TommiK

OldSchoolClimate

najnowszepolecanepopularne

Najlepsza muzyka w grach: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nieodwracalne uszkodzenie słuchu i inne zagrożenia 'pokolenia .mp3'

Graj dłużej - pozostań prawiczkiem (bo i po co komu seks?)

"Call of Duty jest Coca-Colą gier wideo"

Hejterstwo i wojny fanbojów - osiągnęliśmy szczyt czy będzie jeszcze gorzej?

Recenzja telewizora plazmowego Panasonic TX-P42ST50: ideał dla graczy i kinomaniaków

Krótki, lecz klimatyczny fanfilm o Wiedźminie

Mieszcząca się w pobliżu Krakowa wytwórnia filmowa Alvernia nakręciła film krótkometrażowy osadzony w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Niestety, słowo 'krótkometrażowy' aż nadto pasuje do tej produkcji, jednak trwający minutę film doskonale oddaje nastrój książkowego pierwowzoru, bijąc na głowę pamiętną adaptację z 2001 roku.

czytaj dalejTommiK
14 czerwca 2012 - 16:18

Square Enix oraz Epic pokazują nową generację graficzną

Kto śledzi mojego bloga, ten wie, że graficzna strona gier ma dla mnie szczególne znaczenie. Bardzo lubię, gdy twórcy przykładają się do aspektu wizualnego, choć równie ważna jest nie tylko liczba poligonów i wodotryski na ekranie, ale sama pomysłowość i stylistyka. Podczas tegorocznych targów E3 wydawało się, że nie dojdzie do rewolucji pod względem oprawy graficznej: już kilka miesięcy temu Sony i Microsoft zaprzeczyli, by w Los Angeles mieli pochwalić się nowymi platformami, natomiast Nintendo demonstrując nową konsolę przynajmniej na razie kładzie nacisk na element sterowania i nowe formy rozgrywki (za to też im należą się brawa). Gdy wszystkie media gamingowe zachwycały się poziomem oprawy nowej produkcji Quantic Dream, pół gry - pół filmu pt. Beyond: Two Souls, inny deweloper postanowił pokazać, jak będą wyglądać gry następnej, czekającej już za rogiem epoki. Poniższe demo silnika Luminous przedstawia obraz w czasie rzeczywistym i prezentuje doskonałość zarówno techniczną i stylistyczną. Włączcie to w 1080p i pozwólcie się zachwycić:

Luminous Engine nie był jedynym przykładem technologii następnej generacji. Studio Epic zademonstrowało również zachwycające możliwości silnika Unreal Engine 4:

czytaj dalejTommiK
6 czerwca 2012 - 22:01

Fan-made: stylowe, alternatywne plakaty z gier

Dawno, dawno temu, a dokładniej w sierpniu zeszłego roku, wrzuciłem tutaj wpis ze świetnymi, alternatywnymi okładkami gier na PC i konsole. Ponieważ wtedy bardzo Wam przypadły do gustu, dziś porcja równie dobrych plakatów pewnego DeviantArtowca, które wczoraj wykopał ktoś na reddicie. Poniżej fragment jednej z prac, a resztę w pełnej rozdzielczości znajdziecie w galerii dołączonej do tego wpisu. Natomiast jeśli ktoś ma namiary na podobne fanowskie dzieła (lub sam tworzy), to proszę o linkowanie w komentarzach.

czytaj dalejTommiK
27 maja 2012 - 19:32

Mroczny Rycerz Powstaje: informacje zebrane (#4)

Do premiery zakończenia filmowej trylogii o Batmanie zostały tylko dwa miesiące. W czwartej części zebranych informacji o The Dark Knight Rises czeka na Was solidna porcja materiałów:  dwa spoty reklamowe (nowe sceny!), plakaty, zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Do tego co najmniej dwie interesujące nowiny oraz wypowiedzi twórców.

czytaj dalejTommiK
25 maja 2012 - 19:49

Piractwo, ACTA i Blizzard

Premiera najnowszej produkcji Blizzarda, tworzonego ponad 10 lat Diablo III, póki co jest największym wydarzeniem roku w branży gier. Dwa miliony pre-orderów, wersje pudełkowe niemal wszędzie wykupione w pierwszym dniu sprzedaży, tysiące ludzi na nocnych imprezach z okazji premiery. Wszystko to wywołane przez wydawcę, który nie pozwala grać bez połączenia z internetem, nie uciekł od problemów z serwerami, sprzedaje swą grę 50% drożej od innych produkcji na PC i nie udostępnił jej recenzentom przed premierą. Blizzard pokazał, gdzie ma problem piractwa w dobie korporacji forsujących ACTA i podobne jej ustawy. Dobra treść sprzedaje się sama.

czytaj dalejTommiK
18 maja 2012 - 18:26

Darmowe sountracki od Epic na 20. urodziny

W cyklu 'Najlepsza muzyka z gier' dawno nie było wpisów i pewnie jeszcze jakiś czas nie będzie, ale o niniejszej rzeczy warto wspomnieć. Z okazji swoich 20. urodzin Epic Games robi prezent fanom i za darmo udostępnia składankę najlepszych utworów ze ścieżek dźwiękowych do swoich produkcji. Pod tym linkiem można posłuchać wybranych kompozycji lub je pobrać. Brzmienie utworów zostało odświeżone, a nawet udostępniono kilka niepublikowanych wcześniej kawałków. Znalazła się tu muzyka zarówno ze starszych gier (Jazz Jackrabbit), nowszych (Infinity Blade II), jak i tych pośrodku, w tym z omawianego przeze mnie pierwszego Unreal czy Gears of War. Znajdziemy tam też polski akcent - jeden z utworów skomponowanych przez duet Krzysztof Wierzynkiewicz/Michal Cielecki do Bulletstorm.

czytaj dalejTommiK
12 maja 2012 - 12:24

Moje oczekiwania przed E3

Targi Electronic Entertainment Expo (E3) to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu większości graczy. Choć wydawcy gier z roku na rok prezentują tam coraz mniej niespodzianek, to E3 niezmiennie przyciąga uwagę odwiedzających i widzów na całym świecie. Tegoroczna edycja imprezy odbędzie się już za miesiąc, a dokładniej w dniach 5-7 czerwca, warto więc przyjrzeć się, czy jest na co czekać.

czytaj dalejTommiK
6 maja 2012 - 09:42

The Dark Knight Rises / Mroczny Rycerz Powstaje - jest już trzeci zwiastun!

Właśnie został oficjalnie udostępniony trzeci trailer hitu nadchodzącego lata - filmowej ekranizacji przygód Batmana i jednocześnie zakończenia trylogii wyreżyserowanej przez Chrisa Nolana. Początkowo premierę klipu w Internecie zapowiadano na piątek 4 maja, ale ponad dwuminutowy zwiastun można obejrzeć już dziś. Decyzja została zapewne podyktowana chęcią uniknięcia amatorskich nagrań - zwiastun od dziś miał być wyświetlany jedynie w kinach przed inną superprodukcją o bohaterach komiksów - The Avengers.

czytaj dalejTommiK
1 maja 2012 - 12:29

Bane: kim jest człowiek, który złamał Batmana?

Universum DC, przedstawiane na kartach komiksów istniejącego już prawie 80 lat wydawnictwa o tej samej nazwie, stało się miejscem narodzin postaci, z których niejedna przedostała się do kultury masowej, a nawet zadomowiła w niej na dobre. Bohaterowie tacy jak Superman czy Batman są dziś symbolami, ikonami bardziej znanymi od niejednej postaci historycznej czy literackiej, gdyż wykreowane w głowach ich twórców osobowości były zbyt złożone, by alter ego Clarka Kenta lub Bruce’a Wayne’a ograniczać do jednego medium. Wciąż żyjąc na kartach komiksów i powieści graficznych, postacie świata DC znalazły się w filmach, kreskówkach, grach, słuchowiskach radiowych, a nawet na deskach teatrów.

W ślad za wspomnianymi uosobieniami dobra na podbój nowych środków przekazu udali się też ich przeciwnicy. Dziś Joker czy Kobieta Kot niejednemu odbiorcy znani są przede wszystkim z udanych ekranizacji i gier. To właśnie te media, dalece bardziej popularne od statycznych komiksów, na nowo ożywiają często zapomniane osobowości, rzucając na nie nowe światło pozwalające nam dostrzec ich głębię i dylematy moralne stojące za ucieczką w zło. W tym roku do omawianego grona dołączy kolejna, zdecydowanie zasługująca na to postać.

czytaj dalejTommiK
26 kwietnia 2012 - 18:09

Żonaty facet ustanawia rekord świata w długości czasu gry. 13 minut

[Poniższy tekst ma charakter żartobliwy. Wszelka zbieżność nazwisk jest przypadkowa]

Kansas City. James Massey, żonaty mężczyzna przed trzydziestką, ustanowił nowy rekord świata w nieprzerwanym graniu w grę wideo. Ten rekord, pobity w piątek wieczór, stał się natchnieniem dla milionów żonatych mężczyzn na całym świecie.

czytaj dalejTommiK
22 kwietnia 2012 - 13:38