Guild Wars 2: Profesje #7 Engineer - ROJO - 20 maja 2011

Guild Wars 2: Profesje #7 Engineer

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w siódmym już odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Zestawienie rozpoczął Pan Topór (Warrior), potem był Pan Strzała (Ranger), swojego czasu oczarował nas Elementalista, następnie wprowadził ponury klimat Nekromanta, kiedyś stanął w naszej obronie Guardian, ostatnio skradł nam czas Thief. Pora na solidne wsparcie. Dla siebie i innych. Wybuchy, ogień, skomplikowane mechanizmy, ołów. Dużo ołowiu. Mocne połączenie Gunnera z Mechanikiem podlane Guardianem. Na polu nigdy nie będziemy zerem, gdy zaczniemy konstruować chaos… Inżynierem!

Zarys ogólny

Inżynierowie to mistrzowie mechanicznego zamętu. Swą technologiczną wiedzę wykorzystują na różne sposoby. Majstrują z materiałami wybuchowymi, destrukcyjnymi gadżetami, tajemniczymi eliksirami i zestawami mobilnych urządzeń. Kochają również rozstawiać stacjonarne wieżyczki (Turrets) o różnym przeznaczeniu. Budzący moce piekielne wachlarz możliwości siania masakry, uzupełniają chemicznym lub ogniowym uzbrojeniem specjalnym, podstępnymi minami i bezlitosnymi granatami. Główny oręż Inżyniera to strzelba, dual-wieldingowa kombinacja pistolet-pistolet (uber ofensywa) lub pistolet-tarcza (inwestycja w defensywę). Kolejnym oryginalnym uzupełnieniem mocy tej klasy będą specjalne plecaki (Kits). Backpacki zapewnią wsparcie towarzyszom w postaci aur, zaś samemu Inżynierowi dadzą dostęp do tajnego uzbrojenia lub zastąpią aktualny zestaw ataków specjalnych – innym. Prawie taki Prima Aprilisowy Commando!

Zdolności/umiejętności

Zestawy uzbrojenia (Weapon Kits)

Po założeniu i aktywacji, dadzą Inżynierowi możliwość wyposażenia się w takie cacuszka jak miotacz ognia bliskiego zasięgu czy chemiczna strzelba. Pierwszy otworzy zestaw ataków, w którym znajdziemy m.in. pokrywające większy obszar ogniem Całopalenie (Immolate), drugi – zatruje oponenta Toksycznym Strzałem (Toxic Shot), przyczyniając się do powolnego pozbawiania wroga punktów życia. Jeden pali, drugi truje. Proste i klarowne.

Zestawy plecaków (Backpack Kits)

Po uruchomieniu, narzędzia te otworzą specjalny zestaw umiejętności. Obecne, pierwotne zdolności zostaną zastąpione przez mroczniejsze odpowiedniki. Przez założenie odpowiedniego plecaka np. oprócz rozstawienia standardowej bomby, otrzymamy również do wyboru dymne, wstrząsowe, toksyczne, zamrażające, spowalniające i fosforowe rodzaje. Taki modyfikator/„rozbudowywacz” sklilli.

Wieżyczki (Turrets)

O tak! Symbol i znak rozpoznawczy klasy Inżyniera w każdej grze. Otrzymamy możliwość konstrukcji i aktywacji różnych wieżyczek. Będziemy mogli dodatkowo je podkręcać (Overcharge), podnosząc tym samym ich walory bojowe. W każdej chwili będzie można przenieść wybranego Turreta w inne miejsce, wyłączając tymczasowo systemy ogniowe urządzenia. Jednocześnie będzie można rozstawić tylko jedną wieżyczkę. Nie ma to jak stacjonarny, mechaniczny przyjaciel. Wesprze, uleczy, ostudzi, spowolni, odwróci uwagę, przygwoździ lub całkowicie spetryfikuje.

Pasy narzędzi (Tool Belts)

W przeciwieństwie do plecaków, które wpływają na umiejętności, pasy poszerzają zakres ingerencji w noszone uzbrojenie. Zestaw specjalnych skilli pojawi się nad paskiem broni. Dzięki temu, będziemy mogli np. błyskawicznie zdetonować wszystkie zakopane miny lub dokonać autodestrukcji rozstawionej wieżyczki. Z kolei pas z apteczką doda funkcję auto-leczenia (Self-healing), a taki z granatami - umożliwi nam rzut kilkoma naraz (Grenade Barrage).

Uzbrojenie

Ręka główna (Main Hand): Pistolet 

Druga ręka (Off Hand): Pistolet, Tarcza 

Dwie ręce (Two Handed): Strzelba

Wyposażenie

Zestawy plecaków

  • Zestaw narzędzi
  • Zestaw granatów
  • Zestaw bomb
  • Zestaw min
  • Zestaw leczniczy

Zestawy uzbrojenia

  • Miotacz ognia
  • Chemiczna strzelba

Wieżyczki

  • Wieżyczka z karabinem
  • Wieżyczka kontaktowa
  • Wieżyczka sieciowa
  • Wieżyczka ogniowa
  • Wieżyczka lecząca

Ataki specjalne

W tym miejscu uzupełniam materiał filmikami prezentującymi różne ataki specjalne. Radość dla oka, ekstaza dla ucha, miód dla serca, ból dla wroga. Zapraszam.

Strzał wyskokowy Jump Shot działający na podobnej zasadzie co Rocket Jump w FPS-ach + wybuchowo podkręcone Wystrzelenie Sieci (Net Shot) niczym SWAT-owska armatka. Pierwszy pozwoli nam zmniejszyć dystans do oponenta, drugi – skutecznie go zatrzyma, obezwładni i pośle na tamten świat dzięki bajecznej eksplozji.

Salwa z pistoletu + Przylepiający Strzał (Glue Shot) + ładunek wybuchowy. Pierwszy oszołomi, drugi zatrzyma, trzeci dokończy.

Pochłonięcie (Absorb). Interesująca forma przejęcia ataku dystansowego (w tym przypadku ognistego pocisku) i użycie go przeciwko swemu twórcy. Nie jest to typowe odbicie ataku, ale jego przejęcie, które można użyć niekoniecznie od razu.

Salwa ze strzelby + Wieżyczka z karabinem (Rifle Turret) + postawianie miny. Pierwsza przykuje uwagę, druga wymiecie w pień hordy bestii, trzecia udaremni oponentowi zajście nas od tyłu. Wyśmienicie nakręcony filmik! W iście Hollywoodzkim stylu:)

Wiązka granatów (Grenade Satchel). Najpierw leci toksyczny/trujący, potem lodowy/spowalniający, następnie dymny/dezorientujący, a na dobitkę odłamkowy/wybuchowy. Dla każdego coś pysznego. Istna ścieżka zdrowia.

Profesja Inżyniera zapowiada się diablo interesująco. Zabawa tą klasą będzie ciekawa, rozbudowana i bardzo urozmaicona. Wszystko dzięki dającym ogrom możliwości plecakom i pasom. Natomiast zestawy specjalnego uzbrojenia i wachlarz wieżyczek różnego targetu, rozbudują naszą taktykę o sposobność przeprowadzania rozmaitych akcji. Skupienie się na broni palnej jako podstawowym orężu i całkowita rezygnacja z broni białej, powinna z kolei ucieszyć graczy lubiących walczyć na odległość. Tak czy inaczej, nie powinniśmy się nudzić. Mocna klasa wspierająca, która obligatoryjnie powinna działać w grupie, supportując cały team ofensywnymi obszarowymi atakami dystansowymi. Rock? Coś dla Ciebie?

P.S. 1 Każda profesja zostanie jeszcze w swoim czasie dokłądnie omówiona w videocyklu Rock & Rojo (niektóre się już tego doczekały [Thief i Guardian]).

P.S. 2 Jeśli podoba Ci się mój Blog, znalazłeś/-aś w nim coś dla siebie (jakiś stały cykl, konkretny dział, itp.) i posiadasz konto na Facebooku, "Polub go" po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje i doceniam. ROJO

Guild Wars 2:

Profesje:

#1 Warrior

#2 Ranger

#3 Elementalist

#4 Necromancer

#5 Guardian

#6 Thief

Teksty na temat:

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Śmierć w Guild Wars 2

Ulecz mnie w Guild Wars 2

Video na temat:

Rock & Rojo o Guild Wars 2: Profesje i rasy

Rock & Rojo o Guild Wars 2: Thief i Guardian

ROJO
20 maja 2011 - 16:16