Najlepsza muzyka w grach: The Elder Scrolls IV: Oblivion
Nieodwracalne uszkodzenie słuchu i inne zagrożenia 'pokolenia .mp3'
Graj dłużej - pozostań prawiczkiem (bo i po co komu seks?)
"Call of Duty jest Coca-Colą gier wideo"
Hejterstwo i wojny fanbojów - osiągnęliśmy szczyt czy będzie jeszcze gorzej?
Recenzja telewizora plazmowego Panasonic TX-P42ST50: ideał dla graczy i kinomaniaków
Mając za sobą dwadzieścia kilka wiosen, mam to szczęście, że dorastałem w tej ciekawej epoce, gdy 2D było wypierane przez 3D. Przez kilka lat do zupełnego szczęścia w kwestii gier wystarczało połączenie NES + Genesis + GameBoy, niepokonane kombo dające wszystko, czego dusza mogła zapragnąć. Nadszedł jednak rok 1996 i pierwsze poważne tytuły 3D. Nigdy nie zapomnę chwili, gdy w emitowanym w niedzielne poranki programie o grach zobaczyłem pierwszą część serii Tomb Raider. Od tamtej pory nic już nie było takie samo.
Choć Gameplay jest serwisem dalekim od publikacji newsów, to tym razem nie sposób powstrzymać się od przekazania tak ważnej informacji: dotychczas dostępna tylko na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 gra Dark Souls ukaże się na PC. Informacja została opublikowana w niemieckim czasopiśmie PC Action, a następnie przekazana przez użytkowników forum NeoGaf. Skan okładki czasopisma zamieścił też serwis Gamingbolt.
Co wiadomo o wersji na komputery? Gra będzie nosić tytuł Dark Souls: Prepare to Die Edition i ukaże się w sierpniu tego roku. Zawartość produkcji ma pozostać taka sama jak na konsolach, ale dodani zostaną nowi bossowie. W rozwinięciu wpisu zamieszczam skan pełnej okładki.
20 marca tego roku opiekun(owie) profilu gry Dark Souls na Facebooku opublikowali enigmatyczną grafikę przedstawiającą statyczny obraz muru z informacją o "nadchodzącym ogłoszeniu" i z zachętą, by pomóc ów mur rozbić. W jaki sposób, tego pewnie domyślacie się - należało kliknąć "Like" oraz zachęcić do tego jak największą liczbę znajomych. Twórcy tego pomysłu namawiali do codziennego sprawdzania postępów w pękaniu ściany, aplikację polubiło ponad 20 tysięcy osób, a mur jak stał, tak stoi.
Zapraszam do lektury tekstu, w którym zebrałem najważniejsze informacje związane z filmem The Dark Knight Rises, które ukazały się w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Podobnie jak w dwóch poprzednich odcinkach serii, oprócz nowinek znajdziecie tu także wypowiedzi twórców, ciekawostki, grafiki i zdjęcia promocyjne z filmu, którego polska premiera już za nieco ponad trzy miesiące.
Udzielasz się na ulubionym forum, a publikując pomocne komentarze podnosisz swoją rangę. Bierzesz udział w ankiecie lub robisz zakupy w wirtualnym sklepie i zostajesz wynagradzany punktami, które następnie zamienisz na nagrody. Na Facebooku jesteś fanem/fanką danego pubu, więc z tego tytułu dostajesz zniżki na napoje i przekąski w prawdziwym lokalu. Chętnie wykonujesz czynności, które przecież powinny być nudne, ale jakimś sposobem stały się wciągające. Ich autorzy zadbali bowiem, byś odczuwał(a) podobną motywację jak podczas dziesiątek godzin spędzanych z ulubionymi grami.
"Świetne gry, świetni ludzie, świetne podejście", "Każde słowo z ust CD Projektu sprawia, że chcę oddać im jeszcze więcej pieniędzy", "Mam już tę grę na PC, teraz kupię ją ponownie, by zrobić komuś prezent" - to tylko niektóre z komentarzy opublikowanych pod wywiadem, jakiego przedstawiciele polskiego studia udzielili serwisowi Eurogamer. Pozytywne opinie internautów podzielam i ja, gdyż w tych kilku wypowiedziach panowie Badowski i Płatkow-Gilewski dają kolejną lekcję traktowania graczy w epoce DRM, OnlinePassów, płatnych DLC i innych metod napadania na nasze portfele.
W ostatnich dniach niemiecka firma Crytek ujawniła tworzony od pewnego czasu projekt o enigmatycznej nazwie GFACE. Dziwnym trafem informacja jakoś umknęła w natłoku newsów i prawie nikt o niej nie dyskutuje, choć pomysł twórców Crysis wydaje się co najmniej interesujący.
Po ponad tygodniu burzy medialnej wywołanej ratyfikacją międzynarodowej umowy ACTA, mającej na celu szeroko rozumianą walkę z naruszaniem dóbr intelektualnych, premier Donald Tusk cofa swoją decyzję. Jak właśnie ogłosił na specjalnie zwołanej konferencji, ratyfikacja znienawidzonego dokumentu została zawieszona. Wygraliśmy bitwę, jednak wojna nadal trwa.
Jestem jednym z tych bloggerów, którzy do tej pory nie zdecydowali się pójść z duchem postępu i nagrywać filmy z przemyśleniami. To raczej długo się nie zmieni, jednak postanowiłem pójść inną ścieżką i połączyć dwa zainteresowania: grę na gitarze i muzykę z gier. Tym sposobem powstał cover jednego z moich ulubionych kawałków z legendarnego soundtracku z gry Quake II.
Nie milkną echa po wczorajszej konferencji największego rodzimego wydawcy i dewelopera gier, która to poświęcona była zaplanowanej na sam środek wiosny premierze Wiedźmina 2 na konsolę Xbox 360. CD Projekt udowodnił po raz kolejny, że w obecnych czasach pazerności przemysłu rozrywkowego, lichych wydań pudełkowych i dodatków DLC w cenie gier można dać graczom więcej, niż pragnęliby otrzymać.