Qualltin

Pan "zrobiłbymtolepiej"!

najnowszepolecanepopularne

Andriej Diakow "Do światła" - Uniwersum Metro 2033

O sensie inwestowania w PC natchniony wymaganiami Wiedźmina 3

"Podatek od Google" właśnie wchodzi w życie w Hiszpanii.

O dziwnym pomyśle z Kickstartera związanym z ludzką krwią.

Ubisoftu metoda na piratów, a brawa dla 11 bit studios

Interstellar? Po prostu genialne!

Zmiana czcionki zagwarantuje oszczędność 370 milionów dolarów?

Rządy szukają oszczędności wszędzie tam, gdzie się tylko da? Śmiem w to wątpić. Pewne natomiast jest to, że szukają ich tam, gdzie jest im te grosze najłatwiej uszczknąć. I w ten sposób tracą przeciętni ludzie, bo łatwiej jest zmniejszyć nakłady finansowe na elementy budżetowe wpływające bezpośrednio na polepszenie sytuacji finansowej społeczeństwa, aniżeli zająć się problemami w samych resortach ogarniętych przeklętą biurokracją, normami wziętymi z chmur i brakiem jakiejkolwiek chęci do zmian wewnętrznych. Jest jednak pewien 14-latek, który odkrył, że w łatwy sposób można zaoszczędzić fortunę.

czytaj dalejQualltin
31 marca 2014 - 10:33

Top Gear – dlaczego to kończy się tak szybko?

Czy są wśród nas fani motoryzacji? Zgaduję, że tak, bo samymi grami żyć nie można. W sumie to mógłbym przyznać, że od gier zaczęła się u mnie niejako „zajawka” związana z samochodami użytkowymi, a całości dzieła dopełnił od lat emitowany w wielu krajach świata program Top Gear. Wydaje mi się, że nie ma lepszego programu motoryzacyjnego, który można by oglądać, ale ostatnimi czasy coraz gorzej się czuję w związku z czasem trwania całego show. Wyjaśnijmy to dokładniej.

czytaj dalejQualltin
26 marca 2014 - 14:17

Citybound – własne, być może lepsze, wyobrażenie Sim City.

Gdy nie ma w co grać, a ma się jednak ochotę uratować świat czy stworzyć jakiś jego odpowiednik na zasadach wykreowanych w naszej wyobraźni, przemierza się sieć w poszukiwaniu nowego punktu zaczepienia. Krąży się po Internecie z nadzieją, że naszym oczom ukaże się zbawczy widok – zapowiedź bądź wzmianka o nowej produkcji, która być może będzie w stanie wciągnąć nas i odpowiednio zagospodarować przeznaczony na granie czas. Mi w ten sposób udało się jakiś porządny czas temu natrafić na grę, która ma być nowym spojrzeniem na kultową serię Sim City.

czytaj dalejQualltin
24 marca 2014 - 12:27

W tym szaleństwie nie ma metody, czyli z dystansem o dziwnych symulatorach.

Symulatory są specyficznym typem gier, które swoich odbiorców muszą traktować bardzo poważnie, gdyż nie ma ich zbyt wielu. Do tego nie mogą poszczycić się wielkimi korporacjami stojącymi za developerskich procesem oraz ogromnym budżetem pozwalającym twórcom zrealizować na tyle dużo aspektów, żeby chciało się w ów tytuł zagrać nawet pomimo szczerej niechęci do tego typu gier. Producenci muszą więc kroczyć ścieżkami, którymi nikt jeszcze nie kroczył, co owocować może takimi produktami, jak „Symulator kozy”, czy „Symulator…”, no właśnie! Sami się przekonajcie.

czytaj dalejQualltin
21 marca 2014 - 18:04

Im się udało, czyli z YouTube do telewizji.

Jeszcze względnie niedawno telewizja była głównym medium dostarczającym informacji i różnej maści rozrywek całym społeczeństwom. Były nawet rodziny, w których rytualnie - co niedzielę - zasiadano, by oglądać starannie wyselekcjonowany pod wszystkich domowników teleturniej. Ostatnimi czasy jednak coraz częściej rósł udział Internetu w ogólnym udziale wszelkiego rodzaju źródeł informacji i rozrywki w naszym życiu, aby w ostatecznym momencie osiągnąć wręcz coś określanego mianem dominacji. Niechętnie te dwa światy, telewizyjnego show i sieciowego życia, ze sobą współpracowały, jednak są od tego pewne wyjątki, za sprawą których możemy bohaterów z Internetu zobaczyć w pełnoprawnych programach telewizyjnych.

czytaj dalejQualltin
18 marca 2014 - 18:53

Spoiler Alert – gra, którą przechodzi się od końca.

„Nie spodziewałem się, że ktoś postanowi zrealizować pomysł tak dziwaczny, tak bardzo inny od wszystkiego, co jest mi znane i co zostało przyjęte za normalne. Jasne, zdaję sobie sprawę z tego, że oryginalność i podążanie nowymi, nieutartymi ścieżkami może być jedyną drogą do osiągnięcia devloperskiego sukcesu, ale oryginalność ta, hipsterstwo nawet w pewnym sensie, nie przestaje zadziwiać” – tak można było zareagować na pierwsze pomysły tego typu gier. A teraz pojawiła się zapowiedź kolejnej gry, którą będziemy przechodzić od końca.

czytaj dalejQualltin
10 marca 2014 - 18:28

Watch_Dogs brzydsze, niż obiecywano – ale czy to ważne?

Dużo już zostało na temat developerskich obietnic na przestrzeni lat powiedziane. Ten, kto wierzy, że przedpremierowe pokazy mogą prezentować produkt w tym samym stopniu zaawansowania i szczegółowości, co ostateczny efekt prac w postaci samej gry, robi sobie krzywdę. Niewiele jest przypadków, w którym obietnice dotyczące funkcjonalności czy stylistyki gier zostały spełnione. W końcu przecież starannie wyreżyserowane filmiki są po to, żeby rozbudzić graczy i sprawić, żeby pociekła im po brodzie gameplay’owa ślinka. A jak sprawa ma się z Watch_Dogs?

czytaj dalejQualltin
10 marca 2014 - 16:11

3 seriale i 3 postaci, których śmierć bolała.

Seriale mają to do siebie, że potrafią dostarczyć większą ilość emocji niż film, zgrabnie rozłożoną na każdy z odcinków. Można się w nie zdecydowanie bardziej zaangażować. Film często jest dziełem o zamkniętym charakterze. Rozpoczyna się, trwa i kończy wszystkie, a przynajmniej większość, wątków, które napoczął. Seriale z kolei potrafią dozować historię, nęcić nas zapowiedziami kolejnego odcinka czy też powstawać w bardzo dynamiczny sposób, zależnie np. od danych trendów. Sami scenarzyści przecież nie do końca mogą wiedzieć, jak potoczą się losy bohaterów, których ożywili. A skoro potrafimy się zaangażować, to potrafimy też odczuć swoisty smutek wynikający z odejścia serialowego bohatera…

czytaj dalejQualltin
5 marca 2014 - 13:27

Jak mógłby zakończyć się 4. sezon The Walking Dead?

Sezon 4. serialu The Walking Dead jest już na półmetku. Do końca zostało pięć odcinków, więc niewiele już teoretycznie mogłoby się wydarzyć. Mając jednak na uwadze fakt, że jest to serial dość specyficzny, gdzie twórcy często rzucają się na ścieżkę najmniej dla widzów prawdopodobną do zaistnienia, można by pokusić się o odrobinę fantazji i wykreować własne zakończenie trwającego sezonu tak, aby najpełniej wykorzystać motywy, które otwarto podczas powrotu na wizję drugiej połowy sezonu 4.

czytaj dalejQualltin
2 marca 2014 - 23:05