Cztery gry kt鏎e zdefiniowa造 nas jako gracza - blogerzy gameplay.pl i #GameStruck4 - DM - 22 kwietnia 2018

Cztery gry, kt鏎e zdefiniowa造 nas jako gracza - blogerzy gameplay.pl i #GameStruck4

Twitter ostatnio rozgrza si pod wp造wem hashtaga  - czyli czterech tytuów gier, które na zawsze odmieni造 nasze 篡cie, które zdefiniowa造 nas jako gracza, ukszta速owa造 nasz gust. W przeró積ych komunikatach moglimy pozna wybory twórców wielu znanych dzie, jak cho熲y Last Jedi, Overwatch, Last of Us part II, a nawet samego Geralta z Riwii. My przedstawiamy Wam nasze Top 4 - gor鉍e czwórki (a czasem trójki) blogerów z gameplay.pl, co mo瞠 pomóc pozna nas troch lepiej.

A jakie jest Wasze 

Czarny Wilk

Tekken 2 - pierwsza gra, w któr zagra貫m na PlayStation i tytu, który wkr璚i mnie w wirtualn rozrywk. Bez cienia przesady, gdyby nie ta produkcja, móg豚ym nie by dzi tym, kim jestem.
Metal Gear Solid - przygody Snake'a pokaza造 mi prawdziwy potencja do opowiadania historii, jaki kryje si w tym medium.
Silent Hill - zagranie w t gr w zbyt wczesnym wieku trwale wypaczy這 sposób, w jaki odbieram wszelkie horrory. Po przetrwaniu w璠rówki po Cichym Wzgórzu inne straszaki nie potrafi造 mnie ju przestraszy.
Worms: Armageddon - to za spraw robaków wci嘀 uwa瘸m, 瞠 zabawy przez sie s marnym cieniem tradycyjnego, kanapowego multiplayera przed jednym ekranem.

 

FSM

Half-Life: Demo zatytu這wane Uplink zachwyci這 mnie i przestraszy這 jednoczenie, a pe軟a wersja gry pokaza豉 zupe軟ie inne podejcie do klasycznego shootera.
Dungeon Keeper: D逝go oczekiwana, otrzymana w gwiazdkowym prezencie, w wielkim pude趾u. Tak dobrze i tak stylowo by這 by z造m!
Diablo: Geniusz wcielony, przechodzony wielokrotnie, dostarcza radoci zarówno w single'u, jak i po LANie z kolegami. No i ten soundtrack!
Need for Speed: Pocz靖ek s造nnej serii to do dzi jedna z absolutnie najlepszych gier wycigowych. Jako trzynastolatek sp璠zi喚m przy niej nieprzyzwoite iloci godzin.

 

Improbite

Ode mnie mog by dziwne tytu造, ale moi rodzice, kiedy zacz像em u篡wa komputera jako ma造 dzieciak postanowili, 瞠 b璠 gra w gry m鉅re. Wi璚 mo積a powiedzie, 瞠 moje pierwsze cztery gry, które pami皻am to zagadki od Scooby - Doo z mieszank Ró穎wej Pantery oraz Harrego Pottter'a na którego przygodach mia貫m okazj wyrasta.

 

g40st

Ishar, Legend of Kyrandia, Metal Gear Solid, Red Dead Redemption - cztery tytu造, które zdefiniowa造 mnie jako gracza. Pomi璠zy pierwszym z nich a ostatnim up造n窸o siedemnacie lat. D逝gie to wi璚 by造 poszukiwania, ale do jasno sprecyzowa造 te moje ulubione gatunki.

 

eJay

Sensible Soccer, Unreal, Operation Flashpoint: CWC - 3 ró積e bajki mo積a rzec, ale SS pokocha貫m za niesamowit wr璚z umiej皻no przelania tezy "easy to learn, hard to master" na rzeczywisto co w po章czeniu z moim joblem na punkcie pi趾i zdefiniowa這 moje potrzeby jako casuala :)
Unreal - tytu który swoj imersj oraz fabu章 opowiadan bez dialogów a w formie otoczenia i podró篡 wskaza rodzaj fpsów, które mnie kr璚i造 przez kolejne kilkanacie lat.
Operation Flashpoint - co tu pisa. Tytu zadebiutowa w 2001 roku, przeszed貫m go 17 razy, a kilkanacie lat póniej gram w jego nast瘼c czy ArmA III. Ta gra pokaza豉 mi, 瞠 na z這穎nej i g喚bokiej mechanice mo積a dobrze si bawi.

 

DM

 

Fascynacja wspó販zesnymi konfliktami zbrojnymi oraz militariami rozpocz窸a si od symulatorów lotnicznych w latach 90. F-15 III z perfekcyjnym odtworzeniem I wojny w Zatoce mia tu kluczowy wp造w. Mi這 do Formu造 1 przesz豉 na wirtualne wycigi, w których GP2 nie mia這 sobie równych. Privateer i Alone in the Dark to z kolei gry o rewelacyjnym klimacie i fabule, w których wiat mo積a by這 zanu篡 si po same uszy, zupe軟ie trac鉍 kontakt z rzeczywistoci. I tak zosta這 do dzi, tyle 瞠 samoloty zmieni造 si w komandosów. Nadal kocham wycigi, nadal uwielbiam gry zrobione z pasj, urzekaj鉍e swoim klimatem, fabu章 i spójnoci przedstawionego wiata.

 

Brucevsky

Contra – pierwszy tytu, który jako ma造 dzieciak przez kilkanacie minut ogrywa貫m w jednym z elektromarketów, na zamkni皻ym w gablotce Pegasusie. Legendarny, miodny, grywalny, który póniej wielokrotnie uko鎍zy貫m z bliskimi mi osobami, ucz鉍 si gra i wkraczaj鉍 w wiat pasji, która towarzyszy mi do dzisiaj.
ISS Pro Evolution 2 – pierwsza na powa積ie ogrywana ods這na s造nnej serii. Gra, przy której sp璠zi貫m spokojnie setki godzin, nie tylko tworz鉍 dru篡n marze w Master League, ale te przeprowadzaj鉍 samodzielnie symulacj mistrzostw wiata. Do ko鎍a 篡cia zapami皻am swoj ulubion reprezentacj Ukrainy, gwiazdy mojego CF Madrid i te rozmowy z kolegami o talentach do kupienia.
Chrono Cross – jRPG idealny. Pierwszy tytu, w którym tak z篡貫m si z postaciami i którego historia tak mocno gra豉 na emocjach. Przepi瘯ny wiat, cudowny soundtrack i przemylany system. To w豉nie od tworzenia krótkich opisów postaci do Chrono Crossa zacz像em pisa o grach.

Burnout 3: Takedown – perfekcyjna w ka盥ym calu gra wycigowa. Tytu, przy którym doskonali貫m siebie jako gracza, próbuj鉍 podo豉 najtrudniejszym wyzwaniom i wyrabiaj鉍 sobie niemal nadludzki refleks. Fenomenalna party-game, przy której ze znajomymi zawsze mamy mnóstwo miechu. Wreszcie produkcja, do której wiem, 瞠 zawsze mog wróci, by zapomnie o wszystkich z造ch wydarzeniach i emocjach i po prostu pop璠zi przed siebie w akompaniamencie wietnej muzyki i gniecionej blachy samochodów ztakedownowanych oponentów.

 

Tellurski




Age of Empires - Pierwsza gra kupiona specjalnie dla mnie, i z któr nie musia貫m sie z nikim dzieli. To tu, ze s這wnikiem w jednej 豉pie i wiatem Wiedzy w drugiej, uczy貫m sie podstaw angielskiego oraz sta貫m si kujonem z historii. Muzyka do dzi siedzi mi w g這wie, podobnie jak WOLOLO. No i kody te pami皻am...
Pokemon Red - Bez owijania w bawe軟, by貫m Pokemonowym wirem, a ten tytu okaza si dla mnie spe軟ieniem marze. Zna貫m wszystkie stworki i teraz mog貫m je mie na w豉sno! Niepisanym rytua貫m sta豉 si wycieczka do kiosku w ka盥 sobot rano po nowe "paluszki" do Gameboy'a. Ju wtedy mia貫m swoje Pokemon GO, a nawet o tym nie wiedzia貫m.
Call of Duty - Nie pami皻am, bym kiedykolwiek wczeniej, jak i póniej by bardziej zaanga穎wany w to co si dzieje na ekranie. Nieskomplikowana fabu豉, praktycznie anonimowe postaci, skromne sterowanie, a i tak ma造 Tellur ch這n像 i prze篡wa ka盥y wybuch. Tutaj te pierwszy raz zobaczy貫m co to znaczy "zarwa nock".
TES III: Morrowind - Pierwsze dwie minuty gry. Bohater wychodzi spod mrocznego pok豉du na powierzchni, s這鎍e olepia, a do tej pory leniwo przygrywaj鉍a muzyczka uderza z ca造m impetem. Ach! Sta貫m tak d逝蕨 chwil i z dreszczykiem podziwia貫m t dziwaczn krain. Od tego momentu wiedzia貫m, 瞠 od gier przede wszystkim b璠 oczekiwa klimatu. Niestety, póki co podobnego dreszczyku nie dowiadczy貫m.

 

Ozzy

Miecze Valdgira - pierwsza gra w któr si zagrywa貫m jak tata przyniós do domu Atari. Do dzi pami皻am jak musia貫m prosi tat o sklejanie joysticka, bo 豉ma si przy próbach zestrzelenia wszystkich nietoperzy. Chyba odkopi z piwnicy stary komputer.
Baldur's Gate 2 - pierwsza powa積a, du瘸 gra, z któr mia貫m do czynienia. By貫m tak zajawiony fabu章, 瞠 jak mniej wi璚ej w po這wie wywali這 mi save'y, bez mrugni璚ia okiem zacz像em gr od pocz靖ku.
Medal Of Honor: Allied Assault - gra dzi瘯i której troch w inny sposób spojrza貫m na histori drugiej wojny wiatowej. Do dzi pami皻am niezliczone próby przejcia Omaha Beach i wieczorne sesje z kolegami na lanie.
Uncharted - jak pierwszy raz zobaczy貫m Uncharted by貫m ju doros造m i mo積a powiedzie "dojrza造m" graczem. By貫m te fanbojem konsoli Microsoftu a gra od Naughty Dog zmieni豉 moje podejcie do sprz皻u i w tej chwili dwie konsolki wspó逍racuj ze sob.

 

Squaresofter

Final Fantasy X - Jedna z najbardziej wzruszaj鉍ych historii mi這snych w grach, opowiadaj鉍a o tym czym jest przyja, powi璚enie, pi皻nuj鉍a fanatyzm religijny z niezapomnianymi scenami takimi jak taniec Yuny na wodzie czy wizyta w Zanarkand. Od FF zacz窸a si moja wielka mi這 do gier z gatunku jrpg, która trwa ju bardzo d逝go i nie wyobra瘸m sobie, 瞠bym nie zagra od czasu do czasu w jaki tytu z tego gatunku.


Metal Gear Solid - Skradanka Hideo Kojimy jest pierwsz gr w moim 篡ciu, która sk這ni豉 mnie do jakiej g喚bszej refleksji po jej przejciu. Japo雟ki re篡ser z gry wideo polegaj鉍ej na zabawie w chowanego zrobi jeden z najwa積iejszych tytuów, który pojawi si na konsolach Sony.


Super Mario Bros - Mario z NESa uwa瘸m za jedn z najwa積iejszych gier jaka powsta豉, bo to w豉nie platformer z w零atym hydraulikiem przyczyni si do uratowania bran篡 growej, która cierpia豉 naówczas od nadmiaru s豉bych gier. Do dzi pami皻am gdzie s poukrywane w nim power up i tajne przejcia pozwalaj鉍e pomija niektóre wiaty.


Contra - Od Contry zacz窸a si moja mi這 do strzelanek wszelkiej maci i do kooperacji, która trwa do dzi. wietnie przemylane power upy, bossowie i zró積icowane plansze to by豉 recepta Konami na stworzenie ponadczasowego klasyka, którego wielu graczy ciep這 wspomina nawet do dzi.

 

Montinek



Jak II: Renegade - wa積y krok zarówno dla Naughty Dog, jak i dla mnie. Dla psiaków to wyrwanie si poza ramy grzecznych platformówek i pierwszy scenariusz, który nie jest jedynie pretekstem do zaliczania kolejnych misji. Dla mnie - zafascynowanego dot鉅 gównie platformówkami - eye opener w kwestii tego, jak przeró積e dowiadczenia mog p造n寞 z gier.


Gothic - jak dzi pami皻am, kiedy na malutkim kineskopie kumpel odpali "tak tam gierk, co to kuzyn w gazecie znalaz" - przepadlimy na d逝gie godziny. Urzek造 mnie bezwzgl璠no gry i jej otwarty wiat, gdzie pomimo bycia (na pocz靖ku) s豉beuszem, mo積a by這 omin寞 wiele niebezpiecze雟tw metod "na cwaniaka", igraj鉍 z systemami gry. Od tego czasu ceni ka盥y tytu, który pozwala kombinowa.


Fallout 3 - "pop逝czyny po starych Falloutach", "drewno Bethesdy" - mówcie co chcecie, ja si w nim zakocha貫m. Mog貫m godzinami snu si po Pustkowiach w poszukiwaniu nowych, ciekawych lokacji. Trzeci Fallout zaszczepi we mnie niegasn鉍 mi這 do odkrywania wirtualnych wiatów.


Uncharted 2: Among Thieves - odpalam gr, myl sobie: fajna fabu豉, 豉dna grafika... Wtem - helikopter! Budynek si wali! Eksplozje! Mam jecha jeepem? Co dalej... Na poci鉚? Wspina si po p璠z鉍ym poci鉚u? I jeszcze do mnie strzelaj?! I - BO浩, NO NIE - ZNOWU HELIKOPTER?! EKSPLOZJE!

 

rssygula

Spec Ops: The Line - jako mi這nik tworzenia i badania narracji w klimatach wojennych wreszcie dosta貫m gr, gdzie konflikt zbrojny zosta przedstawiony w dojrza造 sposób, fabu豉 dawa豉 du穎 do mylenia, a ka盥a sekunda "zabawy" zostawia豉 nas z kacem moralnym. Tu nie by這 dobrych wyborów, tylko mniejsze z這 w ocenie indywidualnej. Gr uko鎍zy貫m 3 razy i za ka盥ym razem zostawi豉 ona we mnie g喚boki lad emocjonalny i du瞠 pole do interpretacji, co jest niespotykane w shooterach. Narracyjnie jest to majstersztyk, ogólny rys fabularny wietny, a dialogi i postacie równie znakomite.


Mafia II - gr przechodz co roku od premiery i za ka盥ym razem wycieczka do lat 40-tych i 50-tych ubieg貫go wieku, do klimatu rodem z Ojca Chrzestnego, w wietnej otoczce gameplayowej, ze znakomitym scenariuszem autorstwa m.in. Daniela Vavry powoduje u mnie opad szczeny. Historia Vito Scaletty jest niesamowicie anga簑j鉍a, a napotkane postacie wyraziste i realne, historia wiarygodna i b璠鉍a dla mnie podstaw budowy warsztatu writera.


Assassin's Creed - jedynka rozpocz窸a moje uwielbienie do tego uniwersum, które obecnie uwa瘸m za swoje ulubione. Pierwsza cz zaserwowa豉 nam brutaln opowie o walce asasynów z templariuszami, zarysowa豉 t這 konfliktu, pod這瞠 filozoficzne obu ideologii, a tak瞠 by豉 niezwykle klimatyczna. Gameplay dla wielu graczy by po prostu nu蕨cy z racji powtarzalnoci, dla mnie d逝gie monologi i odwiedzanie kolejnych miast nadawa這 niesamowity nastrój ca貫j opowieci. Dzi瘯i Ubi, 瞠 tak rozpocz窸a si przygoda z moj ukochan seri!


Call of Duty: Modern Warfare 2 - seria od Activison to moje coroczne miejsce star sieciowych, a ods這na z 2009 r. jest moj ulubion. Dlaczego? Po pierwsze - najlepiej zbalansowany multik, b璠鉍y dynamiczniejszy od poprzedniczek, który jednoczenie zachowywa ducha serii i znacznie rozbudowywa mechaniki. Po drugie - niesamowita kampania, która pod wzgl璠em re篡serii i emocjonalnoci serwuje nam 5 godzinny full-service i niesamowit immersj. Dopiero po zako鎍zeniu historii dopiero zadajemy sobie pytanie – gdzie tu logika, gdzie sens?! Dodatkowo COD: MW2 posiada tryb Operacji Specjalnych, gdzie w pojedynk, b鉅 samemu wykonywalimy minimisje - te fajny patent na wiele godzin.

DM
22 kwietnia 2018 - 22:57