W dniu wczorajszym, miała miejsce pełna i oficjalna zapowiedź kolejnej klasy postaci jaką będziemy mogli wybrać w zbliżającej się grze Guild Wars 2. Chodzi oczywiście o Guardiana, którego wstępnie zaanonsował nam ostatnio Hed. Ucinając wszelkie spekulacje, będziemy mieć do czynienia z pełnoprawnym tankiem w klimacie Paladyna. Tarcze, młoty i cnoty. Guardian będzie miał dużo roboty. W końcu jak opisują profesję twórcy: I will guard You. They have to get through me first!. Ciekawe info-hociaki - w rozwinięciu.
Guardian będzie skupiał na sobie uwagę wrogów, podczas gdy inni sojusznicy będą ich osłabiać atakami dystansowymi lub magią ofensywną. W razie potrzeby, Obrońca będzie wstanie wesprzeć całą drużynę specjalnymi zaklęciami ochronnymi i leczniczymi. Pomoże mu w tym bogaty wachlarz zaklęć defensywnych. Przykładowo będzie to magiczna kopuła chroniącą wszystkich przed atakami z dystansu lub specjalna nakładka na tarczę, która pochłoni każdy kontaktowy atak wyprowadzony w kierunku teamu.
Obrońcy będę dysponować trzema tzw. Cnotami (Virtues). Pierwszą będzie Sprawiedliwość (Justice), która nada broni Guradiana, jak i jego sprzymierzeńcom – dodatkowych obrażeń od ognia. Drugą cnotą będzie Odwaga (Caurage), która nałoży na wszystkich specjalny status Aegis blokujący i neutralizujący każdy następny atak wroga. Ostatnia, tj. Stanowczość (Resolve) regenerować będzie przez okres 30 sekund – zdrowie samego Guardiana jak i wszystkich przyjaciół stojących w pobliżu. Jak widzimy, egoistą to on nie będzie. Wykorzysta swoje moce do obrony własnej i innych. Priorytetowo jednak będzie starał się do konieczności ratowania kogokolwiek nie dopuścić. Pomoże mu w stym możliwość władania m.in. berłem lub mieczem w głównej ręce (Main Hand), tarczą lub pochodnią w drugiej (Off Hand) czy wielkim młotem lub mieczem w obydwu (Two-Handed).
Guardian będzie dysponował swoim własnym, unikalnym zestawem umiejętności. Bronie-Duchy (Spirit Weapons) przywołają magiczny oręż na pole bitwy i odwrócą uwagę potworów. Symbole (Symbols) będą formą stawianych wieżyczek raniących wroga i leczących kompana. Wards będą Znakami rzucanymi na ziemię, skutecznie raniącymi lub spowolniającymi oponenta. Listę zamyka tajna moc Aegis, która przyda się w blokowaniu wszelkich ataków wroga.
Poniżej przykład wspomnianej kopuły ochronnej (Shield of Absorption):
Pełna prezentacja klasy Guardiana wraz z pełnym zestawem filmów, kompletną galerią zdjęć i wszystkimi danymi – już za tydzień w moim cyklu Guild Wars 2: Profesje. Już jutro jednak, przyjrzymy się Nekromancie. Do przeczytania! Czołem! (a raczej tarczą :P)
Guild Wars 2:
Profesje:
Inne:
Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?