sakora

GameAngelion

najnowszepolecanepopularne

Top Gear And on That Bombshell

ABC Murders - przygody belgijskiego detektywa - Recenzja gry

Samotność Nurka

Regranie - powrót do grania

Hiszpanka – wrażenia z pokazu przedpremierowego

The Curious Expedition - wrażenia z wersji alpha

Jak pamiętamy gry i które z nich pamiętamy?

Jeśli szybko wymienić dziesięć gier, które najlepiej zapamiętaliśmy, jakie byłby to tytuły? Nie te, które ukazały się w tym roku czy kilka lat temu, ale te które ukazały się dekadę lub dwie temu. Jak teraz na nie patrzymy? Są to dla nas archaiczne gierki z dawnych czasów czy kamienie milowe cyfrowej rozrywki. Ile jest w tych wspomnieniach złudzeń, a ile idealizowania? Jak dziś odbieramy te same gry, niekoniecznie w reedycji HD, ale w czystej, niezmienionej formie?

czytaj dalejsakora
26 listopada 2013 - 00:22

Gropowiadanie - Revenge of The Titans!

sakora ocenia: Revenge of the Titans
88

Tytani przybyli z odległych, ciemnych gwiazd. Kroczyli w pojedynkę lub stadami, zrównując nasze miasta z ziemią. Zalewali kolejne planety i pożerali nasze zasoby. Broniliśmy się zaciekle i bronimy nadal. Wywalimy ich Tytaniczne zady daleko poza nasz Układ Słoneczny, albo nie nazywam się generał Clusterd! Czy to jasne!?

Puppy Games / Revenge of the Titans
czytaj dalejsakora
13 listopada 2013 - 20:25

Gry we współczesnym świecie, a e-dehumanizacja człowieka w cywilizacji obrazkowej

Gry video mają wiele postaci. Są zabijaczem czasu, relaksem i hobby. Dają oddech od rzeczywistości i możliwość odreagowania. Gry to najszybciej rozwijające się współczesne medium. Jaka jest ich rola we współczesnym świecie, a co jest ich celem?

czytaj dalejsakora
1 listopada 2013 - 21:10

Hity prosto z satelity i dziecinstwo pełne animacji (Część 2/2)

Okres mojego dzieciństwa i przypada na lata 80 i 90 XX w. Ciekawy okres, w którym prawdziwą przepustką do świata wyobraźni okazały się kanały satelitarne. Poza kanałami niemieckojęzycznymi było także kilka francusko- i angielojęzycznych. Animacje były niesamowite, a obecnie takich tytułów już nie spotkamy. Miały znakomity styl i wielką dbałość o szczegóły.

czytaj dalejsakora
25 października 2013 - 19:54

Hity prosto z satelity i dziecinstwo pełne animacji (Część 1/2)

Okres mojego dzieciństwa i przypada na lata 80 i 90 XX w. Ciekawy czas codziennych i znienawidzonych dobranocek, kaset video z Hanna-Barbera i Spaceghostem. Jednak prawdziwą przepustką do świata wyobraźni okazały się kanały satelitarne, w głównej mierze niemieckojęzyczne. A naprawdę było tam co oglądać.

czytaj dalejsakora
23 października 2013 - 21:15

Wychowywanie kolejnych pokoleń graczy

Sam zaczynałem grać, będąc w wieku mojej starszej córki. O dziwo zaczynałem od PC, a konsole pojawiły się później pod postacią niezatapialnego Pegasusa i jego następców. Jak z perspektywy ojca i gracza wygląda wychowanie kolejnych pokoleń graczy?

czytaj dalejsakora
12 października 2013 - 20:45

Sandbox sandboxowi nierówny, czyli uciekające znajdźki, megalowania i zabawa w boga

Sandbox to popularne rozwiązanie goszczące w wielu grach. Dobrze zbudowany potrafi znakomicie urozmaicić rozgrywkę. Zły nieraz jest niepotrzebnym dodatkiem komplikującym rozgrywkę. Po co komu tak naprawdę sandbox?

czytaj dalejsakora
28 września 2013 - 21:29

Okrucieństwo w grach a granice emocji gracza

W większości gier nie chodzi o ułożenie kilku kolorowych klocków, żeby przejść na następny poziom. Zazwyczaj chodzi o to, żeby kogoś zabić, najlepiej bezpośrednio. Promowane są granaty, strzały w głowę i wielokrotne zabójstwa. Wszystko jest kwestią umowną, ale jak daleko można przesuwać granicę immersji?

czytaj dalejsakora
21 września 2013 - 22:46

Średnie gry, średnie oceny, średni deweloperzy i średni oceniający

Średnie gry to częściej wysokobudżetowe produkcje, które po prostu nie udały się ich twórcom, czy też produkcje o ściśle określonym budżecie, które starają się go maksymalnie wykorzystać? Nie zmienia to faktu, że wiele z tych gier jest tak niesłusznie postrzegana.

czytaj dalejsakora
8 września 2013 - 17:46

Lecisz sobie w kulki czy chcesz zarobić kulkę? Gry z przetaczaniem kulki w roli głównej.

Kulka to prosta rzecz. Pomijając oczywiście postrzeganie jej jako zbiór punktów w przestrzeni, topologię czy geometrię. Kula na co dzień to piłka, owoc lub planeta. Kulkę można także zarobić, ale to zupełnie inna historia. Kulę można także toczyć w grach. A to nie takie proste, zrobić to dobrze.

czytaj dalejsakora
3 września 2013 - 21:03