Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …
Witam w szóstym już odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Zestawienie rozpoczął Pan Topór (Warrior), potem był Pan Strzała (Ranger), swojego czasu oczarował nas Elementalista, następnie wprowadził ponury klimat Nekromanta, ostatnio stanął w naszej obronie Guardian. Pora rzucić trochę światła na zabójczy cień. Oto spowity ciemnością mistrz brutalnych niespodzianek. Panie i Panowie, sprawdźcie swoje sakiewki. Nocami lepiej go nie mieć za plecami. Kasy wyczuwa zapaszek. Przed Wami - Złodziejaszek!
Zarys ogólny
Złodziej to mistrz ukrycia i ponurych niespodzianek. Jest zabójczy w walce jeden na jednego, szczególnie podczas łapania przeciwników z zaskoczenia. Rekompensuje swój stosunkowo niski pancerz i zdrowie, niewiarygodnie szybkimi akcjami i ciosami krytycznymi. Porusza się w cieniu, idealnie sie przy tym kamuflując. Dzięki opanowaniu do perfekcji sztuki skradania się, kradnie przedmioty od przeciwników, by użyć ich przeciwko swojej ofierze w charakterze broni. Podczas gdy inne profesje polegają na szybkość ładowania swoich umiejętności, złodzieje wykorzystują tzw. Inicjatywę (Initiative). Mają jej dokładnie dziesięć punktów (regeneruje się jednym punktem na sekundę). Wszelkie umiejętności bojowe kosztują określoną liczbę punktów Inicjatywy, jednak dzięki szybkiemu ich odnawianiu się - Złodzieje cały czas mają przygotowany aktywny wachlarz brutalnych ripost i niecnych zagrań. Dzięki zdolności Kradzieży, złodzieje mogą wykraść wybranemu, jednemu potworowi lub innemu graczowi - element jego wyposażenia lub wyglądu. Przykładowo, gdy uraczymy taką akcją ptaszysko rasy Moa - z zakoszonych mu w ten sposób stalowych piór, zrobimy pokaz latających sztyletów. Zestaw naszego cichego zabójcy zamyka rozbudowany do granic możliwości Dual-wielding. Dzięki przeróżnym kombinacjom oręża w głównej (Main Hand) i drugiej (Off Hand) ręce, ześlemy na wroga istny taniec śmierci. Każdy zestaw to inna pula śmiercionośnych ataków specjalnych (np. sztylet + sztylet = Kwiecisty Skok Śmierci lub sztylet + pistolet = Strzał Cienia). DPS na pełnej bani. Bez pierdzielenia się.
Uzbrojenie
Soczysty rarytas to wspomniany Dual-wielding i związane z nim kombinacje otwierające zestawy przeróznych ataków specjalnych. Co kto lubi. Łączymy - niszczymy. Proste.
Ręka główna (Main Hand): Miecz, Sztylet, Pistolet
Druga ręka (Off Hand): Sztylet, Pistolet
Dwie ręce (Two Handed): Krótki Łuk
Umiejętności
Ukrycie (Stealth)
Dzięki umiejętnemu skaraniu się, Złodzieje mają możliwość wejścia w tryb Ukrycia (Stealth). Ignorują w ten sposób skumulowane Aggro, by zniknąć w cieniu. Pozwala im to stać się niewidzialnymi dla przeciwników. Super opcja na ucieczkę lub by zajść kogoś od tyłu i sprzedać mu backstaba. Gdy jednak wykona on jakikolwiek atak (nie ruch) - tryb ukrycia deaktywuje się.
Cień (Shadow Stepping)
Złodzieje mogą w każdej chwili uciec z bitwy lub niepostrzeżenie do niej wkroczyć. Wszystko dzięki umiejętności błyskawicznej teleportacji w konkretne miejsce. Znikają w jednym miejscu by od razu pojawić sie w innym. Całość w efektownej, cienistej chmurze a'la trick iluzjonisty.
Pułapki (Traps)
Pułapki to zabójcze urządzenia, które będzie można rozmieszczać na terenie lokacji, w jakiej aktualnie znajduje się nasza postać. Sympatyczny bajer, który pozwoli na aranżację ciekawych zasadzek. Dotkliwie obniżymy walory bojowe wroga lub całkowicie wyeliminujemy go z gry.
Zdolności/Mechanika Postaci
Inicjatywa (Initiative)
Wspomniana w Zarysie ogólnym mechanika korzystania z ataków specjalnych. Każdy z 10 punktów Inicjatywy regeneruje się w systemie 1pkt/sec. Im bardziej złożona akcja, tym musimy przeznaczyć na jej wykonanie większą pulę Inicjatywy. Odnawia się nie tylko poza walką, lecz także w jej trakcie. Występują także specjalne umiejętności, które nie wymagają korzystania z punktów Inicjatywy (np. Złodziejskie Leczenie [Thief Heal] lub Elitarność (Elite]).
Kradzież (Steal)
Nie jest to typowa kradzież jakiegoś konkretnego dobra, które potem moglibyśmy przeznaczyć na sprzedaż. Chodzi o specjalne przejęcie elementu uzbrojenia (inny gracz) lub wyglądu (potwór) zaznaczonego oponenta. Nabyty w ten sposób oręż lub coś mogące nim być, daje nam możliwość wykorzystania czegoś należącego do celu - przeciwko niemu. Przykładowo, gdy okradniemy jakiegoś kolczastego potwora z jego kłów - możemy je potem wystrzelić w jego kierunku. Gdy wrogiem będzie np. inny gracz - zdzielimy go jego własną tarczą.
Dwie Bronie (Dual Wielding)
Jak pisałem w Zarysie ogólnym i Uzbrojeniu - możliwość dzierżenia dwóch, różnych broni jednocześnie, otworzy nam przeróżne zestawy ataków. Każda kombinacja da dostęp do czegoś innego. Nic tylko eksperymentować i rozkosznie anihilować.
Ataki specjalne
W tym miejscu uzupełniam materiał filmikami prezentującymi różne ataki specjalne. Radość dla oka, ekstaza dla ucha, miód dla serca, ból dla wroga. Zapraszam.
Wielokrotny Strzał (Multishot) + Przewód Skorpiona (Scorpion Wire). Pierwszy zasypie wroga ścianą ołowiu, drugi przyciągnie go do siebie i zafunduje bolesną lawinę ciosów. Slow-Mo i Ninja style! Enjoy!
Wybuchowy strzał (Explosive Shot), Cień (Shadow Stepping) + Strzał rozpryskowy (Cluster Shot). Na początku zdmuchniemy z powierzchni ziemi całą grupę wrogów strzałem przywodzącym na myśl uderzenie meteorytu. Następnie dogonimy uciekających tchórzy oryginalną teleportacją, by zakończyć brutalne przedstawienie ognistym deszczem palących odłamków.
Sztyletowy Bumerang (Dagger Boomerang) + Kwiecisty Skok Śmierci (Lessping Death Bossom). Rozpoczniemy zgrabnym rzutem odbijającym się od wrogów sztyletem, zakończymy przeefektownym, powietrznym wirem ciosów a'la Chun-Li. Boski widok.
Strzał Cienia (Shadow Shot). Wystrzeliwujemy samego siebie w pobliże zaznaczonego przeciwnika, by następnie sprzedać mu headshota z bliska. Nic dodać, nic ująć (no, może z wyjątkiem wrogiej głowy:)
Wirujący atak (Rotating Attack), Ukrycie (Stealth) + Kradzież (Steal). Bardzo fajny, poglądowy filmik prezentujący kilka zagrań właściwych tylko Złodziejowi. Mamy więc kilka wcześniej opisanych akcji. Wirujący atak oszołomi potwora ciosami z każdej strony. Ukrycie pozwoli nam zakraść się na jego tyły oraz ukraść mu część narośli, którą w niego ciśniemy i powalimy na glebę.
Jak widzimy, Złodziej stanowić będzie doskonały wybór dla graczy preferujących zabawę w ukryciu. Otrzymamy wszelkie, typowe dla tej klasy akcje. Dzięki oryginalnej kradzieży, przydatnemu skradaniu się, niecnemu ukrywaniu i rozbudowanemu dual-wieldingowi, otrzymamy profesję zdolną spuścić na wroga niespodziewany deszcz krytyków. Padnie podziurawiony ołowiem lub pocięty krótkim ostrzem. Nie dowie sie co go trafiło. Taki właśnie będzie Złodziej. Pytanie tylko, ile czasu z życia nam on ukradnie, gdy gra już ujrzy światło dzienne, a my zdecydujemy się na taką profesję :)
P.S. Jeśli podoba Ci się mój Blog, znalazłeś/-aś w nim coś dla siebie (jakiś stały cykl, konkretny dział, itp.) i posiadasz konto na Facebooku, "Polub go" po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje i doceniam. ROJO
Guild Wars 2:
Profesje:
Na temat:
Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?