Kontrowersyjne reklamy gier cz. 5 - Hitman: Blood Money - DogGhost - 25 września 2011

Kontrowersyjne reklamy gier, cz. 5 - Hitman: Blood Money

Wśród płatnych zabójców elektronicznej branży jest jeden, który nieprzerwanie cieszy się ogromną popularnością wśród graczy, a imię jego 40 i 7 ;) Mowa tu oczywiście o głównym bohaterze serii Hitman. Ten łysy, zawsze schludnie ubrany morderca, potrafił również przykuć uwagę pięknych niewiast (vide Olga Kurylenko w skądinąd przeciętnej filmowej odsłonie). Jedna z nich pojawiła się na reklamie zamieszczonej między innymi w magazynie PC Gamer (nr 04/2006), a sposób w jaki ją uwieczniono wywołał sporo kontrowersji.

Oto jak prezentował się plakat promocyjny gry Hitman: Blood Money:

Piękne zabójstwo czy seksistowska reklama?

Zamieszczone u góry hasło głosi:

„Pięknie zastrzelona”

Choć trzeba przyznać, że od strony artystycznej zdjęcie prezentuje dość wysoki poziom, to nawet wśród zatwardziałych graczy pojawiły się głosy oburzenia i sprzeciwu na widok urodziwej kobiety z dziurą w głowie. Dyskusja na ten temat rozgorzała w serwisie Joystiq. News, w którym zaprezentowano plakat, zatytułowano: „Reklama Hitmana podnieca, ale czy to symulator morderstw/seksu?”

Część użytkowników uznała, że przekroczono pewną granicę i wydawcy gier nie powinni iść w tym kierunku. Obrońcy uważali, że widoczny wizerunek kobiety nie świadczy o tym, że została wykorzystana seksualnie. Nie da się jednak ukryć, że poza, w jakiej ją uwieczniono ma na celu wywołanie uczucia podniecenia. Pojawiła się również kwestia, czy gdyby zamieniono ofiarę na przystojnego mężczyznę, to reklama wywołałaby podobne kontrowersje?

Podsumowanie dyskusji w serwisie Joystiq możecie znaleźć tutaj. A co Wy sądzicie o przytoczonych w niej argumentach? Czy ta reklama jest seksistowska i powinna zostać zakazana?

DogGhost
25 września 2011 - 17:15