W końcu, nareszcie. Mamy pełen skład. Cykl rozpoczęty dokładnie 7 stycznia 2011 roku ma się ku końcowi. Najwyższa więc pora podsumować wszystkie propozycje studia ArenaNet i ostatecznie określić swoje preferencje co do profesji jaką przyjdzie nam rozpocząć przygodę w świecie Guild Wars 2. Warrior, Ranger, Elementalist, Necromancer, Guardian, Thief, Engineer czy Mesmer? 8 śmiałków, 8 klas postaci. Wspominamy, analizujemy, wypełniamy. Zapraszam!
Poniżej prezentuję grafikę prezentującą daną profesję, bezpośredni link do artykułu tylko jej poświęconego oraz cytat podsumowujący przytoczoną klasę. Na koniec zapraszam do wypełnienia ankiety. Dziękuję.
#1 WARRIOR
„Jak widzicie, profesja Wojownika zaoferuje nam cały wachlarz mocarnych umiejętności i ciekawych ataków specjalnych. Tank wannaby? Why not? Będzie w czym wybierać i w co się wyposażać. Obecność Długich Łuków i Karabinów – cieszy, brak Dwuręcznych Toporów – zastanawia. Jedno jest pewne. Opancerzony w ciężką, kolczastą zbroję i uzbrojony w dwa topory wojownik rasy Charr – wyegzekwuje respekt w sekundę. Jeśli dodamy do tego ogólne piękno grafiki gry i powalające animacje walk, otrzymamy Avatara marzeń. Nic tylko zacząć ostrzyć miecz i czekać na premierę.”
#2 HUNTER
„Przez wzgląd na ilość i wygląd większości ataków specjalnych, profesja Rangera będzie wręcz wyśmienitym wyborem dla graczy kochających siać śmierć na odległość. Miłośnicy szybkiego i lekkiego dual-wieldingu również znajdą coś dla siebie. Jeśli dodamy do tego możliwość używania rozmaitych pułapek, przywoływanie duchów natury oraz wsparcie ze strony zwierzęcego towarzysza, otrzymamy bardzo ciekawą opcję na początek zabawy. Z kolei symultanicznie rozwijając naszego Chowańca, nigdy nie zaznamy samotności. Mówiąc krótko - interesujących elementów klasy Rangera jest cała lista.”
#3 ELEMENTALIST
„Profesja Elementalisty ucieszy wielbicieli Pottera czy Gandalfa. Pokaźny zestaw przepięknie wykonanych czarów skusi niejednego. „Oczaruje” – każdego. Nie jest to również klasa do końca egoistyczna. Dzięki odpowiedniemu manipulowaniu Pieczęciami oraz magią Wody – wesprzemy również naszych przyjaciół. Z kolei dzięki masie zaklęć o obszarowym działaniu – otrzymamy największe pole do popisu dla CPC. Ofensywny Ogień i Powietrze oraz defensywna Woda i Ziemia nie pozwolą nam się nudzić. Moce natury czekają by je okiełznać. Potwory nie spodziewają się takiego manta.”
#4 NECROMANCER
„Nekromanta to skomplikowana, lecz ciekawa profesja. Umiejętne korzystanie ze Studni i Znaków oraz wspieranie sie Minionami lub Całunem Śmierci może stworzyć z naszego Necromancera siłę, z którą trzeba się będzie liczyć. Lepiej będzie go mieć po swojej stronie. Bo po drugiej – wszystko spłonie. W końcu, nie ma to jak poczuć sie władcą ciemności.”
#5 GUARDIAN
„Jak widzimy, egoistą Guardian nie będzie. Ba! Będzie to najlepsza klasa prolecznicza. W sytuacji wycofania z gry profesji typowego Healera, o czym pisałem Wam w Ulecz mnie w Guild Wars 2 – Obrońca stanowić będzie ciekawą alternatywę na otarcie łez dla osób preferujących wpieranie od zabijania. Wykorzysta swoje moce do obrony własnej i innych. Priorytetowo jednak będzie starał się do konieczności ratowania kogokolwiek nie dopuścić. W końcu jak opisują profesję twórcy: I’ll guard You. Let them come through ME first!. Każdy mieć będzie przy nim jak u Pana Guardiana za tarczą.”
#6 THIEF
„Jak widzimy, Złodziej stanowić będzie doskonały wybór dla graczy preferujących zabawę w ukryciu. Otrzymamy wszelkie, typowe dla tej klasy akcje. Dzięki oryginalnej kradzieży, przydatnemu skradaniu się, niecnemu ukrywaniu i rozbudowanemu dual-wieldingowi, otrzymamy profesję zdolną spuścić na wroga niespodziewany deszcz krytyków. Padnie podziurawiony ołowiem lub pocięty krótkim ostrzem. Nie dowie sie co go trafiło. Taki właśnie będzie Złodziej. Pytanie tylko, ile czasu z życia nam on ukradnie, gdy gra już ujrzy światło dzienne, a my zdecydujemy się na taką profesję :)”
#7 ENGINEER
„Profesja Inżyniera zapowiada się diablo interesująco. Zabawa tą klasą będzie ciekawa, rozbudowana i bardzo urozmaicona. Wszystko dzięki dającym ogrom możliwości plecakom i pasom. Natomiast zestawy specjalnego uzbrojenia i wachlarz wieżyczek różnego targetu, rozbudują naszą taktykę o sposobność przeprowadzania rozmaitych akcji. Skupienie się na broni palnej jako podstawowym orężu i całkowita rezygnacja z broni białej, powinna z kolei ucieszyć graczy lubiących walczyć na odległość. Tak czy inaczej, nie powinniśmy się nudzić. Mocna klasa wspierająca, która obligatoryjnie powinna działać w grupie, supportując cały team ofensywnymi obszarowymi atakami dystansowymi.”
#8 MESMER
„Mesmer to według mnie profesja dla hardkorowców. Trudna za równo w ubiciu, jak i sterowaniu. Klasa idealna to wkurzania oponenta, manipulowania nim, wręcz bawienia się jego słabościami i pomyłkami. Intrygująca, w dalszym ciągu dość enigmatyczna droga. Nie zmienia to jednak faktu, iż gra tą klasą może być satysfakcjonująca i przysparzająca mnóstwa wrażeń. Iluzje, fantomy, klony? Idealna propozycja dla osób nie koniecznie lubujących się w mało finezyjnej walce na zakrwawione topory.”
Biorąc pod uwagę animacje ataków specjalnych poszczególnych profesji, całą aranżację audiowizualną oraz bogate wachlarze umiejętności, drzewek, dróg rozwoju, itp. – dzieło studia ArenaNet nie pozwala dokonać łatwego wyboru. Wszystko wygląda, brzmi, przedstawia się interesująco i szalenie efektownie. Człowiek ma wrażenie, że feeling nie będzie obcy sterowaniu absolutnie każdą zaproponowaną klasą postaci. Każdy powienien znaleźć coś dla siebie. Mimo, że od początku uśmiechałem się w stronę Charra-Wojownika-Dual-Wieldera, ostatecznie skusiłem się na kombinację Charr/Human-Łowca-Długi Łuk. Taka kombinacja (wraz z Guardianem Rocka) na bank zagości w specjalnym cyklu Rock & Rojo, który zostanie poświęcony grze Guild Wars 2. Prywatnie być może zafunduję sobie zupełnie inny wariant. Jak u Was to wygląda?
P.S. Jeśli podoba Ci się moja działalność, subskrybuj mój kanał na serwisie YouTube (Światy Urojone) oraz "Polub" ROJA klikając na łapę po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje. Doceniam i pozdrawiam. ROJO
Guild Wars 2:
Profesje:
Teksty na temat:
Mesmer - najlepszy do trollowania przeciwników w PvP :] Rasa... chyba Norn, bo chcę się zamieniać w kruka :P
Nie ma Monka, więc pozostaje Guardian. Chociaż szczerze mówiąc nie do końca pasuje mi ta profesja. Mam nadzieję, że będzie można nim grać nie będąc na first line'ie. Jednak jeśli nie Guardian to Elem.
Fajny poradnik, nie można go dać do poradników na GOL nie zniknie i będzie łatwo widoczny
Uwielbiam wykańczać gości zanim dojdą, magowie to cioty, w dodatku lubię grać solo. Więc Ranger.
Wcześniej myślałem o inżynierku ale ostatecznie wybiorę chyba złodzieja, nie ma to jak mocny backstab w plecy.
Zawsze mnie zastanawia co ludzie widza fajnego w postaciach typu łotrzyk/złodziej :)
Prawdopodobnie Inżynier lub Nekromanta. Bardzo liczę jednak na jakiś wcześniejszy (przed premierą) dostęp do bety, żeby upewnić się albo całkowicie zmienić swoje upodobania :P
Elem, człowiek, podstawowo walczący stafem i ogniem. POtem norn guardian i thief asura.
@FlameMan - Guardian będzie miał możliwość 100% gry na back/mid -lane'ie. Staff i kombo scepter/focus są dystansowe, a dzięki wysokiemu armorowi i skillom blokującym drogę wrogów, nawet jak coś podejdzie, to nie będzie mieć szans.
@maciek16180
Zobaczymy, czy takie cioty - selfheal wodą, defensywa ziemią, dps ogniem i CC powietrzem pozwolą mi ubić każdego peta rangera, a bez peta ranger to pół profesji.
@Emisariusz
Klimat. Wszechstronność. Możliwość kontrolowania przeciwnika, prawie jak mesmer. To JA widzę w Thiefie.
@Rojo
Ładne, klasyczne combo z Rockiem. Jeśli spotkamy się na polu bitwy, możecie liczyć na magiczne wsparcie od mojego elema.
@up
klimatu nie czuje, i zawsze sie staram nie grac postacia ktora doprowadza ludzi do bialej goraczki bo ma trylion CC. nie widze tego funu :P
Tak jak we wszystkich grach skusze się na archera.Szycie z łuku do zbliżających się z daleka oponentów to coś co od zawsze mnie fascynuje:P
Ranger albo warrior a z ras jeszcze nie wiem ale ciągnie mnie do kotków więc może wybiorę Charra :)
ogólnie każda klasa jest fajna i ta możliwość kombinacja rasy/klasy sprawia że trudno na pierwszy raz coś konkretnego sobie wybrać, bo każdą by się chciało zagrać ale póki co mam dylemat między sylvari/nord ranger a nord/human guardian w ostateczności rzucę monetą 2 razy :)
Hmm, wybór ciężki. Praktycznie w każdej klasie jest coś co skłania mnie do grania właśnie tą klasą. W GW grałem elementalistą, więc może i tym razem się skuszę na niego. Ale z drugiej strony, ranger, inżynier, necromancer. Na razie nie mam pojęcia. Miejmy nadzieje, że jeszcze przed premierą będę miał możliwość pograć na open beta i wtedy dokonać wyboru.
Standardowo wybrałabym człowieka-elementalistę, bawiącego się ogniem (ewentualnie wodą - możliwości leczenia) ale klasa jakoś mnie nie oczarowała, rozważam więc także norna-rangera, amatora krótkich dystansów i dual-wieldingu, z przypakowanym chowańcem.
Hmmmm... Hmmmm... Hmmmm...
No oczywiście Char-Warrior! Najbardziej do siebie pasują... :D Można wszystkie klasy dopasować do ras...
Sylwarii-Łucznik (Ranger)
Asura-Inżynier (Enginner)
Char-Warrior (ale to już wiecie)
Norn- i tu nie wiem... Chyba też Warrior ale to już było... No nic! Sami zdecudujcie!
Human(człowiek)-Guardian :)
-Na nic więcej nie wpadne :0 Może się myle ale...
Ja najchętniej zagrał bym Charem-Wojownikiem... W jedynce można było grać tylko człowiekiem... A ja lubie pobawić się czymś... Obcym :)
Nie wiem co Rojo wybierze ale... Chyba też (znając go) zdecyduje się na Chara :)
Pozdrawiam wszystkich widzów Rocka i Roja i ich samych :)