Mockbuster to film specjalnie stworzony aby... nabrać widza wybierającego się na inny film lub udającego się po inny film do wypożyczalni DVD. Zazwyczaj mają one o wiele mniejszy budżet, pochodzą z mniej znanych wytwórni, a występują w nich mniej znani aktorzy. Dodatkowo, często w ogóle nie są wyświetlane w kinach, tylko ukazują się od razu na DVD.
Przy okazji promocji Halloweenowych w różnych sklepach z oprogramowaniem natrafiłem na Steamową wersję Typing of the Dead Overkill. Nie planowałem kupować tej gry, nawet nie pamiętałem o jej istnieniu a jednak kupiłem pod wpływem chwilowego impulsu.
Jak się okazało, do gry dołączona jest pełna wersja ostatniej odsłony House Of The Dead Overkill (tej która ukazała się na PS3). Nawet bym tego nie zauważył, gdybym nie grał z kimś "na zmianę" w czasie rodzinnego zjazdu "na wszystkich świętych".
Granice pomiędzy konsolami do grania oraz pecetami wyraźnie się zacierają. Niektórzy nawet twierdzą że kolejną generacją konsol będzie po prostu usługa: typu Xbox Live, dostępna zarówno na urządzeniach podłączanych do TV jak i na komputerach. Na pewno do zatarcia tej granicy przyczynią się usługi typu Big Picture. Mamy do niej dostęp w wersji beta klienta Steam.
Jedną z nowości w nowym dodatku do World Of Warcraft czyli Mists Of Pandaria, jest możliwość tresowania petów (małych zwierzątek i innych towarzyszy), aby staczały walki z innymi.
Niniejszy wpis jest pierwszym z (być może, dłuższej) serii opisów pomysłów na gry. Pamiętajmy aby brać je trochę z przymrużeniem oka!
Jak wiadomo, branży gier nie potrzeba niczego innego jak kolejnej gry MMORPG, najlepiej w stylu fantasy. Zastanówmy się jak świat przedstawiony w książkach o Narnii nadaje się do przerobienia go na grę MMORPG.
Produkcji amerykańskiej wersji The Office podjęła się telewizja NBC. Adaptacją istniejących scenariuszy do amerykańskich realiów zajął się Greg Daniels, doświadczony scenarzysta, pracujący przedtem również nad King Of The Hill (Billy kontra wapniaki) czy Saturday Night Live.
Amerykańskim odpowiednikiem Slough został Scranton w stanie Pennsylvania. Jest to równie prowincjonalne miasto. Tutaj mamy również oddział firmy sprzedającej papier, o nazwie Dunder Mufflin. Postanowiono kręcić z jednej kamery, bez ścieżki ze śmiechem ze studia, po to aby podobnie jak w wersji brytyjskiej, zasymulować wygląd programu dokumentalnego.
W ostatnich czasach to seriale nadają ton mediom audiowizualnym. To w serialach twórcy mają największą swobodę działania, i ostatnio duże budżety. Zniknął podziała na aktorów filmowych i aktorów telewizyjnych - gwiazdy dużego ekranu nie mają już oporów przed graniem w produkcjach telewizyjnych.
Sama koncepcja serialu jako medium sekwencyjnego, którego poszczególne odcinki są prezentowane w telewizji np. co tydzień, również ulega ewolucji. Seriale takie jak produkowany przez Netflix House Of Cards czy też opisywany na GamePlay przeze mnie The Moone Boy (produkcja Hulu), prezentowane są widzom jako cały sezon naraz.
Pierwszy raz o filmie Wreck-It-Ralph (jeszcze wtedy nie było polskiego tytułu: Ralph Demolka) usłyszałem w czerwcu, gdy zobaczyłem pierwszy trailer i przygotowaną przez Disneya promocyjną stronę.
Zawsze powtarzałem, że Niezwyciężony nadawałby się świetnie jako podstawa ekranizacji. Najlepiej wysokobudżetowej, hollywoodzkiej, w reżyserii Ridleya Scotta.
Wyszłaby z tego, moim zdaniem, doskonała militarna science-fiction, taka, jaką bardzo rzadko jest nam dane oglądać na ekranie. Tego typu książki i filmy, niestety, mają to do siebie, że szybko się starzeją - jak miło byśmy nie wspominali Kawalerii Kosmosu, to jednak film dziś wygląda archaicznie.
UWAGA: Jak wskazali mi komentujący, w tekście występują możliwe spoilery! Starałem się zbyt dużo nie zdradzać, ale ostrzegam! Również jedna z ilustracji jest możliwym spoilerem!
Określenie red shirt wzięło się z koloru munduru noszonego przez najbardziej szeregowych członków załogi oryginalnego serialu Star Trek. Wkrótce zaczęło oznaczać bohatera lub postać wprowadzoną do fabuły tylko po to by wkrótce zginąć.
Kilka dni temu, tuż przed konferencją E3, okazało się nagle że Fable III jest za darmo (dla kont z Gold). Niektórzy uznali to za jakiś błąd sklepu, inni uznali że to promocja przed zapowiedzą nowej gry z serii na konferencji.
Wkrótce potem okazało się że Microsoft, biorąc przykład z Sony, planuje udostępnić 2 gry miesięcznie za posiadanie konta Gold. Generalnie nie podano żadnych szczegółów, wiadomo było że nie jest to stała oferta (jak w przypadku Playstation Plus), tylko tymczasowa promocja, do czasu premiery Xbox One. W lipcu tymi grami miałyby być Assassin's Creed II i Halo 3.
Niedawno w interfejsie Xboxa pojawiła się krótka informacja na ten temat (w sekcji "Games with Gold"). Z niej wynikło jeszcze trochę szczegółów.
Dziesięć darmowych programów użytkowych, które zawsze instaluję na nowym komputerze (edycja Windows). Wpis ten dedykuję programowi antywirusowemu Avira, z którego na kilka tygodni zrezygnowałem, namówiony na Microsoft Security Essentials. Skończyło się... złapaniem jakiegoś spywware'u (a nie używam pirackiego oprogramowania w ogóle!), reinstalacją systemu, dzięki czemu miałem okazję sobie przypomnieć, co zawsze instaluję na nowo zakupionym komputerze. Zazwyczaj nie mam okazji reinstalować systemu przez cały cykl życia komputera - po prostu później czyszczę system - oddaję komuś komputer, kupuję nowy. Tym razem, dzięki specom z Microsoftu, musiałem robić to wcześniej.
Zachowanie w grach online wzbudza ogromne zainteresowanie naukowców. Według nich, w grach takich jak World Of Warcraft czy Everquest ujawniamy swoje prawdziej ja - ukryci za postacią naszego avatara.
W naukowym czasopiśmie Information, Communication and Society opublikowano niedawno wyniki interesującego eksperymentu. Pracujący na Uniwersytecie Concordia badacze znaleźli 375 chętnych do udziału w badaniu graczy w World Of Warcraft, i zlecili im wykonanie specjalnie przygotowanej misji w niewielkich podgrupach. Całość misji była całkowicie zmyślona przez naukowców, i zajmowała około 1,5h. Każdy ruch i każde odezwanie się na chacie zostało skrupulatnie zapisane i poddane później analizie.
Naprawdę trudno w to uwierzyć, ale World Of Warcraft kończy 10 lat, i wciąż się doskonale trzyma. Mimo, ze zewsząd podnoszą się głosy typu "WoW się skończył", a co rusz ogłaszane są różne WoW killery, to wciąż ma 10 milionów graczy. Może powtórzmy: 10 milionów graczy płaci co miesiąc 12 euro / 15 dolarów. 120 milionów euro płynie różnym strumieniem co miesiąc do Blizzarda.
Styl pisania amerykańskiej autorki Christie Golden znałem już wcześniej. Pierwszą książką jej autorstwa, jaką czytałem, był polski przekład „Lord Of The Clans” czyli „Władca klanów”, książki również dziejącej się w uniwersum Warcrafta. „Władca klanów” opowiadał historię przywódcy Hordy Thralla. Byłem wtedy zaskoczony dobrą jakością tej książki – dotychczas pisanie książek osadzonych w świecie gier kojarzył mi się ze słabymi i wymuszonymi książkami. Ta jednak spokojnie zasługiwała na przeczytanie niezależnie od gry – można było ją komuś polecić jako po prostu dobrą książkę fantasy. Od tamtego czasu zwracałem uwagę na karierę Christie.