Kono

Bakayarou

najnowszepolecanepopularne

WTFG 2.1 - Hideo Kojima

WTFG 1.2 - Fumito Ueda

Poziom trudności - rozważania nie do końca poważne

Top 10 tytułów na PC, których nie wypada nie znać (częśc I)

Top 10 tytułów na PC, których nie wypada nie znać (częśc II)

Indie Game: The Movie - najlepszy film dokumentalny o grach?

Great Teacher Onizuka - niecodzienny nauczyciel

Czas egzaminów nastał. Podstawówki i gimnazja mają go już za sobą. Maturzyści powoli zabierają się do nauki, a studenci…oczywiście studiują. Edukacja na każdym poziomie zmiennie kojarzy się z najróżniejszymi pedagogami. Od belfrów sztywno trzymających się zasad, poprzez niczym niewyróżniających się nauczycieli, nie do końca wiedzących co właściwie robić, aż po pełnych pasji mentorów potrafiących zarazić bakcylem swoich uczniów. Tematem dzisiejszej recenzji będzie serial o kimś, kto wymyka się tym wszystkim ramom, a swoim stylem nauczania ustanawia zupełnie nowe standardy. Panie i Panowie, przed Wami Great Teacher Onizuka

 

czytaj dalejKono
28 kwietnia 2011 - 15:11

WTFG 2.3 - Hideo Kojima

Witam w kolejnym odcinku cyklu WTFG. Epizod 2.3 będzie ostatnim poświęconym Hideo Kojimie. Prześledzimy w nim pracę mistrza nad kontynuacją sagi Metal Gear Solid na PlayStation 2 i PlayStation 3, dowiemy się o wielkich robotach oraz udowodnimy, że Castlevania: Lords of Shaow nie była jego pierwszym spotkaniem z tematem pogromców wampirów. Na początku też chciałem zaznaczyć, że tym razem w tekście pojawią się spojlery - żeby nie było, że nie ostrzegałem zawczasu.

czytaj dalejKono
1 kwietnia 2011 - 20:56

WTFG 2.2 - Hideo Kojima

Przed wami kolejny odcinek cyklu WTFG. W epizodzie 2.2 zajmiemy się dalszymi losami Hideo Kojimy. Sprawdzimy, co robił w latach 90 XX wieku, dowiemy się nad czym pracował między pierwszą odsłoną przygód Solid Snake’a a wielkim hitem, który zagościł na premierowej konsoli Sony, czyli Metal Gear Solid.

czytaj dalejKono
25 marca 2011 - 23:47

WTFG 2.1 - Hideo Kojima

Przed Wami kolejny odcinek cyklu WTFG, czyli Wielcy Twórcy Fantastycznych Gier. Dzisiejszy szczęśliwy numer (2.1) zwiastuje, że na tapetę weźmiemy kolejnego autora. Żeby jednak nie popaść w monotonię, tym razem zajmiemy się deweloperem, który z bohaterem pierwszej odsłony cyklu – Fumito Uedą – ma raczej niewiele wspólnego. Podczas gdy Ueda ogranicza fabułę i skupia się na gameplayu tworząc „gry do grania”, tak nasz dzisiejszy twórca niemalże fetyszyzuje wirtualne opowieści, a jego produkty można określić mianem „gry do oglądania”. Panie i panowie – przed Wami Hideo Kojima.

czytaj dalejKono
19 marca 2011 - 09:14

WTFG 1.2 - Fumito Ueda

Witam Was w drugim odcinku cyklu WTFG, czyli Wielcy Twórcy Fantastycznych Gier, w którym to staram się przedstawić Wam sylwetki największych twórców branży gier wideo. Opowiedzieć o nich, o tym jak zaczynali, dlaczego tworzą takie a nie inne gry oraz wspomnieć o kilku ciekawostkach dotyczących ich pracy. Odcinek o enigmatycznym numerze 1.2 opowiadać będzie o dalszej pracy Fumito Uedy i jego zmaganiach z kolosami. Wspomnimy też o najnowszym projekcie, którego rzesze fanów nie mogą się doczekać.

czytaj dalejKono
12 marca 2011 - 08:57

WTFG 1.1 - Fumito Ueda

Witam Was serdecznie w pierwszym odcinku nowego cyklu zatytułowanego WTFG, czyli Wielcy Twórcy Fantastycznych Gier, w którym to postaram się przedstawić Wam sylwetki najbardziej znanych wizjonerów elektronicznej rozrywki. Moim celem będzie opowiedzieć o nich, o tym jak zaczynali, dlaczego tworzą takie a nie inne gry oraz wspomnieć o kilku ciekawostkach dotyczących ich pracy. W dzisiejszym - premierowym - odcinku (a właściwie jego pierwszej części) zajmiemy się twórcą nietuzinkowym. Twórcą, który wielu z nas udowodnił, że gry wideo mogą być sztuką oraz pokazał jak za pomocą rozgrywki i interakcji przekazać ładunek emocjonalny tak charakterystyczny dla naszego ulubionego medium.

czytaj dalejKono
5 marca 2011 - 11:11

DLC - smutny znak naszych czasów

DLC – te trzy przeklęte literki zbite razem działają na część grających (w tym mnie) jak płachta na byka. To, co z pozoru może wydawać się ciekawym rozwiązaniem dystrybucyjnym, tak naprawdę okazuje się być iście szatańskim sposobem wyciągania kasy z naszych kieszeni. Wiecie dlaczego?

czytaj dalejKono
24 lutego 2011 - 15:08

Profesor Gabe Newell naucza

Weekend się rozpoczął, ale nauki nigdy za wiele. Zwłaszcza, gdy wykładowcą jest Gabe Newell – współzałożyciel i dyrektor zarządzający Valve Software (obecna wartość tej firmy może wynosić nawet 4 mld dolarów). Uczniowie Tippecanoe Valley High School podczas lekcji dotyczącej marketingu sportu i rozrywki mogli zadawać mu pytania, a także dowiedzieli się kilku naprawdę ciekawych rzeczy o biznesie (nie tylko growym).

czytaj dalejKono
19 lutego 2011 - 10:01

Top 10 gier, które korzystały z technologii cel-shading

W związku z nową świecką tradycją na gameplay.pl, którą sam w tej chwili ogłaszam, postanowiłem co dwa tygodnie dostarczać wam nowy, świeży i pachnący „Top 10”. Mieliśmy już gry na PC, rozmawialiśmy o broniach, a dzisiaj nadszedł czas na coś zgoła innego. Gdy słyszycie zwrot cel-shading, to automatycznie w głowie macie obraz tego jak powinna wyglądać gra zrobiona w tym stylu. W związki z tym, że takich tytułów pojawiło się wiele, postanowiłem pochylić się nad problemem i wybrać 10 z nich, które mi najbardziej zapadły w pamięć.

czytaj dalejKono
16 lutego 2011 - 13:02

Toy Fair 2011 - zabawki nie tylko dla graczy

Podczas zeszłego weekendu w Nowym Jorku odbył się Toy Fair 2011, czyli targi, na których zaprezentowano wszelakiej maści zabawki. Oczywiście nie mogło zabraknąć takich, które dosyć mocno nawiązywały do naszego głównego obiektu zainteresowań, czyli gier wideo. Serdecznie więc zapraszam do obejrzenia co ciekawszych eksponatów, które zostały pokazane w Nowym Jorku i zarejestrowane przez ekipę serwisu Kotaku.

czytaj dalejKono
14 lutego 2011 - 12:59