Szybka rozkmina to cykl mini-felietonów, który oprócz ukazania interesującego zjawiska, gamingowej ciekawostki, śmiesznego filmiku lub ukrytego bonusu - zaprasza Was do dyskusji na konkretny temat i wzięcia udziału w ankiecie.
Nowoczesne urządzenia wskazujące, jak i gamingowa era obrazu 3D są bezdyskusyjnymi dowodami na technologiczny rozwój branży elektronicznej rozrywki. Trójwymiarowy obraz dzięki specjalnym goglom i monitorom zagościł na blaszakach już dawno. Jeśli chodzi o fikuśne kontrolery zarezerwowane tylko dla konsol – musiał obejść się smakiem. Do czasu.
[Zachęcam również do oddzielnej dyskusji na temat kontrolerów ruchowych i wzięcia udziału w ankiecie]
Boom na kontrolery ruchowe rozpoczęło oczywiście Nintendo ze swoim Wii (Wiimote i Wiichuck). W ślady za japońskim gigantem chronologicznie poszło Sony (Move na Playstation 3), a następnie Microsoft (Kinect na Xboxa360). PC stał z boku i czekał. Dzięki utalentowanym programistom, udało się jednak kontrolerami Wii i Kinekt oraz prostymi gierkami pod nie napisanymi - poczciwego blaszaka zawojować. Nieoficjalnie oczywiście.
Na styczniowych targach CES (Costumer Electronics Show) 2011 doszło do ciekawego porozumienia między firmami Prime Sense (dostawca oprogramowania Kinecta), a Asusem. Zrodził się pomysł konstrukcji odpowiednika Kinecta na PC i wydania go już w przyszłym roku. Microsoft zwąchał to porozumienie, wyczaił o co kaman i szybko potwierdził, iż wkrótce wsparcie kontrolerów ruchowych dla PC przez giganta z Redmond – zostanie oficjalnie zapewnione. No ok. A co z Sony? Sony czekało i obserwowało. Aż do dziś, kiedy to oficjalnie zapowiedziało, że na zbliżających się targach GDC (Game Developers Conference) 2011 – dojdzie do publicznej prezentacji Playstation Move na PC. Uzupełnieniem show ma być również publikacja Move Server – specjalnego narzędzia umożliwiającego tworzenie pełnoprawnych i co najważniejsze – kompatybilnych gier na komputery osobiste. Więcej informacji poznamy na pewno już 28 lutego, kiedy to bramy targów staną dla wszystkich otworem.
Bardzo podoba mi się taki obrót sprawy. Kontrolery ruchowe stanowić będą bardzo ciekawe urozmaicenie zabawy na starych, dobrych kompach i na pewno znajdą rzeszę odbiorców. Zawsze uważałem, że pewne technologie powinny być dostępne dla wszystkich osób, niezależnie jaką konsolę czy sprzęt do grania posiadają. Co o tym sądzicie? Jak generalnie odbieracie erę kontrolerów ruchowych? Widzicie to na PC czy raczej technologia ta powinna zostać tam gdzie się zrodziła? Zapraszam do wzięcia udziału w ankiecie i wymiany zdań w komentarzach.
P.S. Jeśli podoba Ci się mój Blog, znalazłeś/-aś w nim coś dla siebie (jakiś stały cykl, konkretny dział, itp.) i posiadasz konto na Facebook'u, "Polub go" po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje. Doceniam i pozdrawiam. ROJO
Szybka rozkmina:
#1 Crysis 2 w 3D. Opinia Jamesa Camerona (rozmawiamy o sprzęcie 3D)
#2 Hand Cannon w Dead Space 2. Jesteś Hardkorem? (rozmawiamy o poziomach trudności)
#3 Move na PC? (rozmawiamy o kontrolerach ruchowych)
#4 Przeskoczyć flagę w Mario (rozmawiamy o jumpingu)
#5 Nowe kostiumy w Mass Effect 2 (rozmawiamy o strojeniu Avatarów)
#6 Komiksy połączą Batmany! (rozmawiamy o fabularnych poczekajkach łączących części gier)
#7 Ostatni odcinek "Mody na sukces" (rozmawiamy o serialach-tasiemcach)
#8 Azjaci oszaleli (rozmawiamy o szczęściu)