Japan News #29 - Froszti - 9 marca 2019

Japan News #29

Nowe zestawienie wieści z Dalekiego Wschodu. Tym razem coś o Pokemonach (a jakby inaczej), specjalnych atrakcjach dla turystów, modzie, słodkościach i pewnym golfiście.


Pokemonowe Coo'Nuts? Czemu nie – fani tych uroczych stworków z pewnością przygarnęli by coś takiego do swojej kolekcji. Zabawki są dostępne w Japonii w prawie każdym sklepie z artykułami pierwszej potrzeby w cenie około 1,8 dolara za paczkę (w paczce są 4 losowo wybrane Pokemony). Ciekawostka: w miniony roku ogromnym zainteresowaniem cieszyły się Coo'Nuts związane z marką Snoopy i Marvel (mowa tutaj o sprzedaży sięgającej kilku milionów opakowań).


Każdy spragniony poczuć się jak małe dziecko – będzie miał teraz taką okazję dzięki specjalnej linii kostiumów „Sugar Romper”. Wojskowe mundury, stroje pokojówek, gotyckie Lolity a teraz niemowlęta…. Japoński cosplay rozwija się w dość niepokojącym kierunku. Każdy chętny na powiększenie zasobów swoje szafy musi przygotować około 180 $.


Pokemon Cafe świętuje swoją pierwszą rocznicę istnienia. Z tej okazji dla klientów przygotowano specjalne ekskluzywne jedzenie i legendarne napoje. Specjalne menu będzie serwowane w dniach 14 marca – 26 kwietnia. Na konsumentów będą czekać prawdziwe dzieła sztuki, których szkoda będzie zjeść. Dodatkowo do każdego zamówienia zostanie dodana losowo wybrana specjalna limitowana podstawka oraz każdy klient otrzyma pamiątkową matę śniadaniową. Japońscy wielbiciele Pokemonów (szczególnie ci mieszkający w Tokio) to jednak mają dobrze.



Poznaj techniki ninjutsu i poczuj się jak prawdziwy ninja. Wszystko to za sprawą VR Ninja Dojo, które stało się obowiązkową atrakcją dla turystów przebywających w Tokio. Potencjalni klienci podczas 90 minutowej sesji będą mogli poznać techniki ninjutsu od profesjonalnych nauczycieli, przebrać się w strój prawdziwego ninja oraz przejść test swoich zdolności w (VR) aby na koniec otrzymać stosowny certyfikat prawdziwego wojownika. Przyjemność taka kosztuje około 72 dolarów za sesje. VR Ninja Dojo wystartuje już 18 marca.


Spróbuj jak smakuje dworcowa podłoga – hasło reklamowe raczej niezbyt zachęcające. Uspakajam, że chodzi tu o nową linię czekoladek z limitowanej edycji Tokyo Metro. Każda z pomadek ma inny wzór nawiązujący do wyglądu podłoża na poszczególnych stacjach metra. Słodycze są dostępna w bardzo ograniczonym nakładzie (tylko 1500 pudełek) sprzedawane w wybranych punktach Tokijskiego metra. Jacyś miłośnicy słodyczy?


Japońska marka odzieżowa Mocolle prezentuje „mundurek szkolny” który jest sprzeczny z wszelkimi zasadami. Styl „gyaru” pochodzi od cosplayera „Chamomile” który wymyślił ten strój – chociaż ubraniem to trudno nazwać. Komplet jako strój kąpielowy zebrał w kampanii crowdfundingowej ponad 500 tysięcy jenów. W pierwszej kolejności trafi on do wspierających pomysł a za kilka miesięcy prawdopodobnie do sklepów.


Japońskie koleje JR East uprzejmie proszą swoich klientów o powstrzymanie się od plucia na ich personel. Specjalne plakaty związane z tą akcją pojawiły się na kilku stacjach oraz w niektórych pociągach. Widocznie Japończycy nie są znowu takim miłym i grzecznym narodem jak wszyscy sądzą (szczególnie jak wypiją).


Chińska agencja prasowa prezentuje swoich nowych wirtualnych prezenterów. Sztuczna inteligencja ma wspomóc żywych dziennikarzy Państwa środka w przekazywaniu informacji. Strach pomyśleć co będzie dalej…


Kapitan Tsubasa przez najbliższe dni będzie królował na stacji Yotsugi Tokio, zamieniając ją w boisko piłkarskie. Obok niesamowitych grafik z głośników zamiast standardowego „gongu” będzie wydobywać się motyw muzyczny z oryginalnej serii. Niektórzy podróżni na pewno będą zachwyceni.



83-letni „zapalony” golfista miał tak dynamiczne uderzenie, że zapaliła się pod nim sucha trawa. Nie jest to zmyślona historia, wydarzyła się ona naprawdę 3 marca na jednym z Japońskich pól golfowych. W wyniku pożaru spaleniu uległo około 1300 metrów kwadratowych powierzchni. Policja bada teraz czy nie doszło w tej sprawie do zaniedbań ze strony władz pola golfowego (brak odpowiedniej opieki nad obiektem).

Źródła:  Kotaku  Famitsu  Soranews24   Manga.tokyo  Otakumode   JSTV  Animeanime 

Froszti
9 marca 2019 - 10:58