ROJO

zGRAJMY się!

najnowszepolecanepopularne

Klimat nie powróci (Rojopojntofwiu #64)

Gatunkowy głód (Rojopojntofwiu #63)

KILLHOUSE - Elektroniczny System Wspierania Gier (ESWG)

Guild Wars 2: Profesje – Podsumowanie wszystkich klas!

Figurki postaci z gier - moja kolekcja

Szybka rozkmina #42 Hardcore czy Normal?

Szybka rozkmina #2 Hand Cannon w Dead Space 2. Jesteś Hardkorem?

Szybka rozkmina to cykl mini-felietonów, który oprócz ukazania interesującego zjawiska, gamingowej ciekawostki, śmiesznego filmiku lub ukrytego bonusu -  zaprasza Was do dyskusji na konkretny temat i wzięcia udziału w ankiecie.

Zazwyczaj za przejście jakiejś gry na najcięższym poziomie trudności, oprócz oczywistej, ogromnej satysfakcji, otrzymujemy stosowny Achievement lub Trofeum. Jest się czym pochwalić, jest duma, jest fajnie. No OK. Najbardziej rajcuje jednak jakaś rzecz, którą naszą heroiczną grą sobie odblokowaliśmy. Zawsze to dodatkowy dowód naszych starań. Co więc powiecie na specjalną "broń"? Twórcy gry Dead Space 2 uraczyli nas takową. Otrzymamy ją za przejście gry na ostatnim poziomie trudności - hardcore mode. Czym dokładnie jest Hand Cannon? Jak działa? Jak wygląda? Jakiej amunicji używa? Po więcej informacji, ankietę i filmik prezentujący owe działo w akcji - zapraszam dalej.

[Zachęcam do oddzielnej dyskusji na temat poziomów trudności jakie z reguły wybieracie w grach oraz wzięcia udziału w ankiecie]

czytaj dalejROJO
31 stycznia 2011 - 10:36

Rojopojntofwiu #11 Mocne 0,7 immersji

W niejednym swoim tekście, w niejednym miejscu, zdarzało mi się wspominać o niejakiej immersji. Pozwolę sobie Wam dzisiaj trochę przybliżyć ten jakże intrygujący termin. Zapraszam zatem… do nurkowania! Ręczniki i kąpielówki będą zbędne. Weźcie kompy i konsole! Pora na mocne 0,7 po którym kac nie wystąpi.

Napój Bogów
czytaj dalejROJO
30 stycznia 2011 - 07:23

Guild Wars 2: Profesje #4 Necromancer

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w czwartym odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Zestawienie rozpoczął Pan Topór (Warrior), potem był Pan Strzała (Ranger), ostatnio oczarował nas Elementalista. Pora sięgnąć mroku! Przyzwać sługusów z zaświatów, wesprzeć się armią ciemności. Nasz bohater nie zna litości. Kto dzisiaj w cyklu zagości? Fundator mrocznego manta – Nekromanta!

czytaj dalejROJO
29 stycznia 2011 - 12:03

Guardian oficjalnie w Guild Wars 2

W dniu wczorajszym, miała miejsce pełna i oficjalna zapowiedź kolejnej klasy postaci jaką będziemy mogli wybrać w zbliżającej się grze Guild Wars 2. Chodzi oczywiście o Guardiana, którego wstępnie zaanonsował nam ostatnio Hed. Ucinając wszelkie spekulacje, będziemy mieć do czynienia z pełnoprawnym tankiem w klimacie Paladyna. Tarcze, młoty i cnoty. Guardian będzie miał dużo roboty. W końcu jak opisują profesję twórcy: I will guard You. They have to get through me first!. Ciekawe info-hociaki - w rozwinięciu.

czytaj dalejROJO
28 stycznia 2011 - 08:51

Gadżety na farbę #3 Czołg!

Witam Was serdecznie w trzecim już odcinku cyklu „Gadżetów na farbę”. Było wiele kręcących się luf, był też support z powietrza. Pora zasiąść za sterami czegoś cięższego. Konkretnie wesprzeć nasz team, urozmaicając scenariusz gry – wszystkim! W końcu, nie ma to jak własny czołg, którego sam Gruber by się nie powstydził! Czołg. Tak. CZOŁG! Filmy, galerie, ankiety i wichajstry czekają. Zapraszam!

czytaj dalejROJO
27 stycznia 2011 - 13:12

Śmierć w Guild Wars 2

Witajcie. ROJO znów coś dla Was przygotował. Co powiecie na garść informacji o działaniu śmierci i zmartwychwstania w Guild Wars 2? Udało mi się skompletować trochę danych. Okazuje się, że śmierć ma być miękkim lądowaniem. W ciekawy sposób będzie jej można nawet uciec! Jak twierdzą twórcy, porażka w grze będzie swojego rodzaju wyjątkowym doświadczeniem, a niekoniecznie bolesną karą. O co dokładnie chodzi? Jak to widzą? Co planują? Po odpowiedź jak oszukać przeznaczenie, zapraszam dalej.

czytaj dalejROJO
25 stycznia 2011 - 14:57

Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?

Enigmatyczny obrazek na głównej stronie gry gości do dziś

Do sieci wyciekła interesująca grafika prezentująca wszystkie dostępne klasy postaci w Guild Wars 2. Profesji w sumie ma być 8. Do tej pory poznaliśmy Warriora, Rangera, Elementalistę, Necromancera i Guardiana, o którym więcej dowiemy się w przyszły czwartek. Obrazek pozwala domyśleć się kim będzie pozostała trójka. Twórcy gry nie skomentowali jeszcze wycieku. Grafika oraz rozważania na temat klas w niej zaprezentowanych - w rozwinięciu wpisu.

czytaj dalejROJO
23 stycznia 2011 - 07:07

Rojopojntofwiu #10 Pad w łapę, kisiel w gacie

Noc, słuchawki, cisza, pusty pokój. Ciemne korytarze, chore dźwięki, oklepane zabiegi podnoszące adrenalinę. Kupuję wszystko. Ręka na ramieniu. Zaraz!?! Żona miała wrócić później! Palpitacja serca rozsadza klatę, głowa ze strachu robi wyrwę w ścianie. Mrok. Ten dobry mrok. Zapraszam do zapoznania się z moim TOP 6 gier, w które grałem, a grać się bałem.

czytaj dalejROJO
22 stycznia 2011 - 12:21

Forfiter #3 Paintball to nie zabijanie! Nie dla wszystkich …

Forfitery to mini-felietony. Mniejsze od Rojopojntofwiu, ale większe od Szybkiej rozkminy.

Generalnie nigdy nie byłem zwolennikiem porównywania zabawy w Paintball do prawdziwej wojny na śmierć i życie. Nie zawsze robi to dobrą reklamę. Nie bez powodu również w sporcie tym wszelkie nazewnictwo wojenne jest zmienione i ma swoje odpowiedniki. Nie ma „postrzału” – jest Splat. Nie ma „zabicia” – jest Pomalowanie. Nie ma naboi/amunicji – są Kulki (wiem, najsłabszy przykład :). Nie ma „karabinów” czy „pistoletów” – są Markery. Okrzyki typu „Nie żyjesz!”, „Zabiłem go!”, „Umarłeś!” czy „Zdychasz!” – również nie są mile widziane, a raczej słyszane. Nie uraczycie także kulek z czerwoną farbą imitującą krew. Są zabronione. Mimo wszystko, poniższy filmik uważam, że obejrzeć jednak trzeba. Pełnometrażowy film z 2009 roku – niekoniecznie. Zapraszam.

czytaj dalejROJO
22 stycznia 2011 - 11:49

Guild Wars 2: Profesje #3 Elementalist

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w trzecim odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Zestawienie rozpoczął Pan Topór (Warrior), potem był Pan Strzała (Ranger). Pora okiełznać żywioły! Ogień, powietrze, ziemia czy woda. Opcji mordu - długa lista. Panie i Panowie, przed Wami - Elementalista!

czytaj dalejROJO
21 stycznia 2011 - 12:14

Gadżety na farbę #2 Helikopter!

Witam Was serdecznie w drugim odcinku cyklu „Gadżetów na farbę”. Dowiecie się dzisiaj, jak na paintballowym polu można zapewnić sobie wsparcie z powietrza. Mocno obwarowany oponent? Trzeba wprowadzić chaos? Kogoś wykurzyć z kryjówki? Podobał się Wam "Helikpter w ogniu"? Pora na "Helikopter w farbie"! Zapraszam. Czas pobujać trochę w obłokach. Będzie oryginalnie i ciekawie. Zapnijcie pasy!

czytaj dalejROJO
20 stycznia 2011 - 11:33

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Ciekawi co powstanie z połączenia wirowego ataku Warriora, kuli ognia Elementalisty i deszczu strzał Rangera? Zapraszam do lektury tekstu, w którym dowiecie się co ciekawego czeka na graczy nastawionych bardziej na konstruktywną współpracę z innymi niż sianie zagłady solo.

czytaj dalejROJO
18 stycznia 2011 - 11:42

Zabójca z Tucson grał w MMO. FBI bada jego posty

Jared Lougher („zabójca z Tucson”) dnia 8 stycznia 2011 roku ok. 10:00 czasu miejscowego uśmiercił 6 osób, a 14 ciężko zranił (w tym kongresmenkę Gabrielle Giffords). Okazało się, że napastnik był miłośnikiem przeglądarkowej gry MMO (Massie Multiplayer Online Browser Game) o nazwie Earth Empire (adres gry w tym miejscu) będącej formą MMORTS.

czytaj dalejROJO
18 stycznia 2011 - 08:39

Koniec piractwa w HD?

Targi CES (Costumer Electronics Show) 2011 uraczyły nas już „kinektową” myszką oraz ciekawym komputerem w formie beczki piwa. Co z kolei zafunduje nam najnowsza generacja procesorów Core Intela? Piratom – nic miłego.

czytaj dalejROJO
17 stycznia 2011 - 10:10

Szybka rozkmina #1 Crysis 2 w 3D. Opinia Jamesa Camerona

Szybka rozkmina to cykl mini-felietonów, który oprócz ukazania interesującego zjawiska, gamingowej ciekawostki, śmiesznego filmiku lub ukrytego bonusu -  zaprasza Was do dyskusji na konkretny temat i wzięcia udziału w ankiecie.

Co powstanie z kontynuacji gry będącej wyznacznikiem jakości naszego sprzętu? Pierwszego Crysisa, który nierzadko zamiast gry był swoistym „testerem” rozwiewającym wątpliwości typu Ruszy czy  nie ruszy? lub Czy pójdzie na Full? Dowiemy się 22 marca. James Cameron miał okazję zobaczyć cześć drugą w akcji. W pełni trójwymiarowej akcji. Oto jego opinia.

[Zachęcam również do oddzielnej dyskusji na temat sprzętu 3D i wzięcia udziału w ankiecie]

czytaj dalejROJO
17 stycznia 2011 - 09:02

Rojopojntofwiu #9 Strategicznie i ekonomicznie

Gry komputerowe zostały tak zaprojektowane, aby przenosić nas z rzeczywistości w świat wirtualny. Wszyscy chcemy odreagować! Choć na chwilę uciec w świat nierzeczywisty. Sposoby są różne. Taka jest brutalna i… aksamitna prawda.  Paradoksalnie, czy chcemy, czy nie, multimedialna rozrywka, coraz częściej, zaczyna tę niechcianą nam rzeczywistość przypominać! Celem rozrywkowego programu multimedialnego, jakim są gry elektroniczne, jest zaoferowanie swojemu użytkownikowi zabawy w wirtualnym świecie. Przeniesienie go do alternatywnego uniwersum, zaprogramowanego miejsca, po drugiej stronie monitora – rzeczywistości - w obrębie, której można być kimś, którym się zechce i dokonywać rzeczy niepojętych w życiu realnym. A gdyby tak, wykorzystać gry komputerowe w innym celu? Użyć ich, by zmodernizować zabiegi znane nam z rzeczywistości, jaką znamy? Urealnić wirtual? Zapraszam do lektury tekstu, w którym dowiecie się jak można zamienić grę w interaktywne narzędzie przynoszące określone korzyści, nie rozstając się z ulubionym, komputerowym siedliskiem...

czytaj dalejROJO
16 stycznia 2011 - 09:48

Mona Lisa w niecałą sekundę?

Leonardo da Vinci malował Mona Lisę przez długie 2 lata. Zaraz zobaczycie jak dokonano tego w niecałą sekundę! Genialny filmik + pokręcona galeria czekają na Was.

czytaj dalejROJO
15 stycznia 2011 - 13:36

Guild Wars 2: Profesje #2 Ranger

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w drugim odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Ostatnio był Warrior. Nasz kolejny delikwent to podstępny taktyk. Odwraca uwagę wroga Chowańcem, poczym morduje strzał tańcem. One shot, multi-kill. Szał porozrywanych ciał. Snajper z buszu, który nie potrzebuje menedżera. Poznajcie Rangera!

czytaj dalejROJO
14 stycznia 2011 - 15:26

World of Warcraft + StarCraft = interaktywne XXX?

Jak donosi serwis Kotaku, za niedługo doczekamy się bardzo interesującej gry: BoneCrafta. Mix  World of Warcraft ze StarCraftem o silnym zabarwieniu erotycznym? Ciekawe co z tego wyjdzie.

czytaj dalejROJO
13 stycznia 2011 - 20:23

Gadżety na farbę #1 Minigun!

Zainteresowani militariami? Zaprezentuję Wam dzisiaj sprzęt, który nikomu specjalnej krzywdy nie zrobi, a który skonstruować możecie sami. Zapraszam do lektury pierwszego odcinka nowego cyklu o paintballowych gadżetach. Będą czołgi, helikoptery, wyrzutnie i wieżyczki. Wszystko na farbę, wszystko w akcji! Filmy, galerie, opisy, ankiety, komentarze i oceny danego gadżetu w "wichajstrach mroku"! Zaczniemy z grubej rury, a raczej rur – Minigun! Pora na potwora!

czytaj dalejROJO
13 stycznia 2011 - 11:58

Touch Mouse – mysz a'la Kinekt?

W tym roku Microsoft planuje wprowadzić do sprzedaży odpowiedź na Magic Mouse Apple'a – myszkę o nazwie Touch Mouse. Multidotykowe urządzenie, które można kontrolować gestami! Gryzoń typu Kinekt? Zobaczcie go w akcji!

czytaj dalejROJO
12 stycznia 2011 - 09:02

Złamanie PS3 – odpowiedź Sony

Informacja o złamaniu zabezpieczeń konsoli Playstation 3 ma już tydzień. Odpowiedź Sony na niecne dokonanie grupy Fail0verflow – ujrzała światło dzienne.

czytaj dalejROJO
11 stycznia 2011 - 14:32

Beczka piwa komputerem? Czyli przyjemne z pożytecznym :)

Targi CES 2011 to wydarzenie ujawniające masę ciekawych urządzeń oraz ogromną liczbę interesujących technologicznych rozwiązań. Nie brakuje również śmiesznych gadżetów! 

Rock ostatnio napisał o tym Jak iPhone zaprzyjaźnił się z Piwem. Pora na historię o tym jak PeCet zakochał się w beczce!

czytaj dalejROJO
11 stycznia 2011 - 08:31

Nowa klasa postaci w następnym dodatku do World of Warcraft! Wyciekły materiały!

Ma być specjalistą w walce wręcz. Mieć wysoką kondycję i ogromną wytrzymałość. Mięśniak z domieszką barda o nietuzinkowej charyzmie. Wbrew pozorom, klasą obrytą w najnowszych goblińskich technologiach. Porywa za sobą tłumy inspirując tańcem. Gardzi jakimkolwiek chowańcem. Podnosi statystyki współtowarzyszom, jednak tylko - gdy idą za nim. W zmęczeniu pomaga woda, w starciu – uroda. Na razie wyciekł krótki gameplay i kilka grafik. Niejasne informacje z 2007 roku uległy wyklarowaniu i potwierdziły się! ON czeka.

czytaj dalejROJO
10 stycznia 2011 - 13:39

Rojopojntofwiu #5 Razem czy osobno?

 

Witajcie ponownie. ROJO powraca. Co zaserwuje Wam dzisiaj jego taca? Bierzemy pod obiektyw dwie skrajności! Lubimy to robić w samotności, czy może lepiej, gdy z kimś? He, He. Nie kochani, nie o tym będzie mowa :) Pamiętajcie, że cykl dotyczy gier :) Nie wstępnych, lecz komputerowych przypominam :) No to jedziemy!

czytaj dalejROJO
9 stycznia 2011 - 13:11

Moje ulubione teledyski

Jim Carrey odpalił w filmie „Telemaniak” genialny tekst: „Jedynym mankamentem życia jest brak ścieżki dźwiękowej”. Będąc melomanem trudno się z tym nie zgodzić. Muzyka w życiu dała mi bardzo wiele. Raz minimalizowała stres, dół czy niepowodzenie, raz potęgowała szczęście, radość, powodzenie. Towarzyszyła jednak zawsze. W każdym aspekcie życia. Prawdziwą jej moc poznałem jednak gdy połączyłem ją ze sportem.  Ksywka Ruby 102 (cyfra nieprzypadkowa), zmieniła się na tą, którą znacie. Liczba ulubionych wykonawców rosła, kilogramy znikały. Gust mój co najmniej eklektyczny. Słucham wszystkiego. Zaraz się jednak o tym przekonacie. Zapraszam do zapoznania się z moim TOP 20 teledysków. Werbalno-wizualna jazda czeka!

czytaj dalejROJO
8 stycznia 2011 - 14:00

Guild Wars 2: Profesje #1 Warrior

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w pierwszym odcinku nowego cyklu, w którym postaram się przybliżyć Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną profesję. Dostaniecie wszystko. Rozpoczynamy od miłośnika krwawego face to face. Klasy nie bojącej się wymiany argumentów w zwarciu. Pora na Warriora!

czytaj dalejROJO
7 stycznia 2011 - 13:25

Lego, pixel, farba

Każda fajna rzecz, czy są to gry komputerowe, filmy czy sport, doczekuje się po pewnym czasie rozmaitych przeróbek w Internecie. Czy są to filmiki przenoszące daną aktywność lub medium w świat klocków, pixelowego montażu lub rzeczywistość przerobioną na grę. Nie ważne. Cel jest jeden – przenieść daną banię w inny wymiar i przedłużyć jej żywot. Przygotowałem więc dla Was dwa sympatyczne filmiki, które powinny poprawić Wam humor. Zapraszam.

czytaj dalejROJO
6 stycznia 2011 - 17:30

Creative Nerds! #2 Ebeeto (AVGf)

Mają czas, którego nie boją się poświęcić, mają wyobraźnię, której nie omieszkają uruchomić, mają sprzęt, którego nie zawahają się użyć! Witam w drugim odcinku z cyklu „Creative Nerds!”. Ostatnio mieliście okazję poznać gamingowego reżysera - freddie’gow. Pora na cięższą artylerię humoru. Przedstawiam Wam twórcę kontrowersyjnego cyklu „Angry Video Game fag” – potwora z ADHD, rubasznego szydercę – Ebeeto! Strzeżcie się jednak. Koleś jest zakręcony jak sierp, twardy jak młot – maderfaker nie do ubicia. Masa chorych filmów czeka. Wskakujcie i odpalajcie!

czytaj dalejROJO
5 stycznia 2011 - 18:31

Sporty przyszłości #2 Laser Tag, czyli Quake Arena na żywo!

Witam serdecznie w kolejnym odcinku z cyklu „Sporty przyszłości”. Dzisiaj ponownie dowiecie się jak przenieść grę komputerową w real i postrzelać się na żywo! Specjalne kamizelki, futurystyczne pistolety, klimatyczne areny, genialne Power Up’y! Zero bólu – max satysfakcji. Była farba – czas na coś innego! Załóżcie białe rękawiczki! Pora na lasery!

czytaj dalejROJO
4 stycznia 2011 - 20:24

Rojopojntofwiu #4 Prywatne sanktuarium odbioru

Wyjątkowo nie będziemy się dzisiaj skupiać na żadnej konkretnej grze. Bliżej przyjrzymy się temu, jak w dany program gramy, jak do niego zasiadamy. Jakie elementy wspomagają odbiór danego programu? Co dodatkowo wpływa na radość płynącą z grania? Otóż kochani – miejsce w jakim tego dokonujemy. Nasze prywatne, silnie spersonalizowane pod kątem gier, prywatne sanktuarium odbioru. Multimedialny azyl łączący nas z ukochanym, wirtualnym światem. Zapraszam!

czytaj dalejROJO
2 stycznia 2011 - 16:18

Rojopojntofwiu #8 The Sims – na czym polega fenomen serii?

W niesłychanie popularnej serii gier The Sims mamy niespotykaną jak dotąd możliwość kontroli swoich wirtualnych podopiecznych. Gra posiada formę bardzo rozbudowanej i kompleksowej symulacji ludzkiego życia. Kontrolujemy swoje wirtualnego „ja” od okresu dziecięcego, aż po spokojną starość. Eskapistyczne narzędzie kreacji alternatywnej osobowości? Edukacja czy ucieczka? Sala rozkosznych tortur czy elektroniczny domek dla lalek? Na czym polega fenomen serii The Sims?

czytaj dalejROJO
1 stycznia 2011 - 12:48