Guild Wars 2: Profesje #8 Mesmer - ROJO - 16 grudnia 2011

Guild Wars 2: Profesje #8 Mesmer

 

W końcu się doczekaliśmy! Krąg protoplastów został zamknięty, ostatnia profesja ujawniona. Witam więc w ósmym, finalnym już odcinku cyklu, który miał przybliżyć Wam wszystkie specjalizacje jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Zestawienie rozpoczął Pan Topór (Warrior), potem był Pan Strzała (Ranger), swojego czasu oczarował nas Elementalista, następnie wprowadził ponury klimatNekromanta, kiedyś stanął w naszej obronie Guardian, był też Thief, monterem ostatniego tekstu był Engineer. Pora na najbardziej enigmatyczne dziwo. Propozycję niełatwą do ogarnięcia. Mesmera ciężko ująć w jakieś jednoznaczne ramy. Spróbujmy.

ZARYS OGÓLNY

Mesmerzy (Mesmerowie?) są formą magicznego strzelca, którego atutem jest oszukiwanie i wprowadzanie tym samym zamieszania na polu bitwy. Wszystko by utrzymać przeciwników w szachu. Tylko czekają by wykorzystać ich niezdecydowanie, moment zawahania. Dzięki korzystaniu z potężnych Iluzji (Illusions), Fantomów (Phantoms) oraz Klonowania (Clones), Mesmer wręcz bawi się swoją ofiarą. Rozkojarza, systematycznie raniąc i udaremniając każdą jej akcję. Na każdym kroku pomaga mu w tym wachlarz podstępnych zagrywek.

Mesmer nie posiada brutalnej siły wojownika, czy dystansowej dewastacji Łowcy. Zamiast tego, klonuje swoją postać, nie dając pewności przeciwnikowi czy ten, faktycznie atakuje prawdziwe wcielenie naszego „Trickstera”. Wspiera się przy tym zadawaniem „fantomowych” obrażeń.  Tak jak to miało miejsce w przypadku pozostałych profesji – tak tutaj, moce śmiertelnie niebezpieczne dla wroga, są pomocne dla naszego sojusznika (aury, leczenie, spotęgowanie ataku, itp.)

UMIEJĘTNOŚCI/MOCE

Mantry (Mantras) są kategorią umiejętności, o dwufazowym działaniu. Pierwszy etap to naładowanie konkretnej mocy wchodzącej w skład wymienionej kategorii. Trwa to długo, lecz można tego dokonać przed bitwą. Odpalona mantra potęguje inny rzucony czar (własny lub cudzy). Przykład: Naładowana Mantra Bólu (Mantra of Pain) sprawia, że osoby dysponujące aktywną umiejętnością władania Wielkim Mieczem – dodatkowo strzelają nim na dystans szpikulcem. Mantry są więc poniekąd „podkręcaczami” czegoś innego. Możemy tym wesprzeć siebie lub innych.

Stan Zakłopotania (Confused Condition) nakłada na oponenta pewną klątwę, która rani go za każdym razem gdy ten, decyduje się wykonać jakiś atak. Obrażenia potęgują się wraz z większą chęcią uwolnienia się (ruchów, mocniejszych ataków, itd.). Paskudna sprawa fundująca brutalną niemoc.

Iluzje

Mesmer posiada sposobność tworzenia Iluzji (Illusions).  W danym momencie może posiadać maksymalnie trzy, a każda nowa zastępuję najstarszą. Istnieją dwa rodzaje złudzeń: klony i fantazmaty:

1. Klony (Clones) są złudzeniami, poniekąd fałszywymi materializacjami Mesmera. Wyglądają, atakują, nazywają i zachowują się tak samo jak on. Mają jednak odpowiednio mniej zdrowia, a ich ataki są słabsze. Przykładowo: postać wyposażona w dwa miecze posiada z automatu dwie specjalne umiejętności w ramach Klonowania: Przeskok (Leap), gdzie prawdziwy Mesmer błyskawicznie przemieszcza się we wskazane miejsce zostawiając swój klon z tyłu oraz Iluzoryczny Przeskok (Illusionary Leap) – odwrotna zależność. Wszystko przydatne – w zalezności od sytuacji na polu bitwy.

2. Fantazmaty (Phantasms) są iluzjami, które podobnie jak Klony wyglądają jak Mesmer, lecz dysponują o wiele mocniejszymi statystykami, większa pulą zdrowia oraz specjalnymi, znamiennymi tylko dla nich mocami/czarami. Wszystko po to by wprowadzic jeszcze więcej zamieszania, chaosu i dezorientacji.

ZDOLNOŚCI

Rozbicie (Shattering) umożliwia zniszczenie aktualnie działającej iluzji w celu uzyskania nowego efektu. Istnieją dokładnie cztery rozbicia iluzji:

1. Spustoszenie Umysłu (Mind Wrack) – niszczy wszystkie aktualnie działające iluzje przyczyniając się to ich eksplozji. Efekt ten rani każdego oponenta wokół wybuchu.

2. Płacz Frustracji (Cry of Frustration) – niszczy wszystkie aktualnie działające iluzje przyczyniając się to ich eksplozji. Efekt ten nakłada konkretną klątwę na oponentów wokół wybuchu.

3. Odwrócenie Uwagi (Diversion) – niszczy wszystkie aktualnie działające iluzje przyczyniając się to ich eksplozji. Efekt ten oszałamia każdego oponenta wokół wybuchu, co petryfikuje jego ruchy.

4. Odbicie (Reflection) – niszczy wszystkie aktualnie działające iluzje przyczyniając się to ich eksplozji. Efekt ten tworzy barierę pomiędzy Mesmerem a jego wrogami. Blokada odbija wszystkie ataki dystansowe (w tym magiczne) wroga.

UZBROJENIE

Ręka główna (Main Hand): Miecz, Berło

Druga ręka (Off Hand): Fokus (krzyżówka sztyletu z sierpem), Pistolet, Miecz, Pochodnia

Dwie ręce (Two Handed): Kostur, Wielki Miecz

ATAKI SPECJALNE

W tym miejscu uzupełniam materiał filmikami prezentującymi różne ataki specjalne. Animacje nie rzadko ukazują więcej niż jeden manewr. Radość dla oka, ekstaza dla ucha, miód dla serca, ból dla wroga. Obserwujcie, analizujcie, wyciągajcie wnioski. Zapraszam.

Zasłona (Veil) + Lustrzane odbicia (Mirror Images) + Burza Chaosu (Chaos Storm) + Spustoszenie Umysłu (Mind Wrack) + Portal (Portal):

 

Mesmer to według mnie profesja dla hardkorowców. Trudna za równo w ubiciu, jak i sterowaniu. Klasa idealna to wkurzania oponenta, manipulowania nim, wręcz bawienia się jego słabościami i pomyłkami. Intrygująca, w dalszym ciągu dość enigmatyczna droga. Nie zmienia to jednak faktu, iż gra tą klasą może być satysfakcjonująca i przysparzająca mnóstwa wrażeń. Iluzje, fantomy, klony? Idealna propozycja dla osób nie koniecznie lubujących się w mało finezyjnej walce na zakrwawione topory. Tyle. W przyszłym tygodniu zrobimy sobie małe podsumowano i postaramy się ostatecznie określić swoje preferencje co do profesji jaką przyjdzie nam zagrać w Guild Wars 2. Pozdrawiam.

P.S. Jeśli podoba Ci się moja działalność, subskrybuj mój kanał na serwisie YouTube (Światy Urojone) oraz "Polub" ROJA klikając na łapę po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje. Doceniam i pozdrawiam. ROJO

Guild Wars 2:

Profesje:

#1 Warrior

#2 Ranger

#3 Elementalist

#4 Necromancer

#5 Guardian

#6 Thief

#7 Engineer

Teksty na temat:

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Śmierć w Guild Wars 2

Ulecz mnie w Guild Wars 2

ROJO
16 grudnia 2011 - 15:48