Qualltin

Pan "zrobiłbymtolepiej"!

najnowszepolecanepopularne

Andriej Diakow "Do światła" - Uniwersum Metro 2033

O sensie inwestowania w PC natchniony wymaganiami Wiedźmina 3

"Podatek od Google" właśnie wchodzi w życie w Hiszpanii.

O dziwnym pomyśle z Kickstartera związanym z ludzką krwią.

Ubisoftu metoda na piratów, a brawa dla 11 bit studios

Interstellar? Po prostu genialne!

Luźno, czyli czy wyobrażasz sobie system bez okienek?

Ostatni wpis poświęciłem ogólnemu rozrachunkowi tego, co oferuje nam najnowszy z systemów od Microsoft – Windows 8. Teraz pora zastanowić się trochę nad przyszłością i tym, jak wyglądać będą kolejne systemy operacyjne od giganta z Redmond, gdyż Windows 8 może być kamieniem milowym w drodze do wprowadzenia czegoś zupełnie nowego.

czytaj dalejQualltin
28 listopada 2012 - 15:50

Windows 8 – dać mu szansę?

Natchnięty wpisem Prometheusa postanowiłem wypowiedzieć się w kwestii najnowszej „windy”, co do której wielu ma ogromne zastrzeżenia, chociaż często na oczy najnowszej „ósemki” nie widzieli. Ja na Windows 8 pracuję już dłużej niż bodajże 3 tygodnie, więc roszczę sobie prawa do wyrażenia mojej (słowo związane – subiektywnej) opinii.

czytaj dalejQualltin
26 listopada 2012 - 15:18

Nie ma się co wstydzić, czyli Euro Truck Simulator 2.

Zauważyłem, że w strasznie wielu środowiskach przyznanie się do faktu, iż grywa się w symulator pokroju Euro Truck Simulator 2, jest jak wylanie sobie na głowę pomyj zebranych z okolicznych barów wątpliwej jakości. A nic złego w tym nie ma, ba, nawet jest wiele dobrego w takiej grze. Parę słów o tym w rozwinięciu.

czytaj dalejQualltin
22 listopada 2012 - 16:43

Bez dużych piersi, bez agresji - nowa "stara" Lara Croft?

Z czym kojarzy się Lara Croft? Dla tych, co mieli styczność z filmami, oczywiście z Angelina Jolie, a dla graczy – z bohaterką obdarzoną przesadnie męską zaciętością i konkretnym, wręcz ogromnym biustem. To już taki standard. Już dawno temu wieszano plakaty z twardą babką, głębokim dekoltem i dwoma pistoletami w charakterystycznej, zielonej podkoszulce i brązowawych spodenkach. Teraz jednak będzie inaczej.

czytaj dalejQualltin
19 listopada 2012 - 14:17

Recenzja Assassin's Creed III.

Napisanie recenzji jakiejś gry niesie za sobą zawsze pewien margines ryzyka. Źle wyrażona opinia może wpłynąć na postrzeganie produktu przez graczy, którzy sugerowali się tokiem myślenia oceniającego. Biorę na siebie odpowiedzialność i próbuję wyrazić swoje zdanie na temat gry Assassin’s Creed III.

czytaj dalejQualltin
17 listopada 2012 - 11:20

W dobie Internetu nie doceniamy już gier.

Kiedyś było lepiej. Takie standardowe stwierdzenie, mające też charakter zrzędzenia u starszych osób, które w zaparte próbują młodszemu społeczeństwu wmówić, że kiedyś naprawdę było inaczej, czyli lepiej, spotykamy często. A jak to jest w przypadku gier? Takie stwierdzenie nosi znamiona prawdy?

czytaj dalejQualltin
16 listopada 2012 - 17:47

A dokąd teraz w Assassin's Creed IV? O tym, jakie czasy historyczne mogą być następne.

A może czwarty Asasyn w czasach II WŚ?

Ledwo Assassin’s Creed 3 trafiło w ręce konsolowców, a komputerowcy nie doczekali jeszcze momentu, w którym pudełko z krążkiem stanie na półce sklepowej, a mnie już trzymają się refleksje i zastanowienia nad celem i drogami, jakimi podąży popularna seria Ubisoftu. Skoro twórcy idą z chronologią i każdy następny etap jest w historii młodszy od poprzedniego, to co tym razem będzie nas czekać przy następnych odsłonach?

czytaj dalejQualltin
14 listopada 2012 - 15:10

Brak nowych funkcjonalności potrafi zabić dobrego Sandboxa.

Ostatnio, natchnięty obejrzanym pod wieczór streamem z gry WarZ, snułem trochę własnych wniosków na temat DayZ, jednego z przedstawicieli popularnego ostatnimi czasy nurtu sandboxowego. Wnioski, nie idące zbyt daleko oraz nie będące warte szczególnego uznania, przedstawiam w tym wpisie opierając się na przykładzie gry wspomnianej wyżej.

czytaj dalejQualltin
12 listopada 2012 - 21:16

Assassin’s Creed 3 nie jest jednak idealny. O kilku złych sprawach wywód mały.

Assassin’s Creed 3 jest bardzo dobrą grą. Bez wątpienia jedną z najlepszych w jakie miałem okazję grać ostatnimi czasy, bo pomimo ogromnej ilości premier jakie przewidziane są co roku na wrzesień i październik, nic nie zaciekawiło mnie tak bardzo, jak przygody Desmonda w świecie rewolucji amerykańskiej. Jest jednak parę spraw, które strasznie mnie męczą i doprowadzają do szewskiej pasji.

czytaj dalejQualltin
12 listopada 2012 - 10:46

Fabuła i czasy rewolucji w Assassin’s Creed III są jej najmocniejszą stroną.

Assassin’s Creed III odniósł niebagatelny i niepodważalny na żadnym froncie sukces. 3 500 000 sprzedanych egzemplarzy przeznaczonych na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3 pokazują, jaki sukces odniosła kampania reklamowa produktu oraz jak ważna jest popularność marki kreująca i determinująca późniejszą sprzedaż kolejnych części.

czytaj dalejQualltin
9 listopada 2012 - 18:14

PGA 2012 na spokojnie, czyli o biednej relacji i paru błędach.

Motywujący obraz na początek.

Moja relacja, o ile w ogóle taki wpis można tak nazwać, była dość biedna i zdecydowanie przepełniona krytyką samych targów. Pora na spokojnie wytłumaczyć parę kwestii, które posłużą jako uzupełnienie tego poprzedniego wpisu.

czytaj dalejQualltin
8 listopada 2012 - 16:31

Gejming, jaki pamiętam #5: Tzar: Ciężar Korony

"Gejming, jaki pamiętam" nie jest serią z punktu widzenia każdego gracza. To tylko krótki rzut okiem na to, co spędzało mi sen z powiek w przeszłości. Ale nie przeszłości, która ma stanowić 2 czy 3 lata wstecz. Myślimy o późnych latach 90' oraz początku nowego milenium. Na ten właśnie okres przypadały wydarzenia, które ukształtowały moją kulturę grania i rozumienia gier. Tzar: Ciężar Korony dotarł do mnie dzięki jednemu z czasopism z grami, jakie kiedyś kupowałem. Był to, nawiasem mówiąc, jedyny przez jakiś czas kanał zdobywania gier.

czytaj dalejQualltin
5 listopada 2012 - 20:50

Deadlight, czyli platformowa liniowość, która na krótko wciąga.

Udało mi się właśnie ukończyć Deadlight. Utrzymana w eksploatowanym ostatnio na potęgę klimacie apokalipsy zombie gra wciąga na dobre. Nawet kogoś, kto liniowości w grach nienawidzi. Krótko zrecenzuję to, co napotkałem na mojej drodze do wyznaczonego celu.

czytaj dalejQualltin
4 listopada 2012 - 10:10