Prometheus

Dinosfera

najnowszepolecanepopularne

Sleeping Dogs: sandbox niemal idealny w oczekiwaniu na GTA V

Wspomnienia to nie wszystko: Remember Me

Najważniejsze gry obecnej generacji cz. 3 - Wasze propozycje

Najważniejsze gry obecnej generacji cz. 2

Zagrałbym w... Malowanego Człowieka - cykl demoniczny

Najważniejsze gry obecnej generacji cz. 1

Need for Speed Most Wanted (2005) - akcja, filmowość, grywalność!

BMW M3 GTR pędzące z zawrotną prędkością, lakierowane w specyficzne granatowe wzory. Podjazd na rampę, skok, gdzieś obok w zwolnionym tempie wybuch. Zza drzew wyłania się uzbrojony śmigłowiec, a nas już dogania policja wyposażona nie tylko w najnowsze nowinki techniczne, ale przede wszystkim w piekielnie szybkie i wytrzymałe auta. Za chwilę zwolnienie akcji w matriksowym stylu i wjazd do kryjówki w ostatniej chwili. W to się grało! Pełen akcji i napięcia film sensacyjny przeniesiono do gry samochodowej. A wszystko to oblane sosem znanym z "Szybkich i Wściekłych". Dlaczego Most Wanted z 2005 roku był jednym z najlepszych przedstawicieli serii? I ile przez te osiem lat się zmieniło? Oj, sporo...

Need%20for%20Speed%20Most%20Wanted%20%282005%29%20-%20akcja%2C%20filmowo%u015B%u0107%2C%20grywalno%u015B%u0107%21
czytaj dalejPrometheus
22 marca 2013 - 14:07

O mobilnym graniu: prawdopodobnie nigdy nie wyprze stacjonarnego

Smartfonowy i tabletowy rynek zdaje się rozwijać w zatrważającym tempie. Tak szybkim, że specyfikacja techniczna kolejnych urządzeń przestała nas już nawet szokować. Rozdzielczość Full HD znana z 50-calowych plazm czy naszych monitorów została upchnięta na 5-calowych ekranikach. Flagowy (i jeden z najpopularniejszych) model Samsunga, Galaxy S IV właśnie stał się faktem, jednak jak mocny by on nie był, niedawne przecieki o konkurencie Nexusie 5, powstającym nakładem pracy Google i LG biją na głowę jego specyfikację techniczną (przecieki zakładają m.in. ekran Full HD 5,2 cala, czterordzeniowy procesor QS800 o taktowaniu 2,3 GHz oraz 3GB pamięci RAM). I chociaż smartfony wciąż są daleko w tyle za pełnoprawnymi pecetami pod względem mocy obliczeniowej czy elastyczności, to nawet, jeśli kiedyś je dogonią, mobilne granie nigdy nie da wrażeń znanych ze stacjonarnego grania na dużym ekranie, z porządnym nagłośnieniem i odpowiednią „wczuwką” możliwą tylko siedząc na kanapie czy fotelu. Chyba, że człowiek znów postanowi stworzyć jakąś rewolucję.

O%20mobilnym%20graniu%3A%20prawdopodobnie%20nigdy%20nie%20wyprze%20stacjonarnego
Przystawka z padem do Samsunga Galaxy S4 - fajne, tylko kłóci się z mobilnością urządzenia.
czytaj dalejPrometheus
20 marca 2013 - 12:11

Sleeping Dogs: sandbox niemal idealny w oczekiwaniu na GTA V

Prometheus ocenia: Sleeping Dogs
88

Jedną z najbardziej pożądanych w grach rzeczy jest swoboda. Tej najwięcej jest w sandboxach, które oferują otwarty świat, wolność wyboru i wachlarz atrakcji poza wątkiem głównym. Jak wypadł na tym polu Sleeping Dogs? Powiem krótko: nie doceniłem tej gry. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że w wielu aspektach przebija ona tytuł uważany za wzór gatunku: GTA IV. I z pewnością nie będę potrafił się obejść bez porównań do niego.

Sleeping%20Dogs%3A%20sandbox%20%28prawie%29%20idealny%20w%20oczekiwaniu%20na%20GTA%20V
czytaj dalejPrometheus
18 marca 2013 - 13:19

Gdzie wydawca nie może, tam społeczność dopomoże

Dopóki PC jako platforma gamingowa żyje i ma się dobrze, dopóty możemy cieszyć się wieloma atrakcjami. I chociaż coraz częściej społeczność graczy-modderów ma pod górkę (blokada zmiany wyglądu oświetlenia w BF3, trudności z modowaniem niektórych gier, blokada autorskich polonizacji przez wydawców), wciąż udowadniają jak wielkie możliwości może mieć grupa pasjonatów. Czasem o wiele większe od wysoko opłacanych developerów. Dlaczego? Ponieważ przyświeca im podstawowy cel: chęć zrobienia czegoś fajnego i pożytecznego bez korzyści materialnych. Czasem dla wyróżnienia się w growym światku (a duże talenty podłapują z kolei wydawcy), innym razem dla włożenia ogromu pasji i pracy w ulubiony tytuł. Stety czy nie, również coraz częściej fani pokazują, że swoją robotę wykonują lepiej od weteranów branży.

Gdzie%20wydawca%20nie%20mo%u017Ce%2C%20tam%20spo%u0142eczno%u015B%u0107%20dopomo%u017Ce
czytaj dalejPrometheus
15 marca 2013 - 13:34

Trzymajcie mnie w pięciu, bo zniszczę dziesięciu: mechy w grach.

Fajnie jest czasem poczuć w grze prawdziwą moc destrukcji. Nie wiem jak Was, ale mnie nudzi po jakimś czasie bycie niezwyciężonym półbogiem, dlatego jeśli już mam wcielać się w kogoś / coś naprawdę mocnego, niech to będzie jatka krótka, intensywna i pełna napięcia, a jednocześnie dająca niesamowitą satysfakcję. Takie są właśnie fragmenty gier z... mechami w roli głównej. Nie zawsze udane, ale często pozwalające siać zniszczenie totalne. Choćby przez parę minut!

Trzymajcie%20mnie%20w%20pi%u0119ciu%2C%20bo%20zniszcz%u0119%20dziesi%u0119ciu%3A%20mechy%20w%20grach.
czytaj dalejPrometheus
13 marca 2013 - 13:16

Half-Life 2: blisko 9 lat na karku i wciąż jak (prawie) nowy!

Jakże miło jest wrócić do tytułu sprzed lat, często jednak te powroty kończą się boleśnie. Raz, że grafika już nie tak piękna i piksele w oczy rażą, dwa, że mechanizmy rozgrywki zdają się być jakieś takie archaiczne, sztywne, ociężałe. Czasami twórcom albo fanom udaje się odmłodzić grę różnymi metodami (remaki, tekstury HD, mody np. Black Mesa Source), innym razem stosując nietypowe sztuczki (jak chociażby cellshading) przedłużają życie gry o ładnych parę lat. To wszystko jednak nic przy Half-Life 2: dzięki zastojowi w branży gra wciąż wygląda nieźle i bynajmniej nie odstrasza. Mimo tego, że już za rok obchodzić będzie swoje dziesiąte urodziny, mało która gra mogłaby się pochwalić tak długim żywotem w dobrej formie. Zapraszam po sentymentalną podróż w świat Gordona Freemana, a dla tych, którzy mimo wszystko woleliby coś bardzo świeżego i bogatego w szczegóły – CinematicMod w wersji 12, który choć odmienia grę nie do poznania, może się podobać.

Half-Life%202%20blisko%209%20lat%20na%20karku%20i%20wci%u0105%u017C%20jak%20%28prawie%29%20nowy
czytaj dalejPrometheus
12 marca 2013 - 09:50

Penumbra: surival horror jakich mało

Skuszony ostatnio świetną promocją na pudełkową Penumbrę nie mogłem sobie odmówić pięknego wydania w „platynie” i kilkunastogodzinnego, niesamowicie ciekawego gameplayu okraszonego klimatem horroru przez duże „H”. To nie F.E.A.R., gdzie siekamy i smażymy, strzelamy i skaczemy – tu przede wszystkim będziemy zła unikać za wszelką cenę, a naszą jedyną bronią będą szare komórki i dużo sił w nogach. Gotowi na krótką i intensywną przechadzkę po opuszczonych kompleksach Antarktydy?

Penumbra%3A%20surival%20horror%20w%20doskona%u0142ym%20wydaniu
czytaj dalejPrometheus
8 marca 2013 - 13:57

Tomb Raider: wrażenia jak najbardziej pozytywne!

Przygody słynnej pani archeolog to była jedna z kilku pierwszych gier jakie miałem zainstalowane na PC. Wersja demonstracyjna bardzo mnie zaciekawiła, ale szybko zrozumiałem, że to gra nie dla mnie, tym bardziej, że za młodu niezbyt sobie w grach radziłem. Kolejne części serii wychodziły jak grzyby po deszczu i chociaż nigdy nie ukończyłem ani jednej z nich, to bardzo tą serię szanuję. Za wkład w branżę i rozgłos, jaki swego czasu dokonała Lara Croft. Filmy z Angeliną Jolie, książki, gadżety, a nawet ulica w Derby. Niestety Craftówna miała swoje gorsze dni, co zdają się potwierdzać ostatnie odsłony serii. Wierne dawnym ideałom, ale mało przyjazne współczesnemu graczowi. Chociaż nie obserwowałem całego tego zgiełku o nowym Tomb Raiderze, nie mogłem nie ulec i gra wylądowała na mojej półce. Jedno jest pewne: Square Enix może odznaczyć w swoim kajeciku kolejny już sukces!

Tomb%20Raider%3A%20wra%u017Cenia%20jak%20najbardziej%20pozytywne%21
czytaj dalejPrometheus
6 marca 2013 - 14:04

O tym, dlaczego nie doceniliśmy Spec Ops: The Line

Prometheus ocenia: Spec Ops: The Line
85

Z początku miała to być zwyczajna recenzja, ale po chwili zdałem sobie sprawę, że dziś pisząc recenzje trzeba liczyć się z paroma wymogami rynku: musisz być szybki, skuteczny i wyjątkowy. Recenzje gier sprzed lat – o ile gry te nie są naprawdę wielkie – mało kogo interesują. Postawiłem więc poruszyć problem spotykający nie tylko gry ale i branżę filmową. Dlaczego wojenny shooter z fenomenalną fabułą sprzedał się tak słabo?

O%20tym%2C%20dlaczego%20nie%20docenili%u015Bmy%20Spec%20Ops%20The%20Line
czytaj dalejPrometheus
4 marca 2013 - 13:32

Książki w świecie gier, czyli wciąż rynkowa nisza

Ostatnio zdałem sobie sprawę, że czytam o wiele za mało książek, chociaż biorąc pod uwagę średnią krajową i tak nie jest źle. Przy tej okazji wpadł mi do głowy temat książek na podstawie gier. W końcu nie od dziś wiadomo, że wszystkie te gadżety, komiksy i tony dodatków powstały w pierwszej kolejności z myślą o zarobku. Czy w ogóle warto zawracać sobie tym głowę? Niestety, w zalewie przeciętnej jakości towaru ciężko znaleźć coś naprawdę dobrego, a na ogół i tak to lektura przeznaczona tylko dla fanów.

Ksi%u0105%u017Cki%20w%20%u015Bwiecie%20gier%2C%20czyli%20wci%u0105%u017C%20rynkowa%20nisza
czytaj dalejPrometheus
1 marca 2013 - 11:38