Bushido Blade [Squaresoft – legenda PlayStation] - Cascad - 8 sierpnia 2012

Bushido Blade [Squaresoft – legenda PlayStation]

Kodeks samurajów – Bushido w pełni rozumieją jedynie Japończycy, potomkowie tych legendarnych wojowników. Dawno temu Squaresoft pokosiło się o stworzenie gry w której starano się przemycić ducha dawnych zasad, etyki i honoru, dostarczając przy okazji widowiskowe i emocjonujące pojedynki na miecze.


Efektem tych starań jest Bushido Blade. Ta, w pewnych kręgach kultowa, produkcja pokazuje, że do stworzenia grywalnej pozycji wystarczą czasem najbardziej oczywiste rozwiązania. Zapraszam do drugiej odsłony cyklu Squaresoft – legenda PlayStation.


Bushido Blade

Gatunek: Bijatyka
Rok wydania: 1997
Miejsce wydania: Japonia, USA, Europa
Developer: Light Weight
Wydawca: Sony Computer Entertainment Europe
 

Tobal No.1 nie był jedyną bijatyką przy której grzebał Squaresoft. W 1997 roku szefowie firmy ponownie zdecydowali się na inwestycję w nowe studio (Light Weight) i zupełnie nowe podejście do tematu.
 


W Bushido Blade sterujemy wojownikami władającymi bronią białą. Najbardziej charakterystycznym elementem programu jest to, że już jeden celny cios, a raczej cięcie może zapewnić nam zwycięstwo/porażkę. Dzięki temu rozwiązaniu gra nie posiadała nawet wydawałoby się niezbędnego w bijatykach, paska energii. Po wyborze postaci dobieramy jej miecz (różnią się wagą i długością co przekłada się na wygląd walki) i ruszamy na arenę starć. Ponieważ w tytule widzimy „Bushido” – do progresu potrzebne jest odpowiednie zachowanie; nigdy nie atakujemy pierwsi, nie wyprowadzamy ciosów w plecy etc. Postaci poruszają się w pełnym 3D po wielkiej planszy, przyjmują różne pozycje, zbijają ciosy, nacierają, wyczekują, ranią poszczególne kończyny... Jest tu wszystko czego chcielibyśmy od pojedynków na miecze (oczywiście można walczyć w lasku bambusowym i ścinać drzewka). Sugestywności dodają nabywane przez zawodników kontuzje (zranione ręce i nogi skutecznie spowalniają) i zmiany pozycji między standardową, a „dolną” i „górną”. Zabawa w trybie versus może wciągnąć dwóch graczy na długie godziny.


Do dziś jest to jeden z najlepszych „symulatorów samuraja” na rynku. Historia skupia się wokół dojo o wielkich tradycjach i przeklętego miecza. Jeśli ktoś czuje takie klimaty to z pewnością powinien zainteresować się Bushido Blade.


Okładka:

Intro:

Prezentacja rozgrywki:


Gra zawiera sześć postaci i jedną ukrytą: Utsusemi (mistrz dojo Meikyokan ), Tatsumi (najmłodszy uczeń szkoły Meikyokan), Red Shadow (kobieta - zabójca), Mikado (Szamanka/święta dziewica), Kannuki (zabójca, którego wioskę wymordowano), Black Lotus (wymordował wioskę Kannuki), Schuvaltz Katze (sekretna postać, zabójca na zlecenie korzystający z broni palnej).


PS Kolejnym przedstawianym tytułem będzie SaGa Frontier.

 
Cascad
8 sierpnia 2012 - 15:05