Jego Wulgarność, Wrex!
Co wycięto z gry Doom?
Recenzja gry Plants vs. Zombies 2 - walka z zombie w cieniu mikropłatności
Jak deweloperzy walczą z piratami, czyli krótko o oryginalnych sposobach zabezpieczania gier
Twórcy gier wróżą z kryształowej kuli, czyli o tym, jak Deus Ex przypadkiem przewidział zamach na World Trade Center
Recenzja gry Video Strip Poker HD - rozbieranie na ekranie po polsku
Amerykański kompozytor Bear McCreary, którego znamy głównie za sprawą ścieżki dźwiękowej do serialu Battlestar Galactica, pracuje nad nową grą. W chwili obecnej nie wiadomo o jaki produkt chodzi, ale jak stwierdził sam zainteresowany, gdy poznamy jego tytuł, dostaniemy ataku serca.
Mała ciekawostka, co prawda niezwiązana bezpośrednio z muzyką, ale z oprawą dźwiękową jak najbardziej. Firma 2K Games opublikowała w Internecie fragment filmu z sesji nagraniowej do drugiej odsłony cyklu Mafia. Krótki materiał pozwala zobaczyć, jak mocno w swoją rolę wczuł się Jim Thorton, jeden z aktorów występujących w tej długo oczekiwanej przez wielu fanów grze.
Firma Sony Computer Entertainment ujawniła nazwisko kompozytora odpowiedzialnego za tworzenie ścieżki dźwiękowej do gry Killzone 3. Obeszło się bez niespodzianek. Artystą wyznaczonym do tej roli okazał się Joris de Man, twórca muzyki do poprzednich odsłon cyklu.
Deadman’s Gun i Far Away to tytuły dwóch fantastycznych utworów, które zostały napisane specjalnie z myślą o grze Red Dead Redemption. Od kilkunastu dni na łamach serwisu YouTube można zobaczyć teledyski do tych piosenek, co ciekawe, w wersji live!
Neon Kelly z serwisu internetowego Videogamer ma dobre ucho. Podczas prezentacji gry Fallout: New Vegas na tegorocznych targach gamescom, ten brytyjski dziennikarz odkrył, że utwory muzyczne towarzyszące wędrówkom po pustkowiach są łudząco podobne do kompozycji Mike’a Morgana z dwóch pierwszych odsłon cyklu. To pozwoliło wysnuć mu nie do końca słuszny, ale za to interesujący wniosek. Kelly uznał, że wspomniany wyżej artysta bierze udział w produkcji nowego Fallouta, po czym napisał to w swoim sprawozdaniu z prezentacji gry. Ta wiadomość natychmiast wywołała burzę wśród fanów serii.
Firma Rockstar Games wrzuciła do oferty swojego sklepu internetowego album zawierający ścieżkę dźwiękową z gry Red Dead Redemption. Soundtrack był już co prawda dostępny w sprzedaży od kilku dobrych miesięcy, ale wyłącznie w wersji elektronicznej. Dopiero teraz muzyka skomponowana przez Billego Elma i Woody’ego Jacksona trafiła na płytę kompaktową.
We wczorajszej recenzji Mafii II wśród wad tej gry wymieniłem wyjątkowo wulgarną polską lokalizację, zaznaczając przy tym wyraźnie, że chodzi mi wyłącznie o przekład mniej dosadnych wypowiedzi Vita i jego kolegów, które zostały potraktowane jak zwykłe przekleństwa, choć de facto nie mają z nimi nic wspólnego. Na naszym forum natychmiast pojawiły się głosy oburzenia. Jednym Czytelnikom było mnie po prostu żal (dziękuję za troskę), inni przypominali, że mamy tu do czynienia z produktem 18+ (trudno zapomnieć, naprawdę), a reszta urażonych całkiem słusznie zauważyła, że z reguły wulgaryzmy są przez polskich tłumaczy ignorowane i zamieniane na mniej kłujące w oczy/uszy odpowiedniki, więc nie ma powodów do narzekań, bo przynajmniej tym razem jest tak, jak być powinno.
Twórcy gry Shank udostępnili w Internecie pełny, składający się z trzynastu utworów soundtrack z tej wyjątkowo krwawej i brutalnej produkcji. Tym samym autorzy dotrzymali złożonej kilkanaście dni temu obietnicy.
Przeglądając ostatnio ofertę serwisu Good Old Games natknąłem się na odświeżoną edycję gry Raptor: Call of the Shadows – znakomitej strzelaniny, która zadebiutowała na rynku szesnaście lat temu dzięki staraniom firmy Apogee Software. Nie zastanawiając się zbyt długo postanowiłem zmierzyć się raz jeszcze z tym tytułem, zwłaszcza, że zapisał się on w mojej pamięci jako jeden z najlepszych top-down shooterów, jakie miałem okazję eksploatować w swoim krótkim życiu.
Firma 2K Games ujawniła listę utworów, jakie usłyszymy w drugiej odsłonie cyklu Mafia, która do sklepów trafi w przyszłym tygodniu. Soundtrack jest absolutnie imponujący, bo zawiera ponad 120 piosenek! Oczywiście wszystkie będą pasować do epoki, w której rozgrywa się akcja gry, czyli w latach czterdziestych i pięćdziesiątych ubiegłego wieku.
Podobnie jak kilku moich kolegów z redakcji, postanowiłem ostatnio przeczytać książkę Cyfrowe marzenia, której autor podejmuje się niezwykle trudnego zadania: przedstawienia niezbyt długiej, bo zaledwie kilkudziesięcioletniej, ale za to niezwykle barwnej historii gier komputerowych i wideo. Starsi czytelnicy zapewne pamiętają Piotra Mańkowskiego z tekstów w popularnych czasopismach Reset i Secret Service. Ja dodam od siebie jedynie tyle, że to już druga próba Micza – bo pod takim pseudonimem pisał niegdyś ów dziennikarz – zmierzenia się z tym tematem. Dwanaście lat temu był on współautorem książki Biblia komputerowego gracza, która koncentrowała się głównie na opisach najważniejszych gier i przybliżeniu sylwetek ich twórców. Mimo najlepszych chęci, dziś trudno określić tamtą pozycję mianem udanej.
W ostatnich dniach świat obiegły wieści o planach wydania edycji kolekcjonerskich dwóch bardzo oczekiwanych tytułów: Assassin’s Creed: Brotherhood i World of WarCraft: Catalysm. Informacja ta nie byłaby z pewnością interesująca, gdyby nie jeden szczegół. Obie limitowane wersje zawierać będą soundtracki.
Uzupełniłem listę darmowych soundtracków o kilka nowych pozycji, a także usunąłem nieaktualne już niestety linki do muzyki z God of War - najwyraźniej ludzie z Sony uznali, że darmowe prezenty zbyt długo leżały w Internecie. Na szczęście możecie legalnie pobrać inne warte uwagi zestawy empetrójek: Zeno Clash, Deus Ex: Invisible War, Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent, Zombie Driver i The Lord of the Rings Online.
O tym że firma Irrational Games planuje wreszcie ujawnić światu, nad czym obecnie pracuje, dowiedzieliśmy się w drugiej połowie lipca. Z informacji jakie wówczas otrzymaliśmy wynikało, że pierwszy zwiastun najnowszego dzieła twórców BioShocka zostanie wrzucony do Internetu w piątek, 12 sierpnia. Dzień wcześniej grę mieli zobaczyć dziennikarze, a z racji tego, że na ten ekskluzywny pokaz zaproszono również przedstawiciela naszej redakcji (jako jedynej z Polski), nie mogliśmy zrezygnować z uczestnictwa w tym wydarzeniu. Co ciekawe, do ostatniej chwili nie znaliśmy tytułu gry – twórcy za wszelką cenę chcieli uniknąć przecieku, więc milczeli jak zaklęci.
W oprawie muzycznej gry Risen należy szukać podobieństw do serii Gothic, którą również udźwiękawiał Kai Rosenkranz. Ów młody, bo zaledwie trzydziestoletni artysta, nawet nie próbował silić się na oryginalność. Ścieżkę dźwiękową gry otwiera krótki utwór, w którym słychać liczne nawiązania do głównego tematu z Gothic. Motyw przewodni przewija się też często w pozostałych dziewiętnastu kawałkach. W sumie soundtrack oferuje ponad 60 minut muzycznej uczty.
Trzeci System Shock? Trzeci BioShock?Piąty SWAT? A może zupełnie nowy produkt? Czym jest tajemniczy Project Icarus? Nad jaką grą pracuje obecnie Ken Levine i dowodzone przez niego studio Irrational Games (do niedawna 2K Boston)?
Po długich miesiącach oczekiwania wreszcie pojawiła się okazja, by usłyszeć pierwsze utwory z gry Arcania, będącej de facto kolejną odsłoną popularnej serii Gothic. Trzy premierowe kawałki zostały udostępnione w Internecie, natomiast czwarty trafił na składankę Sound of Games.
Tiberian Sun była pierwszą odsłoną cyklu Command & Conquer, której ścieżka dźwiękowa nie została opracowana w całości przez Franka Klepackiego. Plotka głosi, że naczelny kompozytor firmy Westwood Studios miał problem z przygotowaniem oprawy muzycznej do tej gry, więc zdecydował się poprosić o pomoc Jarrida Mendelsona. Współpraca obu panów zakończyła się sukcesem. Część utworów przygotował Klepacki, kilka dołożył Mendelson, a przynajmniej trzy kawałki artyści wyprodukowali wspólnymi siłami.
Kompozytor: Mark Morgan
Rok produkcji: 1998
Producent gry: Black Isle Studios
Wydawca gry: Interplay Productions
Wydawca gry w Polsce: CD Projekt
Poniżej znajdziesz linki do pełnych soundtracków, które zostały legalnie opublikowane w Internecie przez ich twórców i co ważniejsze, całkowicie za darmo! Uprzejmie proszę o zgłaszanie niedziałających odnośników, a także innych, nieuwzględnionych tutaj albumów. Pirackie propozycje nie będą brane pod uwagę!
Aktualna liczba soundtracków: 71
Każdy kto zetknął się z pierwszą Mafią, wie doskonale, jak mocną stroną tej produkcji była muzyka. Vladislav Šimůnek skomponował cudowny i zapadający w pamięć utwór tytułowy, ale i w samej grze można było usłyszeć wiele świetnych kompozycji, które nie dość, że pasowały do epoki (lata trzydzieste ubiegłego wieku), to na dodatek stanowiły doskonałe tło do wydarzeń prezentowanych na ekranie. O sile ścieżki dźwiękowej do Mafii zdecydował przemyślany dobór kawałków i wszystko wskazuje na to, że podobnie będzie w przypadku części drugiej. Pod względem oprawy muzycznej Mafia II zapowiada się wręcz wybornie i już teraz jestem przekonany, że czeski produkt będzie najpoważniejszym kandydatem do zgarnięcia głównej nagrody za najlepszy soundtrack roku.
Dziś mam dla Was nie lada gratkę – kilkanaście utworów Arkadiusza Reikowskiego, które zostały przygotowane z myślą o grze Sadness. Tytuł ten miał być ambitną przygodówką na konsolę Nintendo Wii, ale po kilku miesiącach prac, słuch o niej zaginął. Jak się później okazało, krakowska firma Nibris ostatecznie porzuciła ten projekt i jest już pewne, że nie ujrzy on światła dziennego.
Amerykański kompozytor Mike Reagan oznajmił w wywiadzie dla serwisu Universal Gaming Database, że zakończył już prace nad utworami do najnowszej odsłony cyklu God of War. Przygotowywana z myślą o konsoli PSP gra Ghost of Sparta zadebiutuje na rynku 2 listopada bieżącego roku.
Na miesiąc przed amerykańską premierą drugiej odsłony cyklu Battlefield: Bad Company, w Internecie będzie można kupić album zawierający ścieżkę dźwiękową z gry. Składający się z jedenastu utworów soundtrack jest dostępny m.in. w ofercie internetowego sklepu Amazon.
Zła wiadomość dla miłośników twórczości Jespera Kyda. Ten znakomity, wielokrotnie nagradzany duński artysta, nie został zaangażowany w tworzenie oprawy muzycznej do drugiej odsłony cyklu Kane & Lynch, która nosi podtytuł Dog Days.