OsK

najnowszepolecanepopularne

Jakiego typu jesteś graczem?

Podmiot fokalizujący w grach wideo

O krzyżowaniu się gatunków

Zaakceptować pustkę, docenić podróż

O tym, jak dowiedziono, że broń palna jest dziełem diabła

Parę słów o piratach. Tych prawdziwych i tych stereotypowych

O sutkach, których nie ma. Absurd deseksualizacji

Tym razem wpis będzie krótki, nie będę się za bardzo rozwodził nad „problemem”, bo każdy widzi, co jest, czy też może: czego nie ma. Ale skoro nie ma, to dlaczego tak jest? W skrócie: co jest, że ich nie ma?

czytaj dalejOsK
24 listopada 2013 - 00:30

Początki są często nudne. Tylko czemu?

1) Bo trzeba dodać samouczek,

2) bo twórcy chcą zrobić film,

3) bo bohater musi być ograniczony, żeby się później rozwinąć.

czytaj dalejOsK
22 listopada 2013 - 17:22

Rebusy. #2 - Część druga i rozwiązania pierwszej

Minął tydzień od pierwszej porcji zagadek. Łamigłówki zostały pokonane, a nagroda zdobyta, przyszedł więc czas na podsumowanie, podanie rozwiązań, wyciągnięcie wniosków i rozpoczęcie rundy drugiej.

czytaj dalejOsK
20 listopada 2013 - 12:08

To był naprawdę dobry rok! Subiektywna lista najlepszych gier PC z ostatniego roku

Podczas gdy niektórzy wciąż jeszcze próbują załapać się na rocznicowego giveawaya z „Brothers – A tale of two sons” (termin do 20 listopada), spróbowałem rzucić okiem na najważniejsze premiery, które miały miejsce w ciągu ostatniego roku, czyli odkąd zacząłem tu pisać. Muszę przyznać, że w moim odczuciu jest dobrze. Bardzo dobrze, zwłaszcza porównując z dosyć nijakim rokiem poprzednim. Przedstawiam gry, które według mnie uczyniły ten rok grania naprawdę wyjątkowym.

czytaj dalejOsK
18 listopada 2013 - 18:55

Pierwszy rok na Gameplayu, zagadki i „Brothers – A tale of two sons” w prezencie

Mija rok odkąd zacząłem pisać dla serwisu Gameplay.pl. Z tej przyczyny zapraszam wszystkich czytelników na małą zabawę – zachęcam do rozwikłania kilkunastu growych zagadek. Żeby jednak rocznica była odpowiednio świętowana, potrzeba prezentu. Domyśliłem się, że nikt nic nie przyszykuje, więc postanowiłem z tej okazji stworzyć giveaway znakomitej gry "Brothers". Zapraszam!

czytaj dalejOsK
13 listopada 2013 - 09:10

Arkham Origins – najlepsza gra o Batmanie

Czytam recenzje (głównie zagraniczne) o najnowszym Batmanie i naprzemiennie nękają mnie dwa odczucia. Pierwsze: autor w ogóle nie chciał tej gry, bo mu się Batman znudził, ale ktoś przyłożył mu nóż do gardła i kazał pisać. Drugie: autor grał w inną grę lub napisał recenzję po godzinie rozgrywki, żeby mieć „to” z głowy.

Ale zacznijmy od początku, bo w nową grę o Batmanie w ogóle nie wierzyłem. Zaczęło się od innych aktorów podkładających głosy, zmiany studia, wciskanego na siłę trybu multi itp... W skrócie, postanowiłem Arkham Origins nie kupować. No i nie kupiłem.

czytaj dalejOsK
10 listopada 2013 - 09:05

Świeże spojrzenie na kampanię Call of Duty: Ghosts

Pozwolę sobie jeszcze raz napisać coś, co już nieraz sygnalizowałem w tekstach: z serią Call of Duty rozminąłem się całkowicie. Zdarzyło mi się przejść jedną, czy dwie misje tej czy innej części, ale zdecydowanie nie jest to seria na którą w ogóle bym czekał. Przypadek chciał, że w moje ręce trafiły Duchy. Przygoda z kampanią w tej grze była dla mnie doświadczeniem o tyle nowym, że nie skażonym opiniami wyniesionymi z poprzednich części. (Trochę zdjęć, ale większych spoilerów brak)

czytaj dalejOsK
6 listopada 2013 - 14:05

W poszukiwaniu przygody: Secret Files: Sam Peters

OsK ocenia: Secret Files: Sam Peters
60

Nowa gra wyprodukowana przez Animation Arts nareszcie trafiła na wirtualne półki sklepowe. Secret Files: Sam Peters to kolejna odsłona bardzo udanej serii przygodówek (dwie pierwsze części wydane w Polsce pod tytułem Tajne akta, trzecia nie wydana w Polsce w ogóle), tym razem bez numerka w tytule, ponieważ zamiast pełnoprawnej kontynuacji otrzymaliśmy spin-off. Niestety, w moim odczuciu bliżej jest mu po prostu do dodatku niż do pełnowartościowej gry.

Sam Peters nie potrzebuje wiele naszego czasu
czytaj dalejOsK
21 października 2013 - 09:50

Moralność gry a moralność gracza – próba porozumienia

Moralność w grach potrafi być naprawdę wdzięcznym obiektem obserwacji. Zastanawialiście się kiedyś, jakie rzeczy są w grach propagowane, co bywa najczęściej napiętnowane i jak to wszystko się ma do moralności, którą kierujemy się na co dzień? Jaki model kontroli postępowań awatara najlepiej jest zaimplementować w grze, żeby dawał odbiorcy satysfakcję, poczucie pewnej dowolności postępowania i jednocześnie nie powodował tworzenia się jakichś nonsensownych splotów dobrych i złych uczynków, które tracą wszelką logikę, gdy spróbujemy je zestawić? Sądzę, że najlepszym sposobem wprowadzenia w rozgrywkę dylematów moralnych jest pozostawienie ich oceniania samemu graczowi.

czytaj dalejOsK
19 października 2013 - 18:04

Wrażenia po pierwszym epizodzie The Wolf Among Us. Czy Wilk pobije zombie?

The Wolf Among Us jest najnowszą grą Telltale Games, odpowiedzialnego za The Walking Dead. Czy jest to wystarczająca rekomendacja? Zdecydowanie nie, nie możemy przecież zapominać, że studio ma na swoim koncie również takie potworki, jak choćby Jurassic Park The Game. We mnie jednak zwyciężyła ciekawość i postanowiłem nabyć grę na Steamie (nie uważacie, że powinna być dodatkowa opcja kupowania epizodów osobno?). Dwie godziny zabawy wystarczyły mi, żebym poznał odpowiedź na pytanie, "czy nowa seria ma jakąkolwiek szansę dorównać TWD?".

czytaj dalejOsK
14 października 2013 - 21:17