Najlepsza muzyka w grach: The Elder Scrolls IV: Oblivion
Nieodwracalne uszkodzenie słuchu i inne zagrożenia 'pokolenia .mp3'
Graj dłużej - pozostań prawiczkiem (bo i po co komu seks?)
"Call of Duty jest Coca-Colą gier wideo"
Hejterstwo i wojny fanbojów - osiągnęliśmy szczyt czy będzie jeszcze gorzej?
Recenzja telewizora plazmowego Panasonic TX-P42ST50: ideał dla graczy i kinomaniaków
Szybka, ale ważna informacja dla fanów twórczości J.R.R. Tolkiena, jak też miłośników gatunku fantasy i jego ekranizacji: reżyser Peter Jackson oficjalnie potwierdził, że powstanie trzeci film oparty na powieści "Hobbit: Tam i z powrotem". Plotki o takiej decyzji krążyły w Sieci od dłuższego czasu. Przypominam, że wstępnie planowane były dwa filmy, z premierą odpowiednio w grudniu 2012 i 2013 roku.
Trupy po strzelaninie w Denver jeszcze nie ostygły, a dziennikarskie autorytety już serwują interpretacje przyczyn tragedii. Tak jak przed rokiem dowiedzieliśmy się, że Anders Breivik zamordował 88 osób, bo grał w Call of Duty, tak od paru dni wiemy, że James Holmes zastrzelił 12 osób i ranił 58, bo naczytał się komiksów i naoglądał filmów. Gdyby takie proste tłumaczenia sprzedawały nam brukowce jak "Fakt", to jeszcze da się zrozumieć. Gorzej, jeśli tego typu treści publikowane są przez przedstawicieli wydawałoby się porządnej prasy.
Dekadę temu, a dokładniej pod koniec 2001 roku, na ekranach kin zadebiutowała jedna z największych produkcji filmowych w historii. Adaptacja Drużyny Pierścienia - pierwszej części Władcy Pierścieni - wywołała na całym świecie słuszny szał porównywalny do Gwiezdnych Wojen, a jej dwie kontynuacje debiutujące dokładnie rok i dwa lata później wniosły to szaleństwo na kolejny poziom. Powrót do tych filmów po latach potwierdza, że są to ekranizacje najwyższej próby.
Na około rok przed premierą nowego filmowego podejścia do opowiedzenia historii o największym bohaterze Ameryki zostaje pokazany jego pierwszy zwiastun. Klip zapowiadający produkcję Man of Steel nie należy do najdłuższych, ale daje posmak atmosfery filmu kręconego przez Zacka Snydera (300, Watchmen) pod okiem Christophera Nolana (trylogia Mroczny Rycerz). Pomaga w tym idealnie dobrana muzyka z pewnego hitu sprzed 10 lat - na pewno ktoś z Was przypomni sobie, gdzie można było usłyszeć ten motyw:
Oparta na systemie mobilnym Android konsola OUYA to największy hit w dotychczasowej, dość krótkiej historii Kickstartera. Odważny projekt zyskał poparcie tysięcy internautów i na ponad trzy tygodnie przed końcem zbiórki posiada już inwestycję zbliżającą się do 5 milionów dolarów. Projekt ma być spełnieniem snów graczy, twórców, wydawców - wszystkich, czyli prawdopodobnie nikogo. Wizja oferowania wszystkiego, co najlepsze w grach, za magiczne 99$ jest zbyt piękna, by mogła być prawdziwa.
Wydana jesienią 2009 roku produkcja kalifornijskiego studia Naughty Dog, które od ponad 15 lat tworzy ekskluzywne produkcje na potrzeby konsol z rodziny Sony PlayStation, wśród wielu fanów marki stało się wręcz pozycją kultową. Uncharted 2: Among Thieves to symbol PlayStation 3 i niejednokrotnie spotykałem się z opinią, że dla tej gry warto kupić tę konsolę. Czy rzeczywiście tak jest?
Magazyn Empire zrobił dziś internautom czekającym na premierę zakończenia filmowej trylogii o Batmanie niesamowity prezent. Każdy z nas może w tej chwili posłuchać całej ścieżki dźwiękowej z The Dark Knight Rises, skomponowanej przez Hansa Zimmera, jednego z najbardziej uznanych kompozytorów muzyki filmowej (i coraz częściej - do gier). Nie będę wymieniał ulubionych ścieżek, żeby nikt się nie uprzedzał - opiniami podzielimy się w komentarzach.
(kliknij MENU, żeby wybrać pozostałe ścieżki)
Zainteresowanym przypominam, że na moim blogu znajdziecie kilkuczęściowe zestawienie najważniejszych informacji o filmie Christophera Nolana:
Polecam również artykuł pt. "Bane: kim jest człowiek, który złamał Batmana?", dokładnie omawiający postać głównego złoczyńcy we wspomnianym filmie.
Od pewnego czasu da się zauważyć rosnące zainteresowanie produkcjami pozwalającymi użytkownikom na dowolny wpływ na kształt wirtualnej rzeczywistości. Absolutnym fenomenem stał się Minecraft, w którym zarejestrowano już ponad 30 milionów kont. Okazuje się, że do szczęścia wystarczy oddać w ręce graczy silnik i narzędzia, dzięki którym zbudujemy w nim własny świat. Dziś pokrótce przedstawię projekt Outerra - silnik graficzny odtwarzający topografię kuli ziemskiej.