Do Uprising44 podchodziłem z bardzo negatywnym nastawieniem, bo publikowane do tej pory recenzje bardzo surowo się z nim obeszły. Wystarczyło pół godziny gry, żebym zrozumiał, jak bardzo niesłuszne były wszystkie oceny poniżej przynajmniej siódemki i jak bardzo myli się większość recenzentów. Uprising44 spotkał się po prostu z niesamowitą dawką niezrozumienia.
Darmowe gry na Steama, albo szybki sposób na świąteczne porządki w steamowym ekwipunku. Strona istnieje już dosyć długo, początkowo jednak podchodziłem do niej z dużą dozą nieufności – okazało się, że niepotrzebnie. Więc, jeżeli ktoś chce mieć szansę na otrzymanie za darmo jakiejś gry lub nie wie, jak sobie poradzić z zalegającymi w steamowym ekwipunku tytułami, przedstawiam, jak można to zrobić.
Cognition - Episode 2 jest wyraźnym krokiem naprzód w rozwoju gry. W tym epizodzie wisielców zastąpiło zamienianie ludzi w "mądre małpy". Psychopata, którego ścigamy uznał najwidoczniej, że żeby człowiek nie widział, nie słyszał i nie mówił nic złego, najłatwiej będzie po prostu pozbawić go poszczególnych narządów, które mądre małpy tylko zasłaniały. Nie zdradzę w recenzji, czy zabijał ogrodnik, ani jaki był jego prawdziwy motyw, ale nawet bez tej wiedzy, sam wstęp wystarczy, żeby zauważyć, że mamy do czynienia z jednym z największych psychopatów, jacy pojawiali się w grach przygodowych.
W grudniu 2011 roku, na Kickstarterze, zebrał potrzebne fundusze projekt zatytułowany Cognition: An Erica Reed Thriller. Gra miała być klasyczną przygodówką point-and-click, w której gracz wciela się w postać Agentki FBI, próbującej złapać seryjnego mordercę. Projekt dofinansowały 634 osoby, a zebrana kwota 34 tysięcy dolarów przekraczała wymagany próg o 9 tysięcy.
Co z tego wyszło?
Doczekaliśmy się kolejnej porcji informacji na temat najnowszej części Assassin’s creed. Konkretnie: filmiku z gameplayem oraz informacji o edycjach rozszerzonych. Po te informacje warto zajrzeć tutaj: klik, lub na oficjalną stronę ubi.
Przedstawiam poniżej garść wniosków, które mi się nasunęły.
W ostatnim czasie namnożyło się kluczy do wspomnianej w tytule gry, w związku z tym prawdopodobnie każdy, kto tylko ma na to ochotę, może zupełnie za darmo spróbować rozgrywki. Zapragnąłem zrozumieć, skąd taka popularność, więc zagrałem, zrozumiałem fenomen i po wielu wielu meczach odstawiłem. Tak. Odstawiłem, ale uważam Dotę 2 za grę w pewnym sensie idealną.
W numerze pisma „Homo Ludens” z 2010 roku (linki do przytaczanych stron podaję na dole) ukazał się artykuł Michała Mochockiego zatytułowany „Lektury szkolne w ratingu PEGI”. Po pobieżnym przytoczeniu założeń artykułu, chciałbym przedstawić szkicową wizualizację zagadnienia. W tworzeniu tabeli, częściowo bazuję na artykule, a częściowo na własnych doświadczeniach.
Czyli subiektywny przegląd dotychczasowych odsłon i próba odpowiedzenia na pytanie, "dlaczego uważam, że AC III jest genialną kontynuacją?" Wiele osób uważa, że AC III wypaczyło ideę serii, ale ja - jako fan przede wszystkim części drugiej - sądzę, że jest wprost przeciwnie. Tradycyjnie, starałem się zaznaczać spoilery.
Jakiś czas temu ukazał się w sieci trailer nowego Assassin's Creed IV. Okazało się, że jest on na tyle inspirujący, że szybko pojawiły się fanowskie modyfikacje. Chciałbym zachęcić do obejrzenia dwóch z nich. W tym jednej mojej, autorskiej.
Napisałem kiedyś tekst zatytułowany "Sumienie odbierające radość z gry" - traktował on o zabijaniu zwierząt w grach. Głównie z tego powodu, oraz za sprawą niedawnej reklamy, jaką PETA postanowiła zrobić grze Assassin's Creed, czuję się upoważniony, żeby również zabrać głos w sprawie "bezlitosnego mordowania wielorybów" w części czwartej wspomnianej serii. Tym razem postaram się krótko.