TommiK

OldSchoolClimate

najnowszepolecanepopularne

Najlepsza muzyka w grach: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nieodwracalne uszkodzenie słuchu i inne zagrożenia 'pokolenia .mp3'

Graj dłużej - pozostań prawiczkiem (bo i po co komu seks?)

"Call of Duty jest Coca-Colą gier wideo"

Hejterstwo i wojny fanbojów - osiągnęliśmy szczyt czy będzie jeszcze gorzej?

Recenzja telewizora plazmowego Panasonic TX-P42ST50: ideał dla graczy i kinomaniaków

Próba gwałtu w Tomb Raiderze nie miała miejsca, choć widzieli ją wszyscy

Sprawa gwałtu w zapowiedzianym na wiosnę 2012 restarcie serii Tomb Raider  stała się mieczem obosiecznym dla twórców gry. Z jednej strony wywołano mały skandal, który skutecznie podkręciły serwisy piszące o grach, przez co o grze dowiedziała się szersza widownia. Jednocześnie przedstawiciele Crystal Dynamics wykazali się brakiem konsekwencji zaprzeczając temu, co było doskonale widoczne na zaprezentowanym niedawno zwiastunie.

czytaj dalejTommiK
30 czerwca 2012 - 10:59

The Dark Knight Rises: zwiastun roku na miesiac przed premierą

Na cztery tygodnie przed amerykańską (i pięć przed polską) premierą zwieńczenia filmowej trylogii o Batmanie udostępniony został klip, który jak na razie może śmiało kandydować do tytułu 'Zwiastuna Roku'. Dla fanów postaci najważniejsze są tu przede wszystkim nowe ujęcia i cytaty, wszyscy pozostali otrzymują natomiast świetnie zmontowany trailer z idealnie dopasowaną muzyką i budową napięcia. Z każdą chwilą jest coraz lepiej i trudno już sobie wyobrazić, co będzie się działo w kinie pod koniec lipca. Zakup biletów na dwa seanse jest już przesądzony.

Zainteresowanym przypominam, że na moim blogu znajdziecie kilkuczęściowe zestawienie najważniejszych informacji o filmie Christophera Nolana:

Polecam również artykuł pt. "Bane: kim jest człowiek, który złamał Batmana?", dokładnie omawiający postać głównego złoczyńcy we wspomnianym filmie.

czytaj dalejTommiK
19 czerwca 2012 - 20:55

Film i gra stworzone na tym samym silniku to przyszłość nie tak odległa

Wyobraź sobie, że w domowym zaciszu oglądasz nowy film akcji. Na produkcję wydano setki milionów dolarów, a efekt zapiera dech w piersiach. Film nie leci ze zwykłego odtwarzacza Blu-ray, ale z komputera albo konsoli. W końcu znudziło ci się bierne patrzenie na kolejne sceny. Chwytasz za kontroler i przejmujesz stery nad głównym bohaterem. Film od tej pory jest grą, a ty masz wpływ na rozwój wydarzeń.

czytaj dalejTommiK
16 czerwca 2012 - 12:09

Krótki, lecz klimatyczny fanfilm o Wiedźminie

Mieszcząca się w pobliżu Krakowa wytwórnia filmowa Alvernia nakręciła film krótkometrażowy osadzony w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Niestety, słowo 'krótkometrażowy' aż nadto pasuje do tej produkcji, jednak trwający minutę film doskonale oddaje nastrój książkowego pierwowzoru, bijąc na głowę pamiętną adaptację z 2001 roku.

czytaj dalejTommiK
14 czerwca 2012 - 16:18

Square Enix oraz Epic pokazują nową generację graficzną

Kto śledzi mojego bloga, ten wie, że graficzna strona gier ma dla mnie szczególne znaczenie. Bardzo lubię, gdy twórcy przykładają się do aspektu wizualnego, choć równie ważna jest nie tylko liczba poligonów i wodotryski na ekranie, ale sama pomysłowość i stylistyka. Podczas tegorocznych targów E3 wydawało się, że nie dojdzie do rewolucji pod względem oprawy graficznej: już kilka miesięcy temu Sony i Microsoft zaprzeczyli, by w Los Angeles mieli pochwalić się nowymi platformami, natomiast Nintendo demonstrując nową konsolę przynajmniej na razie kładzie nacisk na element sterowania i nowe formy rozgrywki (za to też im należą się brawa). Gdy wszystkie media gamingowe zachwycały się poziomem oprawy nowej produkcji Quantic Dream, pół gry - pół filmu pt. Beyond: Two Souls, inny deweloper postanowił pokazać, jak będą wyglądać gry następnej, czekającej już za rogiem epoki. Poniższe demo silnika Luminous przedstawia obraz w czasie rzeczywistym i prezentuje doskonałość zarówno techniczną i stylistyczną. Włączcie to w 1080p i pozwólcie się zachwycić:

Luminous Engine nie był jedynym przykładem technologii następnej generacji. Studio Epic zademonstrowało również zachwycające możliwości silnika Unreal Engine 4:

czytaj dalejTommiK
6 czerwca 2012 - 22:01