Prometheus

Dinosfera

najnowszepolecanepopularne

Sleeping Dogs: sandbox niemal idealny w oczekiwaniu na GTA V

Wspomnienia to nie wszystko: Remember Me

Najważniejsze gry obecnej generacji cz. 3 - Wasze propozycje

Najważniejsze gry obecnej generacji cz. 2

Zagrałbym w... Malowanego Człowieka - cykl demoniczny

Najważniejsze gry obecnej generacji cz. 1

Interakcja świata w grach, czyli rzecz niezmiernie ważna

Jeżeli zejdziemy na temat tego, co jest najważniejsze w grach, wielu odrzeknie: fabuła. Albo gameplay. Inny rzuci: grafika. Nie zważając jednak na to, co rzeczywiście może być w grach najistotniejsze, od zawsze uważałem, że bardzo ważna jest... interakcja. Element ten w bardzo rozwiniętej formie występuje przede wszystkim we wszelakiej maści grach RPG, ale coraz częściej zaawansowaną interakcję ze światem spotkać możemy w grach z innych gatunków. Dlaczego w ogóle interakcja jest tak ważna?

Interakcja%20%u015Bwiata%20w%20grach%2C%20czyli%20rzecz%20niezmiernie%20wa%u017Cna
czytaj dalejPrometheus
30 maja 2013 - 14:38

Kilka argumentów za tym, dlaczego Borderlands to świetna seria

Gearbox Software najbardziej znane jest chyba z serii Brothers in Arms oraz dodatków do pierwszego Half-Life'a. Ale w ostatnich latach to amerykańskie studio zawojowało świat jeszcze jedną, hitową serią: Borderlands. Ta niezwykła gra zgrabnie połączyła kilka najpopularniejszych gatunków, by ostatecznie dać graczowi całej pokłady frajdy. A za co ja uwielbiam Borderlands?

Kilka%20argument%F3w%20za%20tym%2C%20dlaczego%20uwielbiam%20Borderlands
czytaj dalejPrometheus
27 maja 2013 - 12:57

Czy Sony już "wygrało" nadchodzącą generację?

Konferencja Microsoftu z 21 maja zaskoczyła chyba wszystkich, ale skłamałbym, gdybym stwierdził, że było to zaskoczenie jednomyślnie pozytywne. Na chłodno analizowałem kolejne fakty na temat nowej „konsoli” (cudzysłów celowy) giganta z Redmond: Xbox One stał się faktem. Nie podoba mi się droga, jaką obrał sobie Microsoft – prawdopodobnie nie tylko ja srogo się rozczarowałem, chociaż może nie powinienem, bo lwia część plotek sprzed konferencji potwierdziła się. Czy Sony powinno zacząć się obawiać, czy może wręcz przeciwnie?

Czy%20Sony%20ju%u017C%20%22wygra%u0142o%22%20nadchodz%u0105c%u0105%20generacj%u0119%3F
czytaj dalejPrometheus
23 maja 2013 - 11:26

Klasyka FPSów w nowym wydaniu: na to czekam!

Ile razy już narzekałem na sytuację FPSów na rynku, chyba nie sposób zliczyć. Ponieważ nieprędko chyba czeka nas rewolucja w tym gatunku, dobrym sposobem jest po prostu powrót do tego co dobre i sprawdzone: staroszkolnych shooterów FPP. W niniejszym zestawieniu przedstawiam Wam garść gier, które z ogromną chęcią ujrzałbym na swym ekranie. Trzy z nich to pewniaki (bardzo znane i uznane tytuły!), zaś o drugiej części zestawienia nie wiemy w zasadzie nic... a szkoda.

Klasyka%20FPS%F3w%20w%20nowym%20wydaniu%3A%20na%20to%20czekam%21
czytaj dalejPrometheus
20 maja 2013 - 12:25

Milczenie jest złotem, czyli o growych niemowach

Jeszcze kilkanaście lat temu gry miało głównie czysto rozrywkowy przekaz i zapewniały godziny niewyżytej rozgrywki. Wówczas nikt nie zastanawiał się, dlaczego kierowana przez nas postać – w szczególności dotyczy(ło) to gier FPP – konsekwentnie milczy przez całą grę. O dziwo trend ten (o ile można to tak określić) trwa nadal. Czy oznacza to, że gra z niemym bohaterem jest gorsza? Bynajmniej. Zastanawiam się więc, dlaczego developerzy osadzają w swoich grach „milczków” i jak wpływa to na rozgrywkę... a to wszystko na przykładzie kilku dobrze znanych Wam tytułów.

Milczenie%20jest%20z%u0142otem%2C%20czyli%20o%20growych%20niemowach
czytaj dalejPrometheus
16 maja 2013 - 14:35

Mistrzowskie rzemiosło: rekwizyty ze znanych gier

Gry coraz bardziej przenikają się ze światem realnym i na odwrót, czego dowodem są różnorakie eventy, cosplaye czy tzw. larpy. A w grach z kolei od czasu do czasu zobaczyć możemy na przykład reklamy znanych nam produktów. Zafascynowany pracą, jaką wykonują osoby zajmujące się replikami m.in. broni z gier, postanowiłem przybliżyć Wam niewiarygodny wysiłek jednego z twórców – zapraszam!

Mistrzowskie%20rzemios%u0142o%3A%20rekwizyty%20ze%20znanych%20gier
czytaj dalejPrometheus
13 maja 2013 - 11:08

Weź to na logikę - Portal (seria)

Valve znane jest nie tylko z flagowej serii FPSów – od czasu do czasu zaskakiwali nas odmiennymi klimatami, stawiając na „kreskówkową” oprawę (Team Fortress 2) czy zupełnie nowe, świeże podejście do gier logicznych. Seria Portal nie jest jednak prostą grą logiczną – to prawdopodobnie najlepsza wysokobudżetowa gra z gatunku.

We%u017A%20to%20na%20logik%u0119%20-%20Portal%20%28seria%29
czytaj dalejPrometheus
9 maja 2013 - 14:16

Udany (i zwariowany) powrót do lat 80-tych - Far Cry 3: Blood Dragon

Prometheus ocenia: Far Cry 3: Blood Dragon
85

Kasety VHS, „klockowate” telewizory, 8-bitowe brzmienia i masa kiczu wprost wylewającego się z ekranu – taką otoczką sygnowany jest najnowszy, samodzielny dodatek do Far Cry 3 o podtytule „Blood Dragon”. Jednak w przeciwieństwie do innych DLC, tutaj, po pierwsze mamy do czynienia z pełnoprawnym, naprawdę długim dodatkiem, czy raczej osobną grą, bo ma ona niewiele wspólnego z oryginałem. To gra z kategorii tych, które albo pokochasz, albo znienawidzisz. Jeżeli lata 80-te (i początek 90-tych) są Ci obce, jeśli nie rozumiesz tamtych czasów, jeśli uważasz, że kicz i tandeta, jakie oferowały ówczesne filmy klasy B (czy nawet C) to nic interesującego – prawdopodobnie ta gra NIE jest dla Ciebie. W przeciwnym razie...

Udany%20%28i%20zwariowany%29%20powr%F3t%20do%20lat%2080-tych%21
czytaj dalejPrometheus
5 maja 2013 - 22:04

Niedoceniona przez graczy znakomita samochodówka: Shift 2 Unleashed

Prometheus ocenia: Shift 2: Unleashed
85

Przygotowując się do tego tekstu przewertowałem recenzje i fora internetowe. Okazuje się, że gracze mają zupełnie odmienne zdanie od recenzentów. Grę swego czasu ograłem i bawiłem się przy niej świetnie, dlatego trudno mi pogodzić się z tym, że nie została przez graczy doceniona. Zapraszam do krótkiego podsumowania moich wrażeń z gry Shift 2: Unleashed.

Niedoceniona%20przez%20graczy%20znakomita%20samochod%F3wka%3A%20Shift%202%20Unleashed
czytaj dalejPrometheus
2 maja 2013 - 14:56