ROJO

zGRAJMY się!

najnowszepolecanepopularne

Klimat nie powróci (Rojopojntofwiu #64)

Gatunkowy głód (Rojopojntofwiu #63)

KILLHOUSE - Elektroniczny System Wspierania Gier (ESWG)

Guild Wars 2: Profesje – Podsumowanie wszystkich klas!

Figurki postaci z gier - moja kolekcja

Szybka rozkmina #42 Hardcore czy Normal?

Forfiter #8 Loading screeny

Forfitery to mini-felietony. Mniejsze od Rojopojntofwiu, ale większe od Szybkiej rozkminy.

Pięknie, treściwie, klimatycznie? Super! Tylko szybko poproszę.

Pełnią rolę poczekajek. Ukrywają proces wczytywania się misji, lokacji, jakiegoś wydarzenia. Mają na celu umilić nam chwilową bierność i załagodzić, momentami brutalną pauzę ciachająca immersję niczym Tasak +3. Korzystając z okazji, informują o wielu rzeczach, dzieląc się wiedzą na temat świata gry. Kiedyś wystarczył czarny ekran i charakterystyczny biały napis Please wait... Dzisiaj, to integralne części opowiadanej przygody. Twórcy sięgają po różne środki zamaskowania burzy zero-jedynkowej ładującej to, na co zmuszeni jesteśmy czekać. Takie są właśnie Loading screeny.

czytaj dalejROJO
31 marca 2011 - 12:29

Złóż sobie klamkę!

Wielu z Was, po przeczytaniu niektórych moich tekstów poświęconych zabawie w Paintball, prywatnie zagadnęło mnie na temat Markerów - karabinków używanych w tym oryginalnym sporcie. Postanowiłem podzielić się z zainteresowanymi tematem osobami - bardzo ciekawym programem. Pozwala on w prosty i intuicyjny sposób na skonfigurowanie swojej własnej klamki do gry w woodsball (odmianę leśną, militarną). Opcji jest masa. Wszystko po to, by stworzyć zabawkę znaną z gier akcji i użyć jej w realu na smarowanie farbą. Zapraszam. Dla zainteresowanych - przydatne narzędzie konfiguracyjne, dla reszty - ciekawy bajer.

Choose Your Way!
czytaj dalejROJO
29 marca 2011 - 15:52

Rojopojntofwiu #19 Gracz lubi się chwalić

W co grasz? Masz tę grę? Udało Ci się ją ukończyć? W ile przeszedłeś? Na jakim levelu jesteś? Grałeś na hardzie? Znalazłeś tego sekreta? Ile punktów zdobyłeś? Przyjdziesz do mnie na kompa?

Kiedyś, by pochwalić się swoimi osiągnięciami, ktoś musiał uwierzyć nam na słowo, zobaczyć konkretnego sejwa lub ostatecznie screenshota. By z kolei umówić się na jakąś wspólną partyjkę, potrzebny był telefon. Stacjonarny, nie komórkowy, bo takowych wtedy jeszcze nie było. Dominowały "gorące krzesła" lub gra na zmianę w oparciu o zasadę: trochę Ty, trochę ja. Ta misja jest moja, twoja będzie następna. Teraz ja pojadę, potem Ty i zobaczymy kto będzie miał lepszy czas. Dzisiaj, dzięki przeróżnym programom i systemom oferującym masę możliwości, wszystko śledzić możemy na bieżąco. Komunikować, obserwować, analizować, poznawać się do woli. Opcje szpanu i lansu zostały rozbudowane do granic możliwości. Integracja i wzajemny, szeroko rozumiany podgląd dokonań. Otrzymaliśmy wspaniałe narzędzia gamingowej infiltracji.

czytaj dalejROJO
27 marca 2011 - 08:17

freddiew: Przegląd jazdy #3

Freddie Wong (freddiew) otworzył swojego czasu cykl „Creative Nerds!”. Jest to jednak postać tak interesująca i płodna, że postanowiłem poświęcić jej specjalną serię artykułów. W poprzedniej części zobaczyliśmy jakie są efekty zatrzymania czasu, podpalenia rąk, masakry troli oraz jazdy gokartem w stylu Mario. Sam wąsaty hydraulik, wystąpił również w wersji FPP! Dzisiaj zobaczymy raj według Freddiego, jego pojedynek na lasery z załogą UFO, dowiemy się czym jest plażowa sprawiedliwość, jak wyglądałby William Tel ze snajperką zamiast kuszy oraz co powstanie z naniesienia efektów Rock Banda na rzeczywistość. Zestawienie zamknie Time Crisis w wykonaniu naszego nerda wraz z Andym Whitfieldem (Spartakus). Zapraszam. Jest Freddie, jest impreza. Za równo on, jak i Wasz Rojcio - życzą Wam udanego weekendu. Z filmikami i poza nimi. Have fun!

czytaj dalejROJO
26 marca 2011 - 08:40

Gadżety na farbę #11 CKM!

Witam Was serdecznie w jedenastym już odcinku cyklu „Gadżety na farbę”. Było wiele kręcących się luf, był support z powietrza, wyprowadziliśmy ciężkie gąsienice, ustawiliśmy wieżyczkę, boomheadshotowaliśmy Bazooką, ciepaliśmy granatami, podkładaliśmy miny, uruchomiliśmy Drona, napięliśmy Łuk, załadowaliśmy Granatnik. Co dzisiaj Rojcio dla Was zmalował? Dowiecie się jak w prosty sposób zamienić standardowy marker w ciężki karabin maszynowy. Podkręcimy osiągi, wmontujemy klawą obudowę, zainwestujemy w większe magazynki. Ściana farby wgniecie Was w ścianę. Wszystko dzięki dosłownie wystrzałowym filmom. MG42, M60, M2, M249. Mówiąc krótko – porządzimy!

czytaj dalejROJO
24 marca 2011 - 17:56

Guild Wars 2: Profesje #6 Thief

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w szóstym już odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną klasę. Macie wszystko. Zestawienie rozpoczął Pan Topór (Warrior), potem był Pan Strzała (Ranger), swojego czasu oczarował nas Elementalista, następnie wprowadził ponury klimat Nekromanta, ostatnio stanął w naszej obronie Guardian. Pora rzucić trochę światła na zabójczy cień. Oto spowity ciemnością mistrz brutalnych niespodzianek. Panie i Panowie, sprawdźcie swoje sakiewki. Nocami lepiej go nie mieć za plecami. Kasy wyczuwa zapaszek. Przed Wami - Złodziejaszek!

czytaj dalejROJO
22 marca 2011 - 10:54

Rojopojntofwiu #18 Wymarzony sequel

Oczywistym jest, że jak coś się nam podoba, chcemy tego więcej. Jeśli się to kończy, ogarnia nas smutek. Gdy już naszym oczom ukazuje się nieuniknione The End i bezlitosne napisy końcowe, raz czujemy pustkę i niedosyt, innym razem - spełnienie i satysfakcję. W pierwszym przypadku, czegoś nam zabrakło, w drugim - nie wzgardzilibyśmy dokładką. Sytuację ratuje opcja ponownego przejścia, ale to już nie to samo. Ogólny zamysł, mechanika, strona audio-wizualna oraz fabuła zostały przez nas odkryte. Poznaliśmy z czym się daną grę je. A jako, że czasami apetyt rośnie w miarę jedzenia, nierzadko wyglądamy nowego, podobnego dania. Zaczynamy marzyć, wyobrażając sobie sequel idealny...

czytaj dalejROJO
20 marca 2011 - 14:19

freddiew: Przegląd jazdy #2

Freddie Wong (freddiew) otworzył swojego czasu cykl „Creative Nerds!”. Jest to jednak postać tak interesująca i płodna, że postanowiłem poświęcić jej specjalną serię artykułów. W pierwszej części dowiedzieliśmy się o czym marzą duzi chłopcy, co może gitara, na czym polega ołowiane tango, a także jak powinno się kręcić sceny akcji. Dzisiaj zobaczymy jakie są efekty zatrzymania czasu, podpalenia rąk, masakry troli oraz jazdy gokartem w stylu Mario. Sam wąsaty hydraulik, wystąpi również w wersji FPP! Całość materiału uzupełni ciekawe podziękowanie Freddiego za milion subskrypcji. Zapraszam. Kolejna dawka wyśmienitej, filmowej jazdy i niezapomnianego humoru została dla Was przygotowana. Tak na umilenie weekendu. Have fun!

czytaj dalejROJO
19 marca 2011 - 11:32

Gadżety na farbę #10 Granatnik!

Witam Was serdecznie w dziesiątym już odcinku cyklu „Gadżety na farbę”. Było wiele kręcących się luf, był support z powietrza, wyprowadziliśmy ciężkie gąsienice, ustawiliśmy wieżyczkę, boomheadshotowaliśmy Bazooką, ciepaliśmy granatami, podkładaliśmy miny, uruchomiliśmy Drona, napięliśmy Łuk. Co dzisiaj Rojcio dla Was zmalował? Co powiecie na konkretne ulepszenie markera w postaci podwieszenia podlufowego granatnika? Właśnie tak! W Paincie i takie rzeczy można znaleźć.

czytaj dalejROJO
17 marca 2011 - 16:45

Szybka rozkmina #9 Sprzedajesz co kupujesz?

Szybka rozkmina to cykl mini-felietonów, który oprócz ukazania interesującego zjawiska, gamingowej ciekawostki, śmiesznego filmiku lub ukrytego bonusu -  zaprasza Was do dyskusji na konkretny temat i wzięcia udziału w ankiecie.

Wasz Rojcio wpadł kiedyś w paskudny nałóg. Gdy pojawiła się opcja sprzedaży czegokolwiek na internetowych aukcjach – oszalał. Wizja łatwego zarobku zawładnęła nim bezlitośnie. Wystawiał wszystko. Gry, płyty, kasety, koszulki, kapcie, aparaty z PRL-u, a nawet pamiątkowe winyle, przy których został poczęty. Zero poczucia wartości sentymentalnej. Zero. Ba! Nawet siostra miała już gotowe REAL FOTY, by polecieć BCM! Odbiło mu, przyznaje. Na szczęście otrząsnął się, zrozumiał, zażegnał. Pewne fatalne przyzwyczajenia jednak pozostały, których żałuje do dziś…

czytaj dalejROJO
16 marca 2011 - 16:02

Forfiter #7 Dr House. Na czym polega fenomen serialu?

Forfitery to mini-felietony. Mniejsze od Rojopojntofwiu, ale większe od Szybkiej rozkminy.

Kto powiedział, że nie można mieć fikcyjnych idoli?

Gdy oglądamy jakiś film, który już od pierwszych minut uświadamia nam, że nigdy go nie zapomnimy, że wkupi się w nasze łaski, że po prostu już nam się podoba – zaczynamy się smucić, że kiedyś ta przygoda dobiegnie końca. Podobnie jest z resztą z grami. Z serialami na szczęście jest inaczej. Konkretną jazdę mamy rozłożoną na wiele sezonów i dziesiątki odcinków. Zawsze jest na co czekać, czym się cieszyć, co przeżywać. Widmo końca historii danego tytułu przestaje być tak intensywne jak w przypadku dobrego filmu. Nie może to być jednak byle jaki serial. W tej kwestii bardzo sobie cenię inteligentną rozrywkę i konsekwentnie wysoki poziom każdego epizodu. Lubię być wzruszany, rozśmieszany, szokowany, zaskakiwany. Zmuszany do refleksji, miażdżony akcją, urzekany rozkminą, powalany dialogami. Najlepiej gdy całą paletę skrajnych emocji funduje mi jeden serial. Ba! Każdy, osobny odcinek! Taki jest właśnie Dr House.

czytaj dalejROJO
15 marca 2011 - 16:51

Rojopojntofwiu #17 Gracz wybrednym się staje

Gracze lubią nowości. Doceniają ciekawe pomysły, oryginalne rozwiązania, nowe patenty. Gdy w danym gatunku gry komputerowej/konsolowej ukazuje się coś świeżego, coś czego nie było nigdy dotąd, pojawia się zachwyt i miła świadomość, że nasza branża idzie do przodu. Niestety, po pewnym czasie, gdy przyzwyczajamy się do wprowadzonego elementu - przestaje on nas już tak rajcować/urzekać. Staje się normą, standardem. Gdy jednak zaczyna go brakować - czujemy pustkę, rozgoryczenie, surowiej oceniamy dany program. Mówiąc krótko, stajemy się (jako gracze) - bardziej wybredni, wymagający. Kwestia zrozumiała. Przyjrzyjmy się zatem najciekawszym, wdrożonym tego typu pomysłom. Rozwiązaniom, które kiedyś zmiażdżyły gamingową scenę, a dzisiaj: stały się już normą.

czytaj dalejROJO
13 marca 2011 - 12:02

freddiew: Przegląd jazdy #1

Freddie Wong (freddiew) otworzył swojego czasu cykl „Creative Nerds!”. Jest to jednak postać tak interesująca i płodna, że postanowiłem poświęcić jej specjalną serię artykułów. Dlaczego akurat jemu? Ebeeto (AVGf) siedzi na tyłku i nic nie robi, a James Rolfe (AVGN) tworzy filmiki (jeśli chodzi o formę) - w pewnym stopniu już przewidywalne. Freddiew to jednak typ nieobliczalny. Pozytywny wariat bez konkretnego cyklu, który tworzy spontanicznie, od serca. Zawsze jednak z porządnym uderzeniem, genialnym pomysłem i kosmicznym wykonaniem. „Przegląd jazdy” zestawi dla Was jego najnowsze dokonania z dziedziny „gamingowej kinematografii”. W odcinku-pilocie dowiecie się o czym marzą duzi chłopcy, co może gitara, na czym polega ołowiane tango, a także jak powinno się kręcić sceny akcji. Materiał uzupełni filmik, który w ultra-szybki sposób podsumuje sezon 2010 dokonań Freddiego. Zapraszam. Będzie się działo. Każdy w tej jeździe znajdzie coś dla siebie. Nikt jej jednak nie zapomni. Nie ma życia bez porycia! Wójcio ROJO Wam to mówi, a freddiew pokazuje!

czytaj dalejROJO
11 marca 2011 - 16:40

Gadżety na farbę #9 Łuk!

Witam Was serdecznie w dziewiątym już odcinku cyklu „Gadżety na farbę”. Było wiele kręcących się luf, był support z powietrza, wyprowadziliśmy na paintballowe pole ciężkie gąsienice, ustawiliśmy wieżyczkę, boomheadshotowaliśmy Bazooką Nekromorfy, ciepaliśmy granatami, podkładaliśmy miny, uruchomiliśmy Drona. Co dzisiaj Rojcio dla Was zmalował? Co powiecie na klimatyczne połączenie Paintballa z łucznictwem? Właśnie tak! Robin Hood na farbę! No co? Rambo w dobie ciężkich karabinów maszynowych też strzelał z... łuku! Zapraszam. Czeka na Was... wystrzałowy materiał!

czytaj dalejROJO
10 marca 2011 - 15:16

Szybka rozkmina #8 Azjaci oszaleli

Szybka rozkmina to cykl mini-felietonów, który oprócz ukazania interesującego zjawiska, gamingowej ciekawostki, śmiesznego filmiku lub ukrytego bonusu -  zaprasza Was do dyskusji na konkretny temat i wzięcia udziału w ankiecie.

Czy jest to zdany egzamin, wygrana w totka, zgoda na randkę czy dzień premiery utęsknionej gry. Ucieszyć się wypada. Sytuacja daleka od rozpaczy. Azjaci, czyli osoby, które mogą być Japończykami urodzonymi w Wietnamie, mieszkającymi w Korei, a i tak zostaną nazwani Chińczykami – potrafią się cieszyć z rzeczy niewielkich, wręcz trywialnych. Pokazuje to reklama tajemniczego Spongeboba. Oprócz podejrzanej ankiety, chorej galerii i histerycznego filmiku – zapraszam do dyskusji na temat szczęścia. Czym ono dla Was jest i jak go okazujecie. Enter the madness!

czytaj dalejROJO
9 marca 2011 - 16:18

Dragon Age II: Klasy #3 Łotr

Miecz ociekający krwią, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w trzecim i ostatnim już odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie klasy jakie będą nam dane w nadciągającej grze Dragon Age II. Dokładna charakterystyka, drzewka umiejętności/zaklęć, ankiety deklaracyjne oraz bogate galerie obrazujące daną profesję. Zmiażdżył nas Wojownik, oczarował również Mag. Pora na istny taniec śmierci. Pójdą więc w ruch podwójne ostrza lub wir strzał. Co kto lubi. Ultraszybka masakra z bliska czy śmiercionośny głos prawdy z dystansu? Próżno w tym szukać balansu. Panie i Panowie przed Wami Łotr – król lansu!

czytaj dalejROJO
7 marca 2011 - 17:17

Rojopojntofwiu #16 Więcej piszę, mniej gram

Kiedyś było prościej. Człowiek skupiał się na samym graniu, zabawie, czekającej na niego przygodzie po drugiej stronie ekranu lub telewizora. Kończyło się wtedy dzień w szkole, odbębniało pracę domową i odpalało kompa niczym się nie przejmując, zapominając o bożym świecie. Jeśli nie można było w nic pograć, będąc przykładowo poza strefą gamingową, wąchało się papier, oddając się lekturze czasopism o grach lub poświęconym im portalom informacyjnym. Wszystko się zmieniło w momencie przejścia od elektronicznego konsumenta do branżowego eksperta. Dzisiejszy tekst skierowany jest głównie do blogerów na GP/redaktorów na GOL-u jak i innych osób zarabiających (głównie lub dodatkowo) na pisaniu o grach. Nie zmienia to jednak faktu, że znajdzie w nim coś dla siebie także przeciętny zjadacz elektronicznego chleba, którego komentarze bywają czasami ciekawsze niż sam tekst. Przyjrzyjmy się wadom i zaletom takiego stanu rzeczy. Zapraszam. Moje prywatne przemyślenia czekają na Wasz komentarz.

czytaj dalejROJO
6 marca 2011 - 10:46

Sporty przyszłości #3 ASG, czyli odpust na poważnie

Paintballowcy i Airsoftowcy. Wieczny konflikt, niczym Pecetowcy kontra Konsolowcy. To nie wojna – to wybór. Możliwość, nie konieczność. Co kto lubi, w czym bardziej się czuje, na co ma warunki. Nie bez powodu użyłem w/w porównania. Drugi duet strzela się wirtualnie, podczas gdy pierwszy robi to w realu. Używają przy tym różnych metod i narzędzi. Nikomu ich jednak nie narzucają. Cel jest w końcu ten sam – mają zapewnić FUN! Była farba, był laser, pora więc na równie zabójczy plastik! Dokładne opisy, ciekawe filmy, obłędne repliki i ich fantastyczne modernizacje. Generalnie - obszerny materiał. Wszystko po to, by ułatwić Wam wybór pomiędzy Paintem, Laser Tagiem a ASG. Zapraszam. Najwyższy czas domknąć wielką Trójkę!

czytaj dalejROJO
4 marca 2011 - 17:27

Gadżety na farbę #8 Dron!

Witam Was serdecznie w ósmym już odcinku cyklu „Gadżety na farbę”. Było wiele kręcących się luf, był support z powietrza, wyprowadziliśmy na paintballowe pole ciężkie gąsienice, ustawiliśmy wieżyczkę, boomheadshotowaliśmy Bazooką Nekromorfy, ciepaliśmy granatami, podkładaliśmy miny. Co dzisiaj Rojcio dla Was zmalował? Co powiecie na połączenie zdalnie sterowanego pojazdu z profesjonalnym markerem paintballowym? Otrzymamy mobilną wieżyczkę  - rododen... DRONA!

czytaj dalejROJO
3 marca 2011 - 18:58

Forfiter #6 Załóż kurtkę, weź lekarstwa

Forfitery to mini-felietony. Mniejsze od Rojopojntofwiu, ale większe od Szybkiej rozkminy.

Dzisiaj będzie luźny temacik. Dotyczyć będzie jednak poważnej sprawy, a mianowicie zdrowia dziecka. Tak. Dowiecie się jak udało mi się kiedyś wykorzystać grę komputerową, by oddemonizować bajtlom kwestię codziennych obowiązków. Efekt okazał się rozbrajający, a sam zamysł... o dziwo skuteczny! Poznajcie moją historię. Drzyzga (jak się) patrzy...

czytaj dalejROJO
2 marca 2011 - 16:32

Dragon Age II: Klasy #2 Mag

Miecz ociekający krwią, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w drugim odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie trzy klasy jakie będą nam dane w nadciągającej grze Dragon Age II. Dokładna charakterystyka, drzewka umiejętności/zaklęć ankiety deklaracyjne oraz bogate galerie obrazujące daną profesję. Magowie wbrew pozorom będą wszechstronnymi bestiami. Leczyć i wpierać aurami będą swoich, osłabiać klątwami i na różne, magiczne sposoby unicestwiać – będą innych. W przeciwieństwie do ostatnio opisanej klasy (Wojownik), tym razem zamiast siec, rąbać, i rozpruwać - będziemy palić, mrozić i truć. Zapraszam. Pora oczarować Pomioty!

czytaj dalejROJO
1 marca 2011 - 16:54