W końcu się doczekaliśmy! Krąg protoplastów został zamknięty, ostatnia profesja ujawniona. Witam więc w ósmym, finalnym już odcinku cyklu, który miał przybliżyć Wam wszystkie specjalizacje jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Zestawienie rozpoczął Pan Topór (Warrior), potem był Pan Strzała (Ranger), swojego czasu oczarował nas Elementalista, następnie wprowadził ponury klimatNekromanta, kiedyś stanął w naszej obronie Guardian, był też Thief, monterem ostatniego tekstu był Engineer. Pora na najbardziej enigmatyczne dziwo. Propozycję niełatwą do ogarnięcia. Mesmera ciężko ująć w jakieś jednoznaczne ramy. Spróbujmy.
ZARYS OGÓLNY
Mesmerzy (Mesmerowie?) są formą magicznego strzelca, którego atutem jest oszukiwanie i wprowadzanie tym samym zamieszania na polu bitwy. Wszystko by utrzymać przeciwników w szachu. Tylko czekają by wykorzystać ich niezdecydowanie, moment zawahania. Dzięki korzystaniu z potężnych Iluzji (Illusions), Fantomów (Phantoms) oraz Klonowania (Clones), Mesmer wręcz bawi się swoją ofiarą. Rozkojarza, systematycznie raniąc i udaremniając każdą jej akcję. Na każdym kroku pomaga mu w tym wachlarz podstępnych zagrywek.
Mesmer nie posiada brutalnej siły wojownika, czy dystansowej dewastacji Łowcy. Zamiast tego, klonuje swoją postać, nie dając pewności przeciwnikowi czy ten, faktycznie atakuje prawdziwe wcielenie naszego „Trickstera”. Wspiera się przy tym zadawaniem „fantomowych” obrażeń. Tak jak to miało miejsce w przypadku pozostałych profesji – tak tutaj, moce śmiertelnie niebezpieczne dla wroga, są pomocne dla naszego sojusznika (aury, leczenie, spotęgowanie ataku, itp.)
UMIEJĘTNOŚCI/MOCE
Mantry (Mantras) są kategorią umiejętności, o dwufazowym działaniu. Pierwszy etap to naładowanie konkretnej mocy wchodzącej w skład wymienionej kategorii. Trwa to długo, lecz można tego dokonać przed bitwą. Odpalona mantra potęguje inny rzucony czar (własny lub cudzy). Przykład: Naładowana Mantra Bólu (Mantra of Pain) sprawia, że osoby dysponujące aktywną umiejętnością władania Wielkim Mieczem – dodatkowo strzelają nim na dystans szpikulcem. Mantry są więc poniekąd „podkręcaczami” czegoś innego. Możemy tym wesprzeć siebie lub innych.
Stan Zakłopotania (Confused Condition) nakłada na oponenta pewną klątwę, która rani go za każdym razem gdy ten, decyduje się wykonać jakiś atak. Obrażenia potęgują się wraz z większą chęcią uwolnienia się (ruchów, mocniejszych ataków, itd.). Paskudna sprawa fundująca brutalną niemoc.
Iluzje
Mesmer posiada sposobność tworzenia Iluzji (Illusions). W danym momencie może posiadać maksymalnie trzy, a każda nowa zastępuję najstarszą. Istnieją dwa rodzaje złudzeń: klony i fantazmaty:
1. Klony (Clones) są złudzeniami, poniekąd fałszywymi materializacjami Mesmera. Wyglądają, atakują, nazywają i zachowują się tak samo jak on. Mają jednak odpowiednio mniej zdrowia, a ich ataki są słabsze. Przykładowo: postać wyposażona w dwa miecze posiada z automatu dwie specjalne umiejętności w ramach Klonowania: Przeskok (Leap), gdzie prawdziwy Mesmer błyskawicznie przemieszcza się we wskazane miejsce zostawiając swój klon z tyłu oraz Iluzoryczny Przeskok (Illusionary Leap) – odwrotna zależność. Wszystko przydatne – w zalezności od sytuacji na polu bitwy.
2. Fantazmaty (Phantasms) są iluzjami, które podobnie jak Klony wyglądają jak Mesmer, lecz dysponują o wiele mocniejszymi statystykami, większa pulą zdrowia oraz specjalnymi, znamiennymi tylko dla nich mocami/czarami. Wszystko po to by wprowadzic jeszcze więcej zamieszania, chaosu i dezorientacji.
ZDOLNOŚCI
Rozbicie (Shattering) umożliwia zniszczenie aktualnie działającej iluzji w celu uzyskania nowego efektu. Istnieją dokładnie cztery rozbicia iluzji:
Mesmer to według mnie profesja dla hardkorowców. Trudna za równo w ubiciu, jak i sterowaniu. Klasa idealna to wkurzania oponenta, manipulowania nim, wręcz bawienia się jego słabościami i pomyłkami. Intrygująca, w dalszym ciągu dość enigmatyczna droga. Nie zmienia to jednak faktu, iż gra tą klasą może być satysfakcjonująca i przysparzająca mnóstwa wrażeń. Iluzje, fantomy, klony? Idealna propozycja dla osób nie koniecznie lubujących się w mało finezyjnej walce na zakrwawione topory. Tyle. W przyszłym tygodniu zrobimy sobie małe podsumowano i postaramy się ostatecznie określić swoje preferencje co do profesji jaką przyjdzie nam zagrać w Guild Wars 2. Pozdrawiam.
P.S. Jeśli podoba Ci się moja działalność, subskrybuj mój kanał na serwisie YouTube (Światy Urojone) oraz "Polub" ROJA klikając na łapę po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje. Doceniam i pozdrawiam. ROJO
Guild Wars 2:
Profesje:
Teksty na temat:
Bardzo ciekawa klasa, efekty czarów też przyjemne :P Na pewno będzie świetna do trollowania przeciwników w PvP.
Teraz tylko żeby dostać się do beta testów... :P
Artykuł fajny. To, że nic się z niego nie dowiedziałem, to nic dziwnego - jestem maniakiem GW. Dlatego kilka uwag. Pierwsza liczba mnoga słowa mesmer to mesmerzy. Oficjalnie. Patrz pierwsza część Guild Wars'a. Kolejna to opis mantr. Niestety nie do końca poprawny. Mantry nie potęgują używanej właśnie umiejętności, a mogą być aktywowane w czasie używania tejże, nakładając jakiś efekt na wroga, zadająć obrażenie (mantra of pain włąśnie zadaje obrażenia, a nie dodaje do channelowanego skilla greatsworda efekt kolców. BTW Ten skil to ta błyskawica w filmiku ze skilla "Portal") czy uleczyć siebie (skill w slocie heal'u). Reszta, żeczy które mi się nie podobają to czasem dziwne tłumaczenia. Ale artykuł świetny. Jak zawsze zresztą.
Xsior - dzięki wielkie za wszelkie sprostowania. Doceniam. Nie grałem w GW1 (stąd pewne nieprawidłowości), co nie zmienia faktu, że jaram się na GW2. Miło jest mieć wyjadacza za czytelnika. Mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na polu:)
Cry of Frustration to raczej okrzyk frustracji, niż płacz, ale mniejsza o większość. I skąd się bierze to stawianie przecinków w dziwacznych miejscach? Bierze się garść i rzuca w tekst jak kurom? ;)
Do mesmera mam swoistą słabość, bo mimo iż raczej wolę grać w zwarciu, pierwszą klasą, którą wybrałam w GW, był właśnie mesmer. Trochę to na przekór samej sobie, ale jednak Antośką bardzo dobrze mi się grało :) Choć jak pojawił się derwisz to poszła w odstawkę, co kosa to kosa.
Meghan - Rojo widać stawia przecinki tak jak ja :D tylko jego chyba żona za to nie bije :)
Mesmer fajny, bez zaskoczenia tutaj. Mi podoba się to, że na filmikach wszystko jest solo. Ja jestem aspołeczny i lubię w MMO grać solo :D
Świetnie! W końcu jakies info o GW2 od Roja XD brakuje mi tych WASZYCH pogadanek z Rockiem o Guild Wars 2. A myślę, że do tej pory pojawiło się wiele zmian i wiele nowych informacji i warto byłoby zrobić jakąś pogadankę o klasach i trybach ^^ (wiem wiem brak wolnego czasu) POZDRAWIAM !
Na Gry-OnLine podana jest data premiery Luty 2012, czy to tylko spekulacje czy może potwierdzona informacja?
@Ceber Rekin
Spekulacje. Tylko. Gra wyjdzie "When it's done", a na konkretną datę musimy czekać do końca bety otwartej. Od piątku trwa beta, ale ZAMKNIĘTA.
Właśnie na tą klasę liczyłem, bo chociaż w jedynce mesmer najbardziej mi się podobał, to ciężko grało się nim w PvE. A w dwójce wszystko się zmieni :)