Guild Wars 2: Profesje #2 Ranger - ROJO - 14 stycznia 2011

Guild Wars 2: Profesje #2 Ranger

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w drugim odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Ostatnio był Warrior. Nasz kolejny delikwent to podstępny taktyk. Odwraca uwagę wroga Chowańcem, poczym morduje strzał tańcem. One shot, multi-kill. Szał porozrywanych ciał. Snajper z buszu, który nie potrzebuje menedżera. Poznajcie Rangera!

Zarys ogólny

Ranger to idealny wybór dla osób lubujących się w walce dystansowej. Polega on na celnym oku, stabilnej dłoni, pewnej postawie i wsparciu mocy natury. Nie obca jest mu umiejętność zakładania pułapek, ani zdejmowania z ogromnych odległości - nic niespodziewających się wrogów. Dysponuje masą skutecznych ataków, zarówno przeciwko jednemu potworowi, jak i całej ich hordzie. Z kolei wsparcie ze strony zwierzęcego towarzysza, potrafi odwrócić uwagę przeciwników, ujawniając przy tym ich słabe, bądź mocne strony. Pozwala to na spokojne przygotowanie adekwatnej to możliwości oponenta – taktyki. Ranger posiadać będzie trzy Chowańce do wyboru, jednak w danej chwili - przywołać móc będzie tylko jednego. Zdrowie, pancerz i zadawane obrażenia danego zwierza zależeć będą od poziomu samego Rangera. Gdy nasza postać będzie się rozwijała, nasz towarzysz będzie ewoluował. Zdobędzie tym samym dodatkowe zdolności, które urozmaicą naszą taktykę i wzbogacą wachlarz możliwości. Będzie wiele różnych gatunków zwierzęcych pomagierów. Wilki, psy, niedźwiedzie, pająki, jaszczury, a nawet rekiny (miejmy nadzieję, że pudel dobije w najbliższej micro-transakcji:). Wybór będzie. Wpływ nie ograniczy się tylko do rozwoju Chowańca. Będziemy mu  mogli wydawać również rozmaite polecenia, które to dokładnie opiszę w dziale „Zwierzęcy towarzysz”. 

Uzbrojenie

Ranger to niezrównany mistrz wszelkiej broni głoszącej prawdę na odległość. Nie oznacza to jednak, że tchórzy i boi się walki w zwarciu. Nie obca jest mu sztuka władania sztyletem, toporem czy nawt Wielkim Mieczem! Każdy typ oręża otwiera inny zestaw ataków specjalnych. Narzędzia mordu człowieka z buszu to: 

Ręka główna (Main Hand): Topór, Miecz 

Druga ręka (Offhand): Topór, Sztylet, Pochodnia, Róg Wojny (Warhorn) 

Dwie ręce (Two-Handed): Wielki Miecz, Długi Łuk, Krótki Łuk

Jak widzimy, powyższe uzbrojenie da nam ładne pole do popisu jeśli chodzi o rozmaite kombinacje. Będziemy mogli pobawić się w ultraszybką jatkę z bliska (dzięki lekki broniom ręcznym), jak i stworzyć niezłego snajpera dzięki dostępnym łukom. Te większe przypierdzielą raz a porządnie, podczas gdy mniejsze - zaleją przeciwnika deszczem słabszych pocisków. Nie wyobrażam sobie tylko naszego Rangera z wielkim, dwuręcznym Great Swordem. Po prostu jakoś tego nie widzę. Ciekawe do czego przyda się z kolei pochodnia? Zastanawia również brak strzelb w dostępnym asortymencie.

Umiejętności

Pułapki (Traps)

Pułapki to zabójcze urządzenia, które będzie można rozmieszczać na terenie lokacji, w jakiej aktualnie znajduje się nasza postać. Gdy wróg wejdzie na przygotowaną niespodziankę, ta uaktywni się oraz przykładowo przewierci go na wylot i znacząco spowolni (Spike Trap). Będzie ona również kaleczyć każdego wroga, który przez nią przejdzie (krwawienie). Da nam to czas na spokojne dobicie nacierających delikwentów z bezpiecznej odległości.  Dana pułapka pozostaje aktywna tak długo, jak tylko Ranger sobie tego życzy. W danej chwili, możemy dysponować tylko jednym typem pułapki. Sympatyczny bajer, który pozwoli na aranżację ciekawych zasadzek. Pozwoli dotkliwie obniżyć walory bojowe wroga, zanim ten – zdąży się zbliżyć.  

Duchy (Spirits)

Duchy natury będą działały na zasadzie aktywnych aur nadających określone właściwości zarówno nam, jak i naszym sprzymierzeńcom. Ich działanie będzie ograniczone czasowo. Duch zniknie jednak od razu, gdy za bardzo oddalimy się od miejsca, w którym go przywołaliśmy. Stracimy go również gdy zaatakuje i zniszczy go wróg. Przykładowo Duch Słońca (Sun Spirit) doda naszym atakom obrażenia od ognia. Tak jak to było w przypadku Chowańców i Pułapek, również tutaj – w danym momencie możemy dysponować tylko jednym typem Ducha.

Zwierzęcy towarzysz

Ranger posiadać będzie trzy aktywne sloty na zwierzaki. Poza walką, będzie można stworzyć interesujący nas zestaw Chowańców spośród 12 różnych gatunków. Będą ziomale naziemne (wspomniane wilki, pająki, itp.), ziemno-wodne (jaszczurki) oraz stricte wodne (rekiny). Dla każdego rodzaju przewidziane są specjalne podtypy, które dodatkowo wpłyną na zdolności wybranego zwierzęcia. Na przykład, niedźwiedź polarny (Polar Bear) dysponować będzie Mroźnym Rykiem (Icy Roar), gdy brunatny (Brown Bear) - będzie miał go przerażający (Fearsome Roar). Jak wspomniałem wcześniej, każde zwierze otrzyma level swego Pana, co determinować będzie poziom ich zdrowia, pancerza i zadawanych obrażeń.

Ewolucja Peta

Każde zwierzę będzie mogło rozwinąć się maksymalnie do 20 poziomu tzw. ewolucji. Gdy gracz zdobywać będzie punkty doświadczenia, zwierzęcy towarzysz w tym samym czasie zgarniać będzie tzw. punkty ewolucji (Evolution Points). Każdy następny level, nagrodzi naszego Chowańca innymi typami premii. Przykładowo, niedźwiedzie otrzymają bonusy zwiększające poziom zdrowia lub zadawane obrażenia, podczas gdy modliszki zgarną premię do szybkości ataku. Będzie można odblokować do czterech slotów dla każdego Peta. To, jakimi skillami będą one wypełnione – zależeć będzie od gatunku Chowańca. Oprócz tego, będziemy mogli customizować go na wiele sposobów. Piękne pole do popisu dla naszej inwencji twórczej!

Kontrola Peta

Otrzymamy możliwość zarządzania umiejętnościami naszego Peta. Oprócz tego, będziemy mogli kontrolować jego zachowanie dzięki Trybom (Modes) i wydawać rozkazy dzięki Poleceniom (Commands). Wszystko wprowadzi do gry nowe okno w interfejsie dla klasy Rangera. 

Dostępne Tryby:

Agresywny – Atakuj wroga, którego ja zaatakuję.

Obronny – Atakuj wroga, który zaatakuje mnie.

Pasywny – Nie atakuj.

Dostępne Polecenia:

Atakuj – Zaatakuj mój cel! / „bierz go!”

Noga - Chodź do mnie!

Zostań - Nie ruszaj się /stój tam gdzie stoisz.

Ataki specjalne

W tym miejscu, uzupełniam materiał filmikami prezentującymi różne ataki specjalne. Każdy z nich - wykorzystuje różne zestawy uzbrojenia. Radość dla oka, ekstaza dla ucha, miód dla serca. Zapraszam.

Ogień Zaporowy (Barrage). Fala odpalonych w niebo strzał. Wszystko po to, by zafundować potworom istny deszcz śmieci. Ostudzi to ich zapał i wprowadzi chaos w jego szeregach. Jeśli jednocześnie wykonamy ten atak wraz z innymi sprzymierzeńcami - nasze oczy będą miały ucztę, a wróg – stypę. Dzieło zniszczenia kończą Chowańce. Coś pięknego. No i ta kamera! Mmm…

Wezwanie Łowcy (Hunter’s Call), czyli coś co spetryfikuje wroga i sprawi, że uklęknie na amen. Wszystko dzięki zadęciu w Róg Wojny (Warhorn) i przyzwanym w ten sposób – krwiożerczym ptakom.

Rozszczepiony Strzał (Spread Shot). Mój faworyt. Ulubiony atak we wszelkich grach cRPG czy H&S. Zawsze dawał mi masę frajdy i pozwalał wykarczować teren w niezłym promieniu. Poniższy filmik pięknie pokazuje działanie tzw. CePeCe (Cross Proffesion Combos), o których więcej napiszę w innym artykule. Mamy więc rzucony czar Kręgu Ognia (Ring of Fire) i przepuszczony przez niego Spread Shot, który dodatkowo został podpalony. Co oznaczać będzie to „wesołe” połączenie dla wroga? Enjoy:

Atak Węża (Serpent Strike) i Rzut (Throw). Pora na jakiś atak w zwraciu. Serpent Strike pozwoli na jednoczesne wykonanie 3 szybkich sekwencji. Jest to błyskawiczny unik/odskok, natychmiastowe przemieszczenie się za wroga i zadanie mu ciosu w plecy. Wszystko zakończone matrixowym Rzutem sztyletem. Coś dla szybkich i gibkich miłośników zdradzieckich daggerów. Latających daggerów!

Wirowa Obrona (Whirling Defense). Bardzo ciekawy i szalenie efektowny „atak defensywny”. Działa tylko przy dual-wieldingu i zamienia naszego bohatera w wirujący słup, który odbija wrogie ataki dystansowe. Idealne koło ratunkowe w przypadku osaczenia.

Strzał Wielokrotny (Multishot) i Zatruta Strzała (Poison Arrow). Pierwszy odpala w stronę pojedynczego celu salwę strzał z szybkością karabinu maszynowego, drugi - zatruwa wroga przyczyniając się do powolnego spadku jego punktów zdrowia. Znając życie, obecna będzie również „wybuchowa” oraz „mrożąca” wersja w/w strzały. Niestety nie dysponuję filmikami dla tych ataków w stylu powyższych prezentacji. Można je jednak przyuważyć na prawie godzinnym gameplayu zapodanym ostatnio przez Rocka. Gdy zobaczyłem Multishot w akcji, poważnie zacząłem się zastanawiać, czy aby na pewno to Warriorem rozpocznę przygodę w świecie Guild Wars 2.

Przez wzgląd na ilość i wygląd większości ataków specjalnych, profesja Rangera będzie wręcz wyśmienitym wyborem dla graczy kochających siać śmierć na odległość. Miłośnicy szybkiego i lekkiego dual-wieldingu również znajdą coś dla siebie. Jeśli dodamy do tego możliwość używania rozmaitych pułapek, przywoływanie duchów natury oraz wsparcie ze strony zwierzęcego towarzysza, otrzymamy bardzo ciekawą opcję na początek zabawy. Z kolei symultanicznie rozwijając naszego Chowańca, nigdy nie zaznamy samotności. Mówiąc krótko - interesujących elementów klasy Rangera jest cała lista. Za tydzień, oczaruje Was Elementalista!

P.S. Jeśli podoba Ci się mój Blog, znalazłeś/-aś w nim coś dla siebie (jakiś stały cykl, konkretny dział, itp.) i posiadasz konto na Facebooku, "Polub go" po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje i doceniam. ROJO

Guild Wars 2:

Profesje:

#1 Warrior

#2 Ranger

#3 Elementalist

#4 Necromancer

#5 Guardian

#6 Thief

Na temat:

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?

Śmierć w Guild Wars 2

Ulecz mnie w Guild Wars 2

ROJO
14 stycznia 2011 - 15:26