Imperialista

Powiedzmy więcej

najnowszepolecanepopularne

Z urną w Bieszczady - recenzja gry Far Cry 4

Assassin's Creed Unity: Notre Dame Edition - zaglądamy do środka!

Publisher’s Creed – czyli jak wykorzystać embargo, by zrobić klienta na szaro

"Przytrzymaj X, żeby złożyć hołd" - nowe Call of Duty nie obyło się bez kontrowersji

Apple iPad Air 2 - kompleksowa recenzja

The Last of Us: Left Behind – o dodatku, który przypomina dlaczego warto grać

System osłon- największy rewolucjonista mijającej generacji

Ciężko wyobrazić sobie mechanizm, który w większym stopniu wpłynął na kształt interaktywnej rozrywki, niż współczesny system osłon. Z jednej strony uwielbiamy za znaczne poszerzenie gamy taktycznych możliwości, z innej- ganiony za wywołanie stagnacji w obrębie gatunku shooterów. Nie ważne jednak, czy system osłon w obecnym kształcie traktujemy jako najgorszego wroga, czy sprzymierzeńca - w obu przypadkach wypadałoby go lepiej poznać.

Potencjał tkwiący z porozrzucanych na mapie obiektach, które można bylo wykorzystać jako osłonę przed ogniem wroga dostrzeżono już w czasach, gdy gamedev ledwie raczkował. Ciężko wyobrazić sobie Space Invaders bez prymitywnie rozumianych osłon. Dla dobra zwięzłości poniższego tekstu umówmy się jednak, że zlepek pikseli mający za zadanie prostopadłe ustawienie się względem innego zlepka pikseli nie będzie traktowany przez nas jako pełnoprawny system osłon. Wyeliminujemy z rozważań również wszystkie shootery, które dzięki strafe’owaniu umożliwiły wykorzystanie bałaganu na mapie w celach ochronnych. Jako słupek graniczny uznamy moment, w którym gra pozwalała na interakcję z obiektem, którego chcieliśmy uznać za przeszkodę.

czytaj dalejImperialista
26 maja 2013 - 20:13

Cała naprzód w kierunku casuali- czyli płyńmy tam, gdzie są pieniądze

Wciąż nie cichną głosy oburzenia wywołane kierunkiem, który obrał Microsoft prezentując swoją konsolę nowej generacji. Obawy o poczytalności gości z oddziału Entertainment and Devices są jednak nieuzasadnione- korporacja doskonale wie, gdzie leżą pieniądze. Powstrzymajmy się rozstrzyganiem wojny konsol przed jej rozpoczęciem, kto wie czy korony nie będziemy musieli wysyłać do Redmond.

czytaj dalejImperialista
24 maja 2013 - 21:33

10 najbardziej niedocenionych gier obecnej generacji konsol

Raz na jakiś czas pojawia się na horyzoncie gra, która na pierwszy rzut oka spełnia wszystkie przesłanki by stać się prawdziwym hitem, a po której słuch szybko ginie, nie znajdując ostatecznie wystarczającej liczby nabywców lub kończąc z łatką zmarnowanego potencjału. Obecna generacja, która powoli szykuje się do przejścia w stan spoczynku pozostawiła po sobie garść tego typu tytułów. Przyjrzyjmy się im i zastanówmy, jakie były powody wyjątkowo niefortunnego stanu rzeczy.

czytaj dalejImperialista
22 maja 2013 - 09:37

Elizabeth i jej słodka (r)ewolucja

Elizabeth promowana była jako przełom w dziedzinie kreacji postaci w grach wideo. Sztuczną inteligencję naszej towarzyszki ochrzczono hucznie jako rewolucyjną, a historię z nią związaną- niezapomnianą. Gracze mieli nadzieję, że przynajmniej w tym przypadku hasła marketingowe pokryją się z rzeczywistością. Od premiery minęło już trochę czasu, hype opadł- możemy więc na spokojnie ocenić starania twórców.

>> Tekst nie zawiera żadnych spojlerów fabularnych, ale znajdziecie tu opis kilku zachowań Elizabeth i być może lepiej, gdyby były one dla Ciebie niespodzianką <<

czytaj dalejImperialista
15 maja 2013 - 19:16

Krótka pogawędka ze scenarzystą gier wideo Andrew S. Walshem

Opowieści przedstawiona w wydanym w 2008 r. Prince of Persia wyjątkowo do mnie przemówiła. Swego czasu sporo myślałem o kulisach powstawania kontrowersyjnego fabularnie Epilogu do gry, który skutecznie zmasakrował bardzo udane, oparte na niedopowiedzeniu zakończenie podstawki. Ostatecznie, udało mi się skontaktować ze scenarzystą tej gry, który przy okazji powiedział parę słów o swojej pracy.


czytaj dalejImperialista
12 maja 2013 - 12:05

"Branża, która nie chce dorosnąć"- kilka słów o dojrzałości gier wideo

Coraz częściej patrzymy na gry jako na produkt wolny od przymusu, wedle którego musiał być tworem służącym tylko i wyłącznie niczym niezmąconej rozrywce. Patrząc na ewolucję tytułów AAA oraz wsłuchując się w głosy polskich i zagranicznych projektantów gier nie sposób nie odnieść wrażenia, że tendencja  „pogłębiania” przedstawionej w grach opowieści kosztem arcade’owych rozwiazań jest już filozofią tworzenia, a nie krótkotrwałym trendem.

czytaj dalejImperialista
10 maja 2013 - 13:40

Gry w elektromarketach, poszukujemy alternatywy dla sklepów internetowych

Ostatnio znęcaliśmy się trochę nad hipermarketami, więc aby sprawiedliwości stało się zadość, dzisiaj porównamy oferty elektromarketów. Zakładam, że każdy czytelnik ma pojęcie o tym na jakim poziomie kształtują się ceny gier w hipermarketach z elektroniką, podejrzewam jednak, że niewielu idąc na zakupy puka od jednych drzwi do drugich, skrupulatnie lustrując oferty. Cóż, ktoś musiał! Przyjrzyjmy się zatem półkom z grami w Media Expert, RTV Euro AGD, Electro World, oraz Media Markt. Empik bonusowo!

czytaj dalejImperialista
6 maja 2013 - 18:12

Gry w hipermarketach, czyli kto robi nas na szaro

Zanim zapytacie kto przy zdrowych zmysłach kupuje gry w hipermarketach, polecam przejść się do któregoś z nich i postać na odpowiednim dziale paręnaście minut. Z perspektywy młodego, konsolowego entuzjasty, wykorzystanie szansy zdobycia upragnionej gry przy okazji zakupowego szału rodziców jest często widywaną taktyką. Sami rodzice sięgają po tytuły z reguły bez jakiegokolwiek cenowego rozeznania. Bierzemy pod lupę oferty Tesco, Real i Auchan!


czytaj dalejImperialista
2 maja 2013 - 16:28

Wędzone śledzie w grach wideo

Red Herring jest popularnym określeniem na wykorzystywany w literaturze i filmie chwyt narracyjny służący do zmylenia odbiorcy i odwrócenia jego uwagi od głównego wątku, by ten nie połapał się zbyt szybko w prezentowanej mu intrydze. Poszukajmy więc śledzi w grach!


czytaj dalejImperialista
1 maja 2013 - 22:03