Cztery gry które zdefiniowa³y nas jako gracza - blogerzy gameplay.pl i #GameStruck4 - DM - 22 kwietnia 2018

Cztery gry, które zdefiniowa³y nas jako gracza - blogerzy gameplay.pl i #GameStruck4

Twitter ostatnio rozgrza³ siê pod wp³ywem hashtaga  - czyli czterech tytu³ów gier, które na zawsze odmieni³y nasze ¿ycie, które zdefiniowa³y nas jako gracza, ukszta³towa³y nasz gust. W przeró¿nych komunikatach mogliœmy poznaæ wybory twórców wielu znanych dzie³, jak choæby Last Jedi, Overwatch, Last of Us part II, a nawet samego Geralta z Riwii. My przedstawiamy Wam nasze Top 4 - gor¹ce czwórki (a czasem trójki) blogerów z gameplay.pl, co mo¿e pomóc poznaæ nas trochê lepiej.

A jakie jest Wasze 

Czarny Wilk

Tekken 2 - pierwsza gra, w któr¹ zagra³em na PlayStation i tytu³, który wkrêci³ mnie w wirtualn¹ rozrywkê. Bez cienia przesady, gdyby nie ta produkcja, móg³bym nie byæ dziœ tym, kim jestem.
Metal Gear Solid - przygody Snake'a pokaza³y mi prawdziwy potencja³ do opowiadania historii, jaki kryje siê w tym medium.
Silent Hill - zagranie w tê grê w zbyt wczesnym wieku trwale wypaczy³o sposób, w jaki odbieram wszelkie horrory. Po przetrwaniu wêdrówki po Cichym Wzgórzu inne straszaki nie potrafi³y mnie ju¿ przestraszyæ.
Worms: Armageddon - to za spraw¹ robaków wci¹¿ uwa¿am, ¿e zabawy przez sieæ s¹ marnym cieniem tradycyjnego, kanapowego multiplayera przed jednym ekranem.

 

FSM

Half-Life: Demo zatytu³owane Uplink zachwyci³o mnie i przestraszy³o jednoczeœnie, a pe³na wersja gry pokaza³a zupe³nie inne podejœcie do klasycznego shootera.
Dungeon Keeper: D³ugo oczekiwana, otrzymana w gwiazdkowym prezencie, w wielkim pude³ku. Tak dobrze i tak stylowo by³o byæ z³ym!
Diablo: Geniusz wcielony, przechodzony wielokrotnie, dostarcza³ radoœci zarówno w single'u, jak i po LANie z kolegami. No i ten soundtrack!
Need for Speed: Pocz¹tek s³ynnej serii to do dziœ jedna z absolutnie najlepszych gier wyœcigowych. Jako trzynastolatek spêdzi³êm przy niej nieprzyzwoite iloœci godzin.

 

Improbite

Ode mnie mog¹ byæ dziwne tytu³y, ale moi rodzice, kiedy zacz¹³em u¿ywaæ komputera jako ma³y dzieciak postanowili, ¿e bêdê gra³ w gry m¹dre. Wiêc mo¿na powiedzieæ, ¿e moje pierwsze cztery gry, które pamiêtam to zagadki od Scooby - Doo z mieszank¹ Ró¿owej Pantery oraz Harrego Pottter'a na którego przygodach mia³em okazjê wyrastaæ.

 

g40st

Ishar, Legend of Kyrandia, Metal Gear Solid, Red Dead Redemption - cztery tytu³y, które zdefiniowa³y mnie jako gracza. Pomiêdzy pierwszym z nich a ostatnim up³ynê³o siedemnaœcie lat. D³ugie to wiêc by³y poszukiwania, ale doœæ jasno sprecyzowa³y te¿ moje ulubione gatunki.

 

eJay

Sensible Soccer, Unreal, Operation Flashpoint: CWC - 3 ró¿ne bajki mo¿na rzec, ale SS pokocha³em za niesamowit¹ wrêcz umiejêtnoœæ przelania tezy "easy to learn, hard to master" na rzeczywistoœæ co w po³¹czeniu z moim joblem na punkcie pi³ki zdefiniowa³o moje potrzeby jako casuala :)
Unreal - tytu³ który swoj¹ imersj¹ oraz fabu³¹ opowiadan¹ bez dialogów a w formie otoczenia i podró¿y wskaza³ rodzaj fpsów, które mnie krêci³y przez kolejne kilkanaœcie lat.
Operation Flashpoint - co tu pisaæ. Tytu³ zadebiutowa³ w 2001 roku, przeszed³em go 17 razy, a kilkanaœcie lat póŸniej gram w jego nastêpcê czy ArmA III. Ta gra pokaza³a mi, ¿e na z³o¿onej i g³êbokiej mechanice mo¿na dobrze siê bawiæ.

 

DM

 

Fascynacja wspó³czesnymi konfliktami zbrojnymi oraz militariami rozpoczê³a siê od symulatorów lotnicznych w latach 90. F-15 III z perfekcyjnym odtworzeniem I wojny w Zatoce mia³ tu kluczowy wp³yw. Mi³oœæ do Formu³y 1 przesz³a na wirtualne wyœcigi, w których GP2 nie mia³o sobie równych. Privateer i Alone in the Dark to z kolei gry o rewelacyjnym klimacie i fabule, w których œwiat mo¿na by³o zanu¿yæ siê po same uszy, zupe³nie trac¹c kontakt z rzeczywistoœci¹. I tak zosta³o do dziœ, tyle ¿e samoloty zmieni³y siê w komandosów. Nadal kocham wyœcigi, nadal uwielbiam gry zrobione z pasj¹, urzekaj¹ce swoim klimatem, fabu³¹ i spójnoœci¹ przedstawionego œwiata.

 

Brucevsky

Contra – pierwszy tytu³, który jako ma³y dzieciak przez kilkanaœcie minut ogrywa³em w jednym z elektromarketów, na zamkniêtym w gablotce Pegasusie. Legendarny, miodny, grywalny, który póŸniej wielokrotnie ukoñczy³em z bliskimi mi osobami, ucz¹c siê graæ i wkraczaj¹c w œwiat pasji, która towarzyszy mi do dzisiaj.
ISS Pro Evolution 2 – pierwsza na powa¿nie ogrywana ods³ona s³ynnej serii. Gra, przy której spêdzi³em spokojnie setki godzin, nie tylko tworz¹c dru¿ynê marzeñ w Master League, ale te¿ przeprowadzaj¹c samodzielnie symulacjê mistrzostw œwiata. Do koñca ¿ycia zapamiêtam swoj¹ ulubion¹ reprezentacjê Ukrainy, gwiazdy mojego CF Madrid i te rozmowy z kolegami o talentach do kupienia.
Chrono Cross – jRPG idealny. Pierwszy tytu³, w którym tak z¿y³em siê z postaciami i którego historia tak mocno gra³a na emocjach. Przepiêkny œwiat, cudowny soundtrack i przemyœlany system. To w³aœnie od tworzenia krótkich opisów postaci do Chrono Crossa zacz¹³em pisaæ o grach.

Burnout 3: Takedown – perfekcyjna w ka¿dym calu gra wyœcigowa. Tytu³, przy którym doskonali³em siebie jako gracza, próbuj¹c podo³aæ najtrudniejszym wyzwaniom i wyrabiaj¹c sobie niemal nadludzki refleks. Fenomenalna party-game, przy której ze znajomymi zawsze mamy mnóstwo œmiechu. Wreszcie produkcja, do której wiem, ¿e zawsze mogê wróciæ, by zapomnieæ o wszystkich z³ych wydarzeniach i emocjach i po prostu popêdziæ przed siebie w akompaniamencie œwietnej muzyki i gniecionej blachy samochodów ztakedownowanych oponentów.

 

Tellurski




Age of Empires - Pierwsza gra kupiona specjalnie dla mnie, i z któr¹ nie musia³em sie z nikim dzieliæ. To tu, ze s³ownikiem w jednej ³apie i Œwiatem Wiedzy w drugiej, uczy³em sie podstaw angielskiego oraz sta³em siê kujonem z historii. Muzyka do dziœ siedzi mi w g³owie, podobnie jak WOLOLO. No i kody te¿ pamiêtam...
Pokemon Red - Bez owijania w bawe³nê, by³em Pokemonowym œwirem, a ten tytu³ okaza³ siê dla mnie spe³nieniem marzeñ. Zna³em wszystkie stworki i teraz mog³em je mieæ na w³asnoœæ! Niepisanym rytua³em sta³a siê wycieczka do kiosku w ka¿d¹ sobotê rano po nowe "paluszki" do Gameboy'a. Ju¿ wtedy mia³em swoje Pokemon GO, a nawet o tym nie wiedzia³em.
Call of Duty - Nie pamiêtam, bym kiedykolwiek wczeœniej, jak i póŸniej by³ bardziej zaanga¿owany w to co siê dzieje na ekranie. Nieskomplikowana fabu³a, praktycznie anonimowe postaci, skromne sterowanie, a i tak ma³y Tellur ch³on¹³ i prze¿ywa³ ka¿dy wybuch. Tutaj te¿ pierwszy raz zobaczy³em co to znaczy "zarwaæ nockê".
TES III: Morrowind - Pierwsze dwie minuty gry. Bohater wychodzi spod mrocznego pok³adu na powierzchniê, s³oñce oœlepia, a do tej pory leniwo przygrywaj¹ca muzyczka uderza z ca³ym impetem. Ach! Sta³em tak d³u¿¹ chwilê i z dreszczykiem podziwia³em t¹ dziwaczn¹ krainê. Od tego momentu wiedzia³em, ¿e od gier przede wszystkim bêdê oczekiwa³ klimatu. Niestety, póki co podobnego dreszczyku nie doœwiadczy³em.

 

Ozzy

Miecze Valdgira - pierwsza gra w któr¹ siê zagrywa³em jak tata przyniós³ do domu Atari. Do dziœ pamiêtam jak musia³em prosiæ tatê o sklejanie joysticka, bo ³ama³ siê przy próbach zestrzelenia wszystkich nietoperzy. Chyba odkopiê z piwnicy stary komputer.
Baldur's Gate 2 - pierwsza powa¿na, du¿a gra, z któr¹ mia³em do czynienia. By³em tak zajawiony fabu³¹, ¿e jak mniej wiêcej w po³owie wywali³o mi save'y, bez mrugniêcia okiem zacz¹³em grê od pocz¹tku.
Medal Of Honor: Allied Assault - gra dziêki której trochê w inny sposób spojrza³em na historiê drugiej wojny œwiatowej. Do dziœ pamiêtam niezliczone próby przejœcia Omaha Beach i wieczorne sesje z kolegami na lanie.
Uncharted - jak pierwszy raz zobaczy³em Uncharted by³em ju¿ doros³ym i mo¿na powiedzieæ "dojrza³ym" graczem. By³em te¿ fanbojem konsoli Microsoftu a gra od Naughty Dog zmieni³a moje podejœcie do sprzêtu i w tej chwili dwie konsolki wspó³pracuj¹ ze sob¹.

 

Squaresofter

Final Fantasy X - Jedna z najbardziej wzruszaj¹cych historii mi³osnych w grach, opowiadaj¹ca o tym czym jest przyjaŸñ, poœwiêcenie, piêtnuj¹ca fanatyzm religijny z niezapomnianymi scenami takimi jak taniec Yuny na wodzie czy wizyta w Zanarkand. Od FF zaczê³a siê moja wielka mi³oœæ do gier z gatunku jrpg, która trwa ju¿ bardzo d³ugo i nie wyobra¿am sobie, ¿ebym nie zagra³ od czasu do czasu w jakiœ tytu³ z tego gatunku.


Metal Gear Solid - Skradanka Hideo Kojimy jest pierwsz¹ gr¹ w moim ¿yciu, która sk³oni³a mnie do jakiejœ g³êbszej refleksji po jej przejœciu. Japoñski re¿yser z gry wideo polegaj¹cej na zabawie w chowanego zrobi³ jeden z najwa¿niejszych tytu³ów, który pojawi³ siê na konsolach Sony.


Super Mario Bros - Mario z NESa uwa¿am za jedn¹ z najwa¿niejszych gier jaka powsta³a, bo to w³aœnie platformer z w¹satym hydraulikiem przyczyni³ siê do uratowania bran¿y growej, która cierpia³a naówczas od nadmiaru s³abych gier. Do dziœ pamiêtam gdzie s¹ poukrywane w nim power up i tajne przejœcia pozwalaj¹ce pomijaæ niektóre œwiaty.


Contra - Od Contry zaczê³a siê moja mi³oœæ do strzelanek wszelkiej maœci i do kooperacji, która trwa do dziœ. Œwietnie przemyœlane power upy, bossowie i zró¿nicowane plansze to by³a recepta Konami na stworzenie ponadczasowego klasyka, którego wielu graczy ciep³o wspomina nawet do dziœ.

 

Montinek



Jak II: Renegade - wa¿ny krok zarówno dla Naughty Dog, jak i dla mnie. Dla psiaków to wyrwanie siê poza ramy grzecznych platformówek i pierwszy scenariusz, który nie jest jedynie pretekstem do zaliczania kolejnych misji. Dla mnie - zafascynowanego dot¹d g³ównie platformówkami - eye opener w kwestii tego, jak przeró¿ne doœwiadczenia mog¹ p³yn¹æ z gier.


Gothic - jak dziœ pamiêtam, kiedy na malutkim kineskopie kumpel odpali³ "tak¹ tam gierkê, co to kuzyn w gazecie znalaz³" - przepadliœmy na d³ugie godziny. Urzek³y mnie bezwzglêdnoœæ gry i jej otwarty œwiat, gdzie pomimo bycia (na pocz¹tku) s³abeuszem, mo¿na by³o omin¹æ wiele niebezpieczeñstw metod¹ "na cwaniaka", igraj¹c z systemami gry. Od tego czasu ceniê ka¿dy tytu³, który pozwala kombinowaæ.


Fallout 3 - "pop³uczyny po starych Falloutach", "drewno Bethesdy" - mówcie co chcecie, ja siê w nim zakocha³em. Mog³em godzinami snuæ siê po Pustkowiach w poszukiwaniu nowych, ciekawych lokacji. Trzeci Fallout zaszczepi³ we mnie niegasn¹c¹ mi³oœæ do odkrywania wirtualnych œwiatów.


Uncharted 2: Among Thieves - odpalam grê, myœlê sobie: fajna fabu³a, ³adna grafika... Wtem - helikopter! Budynek siê wali! Eksplozje! Mam jechaæ jeepem? Co dalej... Na poci¹g? Wspinaæ siê po pêdz¹cym poci¹gu? I jeszcze do mnie strzelaj¹?! I - BO¯E, NO NIE - ZNOWU HELIKOPTER?! EKSPLOZJE!

 

rssygula

Spec Ops: The Line - jako mi³oœnik tworzenia i badania narracji w klimatach wojennych wreszcie dosta³em grê, gdzie konflikt zbrojny zosta³ przedstawiony w dojrza³y sposób, fabu³a dawa³a du¿o do myœlenia, a ka¿da sekunda "zabawy" zostawia³a nas z kacem moralnym. Tu nie by³o dobrych wyborów, tylko mniejsze z³o w ocenie indywidualnej. Grê ukoñczy³em 3 razy i za ka¿dym razem zostawi³a ona we mnie g³êboki œlad emocjonalny i du¿e pole do interpretacji, co jest niespotykane w shooterach. Narracyjnie jest to majstersztyk, ogólny rys fabularny œwietny, a dialogi i postacie równie znakomite.


Mafia II - grê przechodzê co roku od premiery i za ka¿dym razem wycieczka do lat 40-tych i 50-tych ubieg³ego wieku, do klimatu rodem z Ojca Chrzestnego, w œwietnej otoczce gameplayowej, ze znakomitym scenariuszem autorstwa m.in. Daniela Vavry powoduje u mnie opad szczeny. Historia Vito Scaletty jest niesamowicie anga¿uj¹ca, a napotkane postacie wyraziste i realne, historia wiarygodna i bêd¹ca dla mnie podstaw¹ budowy warsztatu writera.


Assassin's Creed - jedynka rozpoczê³a moje uwielbienie do tego uniwersum, które obecnie uwa¿am za swoje ulubione. Pierwsza czêœæ zaserwowa³a nam brutaln¹ opowieœæ o walce asasynów z templariuszami, zarysowa³a t³o konfliktu, pod³o¿e filozoficzne obu ideologii, a tak¿e by³a niezwykle klimatyczna. Gameplay dla wielu graczy by³ po prostu nu¿¹cy z racji powtarzalnoœci, dla mnie d³ugie monologi i odwiedzanie kolejnych miast nadawa³o niesamowity nastrój ca³ej opowieœci. Dziêki Ubi, ¿e tak rozpoczê³a siê przygoda z moj¹ ukochan¹ seri¹!


Call of Duty: Modern Warfare 2 - seria od Activison to moje coroczne miejsce staræ sieciowych, a ods³ona z 2009 r. jest moj¹ ulubion¹. Dlaczego? Po pierwsze - najlepiej zbalansowany multik, bêd¹cy dynamiczniejszy od poprzedniczek, który jednoczeœnie zachowywa³ ducha serii i znacznie rozbudowywa³ mechaniki. Po drugie - niesamowita kampania, która pod wzglêdem re¿yserii i emocjonalnoœci serwuje nam 5 godzinny full-service i niesamowit¹ immersjê. Dopiero po zakoñczeniu historii dopiero zadajemy sobie pytanie – gdzie tu logika, gdzie sens?! Dodatkowo COD: MW2 posiada tryb Operacji Specjalnych, gdzie w pojedynkê, b¹dŸ samemu wykonywaliœmy minimisje - te¿ fajny patent na wiele godzin.

DM
22 kwietnia 2018 - 22:57
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
23.04.2018 00:02
squaresofter
2
squaresofter
38
W co gracie w weekend?

gameplay.pl

Œwietnie nam wysz³o. Bardzo dziêkujê za te wszystkie screeny z naszych gier ¿ycia. Jakby na to nie patrzeæ wspomnieliœmy razem o prawie piêædziesiêciu grach i jestem niezmiernie rad, ¿e mog³em uczestniczyæ w tym przedsiêwziêciu.

23.04.2018 08:46
improbite
1
odpowiedz
improbite
13
Legionista

Zgadzam siê ze swoim przedmówc¹. Ciesze siê, ¿e mog³em do³o¿yæ swoje trzy grosze do tak wielkiego i jednoczeœnie wspania³ego zestawienia "klasyków" naszej ekipy. ;-)

23.04.2018 10:51
raziel88ck
odpowiedz
raziel88ck
158
Reaver is the Key!

Jeœli chodzi o mnie to mia³bym problem. Musia³bym oddzieliæ gry z NES-a od gier z PC. Mo¿na rzec, ¿e zmiana platformy w ogromnym stopniu wp³ynê³a na moje spojrzenie elektronicznej rozrywki. Szczególnie, ¿e rozmach by³ zdecydowanie zbyt du¿y.

Przygodê z NES-em rozpocz¹³em jako dzieciak w po³owie lat 90. Prawdopodobnie by³ to rok 1994 lub 1995. Na tej platformie gra³em do 2002 roku, choæ pod koniec z ma³ym zainteresowaniem.

Zazdroœci³em znajomym SNES-a, PSX, PS2, a tak¿e PC. Te platformy widywa³em u znajomych i samemu chcia³em je mieæ. W 2002 roku dosta³em komputer od kuzyna z 1994. Znacznego skoku nie ujrza³em, ale gra³em na nim. Prawdziwa rewolucja nast¹pi³a w roku nastêpnym, kiedy w koñcu kupilem zupe³nie nowy komputer pozwalaj¹cy na granie we wszystkie nowe produkcje. Wtedy zaczê³a siê jazda na ca³ego, która trwa³a przez wiele lat. Przynajmniej do 2006 roku. Kolejny bum na gry nast¹pi³ u mnie w 2008 roku przy zakupie nowego peceta, którego mam do dnia dzisiejszego.

Jednak od kilku lat gry ju¿ mnie nie rajcuj¹. Czasem nie mam na nie czasu, a czêœciej nawet ochoty. Nowy komputer te¿ by nic w tym temacie nie zmieni³. Nowe gry nie s¹ dla mnie atrakcyjne.

post wyedytowany przez raziel88ck 2018-04-23 11:00:32
23.04.2018 11:00
sekret_mnicha
odpowiedz
1 odpowiedŸ
sekret_mnicha
217
fsm

GRYOnline.plTeam

Celowo nie wybra³em tych pierwszych, najpierwszych gier, bo co ja wiedzia³em w 1993 roku... Pewnie tyle, ¿e Wolf 3D i Dom s¹ super, bo siê zabija, a ja mam ma³o lat :P Ale dorzucê kilka wyró¿nieñ: Supaplex, Dyna Blaster, pierwszy Descent...

23.04.2018 11:10
DM
odpowiedz
DM
173
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Mam podobnie. Dziêki lekturze Ready Player One przypomnia³em sobie, ¿e za dzieciaka przepuœci³em fortunê na automatach w klony Space Invaders, Asteroids i Pitfall, ale wtedy po prostu nie by³o nic innego. Nie wiedzia³o siê, ¿e to s¹ jakieœ gatunki, ¿e gry mog¹ te¿ byæ inne od tych wymagaj¹cych wrzucenia 5z³, joysticka i dwóch przycisków :)
Dopiero na swoim komputerze zacz¹³em œwiadomie wybieraæ poszczególne tytu³y i gatunki

23.04.2018 11:19
Cobrasss
odpowiedz
Cobrasss
159
Senator

Choæ nie jestem autorem na gameplay.p to moje zastawienie #GameStruck4 postanowi³em podzieliæ na dwa starsze klaski i dwa nieco nowsze ale nie a¿ tak nowe.

-Kunio Kun no Nekketsu Soccer League
Ogólnie ca³a seria z Kuniem jest niez³a ale ka¿dy polski fan doceni³ ten tytu³ a zarazem i ja :) Na co mnie PESy czy inne FIFY to jest najlepsza gra kopana w jak¹ gra³em w ¿yciu.

-Cannon Fodder
Ju¿ sama muzyka tytu³owa mówi za siebie "Wojna nigdy nie by³a tak zabawna" Gra nie by³a do ³atwych bo wróg by³ liczniejszy. A strata doœwiadczonego ¿o³nierza mo¿e zaboleæ zw³aszcza ¿e z ka¿dym zgonem naszych ci zostaj¹ pochowani na pagórku gdzie odbywa siê rekrutacja nowych ¿o³nierzy.

-Gothic
Z pocz¹tku nie lubi³em tej gry ale da³em t¹ JEDN¥ szansê i nie zawiod³em siê, sterownie nieco dziwne ale idzie przyzwyczaiæ ale fabu³a i rozgrywka i ta by³a moj¹ si³¹ napêdow¹ do grania w t¹ produkcjê.

-Midnight Club 3: Dub Edition Remix
Spadkobierca serii Midtown Madness. I muszê przyznaæ wypada ca³kiem dobrze. Prócz tuningowania wozów mo¿na te¿ nieco pod³ubaæ w motocyklach...ech szkoda ¿e nie wysz³a na PCty.

23.04.2018 11:51
Brucevsky
odpowiedz
1 odpowiedŸ
Brucevsky
126
Playing with writing

gameplay.pl

Wysz³o œwietnie - liczê teraz na mnóstwo ciekawych typów od czytelników w komentarzach. :)

To wbrew pozorom nie jest ³atwe zadanie, zw³aszcza, jak ma siê lata gamingowych doœwiadczeñ i ciep³e wspomnienia o dziesi¹tkach hitów. Trzeba robiæ ostr¹ selekcjê. ;)

23.04.2018 12:04
raziel88ck
1
odpowiedz
raziel88ck
158
Reaver is the Key!

Legacy of Kain: Soul Reaver - oczywiœcie nie mog³o zabrakn¹æ mojej ulubionej gry o Razielu. Do dziœ czasem œniê o kolejnej ods³onie, która zakoñczy³aby wszystkie w¹tki. Œniê o The Dark Prophecy, a nie o koszmarku jakim by³by Dead Sun. To mo¿na nazwaæ ju¿ obsesj¹, ale nic na to nie poradzê, ¿e ten cykl wywar³ na mnie tak du¿e emocje. G³ównie pod wzglêdem fabularnym.

Grand Theft Auto III - ogromny zachwyt gr¹, jak i samym gatunkiem, które Rockstar opanowa³ z czasem do perfekcji. Do dziœ uwielbiam strzelaniny z otwartym œwiatem, a przygoda rozpoczê³a siê z mark¹ GTA. Co prawda pierwszy kontakt mia³em z drug¹ ods³on¹, ale to trzecia czêœæ wp³ynê³a na mnie z tak¹ moc¹.

WiedŸmin - nie mog³o równie¿ zabrakn¹æ tutaj przygód Geralta. Pierwsz¹ stycznoœæ z tym uniwersum mia³em w przypadku serialu telewizyjnego jako nastolatek. Bez sza³u, ale jakoœ siê go obejrza³o. Drugi kontakt by³ ju¿ z gr¹, która poch³onê³a mnie w takim stopniu, ¿e zapragn¹³em przeczytaæ wszystkie ksi¹¿ki o WiedŸminie. I od tamtego czasu stale zacz¹³em czytaæ ksi¹¿ki.

Assassin's Creed II - jedynka wywar³a na mnie du¿e wra¿enie, ale monotonna rozgrywka spowodowa³a, ¿e mia³em mieszane uczucia. Uniwersum mnie wci¹gnê³o, ale powtarzalne misje odpycha³y. Druga czêœæ powali³a mnie doszczêtnie na kolana. Poczu³em dok³adnie to, co w przypadku serii Legacy of Kain. Niestety Ubisoft w szybki sposób wszystko zniweczy³, niszcz¹c markê fabularnie w najgorszy mo¿liwy sposób.

To tyle odnoœnie gier, które mnie ukierunkowa³y na sta³e.

post wyedytowany przez raziel88ck 2018-04-23 12:17:25
23.04.2018 13:31
Tellurski
odpowiedz
Tellurski
8
Chor¹¿y

Zacnie wysz³o. Taki powrót myœlami jest ca³kiem przyjemny, ale ja tam nie mia³em problemu z wyborem mojej czwórki :P

23.04.2018 16:56
Montinek
odpowiedz
Montinek
28
Chor¹¿y

Super sprawa :D Strasznie w tej ca³ej akcji spodoba³o mi siê to, ¿e gdyby nie ona, to sam z siebie raczej nigdy bym siê nigdy nie zastanowi³ na powa¿nie, które tytu³y tak w³aœciwie kszta³towa³y mnie jako gracza.
A poza tym to œwietna okazja, ¿eby poznaæ preferencje - czy mo¿e raczej growy background? - innych graczy, ulubionych twórców gier, redaktorów, youtuberów, etc.. Przegl¹daj¹c wpisy ze wspomnianym hashtagiem na twitterze bardzo przyjemnie marnuje siê czas ;)

23.04.2018 17:52
adam11$13
odpowiedz
6 odpowiedzi
adam11$13
88
Phantom Thief

Bardzo ciekawy wpis! Jeœli chodzi o moje #GameStruck4 to prezentowa³oby siê to tak:

Grand Theft Auto: San Andreas - gra, w któr¹ jako dzieciak zagrywa³em siê na swoim PS2. Ju¿ wtedy wra¿enie robi³a na mnie skala wszystkiego. Ogromny œwiat, w³aœciwie nieograniczone mo¿liwoœci, masa aktywnoœci, klimat... Do tej pory tê czêœæ przeszed³em jakieœ 15 razy i wracam do niej co rok - gdy doros³em, doceni³em równie¿ kunszt w¹tku fabularnego, który za dzieciaka mnie kompletnie nie interesowa³. Dla mnie jest to najbardziej rewolucyjny, a tak¿e prawdopodobnie najlepszy sandbox w historii gier video. Nawet GTA V nie zdo³a³o mnie tak wci¹gn¹æ, mimo, ¿e jest wspania³a gra.

Mafia II - by³a to moja jedna z pierwszych gier nowej (wtedy) generacji jakie kiedykolwiek ogra³em. Pamiêtam to os³upienie gdy w 2010 roku odpali³em j¹ na œwie¿utkim PC (by³ to w sumie jedyny i ostatni okres kiedy namiêtnie gra³em na PC-ie). Ta mo¿liwoœæ interakcji z ¿ywym œwiatem, grafika, opowiedziana historia... Do tej pory przeszed³em j¹ jakieœ z 10 razy.

Gran Turismo 4 - gra przy której prawdopodobnie "zmarnowa³em" wiêcej godzin ni¿ przy jakimikolwiek innym tytule. Iloœæ samochodów i tras po prostu pora¿a³a. Do tego ca³oœæ okraszona legendarnym ju¿ trybem kariery dla jednego gracza oraz fenomenaln¹ grafik¹, która wrêcz przyciska³a t¹ biedn¹ peesdwójeczkê do granic swych mo¿liwoœci. Nie mówi¹c ju¿ o tym, ¿e to w³aœnie Gran Turismo 4 spotêgowa³o tê moj¹ ch³opiêc¹ mi³oœæ do motoryzacji.

Mass Effect - moja pierwsza gra tak bardzo skupiona na opowiadanej historii oraz postaciach. Mimo, ¿e wolê dwójkê to jednak pierwsza czêœæ trylogii sprawi³a, ¿e po prostu chcia³em jeszcze wiêcej fabu³y w swoich giereczkach ;)

Inne tytu³y, które rozwa¿a³em, ale ostatecznie zosta³y wyparte przez powy¿sze pozycje - Burnout 3, Red Dead Redemption, Sim City 4, Rollercoaster Tycoon 2, Fable 2, Mafia, Grand Theft Auto: Vice City, Okami, Pokemon FireRed, Pokemon Black 2, WiedŸmin 3, Burnout Paradise, Bioshock, Mass Effect 2, Metro 2033.

post wyedytowany przez adam11$13 2018-04-23 17:53:02
24.04.2018 09:50
elathir
odpowiedz
elathir
61
Czym¿e jest nuda?

Widaæ spore ró¿nice w wieku :) Co¿ ja te¿ ju¿ niestety zaliczam siê do tego starszego pokolenia graczy zaczynaj¹cych jako dziecko od N&S, Sokobana, Scorcha i pierwszego hitu przysz³ego Blizzarda, The Lost Vikings :P

A tak na powa¿nie, najwiêkszy wp³yw na mnie póŸniej mia³y jednak ogrywane ju¿ jako nastolatek klasyczne cRPG, jak Baldur, Fallout, Unreal Tournament (trochê te¿ Quake 2 ogrywane na Voodo, jaka to by³a wtedy rewolucja graficzna!), Heroes M&M, zw³aszcza pierwsza czêœæ, klasyczne RTS czyli Warcraft 2 i Red Alert oraz wczeœniej pierwsza cywilizacja.

24.04.2018 17:03
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
87
Silence of the LAMs

Tu bêdzie trochê k³opotów bo mimo ¿e gra³em w tytu³y klasyczne i kultowe to nie przekona³y mnie.
Zamiast Mario wola³em Wariolands (czêœæ druga to dla mnie 10/10 do dzisiaj), Doom i Quake nie przekona³y mnie do FPSów...

Do tego da³em radê przejœæ demo Deus Ex które chodzi³o u mnie s³abo i mia³o gameplay, który odsia³by 95% (dane z Instytutu "Dziura w D.").
Pierwsz¹ grê na PC jak¹ pamiêtam (prócz Wormsów i Quake'a) to Curse of Monkey Island, dlatego z radoœci¹ przyj¹³em wiadomoœæ o jej pojawieniu siê niedawno na GOGu.

Eh, móg³bym tu siedzieæ i dumaæ a prêdzej mnie wyloguje (w ogóle coœ ostatnio robi to szybciej tutaj i nie wiem czemu) i nie zapisze tych myœli...

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-04-24 17:04:59
25.04.2018 10:43
👍
1
odpowiedz
zanonimizowany1247250
32
Centurion

Dziêki Panowie za wspania³y wpis i przypomnienie masy legendarnych tytu³ów.

Chrono Cross - jak ju¿ napisa³ Brucevsky: jRPG idealny. Po prostu. Kropka. Toæka. Broni siê nawet dzisiaj osza³amiaj¹c¹ grafik¹, genialn¹ œcie¿k¹ dŸwiêkow¹ i doskonale zarysowanymi postaciami. Zostaje w g³owie na ca³e ¿ycie.

Deus Ex - od tej gry zaczê³a siê moja faza na cyberpunk, oraz ogólnie na rozbudowane gry RPG. Multum mo¿liwoœci przejœcia ka¿dej misji, wyborna fabu³a, no i fantastyczna jak na tamte czasy oprawa.

Metal Gear Solid - ca³a seria w zasadzie. Ka¿da czêœæ wymusza³a na nas uczenia siê nowych technik czy zachowañ, nie by³o mowy o powtarzalnoœci. No i pokrêcony scenariusz, który jednak œciska³ serducho w wielu momentach.

Legend of Mana - trudno mi by³o wyznaczyæ czwart¹ grê, ale niech bêdzie ten jRPG. £ezka siê w oku krêci na myœl o Elazulu, Pearl, czy ogólnie o losach Jumi. Przegra³em w LoM chyba 100 lat i chyba pora odkurzyæ pierwszego Plejaka...

25.04.2018 11:37
Iselor (£ódŸ)
odpowiedz
6 odpowiedzi
Iselor (£ódŸ)
129
Legend

1. Doom II: Hell on Earth - pierwsza "powa¿na" gra w jak¹ zagra³em, mój pierwszy FPS. Do dziœ uwa¿am ¿e to najlepszy FPS ever.
2. C&C: Red Alert - moja pierwsza oryginalna gra i pierwszy RTS. Na tej grze siê wyszkoli³em w gatunku :) Kocham t¹ grê, mam do niej cholerny sentyment, czêsto do niej wracam. Dziêki niej te¿ w pewnym stopniu zainteresowa³em siê tematyk¹ II WŒ.
3. Diablo - pomijam zalety tej gry, ale spêdzi³em przy niej du¿o czasu i to od niej zaczê³a siê moja przygoda z cRPG, którego to miana nigdy tej serii nie odmawia³em. Zaœ postaæ £otrzycy - wojowniczki nieŸle walcz¹cej mieczem, a œwietnie ³ukiem o br¹zowych w³osach o imieniu Aliza (imiê akurat z drugiej czêœci Diablo, tak ma na imie jedna z £otrzyc Kashyi) sta³a sie archetypem wszystkich damskich postaci jakie tworzê w cRPG.
4. Heroes of Might and Magic III - najlepsza gra ever. Inne opinie uwa¿am albo za brak gustu albo za g³upote albo za trolling. Spêdzi³em przy niej najwiêcej czasu ze wszystkich gier. Od tej gry zaczê³o siê...moje umi³owanie zarówno do literatury fantasy jak i do pasji mitologiami. A potem od owych mitologii zainteresowanie religioznawstwem, etnologi¹ i filozofi¹. Tak wiêc trzeci heros w pewnym sensie wp³yn¹³ na moje zainteresowania a nawet studia (kulturoznawstwo).

25.04.2018 11:56
adam11$13
odpowiedz
1 odpowiedŸ
adam11$13
88
Phantom Thief

Inne opinie uwa¿am albo za brak gustu albo za g³upote albo za trolling.

Wiêkszoœæ graczy poza granicami Europy Wschodniej nie ma nawet zielonego pojêcia o istnieniu Hiro³sów 3 - oni te¿ s¹ g³upkami? Heroes 3 to bardzo dobra gra, ale twoje rozumowanie jest tak debilne, ¿e a¿ tr¹ci jakimiœ wyimaginowanym elityzmem.

25.04.2018 13:27
odpowiedz
zanonimizowany1246205
19
Genera³

Jesli nie CS to Quake2 powinien sie tu znalezc. W sensie rozgrywki multiplayer. Nie zapomne jak wtedy w modnych kafejkach dziewczyny ircowaly a chlopaki grali wlasnie w q2.

25.04.2018 20:48
odpowiedz
zanonimizowany1195958
49
Genera³

- Need for Speed 3
- Half Life
- Rune
- Curse of Enchantia

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze