TommiK

OldSchoolClimate

najnowszepolecanepopularne

Najlepsza muzyka w grach: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nieodwracalne uszkodzenie słuchu i inne zagrożenia 'pokolenia .mp3'

Graj dłużej - pozostań prawiczkiem (bo i po co komu seks?)

"Call of Duty jest Coca-Colą gier wideo"

Hejterstwo i wojny fanbojów - osiągnęliśmy szczyt czy będzie jeszcze gorzej?

Recenzja telewizora plazmowego Panasonic TX-P42ST50: ideał dla graczy i kinomaniaków

Kontynuacja? Niedoczekanie nasze.

Oczekiwanie na kontynuacje niektórych świetnych serii może być nużące. O ile wyczekanie dwóch-trzech lat na następną część Batmana lub Uncharted jest znośne, to nie trawię takich zabiegów, jakimi nas raczą producenci odpowiedzialni za legendy typu Half-Life czy Max Payne. Co innego czekać, gdy wiemy, na czym stoimy - data premiery, szczegóły gry, screeny udostępniane przez developerów, a co innego zabawa w kotka i myszkę. "Może wydamy, ale nic więcej Wam nie powiemy, pomimo że jesteście wiernymi fanami i dalibyście wszystko za najmniejszą informację". Rozumiem chęć budowania tajemniczości wokół kolejnej odsłony i podkręcania napięcia, ale zabiegi czynione wokół dalszych przygód np. Gordona i Maksa to już przegięcie.

Impulsem do wylania powyższych żali są dzisiejsze dwie informacje związane właśnie z kontynuacjami serii Half-Life i Max Payne. Nie zabieram już miejsca na głównej - szybkie info znajdziecie w środku.

czytaj dalejTommiK
30 marca 2011 - 16:25

"Kaczki" też da się zekranizować

Filmowe adaptacje gier to temat co najmniej drażliwy. Przykłady dobrych filmów na podstawie uznanych serii gier można policzyć na palcach jednej dłoni, a przypadki takie, jak "Super Mario Bros." czy "Street Fighter" wolelibyśmy zapomnieć. Trochę inne podejście zaprezentowała ekipa TheGameStation, publikując zwiastun nieistniejącej (!) ekranizacji klasyka z NES i bodaj pierwszej w historii gry, która wykorzystywała kontroler przypominający pistolet. Tak, chodzi o tytuł z obrazka poniżej.

Zwiastun trwa ponad 3 minuty i dostępny jest w wersjach: 2D i 3D. Nagranie zrobiono na niezłym poziomie, ale liczy się przede wszystkim pomysł i oparcie się na "Duck Hunt". Fanom horroru od razu rzucą się w oczy nawiązania do "Ptaków" Hitchcocka, a fani sieciowych rozgrywek w StarCrafta rozpoznają jednego z bardziej znanych komentatorów. Filmik wewnątrz.

czytaj dalejTommiK
25 marca 2011 - 16:23

Gry muzyczne wreszcie na poważnie

Gitara i gry to dwie z moich największych pasji, z tym większym zaciekawieniem obserwowałem, jak w ostatnich latach obie sfery przenikały się przy okazji serii Guitar Hero i Rock Band. Zalety gier muzycznych od początku były liczne - chociażby liczba przypadków, gdy dzieciaki nawracały się na rock, poznając takie kapele jak Motörhead czy Black Sabbath. Mimo tego, sam nigdy nie sięgnąłem na dobre do tych produkcji z jednego prostego powodu - sposób gry zupełnie nie przypominał gry na instrumentach.

Czasy jednak się zmieniają, a wydawcy gier zaczynają poważniej podchodzić do tematu. Jedna jaskółka podobno wiosny nie czyni, ale nadzieje rozbudza zapowiedziany niedawno Rocksmith - gra na PC, Xbox 360 i PlayStation 3, w której będziemy korzystać z PRAWDZIWYCH gitar. Hell yeah!

czytaj dalejTommiK
20 marca 2011 - 16:30

Staroszkolne klimaty, no.1: Contra

Rozpoczynany właśnie nowy cykl tekstów będzie spełnieniem pierwotnego impulsu, który popchnął mnie do wysłania swojego CV do kochanych panów z GOL, a później - do założenia bloga na gameplayu. 'Staroszkolne klimaty' to oddanie hołdu klasyce, na której nie tylko się wychowałem, ale która też sprawiła, że gaming kojarzy się z rzeczami bardziej wzniosłymi od uśmiechu B. Koticka i kolejnych odsmażanych odcinków CoD. Zresztą, nie tylko o grach będziemy dyskutowali - znajdzie się miejsce także na starsze konsole, filmy, itd..

Zapraszam do lektury i wspomnień.

czytaj dalejTommiK
18 marca 2011 - 11:30

Valve + twórca Thiefa i System Shocka = ?

Jeden z najbardziej liczących się developerów w branży, amerykańskie studio Valve, mające na końcie m.in. serie Half-Life, Left 4 Dead czy Portal, przyjęło w swe szeregi Douga Churcha, autora kilku spośród najmocniej szanowanych tytułów w historii gamingu, w tym: System Shock 1 i 2, Thief: The Dark Project (+ obu jego kontynuacji) czy Ultima Underworld.

Czego chcemy oczekiwać po tym mariażu?

Oddajcie nam Gordona F...

czytaj dalejTommiK
17 marca 2011 - 19:35

Batman: Arkham City - fragmenty rozgrywki na najnowszym zwiastunie [+pracownik Rocksteady mówi o czasie potrzebnym do ukończenia gry]

Na ten moment przyszło nam czekać bardzo długo, ale maksymalne podsycenie apetytów graczy było zapewne celem studia Rocksteady. Po dwóch zwiastunach opartych na prerenderowanych cut-scenach, wreszcie możemy zobaczyć, jak wyglądać będzie rozgrywka w sequelu jednej z najlepszych gier 2009 roku. Najnowszy trailer Batman: Arkham City znajdziecie w rozwinięciu. Po tym, co zobaczyłem, bardzo żałuję, że na drugą odsłonę serii muszę czekać jeszcze ponad pół roku.

[UPDATE] Rocksteady: "Główną fabułę Arkham City można ukończyć w 8 godzin."

czytaj dalejTommiK
15 marca 2011 - 15:36

Najlepsza muzyka w grach: Planescape: Torment

Wydana ponad 11 lat temu produkcja Chrisa Avellone i jego ekipy cieszy się dziś statusem kultowym, należąc do grona najbardziej uznanych gier w historii. Choć oprawa wizualna dziś bezdyskusyjnie należy do minionej epoki (technicznie rzecz biorąc, bo od strony konceptu jest to sztuka wysokiej próby), to śćieżka muzyczna Planescape Torment na wieki pozostanie w panteonie soundtracków do gier komputerowych.

czytaj dalejTommiK
14 marca 2011 - 20:22

Jeśli tak mają wyglądać gry następnej generacji, to chcę ich jak najszybciej

Grafika w grach jest dla mnie bardzo ważnym elementem. Nigdy nie rozumiałem popularnego na forach sporu "grafika vs. grywalność" i nigdy też nie uważałem, że w dobrej grze jedno może się obyć bez drugiego. Takie podejście do sprawy porównuję do (również popularnego) twierdzenia, że dziewczyna może być albo ładna, albo mądra. Dobra kandydatka na dziewczynę powinna mieć jedno i drugie - urodą nas zainteresuje, pochwyci naszą uwagę (nie oszukujmy się, większość z nas to wzrokowcy), a zatrzyma przy sobie ciekawą osobowością. Podobnie podchodzę do gier - świetna grafika przyciąga oko, ale zostanę z danym tytułem na długie dni tylko, jeśli rozgrywka podtrzyma moją uwagę. Na co zda się dobry scenariusz czy bogata osobowość, jeśli nie ma na czym zawiesić oka?

Ponieważ obraz znaczy dla mnie dość dużo, z entuzjazmem śledzę nowinki dotyczące tego elementu, szczególnie jeśli mowa o developerach tworzących pionierskie silniki graficzne. Podczas ostatniego GDC studio Epic opublikowało screenshoty z technicznego dema pokazującego, jak mogłyby wyglądać gry na następną generację konsol. Dziś do Sieci trafił prawie 3-minutowy film, z którego pochodziły tamte świetne obrazki. Po wideo zapraszam do środka.

[UPDATE]: Epic mówi o możliwości stworzenia gry na podst. dema oraz potencjalnym momencie wydania Unreal Engine 4.

czytaj dalejTommiK
9 marca 2011 - 17:37

Uncharted 3 na nowym zwiastunie - bondowskie klimaty i świetna grafika

Ostatnio dość cicho było wokół tematu kontynuacji kasowej serii gier action-adventure z Nathanem Drake w roli głównej. Film opublikowany dziś na oficjalnym blogu PlayStation Europe przynajmniej w moim przypadku podkręca niecierpliwość oczekiwania na następne dzieło (prywatna opinia) studia Naughty Dog. Wygląda na to, że w kolejnej odsłonie grafika ulegnie poprawie - zwróćcie uwagę na detale wyglądu postaci, szczególnie ich twarze. Nathan i Sully obrywają po mordkach, a chwilę później razem z nimi poznajemy główną złą postać Drake's Deception. Dwuminutowe wideo w rozwinięciu newsa.

czytaj dalejTommiK
8 marca 2011 - 19:40

Najlepsza muzyka w grach: Poets of the Fall (Alan Wake, Max Payne 2)

Dobry soundtrack do gry może mieć różne formy. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest powierzanie skomponowania muzyki do danego tytułu jednej osobie (Diablo II, Oblivion), nierzadko zadanie to wykonuje tandem (jak w rodzimym Wiedźminie). Dużą sympatią darzę niezbyt częste przypadki, gdy oprócz dedykowanych, instrumentalnych kompozycji w grze nagle mogę usłyszeć chwytliwy, rockowy kawałek, który niekoniecznie musi pochodzić od którejś z najbardziej znanych gwiazd gatunku. Dobrym przykładem są utwory zespołu Poets of the Fall.

Formacja pochodzi z Finlandii, a ich muzyczne dokonania moglibyśmy podpiąć pod gatunek melodyjnego hard rocka. Choć jestem fanem bardziej progresywnego grania, to bardzo  przypadło mi do gustu, jak ich kompozycje współgrają z klimatem dwóch tytułów wydanych przez Remedy Entertainment.

czytaj dalejTommiK
6 marca 2011 - 12:15

Alicja w akcji: zobaczmy, jak wygląda rozgrywka w Alice: Madness Returns

Dziesięć lat temu, akurat w okolicach lutego/marca kończyłem wirtualną przygodę Alicji. Jakże się myliłem oczekując, że jakakolwiek kontynuacja tak dobrej gry ukaże się dość szybko. Jasne, dekadę później...

Poniżej możecie obejrzeć wideo zarejestrowane podczas trwającego GDC - jest to pierwsze nagranie przedstawiające rozgrywkę w najnowszej, zapowiedzianej na czerwiec grze Americana McGee i jego studia Spicy Horse. Drugie wideo oraz przede wszystkim nowy zwiastun gry Alice: Madness Returns czeka na Was w rozwinięciu.

czytaj dalejTommiK
5 marca 2011 - 00:17

StarCraft - garść mało znanych ciekawostek

Ostatnio coraz więcej przyglądamy się tematyce e-sportu. W ramach tej nowej rubryczki  i pracując nad kolejnym tekstem o jednym z legendarnych pro-gamerów, dzisiaj zamieszczam kilka raczej mało znanych faktów i ciekawostek związanych z serią strategii Blizzarda.

czytaj dalejTommiK
2 marca 2011 - 20:08

Eurosport transmituje rozgrywki w SCII, QL i CS 1.6 - czy e-sport trafi do mainstreamu?

Prestiżowe rozgrywki Intel Extreme Masters, w których gracze rywalizują w StarCrafta II, QuakeLive i Counter-Strike 1.6, spotkały się niedawno z zainteresowaniem jednej z najpopularniejszych telewizji sportowych. W tym sezonie wspomnianych rozgrywek, gracze walczący o najwyższe stawki są bohaterami programu, który realizuje i emituje Eurosport, telewizja, która transmitowana jest w 20 językach do 59 krajów.

Czy e-sport ma szansę wkrótce przebić się do masowej świadomości?

Realizowany przez Eurosport program składać się będzie na łącznie sześć odcinków, z których każdy skupia się na jednym wydarzeniu, grze i zawodniku. Jak na razie, po emisji trzech odcinków, przedsięwzięcie spotyka się z entuzjazmem społeczności e-sportowej.

czytaj dalejTommiK
1 marca 2011 - 09:43