TommiK

OldSchoolClimate

najnowszepolecanepopularne

Najlepsza muzyka w grach: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nieodwracalne uszkodzenie słuchu i inne zagrożenia 'pokolenia .mp3'

Graj dłużej - pozostań prawiczkiem (bo i po co komu seks?)

"Call of Duty jest Coca-Colą gier wideo"

Hejterstwo i wojny fanbojów - osiągnęliśmy szczyt czy będzie jeszcze gorzej?

Recenzja telewizora plazmowego Panasonic TX-P42ST50: ideał dla graczy i kinomaniaków

Zapragniecie next genu dopiero, gdy go zobaczycie

Mając za sobą dwadzieścia kilka wiosen, mam to szczęście, że dorastałem w tej ciekawej epoce, gdy 2D było wypierane przez 3D. Przez kilka lat do zupełnego szczęścia w kwestii gier wystarczało połączenie NES + Genesis + GameBoy, niepokonane kombo dające wszystko, czego dusza mogła zapragnąć. Nadszedł jednak rok 1996 i pierwsze poważne tytuły 3D. Nigdy nie zapomnę chwili, gdy w emitowanym w niedzielne poranki programie o grach zobaczyłem pierwszą część serii Tomb Raider. Od tamtej pory nic już nie było takie samo.

czytaj dalejTommiK
21 kwietnia 2012 - 23:23

Dark Souls potwierdzone na PC

Choć Gameplay jest serwisem dalekim od publikacji newsów, to tym razem nie sposób powstrzymać się od przekazania tak ważnej informacji: dotychczas dostępna tylko na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 gra Dark Souls ukaże się na PC. Informacja została opublikowana w niemieckim czasopiśmie PC Action, a następnie przekazana przez użytkowników forum NeoGaf. Skan okładki czasopisma zamieścił też serwis Gamingbolt.

Co wiadomo o wersji na komputery? Gra będzie nosić tytuł Dark Souls: Prepare to Die Edition i ukaże się w sierpniu tego roku. Zawartość produkcji ma pozostać taka sama jak na konsolach, ale dodani zostaną nowi bossowie. W rozwinięciu wpisu zamieszczam skan pełnej okładki.

czytaj dalejTommiK
7 kwietnia 2012 - 12:43

Facebookowa akcja z Dark Souls przynosi skutek odwrotny do zamierzonego

20 marca tego roku opiekun(owie) profilu gry Dark Souls na Facebooku opublikowali enigmatyczną grafikę przedstawiającą statyczny obraz muru z informacją o "nadchodzącym ogłoszeniu" i z zachętą, by pomóc ów mur rozbić. W jaki sposób, tego pewnie domyślacie się - należało kliknąć "Like" oraz zachęcić do tego jak największą liczbę znajomych. Twórcy tego pomysłu namawiali do codziennego sprawdzania postępów w pękaniu ściany, aplikację polubiło ponad 20 tysięcy osób, a mur jak stał, tak stoi.

czytaj dalejTommiK
6 kwietnia 2012 - 20:17

Mroczny Rycerz Powstaje: informacje zebrane (#3)

Zapraszam do lektury tekstu, w którym zebrałem najważniejsze informacje związane z filmem The Dark Knight Rises, które ukazały się w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Podobnie jak w dwóch poprzednich odcinkach serii, oprócz nowinek znajdziecie tu także wypowiedzi twórców, ciekawostki, grafiki i zdjęcia promocyjne z filmu, którego polska premiera już za nieco ponad trzy miesiące.

czytaj dalejTommiK
5 kwietnia 2012 - 14:19

Gamifikacja / grywalizacja / gryfikacja - gdy życie zmienia się w grę

Udzielasz się na ulubionym forum, a publikując pomocne komentarze podnosisz swoją rangę. Bierzesz udział w ankiecie lub robisz zakupy w wirtualnym sklepie i zostajesz wynagradzany punktami, które następnie zamienisz na nagrody. Na Facebooku jesteś fanem/fanką danego pubu, więc z tego tytułu dostajesz zniżki na napoje i przekąski w prawdziwym lokalu. Chętnie wykonujesz czynności, które przecież powinny być nudne, ale jakimś sposobem stały się wciągające. Ich autorzy zadbali bowiem, byś odczuwał(a) podobną motywację jak podczas dziesiątek godzin spędzanych z ulubionymi grami.

czytaj dalejTommiK
11 lutego 2012 - 09:42

CD Projekt uczy, jak budować więź z graczami

"Świetne gry, świetni ludzie, świetne podejście", "Każde słowo z ust CD Projektu sprawia, że chcę oddać im jeszcze więcej pieniędzy", "Mam już tę grę na PC, teraz kupię ją ponownie, by zrobić komuś prezent" - to tylko niektóre z komentarzy opublikowanych pod wywiadem, jakiego przedstawiciele polskiego studia udzielili serwisowi Eurogamer. Pozytywne opinie internautów podzielam i ja, gdyż w tych kilku wypowiedziach panowie Badowski i Płatkow-Gilewski dają kolejną lekcję traktowania graczy w epoce DRM, OnlinePassów, płatnych DLC i innych metod napadania na nasze portfele.

czytaj dalejTommiK
7 lutego 2012 - 21:22

Co zaoferuje GFACE i czy warto się nim interesować?

W ostatnich dniach niemiecka firma Crytek ujawniła tworzony od pewnego czasu projekt o enigmatycznej nazwie GFACE. Dziwnym trafem informacja jakoś umknęła w natłoku newsów i prawie nikt o niej nie dyskutuje, choć pomysł twórców Crysis wydaje się co najmniej interesujący.

czytaj dalejTommiK
5 lutego 2012 - 20:06

Ratyfikacja ACTA została zawieszona, lecz to nic nie zmienia

Po ponad tygodniu burzy medialnej wywołanej ratyfikacją międzynarodowej umowy ACTA, mającej na celu szeroko rozumianą walkę z naruszaniem dóbr intelektualnych, premier Donald Tusk cofa swoją decyzję. Jak właśnie ogłosił na specjalnie zwołanej konferencji, ratyfikacja znienawidzonego dokumentu została zawieszona. Wygraliśmy bitwę, jednak wojna nadal trwa.

czytaj dalejTommiK
3 lutego 2012 - 15:49

Mój cover Sonic Mayhem - Kill Ratio z Quake II

Jestem jednym z tych bloggerów, którzy do tej pory nie zdecydowali się pójść z duchem postępu i nagrywać filmy z przemyśleniami. To raczej długo się nie zmieni, jednak postanowiłem pójść inną ścieżką i połączyć dwa zainteresowania: grę na gitarze i muzykę z gier. Tym sposobem powstał cover jednego z moich ulubionych kawałków z legendarnego soundtracku z gry Quake II.

czytaj dalejTommiK
31 stycznia 2012 - 15:53

CD Projekt nie skacze na kasę, pokazuje klasę

Nie milkną echa po wczorajszej konferencji największego rodzimego wydawcy i dewelopera gier, która to poświęcona była zaplanowanej na sam środek wiosny premierze Wiedźmina 2 na konsolę Xbox 360. CD Projekt udowodnił po raz kolejny, że w obecnych czasach pazerności przemysłu rozrywkowego, lichych wydań pudełkowych i dodatków DLC w cenie gier można dać graczom więcej, niż pragnęliby otrzymać.

czytaj dalejTommiK
27 stycznia 2012 - 09:23