujemy przy ich pomocy rozwiązać różne łamigłówki.
W ubiegłym tygodniu miałem okazję odwiedzić francuski oddział Ubisoftu i zagrać w multiplayer Assassin’s Creed: Revelations. Moje wrażenia znajdziecie w tekście na gry-online.pl. Na miejscu rozmawiałem z twórcami gry. Damien Kieken, reżyser produkcji, opowiedział o nowych pomysłach i potencjalnych kierunkach rozwoju serii, czyli kooperacji i free-to-play.
Bastion jest pierwszą grą wydaną w tym roku w ramach Summer of Arcade. Produkcja studia Supergiant Games, wspieranego przez firmę Warner Bros. Interactive Entertainment, okazała się hitem, który zachwycił praktycznie wszystkich dziennikarzy i graczy.
W przyszłym miesiącu wystartuje kolejny turniej LIVE League, czyli pierwszej profesjonalnej ligi graczy konsolowych w Polsce. Tym razem zawodnicy zmierzą się w rodzimej strzelance taktycznej Sniper: Ghost Warrior. Do wygrania czekają nagrody o łącznej puli 6 tysięcy złotych.