Zwracam honor - Need for Speed: Rivals sprawia bardzo dobre wrażenie - RazielGP - 23 listopada 2013

Zwracam honor - Need for Speed: Rivals sprawia bardzo dobre wrażenie

Audi, czy Mercedes? Oto jest pytanie!

Zdegustowany ostatnimi popłuczynami należącymi do EA, nie wierzyłem że ta firma jest w stanie wydać cokolwiek dobrego. To samo dotyczyło choćby marki Need for Speed, która od lat zawodziła graczy. Owszem Hot Pursuit oraz oba Shifty uznaję za przyjemne tytuły, ale reszta odsłon okazała się być poniżej wszelakiej krytyki. Dlatego też nie sądziłem, że z Rivals może wyjść cokolwiek przyzwoitego. Szczególnie gdy na targach filmiki prezentujące grę w akcji, zdecydowanie nie zachęcały.

Jednak finalna wersja w pewnych kwestiach na szczęście się różni. Choćby w fizyce jazdy. Ta z kolei została (w końcu) odpowiednio przystosowana. Nie jesteśmy zatem zmuszani do tandetnych poślizgów na zakrętach, przypominających samochodówki rodem z automatów z lat 80s. Możemy je pokonać puszczając "pedał gazu", bądź używając "hamulca nożnego". Oczywiście nie da rady zmieścić się w serpentynach mających po 180 stopni, bo to jest w gruncie rzeczy niemożliwe i wówczas wtedy możemy skorzystać z opcji driftu. Ten z kolei nie jest już taki prostacki jak chociażby w Hot Pursuit z 2010, czy Most Wanted z 2012 roku. Ponadto same auta nie prowadzą się tutaj jak czołgi, co z całą pewnością należy uznać na plus.

Nie jest zwolennikiem tuningu, ale kompromis w takim stylu jest dla mnie niesamowicie śmieszny

Oczywiście Rivals nie jest pozbawiony wad. Przede wszystkim pojawiają się tutaj liczne cutscenki, znikoma, a wręcz śmieszna liczba dostępnych kamer. Sztuczna inteligencja na zasadzie skryptów i paru innych criterionowskich wymysłów, które nie powinny mieć racji bytu. Jak chociażby mega długie oraz mega nudne intro, gdzie aktorzy użyczający swoich głosów w grze wprowadzają nas w świat i tajniki gry. Coś okropnego. Głównie z tego względu, iż ma się nieodparte wrażenie, jakby producent miał graczy za totalnych laików, bądź bezmózgowców.

Na uwagę zasługuje za to bardzo ładna (robi niesamowite wrażenie) oprawa wizualna oraz jeszcze piękniejsze tereny. Nie dość, że zróżnicowane, to na dodatek zaprojektowane z pełnym (o wiele większym, niż w przypadku ostatnich części) rozmachem. Owszem oglądając Rivals na youtube, miałem nieodparte wrażenie, że Redview County jest niczym innym jak rozbudowanym Seacrest County z ostatniego Hot Pursuit. Prawda po zagraniu w najnowszego NFS-a okazała się oczywiście zgoła odmienna. Studio Ghost Games stworzyło od nowa cały dostępny teren zmagań. Co prawda w obu przytoczonych tytułach pojawiają się zbliżone wizualnie tereny (pustynie, wybrzeże etc.), lecz już na pierwszy rzut oka konkurencyjne względem siebie scenerie różnią się diametralnie. Oczywiście na zdecydowaną korzyść nowszego tytułu.

Piękne samochody, piękne pejzaże. Czegoż więcej pragnąć? Zapewne równie pięknych kobiet.

Niestety nie spędziłem przy niniejszej produkcji na tyle dużo czasu, aby wydawać pełnoprawny werdykt, ale pierwsze wrażenia miło mnie zaskoczyły. Przede wszystkim na kilka przesłuchanych utworów muzycznych, niemal każdy z nich przypadł mi do gustu. I to pomimo licznych elektronicznych motywów. Cieszy mnie również to, że poza wyścigami oraz pościgami jest co robić podczas jazdy dowolnej. Między innymi na drodze znaleźć możemy różnorakie fotoradary, tak bardzo przypominające mi oryginalne Most Wanted. Takich oczywiście smaczków jest więcej, ale i tu nie zdołałem wszystkiego poznać. Przynajmniej na dzień dzisiejszy. Nasze oczy ucieszy z pewnością możliwość rozwalania drewnianych ogrodzeń oraz efekty lecących sobie swobodnie na wietrze liści. Za to całkowicie zawodzą uszkodzenia naszych samochodó, ponieważ w żadnym wypadku nie odzwierciedlają rzeczywistości.

Podsumowując: Spodziewałem się, że Need for Speed: Rivals zostanie taką totalną kupą jaką niewątpliwie było ostatnie Most Wanted. Na szczęście moje obawy okazały się bezpodstawne. Nie sądzę jednak, iż najnowsza odsłona może dorównać najlepszym w dziejach całej serii, ale z całą pewnością ma szansę pojawić się na mojej liście dobrych gier.

Polub, zaćwierkaj lub wykop Raziela oraz jego wpisy, jeśli przypadły ci do gustu. Z góry dziękuję za klik.

RazielGP
23 listopada 2013 - 18:52

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
24.11.2013 00:52
Kapela-rules
68
stary wyjadacz

a jak oceniasz "skrętność" aut ?
miałem okazję chwilę pograć tym pierwszym porsche to po prostu mnie odrzucało to jak auto skręcało, tak jakby kierowca kręcił tą kierownicą w ślimaczym tempie

24.11.2013 10:40
odpowiedz
raziel88ck
118
Reaver is the Key!

Moim zdaniem jest ok, czuć auto. Próbuj puszczać gaz przed zakrętem, trochę przyhamuj i powinno wejść w zakręt. Poza tym wszystko zależne jest od tego w jakim stopniu gra ci chodzi. Jeśli cały czas płynnie, to jest ok, ale jeśli spadają klatki, tak jak na moim pececie, to bywa gorzej. Dlatego też byłem zmuszony obniżyć detale.

Dla mnie jest ok, ponieważ w takim Undergroundzie było podobnie. Albo się obijałeś o barierki, albo mieściłeś w zakręcie.

24.11.2013 11:14
odpowiedz
Langert
83
Generał

Raziel, masz jakieś kłopoty z cieniami czy coś w tym stylu ? U mnie gra chodzi elegancko ale mam błędy w wyświetlaniu cieni, co w np w Battlefieldie czy wcześniejszym NFS nie miało miejsca (ten sam silnik chyba)

24.11.2013 11:33
odpowiedz
DB Mafia
70
Legend

W tego NFS nie miałem jeszcze okazji zagrać :P, ale nie omieszkam tego uczynić.

Teraz sorry, że nie na temat, ale raziel88ck mógłbyś przeczytać i zagłosować > http://www.pssite.com/blog-9985-65-producenci_gier_kontra_fani.html

24.11.2013 11:41
odpowiedz
raziel88ck
118
Reaver is the Key!

Langert - A jakie to kłopoty? U mnie wyświetlają się normalne. Może nie są idealne (nieco poszarpane krawędzie), ale odzwierciedlają to, co powinny. Nie migają, ani nic z tych rzeczy.

DB Mafia - Ok.

24.11.2013 11:47
odpowiedz
Langert
83
Generał

no i mnie właśnie migają, szczególne w oddalonych krajobrazach, na poboczu też jakieś dziwne rzeczy się malują.. sterowniki najnowsze, wymagania spełniam zalecane. (Phenom 2 x4, GTX560)

24.11.2013 11:48
odpowiedz
zarith
179

jakie kamery są dostępne w grze?

24.11.2013 11:52
odpowiedz
raziel88ck
118
Reaver is the Key!

Langer - No to dziwnie, bo ja na radku i starych sterach nie mam takich problemów. Może wyłącz HBAO? Popróbuj z ustawieniami.

zarith - Niestety tylko dwie. Zza auta oraz tak jakby ze zderzaka, bo dosłownie nic nie widać. Ewidentnie brakuje tutaj kamer z maski, czy z kokpitu.

24.11.2013 11:58
odpowiedz
tmk13
179
Generał

Jak się ma okładka do pozostałych odsłon serii? Jest miła w dotyku, może z jakimś tłoczeniem? Jak się prezentuje na dywanie? To jest najważniejsze, a nie jakaś tam gra. Czekam na przynajmniej 5 różnych ujęć.

24.11.2013 15:22
odpowiedz
Langert
83
Generał

Problem rozwiązany.. w sumie nie wiem jak bo włączyłem gre i wszystko ok..

27.11.2013 19:57
odpowiedz
raziel88ck
118
Reaver is the Key!

tmk13 - Akurat moje zboczenie dotyczy jedynie literatury. :D

Langert - Tak, czy inaczej dobrze, że masz już ok.

27.11.2013 20:01
odpowiedz
U.V. Impaler
156
Hurt me plenty

W latach osiemdziesiątych w wyścigach samochodowych wszystkie auta były przylepione do drogi. Nie wiem, gdzie Ty tam się ślizgałeś na zakrętach.

27.11.2013 20:16
odpowiedz
sekret_mnicha
176
fsm

Obstawiam, że chodziło mu o tytuły pokroju Daytona USA, tylko pogubił się w dekadach, bo przecież w latach 80-tych raziel dopiero uczył się mówić (no offence) :) A skoro o NFS mowa, to ja właśnie pobieram zakupione z pełną świadomością... The Run. Czy te 25 zł okaże się dobrze wydaną kwotą? Mam nadzieję, że trochę tak :)

27.11.2013 20:25
odpowiedz
SpecShadow
48
wiZARD of OZ

Ciekawe kiedy ludzie się nauczą, że gry po wydaniu (szczególnie u gigantów jak EA czy Beth) są zabugowane jak cholera i dopiero po jakimś czasie są grywalne. Nie pasi, nie kupować.

27.11.2013 20:29
odpowiedz
adam11$13
52
Pokémaniac

Ja raziel mówi dosyć pochlebnie o nowym NFS to coś musi być na rzeczy.

28.11.2013 20:29
odpowiedz
raziel88ck
118
Reaver is the Key!

Uvi - ale pokonywało się każdy zakręt na zasadzie driftu, co wyglądało równie tandetnie, co w HP2010 i w MW2012. Tutaj z kolei złagodzono ten efekt, nie jest tak sztywno i drętwo.

08.12.2013 22:06
odpowiedz
DM
132
AFO Neptune

zagrałem w końcu - gra jest dziadowska na maksa...
- kamera jest za nisko i sylwetka auta zasłania całą drogę, nie widać jak jechać
- model sterowania jest znowu dziwny w inną stronę, skręcanie ma wyraźne opóźnienie i pokonywania zakrętów wymusza wciskanie ręcznego i ślizg bokiem - mizeria...

GTA 5 no jednak teraz najlepsze arcadowe wyścigi :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze